Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

advies gevraagd -> update pag.2!

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

*kelly*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *kelly* »

UPDATE:

ben vandaag even in de dierenwinkel geweest met al jullie tips en adviezen in mn achterhoofd (en voor de zekerheid op een briefje) :mrgreen:
Nu heb ik een probeerverpakking meegekregen van Jarco ( www.jarco.nl ).
Kent iemand dit of heeft er iemand ervaring mee?
En dan heb ik nog een vraag; ik heb nu om te proberen de variatie Lam&rijst meegekregen, maar ze hebben ook Kip. Dit scheelt echter bijna 15 euro op een zak van 10kg :eek: (de lam en rijst is duurder)
De verkoper zei dat dit kwam door de lam, dit zou een hoger acceptatie vermogen hebben en beter verteren... Verder is het wel net als de Lam&rijst volledig natuurlijk.
Ga het ze vanavond voor het eerst geven, ben benieuwd!
"Mensen kunnen fouten maken, honden kunnen vergeven."

Afbeelding

"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
arja
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door arja »

Volgens mij ben je goed bezig :ok:
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Het klopt wat de verkoper heeft gezegd; het acceptatiegehalte van lam is hoger en in de regel ook betere vertering. Wat het zo duur maakt, is het percentage lamsmeel. In sommige brokken zit heel veel lams as en weinig lamsmeel (denk bijv. aan Viandog krokant 360).

Maar op zich kun je jouw honden net zo goed op de kipvariant zetten, mits ze niet gevoelig zijn. Ik weet alleen dat Jarco in het verleden het niet zo nauw nam met de samenstelling van het voer. Dat wilde nog wel eens veranderen.
Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

Ongelezen bericht door Innuendo »

*kelly* schreef:UPDATE:

ben vandaag even in de dierenwinkel geweest met al jullie tips en adviezen in mn achterhoofd (en voor de zekerheid op een briefje) :mrgreen:
Nu heb ik een probeerverpakking meegekregen van Jarco ( www.jarco.nl ).
Kent iemand dit of heeft er iemand ervaring mee?
En dan heb ik nog een vraag; ik heb nu om te proberen de variatie Lam&rijst meegekregen, maar ze hebben ook Kip. Dit scheelt echter bijna 15 euro op een zak van 10kg :eek: (de lam en rijst is duurder)
De verkoper zei dat dit kwam door de lam, dit zou een hoger acceptatie vermogen hebben en beter verteren... Verder is het wel net als de Lam&rijst volledig natuurlijk.
Ga het ze vanavond voor het eerst geven, ben benieuwd!
Maxi heeft het een tijdje gehad.. opzich was ik er wel tevreden over.. maar cavom vind ik toch beter..
arja
Vaste gebruiker
Contacteer:

Waarom stuur je niet een e-mail naar farmfood, krijg je een heel boekwerk met info, een gratis rawhide kluif en een zakje voer gratis.
Farmfood kost 35 euro voor 15 kilo, cavom kost 35 euro voor 20 kilo.
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Farmfood is per 1 januari weer duurder geworden, de prijs is nu €36.95 (landelijk)
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Heb ook even op de site gekeken, zag er op zich prima uit.

Vraag me alleen af als ik van een droogvoer bijna 975 gram per dag moet voeren, of dit dan wel voldoende voedinsstoffen in zich heeft!
Dat zou betekenen dat ik voor Mack die bijna 65 kilo is , 975 gram per dag moet geven!
Ik heb nog nooit van een brok gehoord waarbij je zoveel moet geven!
Dit zou ook voor mij een rede zijn om het niet te geven!
Ik voer nu ook een natuur brok en daar geef ik Mack dus 450 gram per dag van, verdeeld over twee maaltijden.
:wink:
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

hercujess schreef:Farmfood is per 1 januari weer duurder geworden, de prijs is nu €36.95 (landelijk)
Mijn hond krijgt 's morgens Farmfood en 's avonds krijgt hij versvlees.

Ik was laatst in dierenwinkel en toen was de Farmfood over de 37 euro, ik meende 37...nog wat.
*kelly*
Zeer actief

Amber schreef:Heb ook even op de site gekeken, zag er op zich prima uit.

