Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
nieuwe pup..vloerbedekking, tapijttegels..tips?
Moderator: moderatorteam
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
nieuwe pup..vloerbedekking, tapijttegels..tips?
Ik ga binnen een paar weken mijn pup halen (jippie!!) en wil graag vloerbedekking leggen voor de komende maanden tot een jaar.
Helaas is mijn speciaal op zn ruwheid uitgezochte laminaat denk ik toch te glad, zeker als mijn hond en de pup wat willen spelen in huis.
Ik zat te denken aan gewoon een los staal ergens vandaan, lekker goedkoop, want het wordt toch smerig.
Maar toen dacht ik aan tapijttegels, zodat je af en toe een tegel schoon kunt maken...Maar die zijn nog best duur geloof ik.
Het gaat denk ik om zo'n 25 vierkante meter.
Ik kan me van vroeger herinneren, toen ik een tijdje een slaapkamer met die tegels had, dat het pijnlijk was met blote voeten. Is het dan niet ook pijnlijk voor de hond, of was dat gewoon van bedroevende kwaliteit denken jullie?
Ik hoor ook mensen over kurk, maar dat is natuurlijk een vloer op zich.
Wat doen jullie met pups en laminaatvloeren??
(edit spelfout)
Helaas is mijn speciaal op zn ruwheid uitgezochte laminaat denk ik toch te glad, zeker als mijn hond en de pup wat willen spelen in huis.
Ik zat te denken aan gewoon een los staal ergens vandaan, lekker goedkoop, want het wordt toch smerig.
Maar toen dacht ik aan tapijttegels, zodat je af en toe een tegel schoon kunt maken...Maar die zijn nog best duur geloof ik.
Ik kan me van vroeger herinneren, toen ik een tijdje een slaapkamer met die tegels had, dat het pijnlijk was met blote voeten. Is het dan niet ook pijnlijk voor de hond, of was dat gewoon van bedroevende kwaliteit denken jullie?
(edit spelfout)
Laatst gewijzigd door Madelief op 11 mar 2008 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
heb je een kwantum in de buurt?
daar kost de vloerbedekking echt geen drol.wij hadden laatst een hele slaapkamer voor maar 35euro met vloerbedekking laten doen,echt super!
dus ik zou daar eens gaan kijken want dat loont zeker kan ik zeggen.
OOk hebben ze daar vloertegels,misschien ook wel stukken goedkoper dan bij andere tapijtleggers.
daar kost de vloerbedekking echt geen drol.wij hadden laatst een hele slaapkamer voor maar 35euro met vloerbedekking laten doen,echt super!
dus ik zou daar eens gaan kijken want dat loont zeker kan ik zeggen.
OOk hebben ze daar vloertegels,misschien ook wel stukken goedkoper dan bij andere tapijtleggers.
- Moos
- Zeer actief
Ik heb bij de Ikea een paar kleden gekocht met oog op komende pup van een groter ras
Een grote voor erbij in de huiskamer (daar ligt op de helft al een kleed) en een loper (heet dat zo
) voor in de gang dat ze niet door de gang heen glijdt als de bel gaat. Grote kleed was 15 euro ofzo, loper 9 euro.
Of het een handig systeem is die extra kleden zal nog moeten blijken

Een grote voor erbij in de huiskamer (daar ligt op de helft al een kleed) en een loper (heet dat zo

Of het een handig systeem is die extra kleden zal nog moeten blijken

- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
Onze hond is gewoon opgegroeid met de laminaatvloer, ideaal met het zindelijk maken. Het is gewoon wat voorzichtig spelen, vooral in het begin. Hij is nu bijna een jaar en stopt eerder met rennen, glijdt dan even door en komt precies uit waar hij moet zijn, het gaat tot nu toe allemaal goed, hoewel hij soms best ruig speelt en het mij soms verbaast dat hij er nooit wat aan over houdt.
Vloerbedeking is wel een idee dan
Ik zou ook gewoon bij de kwantum of leenbakker kijken of misschien heeft iemand op marktplaats nog tapijttegels in de aanbieding.
Wat voor hondje krijg je?
Groetjes, Noëlle.
Vloerbedeking is wel een idee dan

