Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
SP Tilburg wil hondenpoep-databank
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
één
€ 72,61
twee
€ 181,77
drie
€ 345,12
vier
€ 599,12
vijf
€ 932,64
zes
€ 1360,74
Extra bedrag per hondvoor iedere hond boven het aantal van zes
€ 562,70
Kenneltarief (alleen voor leden van de raad van beheer op kynologisch gebied in Nederland)
€ 932,40
€ 72,61
twee
€ 181,77
drie
€ 345,12
vier
€ 599,12
vijf
€ 932,64
zes
€ 1360,74
€ 562,70
Kenneltarief (alleen voor leden van de raad van beheer op kynologisch gebied in Nederland)
€ 932,40

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
- Aantal honden: 1
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
had ik ook niet, maar ja... je hebt van die mensen die het leuk vinden om te vertellen dat je meer honden hebt dan opgegeven is... maar goed... die mensen moeten ook nog ooit weleens wel iets hebben en dan hebben ze een probleem...gotcha schreef:Zoveel :N: Ja dat is zeker van de zotte,dat moet je er maar voorover hebben zeg.Daar kan je toch andere dingen meedoen.malinois schreef:932,64 per jaar voor 5 honden... totaal van de zotte.....die lui sporen werkelijk niet...gotcha schreef:
Moeten jullie hondenbelasting betalen? :N: Hoeveel dan.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
hier 86 euro voor 1 hond geloof ik, las net overigens dat nummer 1 overlast in de gemeente katwijk zwerfafval is en slecht onderhouden plantsoentjes... gemeente taak.. op nummer drie loslopende honden die hun behoeften op straat doen..
maar liefst 75 boetes zijn afgelopen jaar uitgedeeld aan wild poepers en eigenaren met loslopende honden...
dat was volgens mij op plekken waar net het losloopgebied ophoud en in de losloopgebieden..waar je ook verplicht bent de poep op te ruimen.. ook al ligt het in het dichtbegroeide struikgewas hoog op een heuvel waar geen mens loopt.. omdat dat de hond is aangeleerd..
maar liefst 75 boetes zijn afgelopen jaar uitgedeeld aan wild poepers en eigenaren met loslopende honden...

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Sjezus! Ik dacht dat Dordrecht de duurste gemeente was qua kennelbelasting maar jouw woonplaats slaat echt alles!malinois schreef:één
€ 72,61
twee
€ 181,77
drie
€ 345,12
vier
€ 599,12
vijf
€ 932,64
zes
€ 1360,74
€ 562,70
€ 932,40
Echt belachelijk zeg!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
-
- Zeer actief
Ben ik met je eens, maar dan moet dit wel consequent doorgevoerd worden. Dan zou ik ook graag zien dat katteneigenaren gaan betalen voor de drollen die katten her en der neerleggen, bezitters van paarden die wat hoopjes laten vallen op de openbare weg of in losloopgebieden, de jeugd die het schijnbaar tegenwoordig heel erg stoer vindt om overal te zuipen en vervolgens flessen kapot te gooien, enz., enz. Deze vervuilers moeten dan ook betalen en niet alleen hondenbezitters.AnneMarie schreef:Ik vind het een perfect plan, de vervuiler betaald!
Alleen zijn er wat manko's denk ik, bv honden die niet uit Tilburg zelf komen, die kunnen ze niet achterhalen.
Ik vind het prima, de hondenbelasting afschaffen, de poep opruimen is toch niet zo erg
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
- Zeer actief
Volledig mee eensMoniqueDM schreef:Ben ik met je eens, maar dan moet dit wel consequent doorgevoerd worden. Dan zou ik ook graag zien dat katteneigenaren gaan betalen voor de drollen die katten her en der neerleggen, bezitters van paarden die wat hoopjes laten vallen op de openbare weg of in losloopgebieden, de jeugd die het schijnbaar tegenwoordig heel erg stoer vindt om overal te zuipen en vervolgens flessen kapot te gooien, enz., enz. Deze vervuilers moeten dan ook betalen en niet alleen hondenbezitters.AnneMarie schreef:Ik vind het een perfect plan, de vervuiler betaald!
Alleen zijn er wat manko's denk ik, bv honden die niet uit Tilburg zelf komen, die kunnen ze niet achterhalen.
Ik vind het prima, de hondenbelasting afschaffen, de poep opruimen is toch niet zo erg

- Jay
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Je was me net voor idd, uit ontlasting valt helemaal geen DNA te halenJay schreef:Belachelijk idee, DNA is niet uit de uitwerpselen te achterhalen, tenzij er bloed bij zit. En dan zit er nog steeds veel vreemd DNA uit het voedsel bij.
Om dan de kosten van het DNA onderzoek en fraude gevoeligheid nog maar buiten beschouwing te laten.

