Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loopsheid vraagjes

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Loopsheid vraagjes

Ongelezen bericht door Jacksel »

Teefje van vrienden van mij is voor het eerst loops (is ongeveer 7 maanden oud), ze hebben wat vragen, hoe lang de loopsheid ongeveer zal duren, op welk moment het hoogtepunt is, hoe de loopsheid ongeveer zal gaan verlopen enz... Ik moet bekennen dat ik het ook niet precies weet, aangezien Jamey voor de eerste loopsheid al is geholpen... Misty wordt na deze loopsheid geholpen (geen discussie over mogelijk, tis ok niet mijn hond, ik heb er niets over te zeggen...)...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Waarom zet je je vraag bij fokken?
Ik denk dat als je loopsheid intikt bij de zoekfunctie, dat er dan wel e.e.a. te vinden zal zijn, er zijn al zo enorm veel topics over loopsheid geweest.
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

euh, omdat loopsheid voor mij met fokken te maken heeft, ook al doe je er niets mee... Bij medisch past het nou ook niet bepaald :wink:
Afbeelding
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Re: Loopsheid vraagjes

Ongelezen bericht door wilma23 »

Jacksel schreef:Teefje van vrienden van mij is voor het eerst loops (is ongeveer 7 maanden oud), ze hebben wat vragen, hoe lang de loopsheid ongeveer zal duren, op welk moment het hoogtepunt is, hoe de loopsheid ongeveer zal gaan verlopen enz... Ik moet bekennen dat ik het ook niet precies weet, aangezien Jamey voor de eerste loopsheid al is geholpen... Misty wordt na deze loopsheid geholpen (geen discussie over mogelijk, tis ok niet mijn hond, ik heb er niets over te zeggen...)...
mijn teefje is net loops en zit in haar de derde week. de loopsheid duurt gem 3 a 4 week bij de tweede week zitten ze op het hoogtepunt van de loopsheid en zijn ze dus klaar om gedekt te worden.

tijndens de loopsheid zwelt de vulva heel erg op bij de ene hond is dit erger dan bij de andere hond. ook zullen ze druppeltjes bloed verliezen en ook dit is bij de ene hond erger dan bij de andere hond sommige honden houden zich zo schoon dat je helemaal niks vind. ze zeggen vaak dat de eerste loopsheid van een teefje niet heel heftig is dus dat ze dan niet zo vloeien bij ons is dit niet zo mijn teefje vloeide wel heel erg.

qua gedrag kunnen ze soms wat snibbig doen naar andere honden (net vrouwen haha) en vaak overal kleine plasjes tijdens het uitlaten ook zijn bij sommigge honden de oren spontaan stuk zo van luisteren waarom zou ik?

ik hoop dat dit je een beetje geholpen heeft maar op het internet onder google vind je ook wel veel leesmateriaal. :mrgreen:
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Ik had het gemerkt doordat haar doos erg opgezwollen was en zowel zij als Jamey er erg aan aan het likken waren :wink: We hebben nog geen bloedspetters gevonden gelukkig :mrgreen:
Afbeelding
Thelma
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Thelma »

loopsheid duurt zeker drie weken.!!
en geen bloed vinden..nu dat hoeft niet hoor ..het is geoon een poetster.!

ik ga niet in discussie hoor, maar laten steriliseren moet je doen ongeveer 100 dagen na de eerste dag van haar laatste loopsheid.!
ivm haar hormoon spiegel..
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Thelma schreef:loopsheid duurt zeker drie weken.!!
en geen bloed vinden..nu dat hoeft niet hoor ..het is geoon een poetster.!

ik ga niet in discussie hoor, maar laten steriliseren moet je doen ongeveer 100 dagen na de eerste dag van haar laatste loopsheid.!
ivm haar hormoon spiegel..
Ik heb aangeraden 2 maanden na de loopsheid, tenzij er schijnzwangerschap optreed, dan 2 maanden daarna... Ik meen dat dat hier stond...
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Bowie van mij is zaterdag loops geworden dus ik heb vandaag meteen de kliniek gebeld voor een castratie en daar moet dus 100 dagen tussen zitten... dit ivm het zwellen.

Jacqueline
Afbeelding
annika163
Zeer actief

Ongelezen bericht door annika163 »

bij ons zat er bij de castratie ook iets van 100 dagen tussen....
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”