Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

meer dan 2 honden, nog controle erop tijdens loslopen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Re: meer dan 2 honden, nog controle erop tijdens loslopen?

Ongelezen bericht door wendy71 »

schelsey schreef:Aan de eigenaars met meer dan 2 honden, staan jullie honden allemaal onder controle bij het uitlaten, kunnen ze los en komen ze terug bij prikkels, allemaal? of is dat eigenlijk bijna onmogelijk met meer als 2 honden?

sonja
Ik heb er 2, 1 keer per dag gaan ze samen uit naar het bos en dan loop ik al behoorlijk vroeg omdat mijn reu niet altijd even lekker gaat met ongecastreerde reuen. :roll:
Daarvoor zijn we overigens ook weer voor op cursus gegaan.
Vooral ook om het áppel om hem te vergroten in moeilijkere situaties(denk vooral aan als we andere honden tegenkomen), zodat hij toch aandacht genoeg heeft voor mij om dan ook terug te komen naar mij.

Mijn teefje is een ander verhaal, zij luisterd gewoon goed en houd mij altijd goed in de gaten. :wink:
Aan haar ligt het niet.
Zij zal ook niet uitvallen oid, ze bemoeit zich gewoon niet zo met andere honden, Jakko daarentegen wel..

Dus ik ben hard aan het werken met Jakko op dit moment.
Daarnaast lopen we sávonds nog een behoorlijke ronde aan de flexi met ze.
Voorlopig werkt dit prima zo, maar ik zou wel willen dat Jakko mettertijd en met training toch wat zekerder word mbt zijn gedrag naar vooral ongecastreerde reuen. :wink:
Jakko is niet gecastreerd overigens.

Jakko was overigens ruim 8 maanden toen hij bij ons kwam wonen en had veelal in een kennel gezeten waar hij niet tegenkon want hij is een echte mensenhond. :wink:

Dus we werken eraan maar dat het niet altijd van een leien dakje gaat is duidelijk.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Inge schreef:Maar zie ik toevallig wel een keer een andere hond dan lijn ik die van mij aan omdat zowel Nika als Biène niet altijd even vriendelijk zijn tegen andere honden en ik door het aanlijnen ook een duidelijk signaal afgeef om de andere hond weg te houden van die van mij. Als men ziet dat ik 3 honden aanlijn is het nog nooit gebeurd dat de toevallige andere wandelaar zijn hond(en) dan toch op me af laat komen. :wink:
Toevallig gebeurde dit dus net in het bos. :mrgreen:
Ik was bijna bij de auto en zag in mijn ooghoek mensen lopen. Ik kon niet zien of ze een hond bij zich hadden. Heb gelijk mijn honden geroepen (ze rennen vaak al vooruit naar de auto) en alle 3 kwamen ze keurig terug. Aangelijnd en naar mijn auto gelopen en toen bleek dus dat die mensen inderdaad een hond bij zich hadden, een labrador. Ze hadden hun hond ook aangelijnd en bleven wachten tot ik Marouck en Biène achterin de auto had zitten voordat ze mijn richting verder inliepen. Nika had ik toen kort naast me, geen enkel probleem verder. Vriendelijk goedendag gezegd en zij liepen verder en ik reed naar huis. :ok:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Caro, wat jij zegt betreft die doemscenario's, daar heb ik dus ook weleens last van. :mrgreen:
Dat vind Mark(mijn vriend) iig.
Mbt Jakko neem ik gewoon geen risico met andermans honden, ik vind dat gewoon niet kunnen.
Dus lijn ik hem ook aan wanneer er een andere hond aankomt.
Waardoor er waarschijnlijk ook weer xtra spanning bij Jakko word opgebouwd etc.

Voorbeeldje:
Vorige week liep ik vrij vroeg in het bos en ik zag een JR naderen, dus ik lijn Jakko uit voorzorg aan.(jr is toch een klein hondje en de schade kan behoorlijk zijn mocht ie besluiten wat te doen)
De wat oudere man lijnde zijn JR niet aan een die jr kwam op mijn aangelijnde Jakko af.
Ik had hem kort maar er onstond toch een fikse schermutseling waarbij ik bang was dat die jr gewond was geraakt oid, dat was gelukkig niet het geval maar toch..