Groetjes, Noëlle.
- Madelief
- Zeer actief
- Contacteer:
MIsschien moet ik inderdaad even bij de Kwantum gaan kijken.
Opgroeien op laminaat lijkt me niet zo'n denderend plan, want al lijkt de pup er misschien niks aan over te houden (en laten we er vanuitgaan dat dat ook zo is!!) de pup is van een groot ras waar toch wel HD in zit. En ondanks dat paps en mams HD vrij zijn wil ik geen risico nemen...want nog altijd is Hd maar beperkt erfelijk en voor een groter deel het gevolg van opgroeien in bepaalde (milieu-)omstandigheden.
Oja, het wordt (toch :N: !!) een beauceronnetje....Ik zal mn post eens even aanpassen voor wie denkt dat er binnenkort een ChodskyPesje bij me rondloopt...
Opgroeien op laminaat lijkt me niet zo'n denderend plan, want al lijkt de pup er misschien niks aan over te houden (en laten we er vanuitgaan dat dat ook zo is!!) de pup is van een groot ras waar toch wel HD in zit. En ondanks dat paps en mams HD vrij zijn wil ik geen risico nemen...want nog altijd is Hd maar beperkt erfelijk en voor een groter deel het gevolg van opgroeien in bepaalde (milieu-)omstandigheden.
Oja, het wordt (toch :N: !!) een beauceronnetje....Ik zal mn post eens even aanpassen voor wie denkt dat er binnenkort een ChodskyPesje bij me rondloopt...

-
- Zeer actief
ik zou ook voor een stuk vloerbedekking of een paar goedkope vloerkleden gaan...misschien dat je bij een tapijtboertje, of via marktplaats een mooi stukje goedkoop kan krijgen.
neem alvast een donker kleurtje, dan vallen de vlekken niet zo op
bovendien kun je vlekken heel goed verwijderen met HG tapijtreiniger (te koop bij welkoop ed)
werkt heel goed, heb er al regelmatig mijn stoffen beige (jaja ik weet het, kneem ook nooit weer een stoffen bank :N: ) bank mee gereinigd
neem alvast een donker kleurtje, dan vallen de vlekken niet zo op

bovendien kun je vlekken heel goed verwijderen met HG tapijtreiniger (te koop bij welkoop ed)
werkt heel goed, heb er al regelmatig mijn stoffen beige (jaja ik weet het, kneem ook nooit weer een stoffen bank :N: ) bank mee gereinigd
De weg is lang als je blijft struikelen
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby

- Madelief
- Zeer actief
- Contacteer:
bri schreef:i

Ik moet zeggen, je hebt wel lef

-
- Zeer actief
tja, bank was er eerderMadelief schreef:bri schreef:i
Een briard en een beige stoffen bank!!!!???
![]()
Ik moet zeggen, je hebt wel lef

maar femke gaat alleen maar op de bank als het kleed er op ligt (ook als ze modderpoten heeft

en dat gaat altijd goed....

ach ja, we kunnen bijna dagelijks genieten van de sahara bij ons in huis en een mooie beige bank past daar goed bij...

De weg is lang als je blijft struikelen

-
- Zeer actief
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Toen mijn pupje eind december kwam heb ik bij de Carpet Right stroken van een restpartij vloerbedekking gekocht. Voor iets van €30,- was ik klaar om te bedekking wat ik wilde. Oftewel een aantal stroken naast een paar kleden.
Een nadeel, vooral in het begin, stroken vloerbedekking zijn niet afgewerkt en de randen zijn wel erg leuk om draden vanaf te trekken en op te eten.
Een nadeel, vooral in het begin, stroken vloerbedekking zijn niet afgewerkt en de randen zijn wel erg leuk om draden vanaf te trekken en op te eten.
-
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Heel verstandig.Moos schreef:Dat heb ik er inderdaad ook maar meteen bij gekochtSita schreef:Ik heb ook extra kleden gekocht toen Sita kwam als puppie. Ik heb ook heel snel van dat anti slip gekocht dat je onder de losse kleden kan leggen. In full speed ging ze met kleed en al door de kamer heen :N:

Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: nieuwe pup..vloerbedekking, tapijttegels..tips?
Je hebt natuurlijk tegels en tegelsMadelief schreef:Ik ga binnen een paar weken mijn pup halen (jippie!!) en wil graag vloerbedekking leggen voor de komende maanden tot een jaar.
(edit spelfout)

Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
ik heb gewoon mijn gladde vloer, en spelen mogen ze alleen op de kussens, nou zijn die wel vrij groot
Het spelen op de kussens ( door georgette altijd in de mand te sturen, waarna frederick bij haar komt) voorkomt ook al te wild spelen.
Dat wilde spelen is volgens mij net zo funest voor pups van mijn ras op een stroeve vloer, als op een gladde vloer.
Voor de allergoedkoopste vloerbedekking moet je overigens bij leen bakker zijn. Wij hebben een hele bovenverdieping van een eengezinswoning bekleed (3 kamers en overloop) voor 50 euro.
Het spelen op de kussens ( door georgette altijd in de mand te sturen, waarna frederick bij haar komt) voorkomt ook al te wild spelen.
Dat wilde spelen is volgens mij net zo funest voor pups van mijn ras op een stroeve vloer, als op een gladde vloer.
Voor de allergoedkoopste vloerbedekking moet je overigens bij leen bakker zijn. Wij hebben een hele bovenverdieping van een eengezinswoning bekleed (3 kamers en overloop) voor 50 euro.
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Madelief
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou bedankt voor alle tips, het zijn toch tapijttegels geworden!
Dit omdat ik het toch vrij lang wil laten liggen en met drie katten en twee honden de mogelijkheid tot wat beter schoonmaken toch wel veel toevoegt.
Dus een beetje duurder dan gepland, maar viel nog erg mee.
Vandaag ga ik ze leggen.
Errug grappig trouwens...ik was met mn vader die dingen halen, en toen twijfelde ik opeens of het wel de goede waren (want aan van die vilttegels/heel erg kunsstof tegels blijft alle haar,takjes, dennenaaldjes :N: héél erg plakken, en dat krijg je er gewoon niet meer af).
Mn vader had een briljant plan, dus is teruggelopen naar de auto om van Bonha's loopplank (bedekt met kunstgras) wat haar te verzamelen.....stonden we daar in de winkel verwoed te proberen het haar in die tegel te wrijven,
.
Maar, test meer dan geslaagd
.
Ik hoop dat het een beetje werkzaam is zo. Ik ga in ieder geval in het halletje of de gang nog maar een extra plankje maken voor hondendweilen, en handdoeken, want 1 regenbui tijdens de wandeling en mn vloerbedekking is smerig! Dus puppekind moet leren dat t vrouwtje eerst de pootjes afdroogt voor ze naar binnen mag
OJa...het zijn een soort terrarode tegels geworden, dus dat wordt hier een soort bordeeltje..

Dit omdat ik het toch vrij lang wil laten liggen en met drie katten en twee honden de mogelijkheid tot wat beter schoonmaken toch wel veel toevoegt.
Dus een beetje duurder dan gepland, maar viel nog erg mee.
Vandaag ga ik ze leggen.
Errug grappig trouwens...ik was met mn vader die dingen halen, en toen twijfelde ik opeens of het wel de goede waren (want aan van die vilttegels/heel erg kunsstof tegels blijft alle haar,takjes, dennenaaldjes :N: héél erg plakken, en dat krijg je er gewoon niet meer af).
Mn vader had een briljant plan, dus is teruggelopen naar de auto om van Bonha's loopplank (bedekt met kunstgras) wat haar te verzamelen.....stonden we daar in de winkel verwoed te proberen het haar in die tegel te wrijven,
Maar, test meer dan geslaagd

Ik hoop dat het een beetje werkzaam is zo. Ik ga in ieder geval in het halletje of de gang nog maar een extra plankje maken voor hondendweilen, en handdoeken, want 1 regenbui tijdens de wandeling en mn vloerbedekking is smerig! Dus puppekind moet leren dat t vrouwtje eerst de pootjes afdroogt voor ze naar binnen mag

OJa...het zijn een soort terrarode tegels geworden, dus dat wordt hier een soort bordeeltje..

-
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Ik zou gaan voor een aantal goedkope kleden die je kan wegmikken na alle onzindelijke ongelukjes van je pup. Dan kun je eventueel daarna kijken naar iets duurzamers. 

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Madelief
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze moet ook zeker wel leren lopen op gladde vloeren. Maar ik vind het risico op HD verkleinen belangrijker dan dat ze dat leert
.
Speelt die heerlijke kleine van jou dan niet in huis (rennen/raar doen)? Gaat dat goed? Ik durf het risico eerlijk gezegd niet te nemen. Ik wil gewoon graag voorkomen dat de pootjes onder haar uitglijden. Ik heb teveel ellende gezien van mijn hondje met slecht skelet.
Als ik nu een groot erf had, was het misschien een ander verhaal, dan kon ik haar daar lekker laten lopen en spelen, en leerde ze snel genoeg om binnen kalm aan te doen. Maar dat heb ik niet helaas...snik.
Ik heb wel voor en achtertuin, maar niet zo groot (lees: klein).
En ik vind dat ze voor de spieropbouw en haar ontwikkeling gewoon behoorlijk moet kunnen lopen en niet schuifelen.
Overigens is het niet eens alleen voor de pup, maar ook voor Bonha. Omdat zij dus haar slechte rug heeft en niet zo stevig op de achterhand staat, is het belangrijk dat ze een beetje grip heeft op de vloer als de kleine haar uitdaagt!
Ze heeft wel van die sokjes voor in huis, maar voor mijn gemoedsrust vind ik dit beter
Wel een goede tip om nog even wat kleden erbovenop te leggen *Eline, maar uitkijken naar duurzamers hoeft niet meer, want ik heb ze al in huis
Maar ik was zowieso van plan om voor de bench nog een lap neer te leggen. Ik kan natuurlijk de eerste paar dagen gewoon de woonkamer bekleden met lappen en handdoeken!
Ik hoop eigenlijk dat de dame vrij snel zindelijk is, haha. Gelukkig kan ik haar direct de voordeur uit op het gras zetten (in de tuin), dus dat maakt ieder uur een plasje laten doen wel erg gemakkelijk.

