Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Update Bassie, pagina 8 ;-)
Moderator: moderatorteam
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Bassie ligt lekker wat te dutten.marian* schreef:Hoe is het vandaag met Bassie?
Manneke is toch echt opgeknapt sinds woensdag. De AB die hij vanaf maandag heeft (Amoxoral) doet het goed bij hem.
Hij voelt zich beduidend beter als vorig weekend.
Vele drinken en plassen blijft natuurlijk maar hij heeft bijvoorbeeld vanaf woensdag niet meer in huis geplast als ik thuis ben. Ben ik aan het werk dan wel want dan is de tijd te lang maar verder...hij loopt richting keuken en kijkt me aan ( dan moet ik even een sprintje trekken als de achterdeur dicht zit) en hij plast in de tuin. Terwijl tot en met dinsdag nog hij het ook zo in huis kon laten lopen en het wilde oplikken.
Wanneer deze 10 daagse kuur over is heb ik met DA afgesproken er een tweede kuur achteraan te doen.
Jochie heeft erge honger (nu was eten altijd al zijn hobby maar nu is het gewoon obsessief :N: ) en krijgt dus ook (veel ) meer te eten als anders. Vindt ie erg vervelend.
- donna
- Zeer actief
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat fijn dat hij zich al wat beter voelt zeg!! Ik gooi er nog een dikke knuffel voor jullie tegen aan en ik denk veel aan jullie 
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- beppie
- Zeer actief
-
Tiny
- Zeer actief
- MJ
- Zeer actief
Met Bassie gaat het goed. Zit heerlijk op een botje te kluiven en de andere twee met giftige oogjes weg te kijken. Manneke doet het goed !Tiny schreef:Hoe gaat het vandaag met het mannetje Marie?
Alleen ( en nee, dit hoort eigenlijk niet op een hondenforum thuis maar moet het toch even kwijt
Vanochtend om half 7 nog niets aan de hand en heeft ie lekker gegeten van de andijvie en was ie heel alert ...een paar uurtjes later was ik bang dat ik de DA niet meer redden zou.
Hij was al heel ver weg toen ik daar aankwam en het enige juiste was hem in te laten slapen. DA zei ook dat dit ontiegelijk snel gegaan was.
Pfffff...ik zou nu het liefste even een heel diep holletje willen opzoeken en daar even niet meer uitkomen....
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Och jee meis..... ook dat nogMarie-José schreef:Met Bassie gaat het goed. Zit heerlijk op een botje te kluiven en de andere twee met giftige oogjes weg te kijken. Manneke doet het goed !Tiny schreef:Hoe gaat het vandaag met het mannetje Marie?
Alleen ( en nee, dit hoort eigenlijk niet op een hondenforum thuis maar moet het toch even kwijt) kom ik nèt terug van de DA . Mijn konijntje Jerry van 9 heb ik net moeten laten inslapen. Compleet onverwachts. Had een soort van maagkanteling zei de DA,maar dan van het darmconvoluut.(?)
Vanochtend om half 7 nog niets aan de hand en heeft ie lekker gegeten van de andijvie en was ie heel alert ...een paar uurtjes later was ik bang dat ik de DA niet meer redden zou.
Hij was al heel ver weg toen ik daar aankwam en het enige juiste was hem in te laten slapen. DA zei ook dat dit ontiegelijk snel gegaan was.![]()
Pfffff...ik zou nu het liefste even een heel diep holletje willen opzoeken en daar even niet meer uitkomen....
Veel sterkte
-
Tiny
- Zeer actief
Ach nee, potverdorie zegMarie-José schreef:Met Bassie gaat het goed. Zit heerlijk op een botje te kluiven en de andere twee met giftige oogjes weg te kijken. Manneke doet het goed !Tiny schreef:Hoe gaat het vandaag met het mannetje Marie?
Alleen ( en nee, dit hoort eigenlijk niet op een hondenforum thuis maar moet het toch even kwijt) kom ik nèt terug van de DA . Mijn konijntje Jerry van 9 heb ik net moeten laten inslapen. Compleet onverwachts. Had een soort van maagkanteling zei de DA,maar dan van het darmconvoluut.(?)
Hij was al heel ver weg toen ik daar aankwam en het enige juiste was hem in te laten slapen. DA zei ook dat dit ontiegelijk snel gegaan was.![]()
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
- tekkel
- Erelid
- Rosa
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
Tiny
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Zenda
- Zeer actief
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- MJ
- Zeer actief
Dank jullie wel allemaal...
Met Bassie gaat het goed, hij plast wat minder en drinkt minder vaak.
Het is nog teveel voor het normale..maar toch lijkt het minder als vorige week. Nu heb ik net ook begrepen dat Amoxoral een erg doeltreffend middel is en dat ik me dus geen illusies in mijn hoofd moet halen.