Vraag me alleen af als ik van een droogvoer bijna 975 gram per dag moet voeren, of dit dan wel voldoende voedinsstoffen in zich heeft!
Dat zou betekenen dat ik voor Mack die bijna 65 kilo is , 975 gram per dag moet geven!
Ik heb nog nooit van een brok gehoord waarbij je zoveel moet geven!
Dit zou ook voor mij een rede zijn om het niet te geven!
Ik voer nu ook een natuur brok en daar geef ik Mack dus 450 gram per dag van, verdeeld over twee maaltijden.
:wink:
op het proefzakje stond 15 gr. per kg lichaamsgewicht van de hond en de verkoper zei ong. 2% van het lichaamsgewicht aan te houden (per dag dan)... Ik ga daar meestal wat onder zitten (vooral met Mickey) en dan valt het best mee, voor ons kleine hondjes dan (ongeveer dezelfde hoeveelheid als van Pedigree).
Ze hebben het nu een paar keer gehad, eten het wel goed en ontlasting is ook goed, maar weet niet of ik echt helemaal overtuigd ben... Ga zeker nog even die info aanvragen van Farmfood :ok:

Afbeelding

Amber
Zeer actief
Contacteer:

Als je farmfood voert, gaan ze bij een volwassen hond ongeveer uit van 7 gram per kg lichaamsgewicht, dus dan blijf ik het veel vinden.

15 a 20 grm per kg lichaamsgewicht zijn naar mijn mening hoeveelheden, die worden gehandhaafd bij Kvv en barf!
Maar misschien maak ik een denkfoutje :denken: Toen Mack nog full/time op de kvv zat kreeg ie wel ongeveer 15 a 20 gram per kg lichaamsgewicht!

Mack krijgt Canex en ook daar adviseren ze ongeveer 7 gram per kg lichaamsgewicht!
Mack weegt ongeveer 65 kilo en krijgt 450 gram per dag. :wink:
arja
Vaste gebruiker
Contacteer:

Hier kost farmfood 34.61 voor 15 kilo en je moet bij een volwassen hond 10 gram per kg lichaamsgewicht per dag geven.Lekker afwisselen met versvlees! raden ze ook aan bij Farmfood. :wink:
*kelly*
Zeer actief

Ik denk er toch heel ernstig over om Farmfood te gaan nemen... Nogmaals; ze eten dit graag, maar ik heb het idee dat het ze niet voldoening geeft zeg maar... Ik heb het idee dat, Mickey sowieso, ze een honger gevoel blijven houden en idd je hebt wel gelijk, ze moeten er toch behoorlijk wat van krijgen :denken: en op die manier is zo'n zak natuurlijk helemaal zo op.

Het enige wat ik me dan nog afvraag; op de site van Farmfood staat:
Farm Food heeft geen keuze tussen puppy- junior- volwassen- senior- largebreed- smallbreed- of lightvoeding!
Wanneer de NRC-normen worden gehanteerd bij de bereiding van hondenvoer, dan is dit voer geschikt voor alle honden, ongeacht leeftijd of omstandigheden.

Doordat honden zoveel eten als nodig is om in hun energiebehoefte te voorzien. krijgen ze bij een goed samengesteld voer ook alle voedingsstoffen in de juiste hoeveelheden en verhouding binnen.

Jonge honden, lakterende teven en honden die prestaties moeten leveren eten meer en daardoor wordt aan de totale behoefte van de verschillende voedingsstoffen voldaan. Hetzelfde geldt voor honden waaraan geen bijzondere eisen worden gesteld, deze eten minder.
maar mijn idee is toch een beetje dat een jonge hond toch andere voedingsbehoeftes heeft als een oude hond.... Misschien zie ik het wel helemaal verkeerd hoor, maar vind dat zo moeilijk plaatsen.
En is het niet erg dat ik nu allemaal verschillende soorten voer aan het proberen ben (tenminste nu nog maar 1 maar wil toch ook nog wat anders gaan proberen en bovendien is dit nu bijna op) ??

