Ik heb er 2, 1 keer per dag gaan ze samen uit naar het bos en dan loop ik al behoorlijk vroeg omdat mijn reu niet altijd even lekker gaat met ongecastreerde reuen.schelsey schreef:Aan de eigenaars met meer dan 2 honden, staan jullie honden allemaal onder controle bij het uitlaten, kunnen ze los en komen ze terug bij prikkels, allemaal? of is dat eigenlijk bijna onmogelijk met meer als 2 honden?
sonja

Daarvoor zijn we overigens ook weer voor op cursus gegaan.
Vooral ook om het áppel om hem te vergroten in moeilijkere situaties(denk vooral aan als we andere honden tegenkomen), zodat hij toch aandacht genoeg heeft voor mij om dan ook terug te komen naar mij.
Mijn teefje is een ander verhaal, zij luisterd gewoon goed en houd mij altijd goed in de gaten.

Aan haar ligt het niet.
Zij zal ook niet uitvallen oid, ze bemoeit zich gewoon niet zo met andere honden, Jakko daarentegen wel..
Dus ik ben hard aan het werken met Jakko op dit moment.
Daarnaast lopen we sávonds nog een behoorlijke ronde aan de flexi met ze.
Voorlopig werkt dit prima zo, maar ik zou wel willen dat Jakko mettertijd en met training toch wat zekerder word mbt zijn gedrag naar vooral ongecastreerde reuen.

Jakko is niet gecastreerd overigens.
Jakko was overigens ruim 8 maanden toen hij bij ons kwam wonen en had veelal in een kennel gezeten waar hij niet tegenkon want hij is een echte mensenhond.

Dus we werken eraan maar dat het niet altijd van een leien dakje gaat is duidelijk.