Hmmmm...stiekum had ik al in mijn hoofd om over anderhalve week / 2 weken alsnog een keer bloed te laten prikken.
Dat zou puur voor mij zijn waarschijnlijk om mezelf maar tegen die muur aan te laten lopen van : ..het is écht waar...dat ik er echt niet omheen kan zelfs al doet Bassie het zo goed.
Wèl gaat zijn buikkie (darmen) erg tekeer.
Dat zou van de lever af kunnen komen volgens DA die ik net aan de bel had ivm de verlenging van de kuur die ik morgen ophaal.
Met Bassie gaat het goed, hij plast wat minder en drinkt minder vaak.
Het is nog teveel voor het normale..maar toch lijkt het minder als vorige week. Nu heb ik net ook begrepen dat Amoxoral een erg doeltreffend middel is en dat ik me dus geen illusies in mijn hoofd moet halen.
Hmmmm...stiekum had ik al in mijn hoofd om over anderhalve week / 2 weken alsnog een keer bloed te laten prikken.
Dat zou puur voor mij zijn waarschijnlijk om mezelf maar tegen die muur aan te laten lopen van : ..het is écht waar...dat ik er echt niet omheen kan zelfs al doet Bassie het zo goed.
Wèl gaat zijn buikkie (darmen) erg tekeer.
Dat zou van de lever af kunnen komen volgens DA die ik net aan de bel had ivm de verlenging van de kuur die ik morgen ophaal.
- mientjedobbel
- Vaste gebruiker
-
jelle
- Zeer actief
Hoi
ik lees eigenlijk nu pas even bij... ten eerste sterkte met het konijntje en ten tweede eigenlijk ook sterkte met Bassie... ik ben wel blij te lezen dat er in ieder geval weer enige verbetering te zien is! Hopelijk kunnen jullie nog een flinke tijd van elkaar genieten...
ik lees eigenlijk nu pas even bij... ten eerste sterkte met het konijntje en ten tweede eigenlijk ook sterkte met Bassie... ik ben wel blij te lezen dat er in ieder geval weer enige verbetering te zien is! Hopelijk kunnen jullie nog een flinke tijd van elkaar genieten...
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- tekkel
- Erelid
Dat is toch niet zo'n slecht plan? Dan krijg je wat meer inzicht of hij echt zo rap achteruit gaat. Tenminste, als hij het niet vreselijk vervelend vindt bij de dierenartsMarie-José schreef:Hmmmm...stiekum had ik al in mijn hoofd om over anderhalve week / 2 weken alsnog een keer bloed te laten prikken.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- MJ
- Zeer actief
Ik moest werken vandaag van 14 uur tot 21 uur en Bassie heeft voor het eerst sinds 24 januari, dag van de operatie, niet in huis geplast terwijl ik moest werken, ik zo lang weg was !
Bassie gaat ons op zeker versteld doen staan.
Ik moet morgen de 2e kuur ophalen bij de DA en vraag om een nieuw bloedonderzoek.
Ik weet dat de lever en de Cushing 2 totaal verschillende dingen zijn en ik weet dat ik reeël blijven moet maar toch......
Bassie gaat ons op zeker versteld doen staan.
Ik moet morgen de 2e kuur ophalen bij de DA en vraag om een nieuw bloedonderzoek.
Ik weet dat de lever en de Cushing 2 totaal verschillende dingen zijn en ik weet dat ik reeël blijven moet maar toch......
- tekkel
- Erelid
Nou, ik vind dat toch wel hoopgevend allemaal!Marie-José schreef:Ik moest werken vandaag van 14 uur tot 21 uur en Bassie heeft voor het eerst sinds 24 januari, dag van de operatie, niet in huis geplast terwijl ik moest werken, ik zo lang weg was !![]()
Bassie gaat ons op zeker versteld doen staan.![]()
Als al die kwalen nou eens lekker stabiel konden blijven met de juiste medicatie: dan wordt hij een krakende wagen die het langst loopt
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Innuendo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël - Locatie: Sweetlake city
Wow!!!! super goed zegMarie-José schreef:Ik moest werken vandaag van 14 uur tot 21 uur en Bassie heeft voor het eerst sinds 24 januari, dag van de operatie, niet in huis geplast terwijl ik moest werken, ik zo lang weg was !![]()
Bassie gaat ons op zeker versteld doen staan.![]()
Ik hoop echt dat dit een goed teken is en zal voor je duimen bij het volgende bloedonderzoek dat hier een goede uitslag uit gaat komen.
(Proberen) Niet teveel (te) hopen, als het dan tegen valt voel je, je helemaal weer zo ellendig, maar een beetje hopen kan natuurlijk altijd, ik hoop met je mee
Kom op Bassie laat ons versteld staan