Afbeelding

SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

@ kelly:
Je schreef dat de hondjes een honger gevoel blijven houden nu je Jarco voert. Dat had ik hier juist toen ik FF voerde. Daar hebben ze maar zo weinig van nodig dat mijn hondjes na twee happen klaar waren en het vulde niet genoeg. Ze liepen de hele dag te schooien om eten...Wat dat betreft vind ik het soms juist ook wel een voordeel als je er wat meer van moet voeren, dan vult het wat meer. Maar het is voor iedere hond anders, het blijft gewoon uitproberen. Een van mijn honden doet het gewoon niet goed op een geperste brok, hoe graag ik het ook zou willen, dus die krijgt een geexpandeerde.( Carocroc)
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Knoeppie »

SuzieC1970 schreef:@ kelly:
Je schreef dat de hondjes een honger gevoel blijven houden nu je Jarco voert. Dat had ik hier juist toen ik FF voerde. Daar hebben ze maar zo weinig van nodig dat mijn hondjes na twee happen klaar waren en het vulde niet genoeg. Ze liepen de hele dag te schooien om eten...Wat dat betreft vind ik het soms juist ook wel een voordeel als je er wat meer van moet voeren, dan vult het wat meer. Maar het is voor iedere hond anders, het blijft gewoon uitproberen. Een van mijn honden doet het gewoon niet goed op een geperste brok, hoe graag ik het ook zou willen, dus die krijgt een geexpandeerde.( Carocroc)
Knoeppie heeft een eetstoornis, zoals wij het noemen, maar sinds ze FF krijgt ipv. Carocroc heeft ze minder honger, althans ze zeurt minder om eten.
Wel is het zo op, ze krijgt 2x 50 gram per dag en dat is echt niets :wink:
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

zo da's hard gegaan met farmfood! 2 tot 3 jaar terug betaalde ik 29.95 voor een zak! :eek:
Afbeelding
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Slaat ook helemaal nergens op die prijzen,,
Denk toch niet dat ik in de gulden tijd 70 gulden voor een zak hondenvoer was kwijt geweest,,, ja voor een duur merk als eukanuba wel,,, maar voor ff echt niet!!.

Maarja,,,, :pffff:
angelseye2000
Actief

Proefmonster

Ongelezen bericht door angelseye2000 »

[quote="arja"]Farmfood is het enige merk zonder chemische rotzooi, als je ze een mailtje stuurt krijg je alle informatie en een zakje voer om uit te proberen

http://www.farmfood.nl/hondenvoeding/ho ... mfood.html

Er zijn tegenwoordig meerdere voeders op de markt zonder chemische toevoegingen. Biofood is daar 1 van en waar ik goede ervaringen mee heb.

Biofood hondenvoeding is opgebouwd uit zuiver dierlijke- en plantaardige grondstoffen en onderscheid zich van andere voeders doordat het voer de volgende kenmerken heeft:

-biologische natuurkruiden (smaakvol en rustgevend)
-(veilig) scharrel- en/of biologisch vlees (zuiverder, betere vertering)
-ontsloten granen (onlast lever en nieren)
-geen schadelijke residuen uit grondstoffen
-natuurlijke goedhouders (vitamine E en C en rozemarijnextract)
-plantaardige vitamines en mineralen (natuurkruidenmix en pre-mix)
-noodzakelijke dierlijke eiwitten, oliën en vetten
(voor de smaak, verteerbaarheid en energie)
-bevat geen lichaamsvreemde/synthetisch stoffen
(waaronder geur-, kleur en smaakstoffen).

http://www.biofooddiervoeding.nl/hond/informatie.html

Ieder heeft zo zijn voorkeuren. De een wil liever geperst, de ander biologisch etc. Het handigste lijkt me proefmonster(s) te vragen van (een) merk(en) waar je achter kunt staan qua samenstelling en kwaliteit. Vindt de hond het lekker en doet de hond het er goed op dan niet veranderen van voer, want dit is doorgaans niet goed voor de hond.

Biofood proefmonster(s) kun je hier opvragen....
http://www.biofooddiervoeding.nl/hond/proef.html

Succes!!!! :ok:
Er zijn 2 soorten voer: goed voer en slecht voer.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Knoeppie schreef:
SuzieC1970 schreef:@ kelly:
Knoeppie heeft een eetstoornis, zoals wij het noemen, maar sinds ze FF krijgt ipv. Carocroc heeft ze minder honger, althans ze zeurt minder om eten.
Wel is het zo op, ze krijgt 2x 50 gram per dag en dat is echt niets :wink:
Kijk, zo zie je dus maar weer eens dat het echt voor iedere hond anders is... :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”