Speelt die heerlijke kleine van jou dan niet in huis (rennen/raar doen)? Gaat dat goed? Ik durf het risico eerlijk gezegd niet te nemen. Ik wil gewoon graag voorkomen dat de pootjes onder haar uitglijden. Ik heb teveel ellende gezien van mijn hondje met slecht skelet.
Als ik nu een groot erf had, was het misschien een ander verhaal, dan kon ik haar daar lekker laten lopen en spelen, en leerde ze snel genoeg om binnen kalm aan te doen. Maar dat heb ik niet helaas...snik.
En ik vind dat ze voor de spieropbouw en haar ontwikkeling gewoon behoorlijk moet kunnen lopen en niet schuifelen.
Overigens is het niet eens alleen voor de pup, maar ook voor Bonha. Omdat zij dus haar slechte rug heeft en niet zo stevig op de achterhand staat, is het belangrijk dat ze een beetje grip heeft op de vloer als de kleine haar uitdaagt!
Ze heeft wel van die sokjes voor in huis, maar voor mijn gemoedsrust vind ik dit beter

Wel een goede tip om nog even wat kleden erbovenop te leggen *Eline, maar uitkijken naar duurzamers hoeft niet meer, want ik heb ze al in huis

Maar ik was zowieso van plan om voor de bench nog een lap neer te leggen. Ik kan natuurlijk de eerste paar dagen gewoon de woonkamer bekleden met lappen en handdoeken!
Ik hoop eigenlijk dat de dame vrij snel zindelijk is, haha. Gelukkig kan ik haar direct de voordeur uit op het gras zetten (in de tuin), dus dat maakt ieder uur een plasje laten doen wel erg gemakkelijk.

-
- Zeer actief
De Bordeaux Dog en Alano had ik toen ik nog overal vloerbedekking had en die had/heeft HD en ik denk eerlijk gezegt dat dat niet zo veel ermee van doen zal hebben. Daarbij ben ik een stuk makkelijker geworden met de honden want dan kan je ze wel onder een glazen stolp zetten als je af en toe leest wat je beter allemaal niet kan doenMadelief schreef:Ze moet ook zeker wel leren lopen op gladde vloeren. Maar ik vind het risico op HD verkleinen belangrijker dan dat ze dat leert.
Ze heeft wel van die sokjes voor in huis, maar voor mijn gemoedsrust vind ik dit beter![]()
Wel een goede tip om nog even wat kleden erbovenop te leggen *Eline, maar uitkijken naar duurzamers hoeft niet meer, want ik heb ze al in huis![]()
![]()

Elektra rent en vliegt hier ook door de gang en kamers en springt ook op en af mijn bed in mijn slaapkamer waar ik laminaat heb en dan glijdt ze weleens uit nou ja, in het bos maakt ze ook weleens een glijer, binnenkort gaat ze voor een penhipp en elleboogfoto's en dan zien we wel. Met Alano en zijn HD denk ik eigenlijk net zo hoor, die beperk ik ook verder nergens in.
- Madelief
- Zeer actief
- Contacteer:
euuuuuhm....daar zeg je zo watInge O schreef:
hahaha, en hoelang denk je dat het duurt voor die lappen ergens her en der door de kamer gegooid verspreid liggen?