Dus weer een hoop politiek ge:blah:

Gr. Aniek

-
- Zeer actief
Kijk je aleens naar csi,csi miami,bones,national g,Ze hebben niet altijd bloed nodig.Zelfs niet in de realiteitJay schreef:Belachelijk idee, DNA is niet uit de uitwerpselen te achterhalen, tenzij er bloed bij zit. En dan zit er nog steeds veel vreemd DNA uit het voedsel bij.
Om dan de kosten van het DNA onderzoek en fraude gevoeligheid nog maar buiten beschouwing te laten.

- asani
- Zeer actief
Verbeter de wereld en begin bij jezelf !MoniqueDM schreef:Ben ik met je eens, maar dan moet dit wel consequent doorgevoerd worden. Dan zou ik ook graag zien dat katteneigenaren gaan betalen voor de drollen die katten her en der neerleggen, bezitters van paarden die wat hoopjes laten vallen op de openbare weg of in losloopgebieden, de jeugd die het schijnbaar tegenwoordig heel erg stoer vindt om overal te zuipen en vervolgens flessen kapot te gooien, enz., enz. Deze vervuilers moeten dan ook betalen en niet alleen hondenbezitters.AnneMarie schreef:Ik vind het een perfect plan, de vervuiler betaald!
Als nou iedereen zijn eigen hondendrollen opruimt is dat in ieder geval al weg! Zo erg is het niet en als je barft en/of kvv't zijn de drollen twee keer zo klein en harder. Dat scheelt ook een stuk (het is ook beter voor je hond, maar dat is een ander verhaal)

De hondenbelasting is hier :
1e 47,04
volgende 70,56 per hond
kennel 140
En DNA uit drollen...was het maar waar, kunnen ze ook die mensendrollen in de bossen controleren..

- It's Me!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson Russell Terrier
- Contacteer:
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Nee, daar kijk ik nooit naar.gotcha schreef:Kijk je aleens naar csi,csi miami,bones,national g,Ze hebben niet altijd bloed nodig.Zelfs niet in de realiteitJay schreef:Belachelijk idee, DNA is niet uit de uitwerpselen te achterhalen, tenzij er bloed bij zit. En dan zit er nog steeds veel vreemd DNA uit het voedsel bij.

Het is mijn werk, althans een onderdeel van mijn werkzaamheden, en in ontlasting zit geen DNA van de afscheider.
Aangezien ontlasting nu eenmaal via een bepaalde weg gaat

En nee er is niet altijd bloed nodig voor DNA-onderzoek, ook huidschilfers, haren, speeksel etc., etc. kunnen gebruikt worden voor het onderzoeken van DNA, maar dat zit dus ook niet in poep.
Dus beter kijken de volgende keer.

Gr. Aniek

-
- Zeer actief
Budkes schreef:Nee, daar kijk ik nooit naar.gotcha schreef:Kijk je aleens naar csi,csi miami,bones,national g,Ze hebben niet altijd bloed nodig.Zelfs niet in de realiteitJay schreef:Belachelijk idee, DNA is niet uit de uitwerpselen te achterhalen, tenzij er bloed bij zit. En dan zit er nog steeds veel vreemd DNA uit het voedsel bij.
Om dan de kosten van het DNA onderzoek en fraude gevoeligheid nog maar buiten beschouwing te laten.![]()
Het is mijn werk, althans een onderdeel van mijn werkzaamheden, en in ontlasting zit geen DNA van de afscheider.
Aangezien ontlasting nu eenmaal via een bepaalde weg gaat, praten zowel Jay als ik over bloed.
En nee er is niet altijd bloed nodig voor DNA-onderzoek, ook huidschilfers, haren, speeksel etc., etc. kunnen gebruikt worden voor het onderzoeken van DNA, maar dat zit dus ook niet in poep.
Dus beter kijken de volgende keer.
Doe ik ook,daarom zei ik dat ze niet altijd bloed moeten hebben.Jij legt het uitgebreider uit qua huidschilfers enz.......