Ik snap gewoon niet dat je je hond niet aanlijnd als je toch ziet(en dat zag die man) dat jij hem aan de lijn had .
En we zijn ervoor in training maar dat is een probleem wat je niet 123 oplost.
Door zulke incidenten heb ik het gevoel weer een stap terug te hebben gedaan met hem. :roll:

Dus ja door zulke ervaringen heb ik ook wat meer last van doemscenarios op zijn tijd. :mrgreen:
En daardoor loop ook ik niet altijd even ontspannen.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
orinake
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Momenteel huppelen hier rond, rottweiler Chipsy - rottweiler Tristan - Rottweiler Centa - Pitbull Raina - Kruisingpup Isha - Kruisingpup Imani - Kruisingpup Inaya

Re: meer dan 2 honden, nog controle erop tijdens loslopen?

Ongelezen bericht door orinake »

schelsey schreef:Aan de eigenaars met meer dan 2 honden, staan jullie honden allemaal onder controle bij het uitlaten, kunnen ze los en komen ze terug bij prikkels, allemaal? of is dat eigenlijk bijna onmogelijk met meer als 2 honden?

sonja
Wij hebben 5 honden.
Als ik alleen met hen ga wandelen doe ik dat in shiften en niet iedereen mag los.
Als ik samen met mijn ventje ga wandelen dan gaan ze gewoon alle 5 los en hou ik een balletje in de lucht als ze moeten komen.
Dan mag er nog iets op de grond liggen dat interessant is een balletje op wandeling is veeeeeel belangrijker :)
Enkele weken met mijn 5 rakkers naar zee geweest, voor Tarra was het de eerste losse wandeling en ze heeft zich super gedragen.
Komt mooi als je haar roept, eens het zot er wat af is blijft ze ook mooi naast je lopen.
Binnenkort als het weer het toelaat nog eens met mijn 5 musketiers naar zee :)
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Over het algemeen luisteren ze hier allemaal prima. Ik heb er meestal 3 loslopen, 4 wordt te gortig omdat ik er dan donder op kan zeggen dat ze gaan jagen met zn 4en. Dus ik wissel het af. Maar als er 3 loslopen kan ik ze nog prima onder controle houden. Behalve als er een Ree langs hun neus voorbij loopt of konijn.. dan kan ik ze wel even kwijt zijn ja, en dan kan ik roepen wat ik wil, maar het enige wat ik dan nog hoor is luidgevende honden door het bos. ;)

Meestal zijn ze daarna (afhankelijk van of bon ook los is op dat moment) in 10 minuten weer terug. Als luuntje ouder word, zal dat vast wel wat langer gaan duren :eek:

Ik zoek hier dus ook altijd bossen op waar ik geen hond tegen kom. In het weekend is het er wat drukker in het bos hier in de buurt, maar ga ik vaak ergens anders heen. Het ligt vrij afgelegen het bos hier in de buurt, en ik kom 9 van de 10 keer geen andere hondenbezitters tegen. Als ze een keer niet gelijk luisteren vind ik het dus ook geen ramp. Maar eigenlijk, roep ik vrij weinig in het bos. Ze mogen hun eigen gang gaan, zolang ze mij maar in de gaten houden. Ik loop de route wel, en hun volgen. Ik roep ze niet elke minuut of elke 5 minuten bij me ;) .. ik hou ze gewoon in de smiezen en als ik denk dat er wat is, roep ik ze omstebeurt bij me.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik heb er drie los, de drie meiden, en alleen Cody gaat aan de riem tot we bij een hondengebied aan zijn gekomen en als ik zie dat er geen andere honden zijn en dan pas mag hij los.
Kyra loopt sowieso nooit verder dan 20cm van me af (ik moet oppassen dat ik niet over haar struikel) en Gina en Lyndie lopen niet verder dan 5m van me weg. Cody luistert tegenwoordig 9 van de 10 keer, maar ja hij is natuurlijk niet 100% betrouwbaar :wink: .

En met de meiden moet ik alleen oppassen dat Lyndie niet van de straat vreet, verder is luisteren ze altijd naar me.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”