Een minuut of tien? half uurtje? WHahahahaha.
Is wél kei-leuk vermaak natuurlijk

- leonie26
- Actief
WIj hebben zelf een plavuizen vloer (ideaal met schoonmaken), maar daar liggen nu wel meerdere kleden op. Spelen doen we zoveel mogelijk buiten en anders zorgen we ervoor dat het speeltje op het kleed belandt zodat hij remt op het kleed. We hebben de vloer ook behandelt met spul van plex dat beweert de vloer stroever te maken (antislip). Het rennen gaat goed op de vloer het enige wat ik vervelend vind is dat hij gaat zitten en dan zijn voorpoten naar voren laat glijden over de vloer als hij wil gaan liggen. Maar ik weet niet hoe ik dat af moet leren.
Succes en heel veel plezier met je aankomende pup!
GRoetjes Léonie
Succes en heel veel plezier met je aankomende pup!
GRoetjes Léonie
- patricia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Contacteer:
over twee weekjes komt hier een nieuwe pup (klein ras).
in de woonkamer heb ik laminaat en ik ga juist de twee vloerkleden (aldi, 25 euro per stuk dus daar gaat het niet om) vanwege het eventuele piesen er op (tijdelijk) verwijderen.
ik ken dat met mijn vorige pups, constant in de gaten houden of ze niet op het kleed staan te piesen of het niet gezien hebben en dan met je sokken op het kleed staan en er dan pas achter komen dat daar een plasje ligt want zien doe ik het niet op zo'n kleed en iedere keer maar op mijn knietjes voelen of het kleed niet stiekem ergens nat was,
nee, daar heb ik deze keer geen zin in en je kunt het kleed nog zo goed schoonmaken maar het schijnt toch het lekkerst te zijn om het precies daar op te doen,
verder heb ik plavuizen, mijn bouviers hebben nooit problemen met de gladde vloeren gehad.
in de woonkamer heb ik laminaat en ik ga juist de twee vloerkleden (aldi, 25 euro per stuk dus daar gaat het niet om) vanwege het eventuele piesen er op (tijdelijk) verwijderen.
ik ken dat met mijn vorige pups, constant in de gaten houden of ze niet op het kleed staan te piesen of het niet gezien hebben en dan met je sokken op het kleed staan en er dan pas achter komen dat daar een plasje ligt want zien doe ik het niet op zo'n kleed en iedere keer maar op mijn knietjes voelen of het kleed niet stiekem ergens nat was,

nee, daar heb ik deze keer geen zin in en je kunt het kleed nog zo goed schoonmaken maar het schijnt toch het lekkerst te zijn om het precies daar op te doen,
verder heb ik plavuizen, mijn bouviers hebben nooit problemen met de gladde vloeren gehad.
Groetjes Patries

wij hebben plavuizen en laminaat
er mag dan niet gespeelt worden in huis
en dan kan ook niet want dan kan ik ieder dag naar de DA gaan en als je je pup direkt aan leert om buiten te spelen is er niets aan de hand
maar als je de pup in huis wil laten spelen zou ik toch voor lopers gaan dan hoef je de hele kamer niet telaten beleggen met bedekking
er mag dan niet gespeelt worden in huis
en dan kan ook niet want dan kan ik ieder dag naar de DA gaan en als je je pup direkt aan leert om buiten te spelen is er niets aan de hand
maar als je de pup in huis wil laten spelen zou ik toch voor lopers gaan dan hoef je de hele kamer niet telaten beleggen met bedekking
- Moos
- Zeer actief
Ik heb bij de pups van een klein ras die ik gehad heb ook nooit kleden neergelegd tegen uitglijden. Ze staan als pup dan ook zo kort op de pootjes dat er amper echte slidings gemaakt worden is mijn ervaringpatricia schreef:over twee weekjes komt hier een nieuwe pup (klein ras).
ik ken dat met mijn vorige pups, constant in de gaten houden of ze niet op het kleed staan te piesen of het niet gezien hebben en dan met je sokken op het kleed staan en er dan pas achter komen dat daar een plasje ligt want zien doe ik het niet op zo'n kleed en iedere keer maar op mijn knietjes voelen of het kleed niet stiekem ergens nat was,![]()

Nu komt er een pup van een groter ras en daarbij ga ik geen risico's nemen die niet genomen hoeven te worden

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Moet opeens aan die olympische sport denkenNoële schreef:Onze hond is gewoon opgegroeid met de laminaatvloer, ideaal met het zindelijk maken. Het is gewoon wat voorzichtig spelen, vooral in het begin. Hij is nu bijna een jaar en stopt eerder met rennen, glijdt dan even door en komt precies uit waar hij moet zijn, het gaat tot nu toe allemaal goed, hoewel hij soms best ruig speelt en het mij soms verbaast dat hij er nooit wat aan over houdt.
Vloerbedeking is wel een idee danIk zou ook gewoon bij de kwantum of leenbakker kijken of misschien heeft iemand op marktplaats nog tapijttegels in de aanbieding.
Groetjes, Noëlle.