Valt hier niet een of ander Kort Geding te starten.
Het is toch discriminerend dat de ene woonplaats vrij is van hondenbelasting en de ander betaald zich een versuffing. Er zijn toch vastomlijnde regels waar elke gemeente zich aan dient te houden?
Kijk, een paspoortaanvraag kan van gemeente tot gemeente luttele euros verschillen. Maar het verschil tussen wel of niet betalen kan volgens mij niet. En al helemaal niet als alles in Nederland valt.
Het is toch discriminerend dat de ene woonplaats vrij is van hondenbelasting en de ander betaald zich een versuffing. Er zijn toch vastomlijnde regels waar elke gemeente zich aan dient te houden?
Kijk, een paspoortaanvraag kan van gemeente tot gemeente luttele euros verschillen. Maar het verschil tussen wel of niet betalen kan volgens mij niet. En al helemaal niet als alles in Nederland valt.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik vind dat er in Tilburg heel veel hondenpoep ligt en ik erg me er ook aan. Je kan aan de drol meestal zien, dat het dezelfde persoon is, die niet opruimt. Het heeft ook te maken met wat voor voeding ze krijgen.
Ik snap heeft een hond diarree, dat kan je niet opruimen. Maar een gewoon poepje, waarom niet opruimen. Maar je kan ook kijken naar de kattenpoep, die ligt ook overal. En ja, voor katten wordt geen belasting gevraagd, terwijl ze ook meedoen aan de vervuiling.
Zelf op een hondenveldje, is omheind, zodat de hondjes heerlijk kunnen spelen. Honden zit op het veld, poepen de boel vol en het baasje zit op het bankje, er rustig naar te kijken. Doet niks, ruimt niet op. Het bankje staat buiten het veldje, ze hoeven er zelf ook niet op te lopen.
Maar ik vind 145 euro wel veel geld, als ik de poep van mijn hond altijd opruimt, ze moeten gewoon beter controleren in Tilburg. Want eerlijk gezegd, ik heb nog nooit een inspecteur ontmoet tijdens mijn wandeling met mijn hond.
Zo'n dna database is wel makkelijk, maar ja, er lopen genoeg hondjes in Tilburg rond die niet geregistreerd zijn, die geen hondenbelasting betalen. En ja, hoe wil je die vinden. Ze doen al steekproeven, maar dan pak je niet alles.
Dus voor gemeente Tilburg, meer inspecteurs in dienst nemen en de hele dag gaan controleren, dan pak je misschien meer mensen. Voor elke wijk in Tilburg, gewoon 5 inspecteurs aannemen en ja, dan heb je misschien kans dat het probleem opgelost is. Kost wel even wat, maar dan is het probleem wel verholpen. En ook camera's ophangen, zodat je kan zien wie de hondenpoep niet opruimd.
Ik snap heeft een hond diarree, dat kan je niet opruimen. Maar een gewoon poepje, waarom niet opruimen. Maar je kan ook kijken naar de kattenpoep, die ligt ook overal. En ja, voor katten wordt geen belasting gevraagd, terwijl ze ook meedoen aan de vervuiling.
Zelf op een hondenveldje, is omheind, zodat de hondjes heerlijk kunnen spelen. Honden zit op het veld, poepen de boel vol en het baasje zit op het bankje, er rustig naar te kijken. Doet niks, ruimt niet op. Het bankje staat buiten het veldje, ze hoeven er zelf ook niet op te lopen.
Maar ik vind 145 euro wel veel geld, als ik de poep van mijn hond altijd opruimt, ze moeten gewoon beter controleren in Tilburg. Want eerlijk gezegd, ik heb nog nooit een inspecteur ontmoet tijdens mijn wandeling met mijn hond.
Zo'n dna database is wel makkelijk, maar ja, er lopen genoeg hondjes in Tilburg rond die niet geregistreerd zijn, die geen hondenbelasting betalen. En ja, hoe wil je die vinden. Ze doen al steekproeven, maar dan pak je niet alles.
Dus voor gemeente Tilburg, meer inspecteurs in dienst nemen en de hele dag gaan controleren, dan pak je misschien meer mensen. Voor elke wijk in Tilburg, gewoon 5 inspecteurs aannemen en ja, dan heb je misschien kans dat het probleem opgelost is. Kost wel even wat, maar dan is het probleem wel verholpen. En ook camera's ophangen, zodat je kan zien wie de hondenpoep niet opruimd.