Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat als je kind een allergie heeft voor honden?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

Wat als je kind een allergie heeft voor honden?

Ongelezen bericht door Innuendo »

Wat zouden jullie nu doen? dit n.a.v de vele honden die (zogenaamd) weg moeten vanwege een allergie van de kids..
Ik zou (ik heb geen kids dus lekker makkelijk :wink: ) zeggen, bijv. kids boven hond beneden heel veel stofzuigen en eventuele pilletjes voor het kind.

Als er echt en dan ook echt geen enkel andere oplossing zou zijn, zou ik het ook niet weten, maar in de eerste instantie werd het stofzuigen als een gek, kind pilletjes geven, alles zo schoon mogelijk houden en kijken of ik zo de ellende een hoofd kon bieden.. helaas zijn mij honden geen honden die je in een kennel kunt laten, maar echte huishonden, maar zou dat een optie zijn, zou ik dat ook nog proberen..

En dan nog zijn er gradaties in "ergheid".. blijft het ondanks zorgvuldige maatregels bij kuchen, niezen what ever, jammer voor het kind..
Stikt het kind bijna.. ander verhaal..

Wat vinden jullie?
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ik heb een keer een allergietest moeten laten doen bij mijn oudste. Heb dagen lopen stressen om de uitslag: "En wat als ?? Ik doe ze niet weg, maar wat als en kan het dan met medicijnen, is dat verantwoord, kan ik dat tegen mijn kind maken, kunnen de honden evt naar buiten, de oudste hond gaat niet weg, dat moet ie maar uitzingen tot zijn dood..."etc ,etc, het maalde maar door mijn hoofd.
Gelukkig niets gevonden bij hem voor honden :cheer: .

Maar nu moet ik met de jongste weer bloed laten prikken voor zijn eeuwige verkoudheid. De huisarts vond dat ik hem moest laten testen op allergie :N: .OP dat moment zakt bij mij echt de grond onder mijn voeten weg. Ik nog van alles aanvoeren waarom dat wss vast niet zo is. Waarop de huisarts heel nuchter zei; Maar ik zou 't wel willen weten als het mijn kind was en dan kun je vervolgens zelf beslissen wat je er mee doet mocht het wel zo zijn, er zijn ook medicijnen voor.....Hij heeft het overigens niet in die mate dat het voor hem onleefbaar zou zijn dus ik zou mijn honden dan niet weg doen, mocht de uitslag ongunstig zijn.
Bij de allergische reactie die mijn oudste toen had, had ik echt wel maatregelen moeten nemen, die kon zijn ogen niet eens meer open doen en zijn lippen waren 2 x zo dik.....

:oops: het formulier voor bloedafname ligt nog steeds in de kast:oops:
Gr. Aniek

Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Als je kind echt in een onhoudbare situatie leeft doordat er een huisdier in huis verblijft lijkt mij de keuze snel gemaakt,dan kies je voor je kind een andere optie zou er voor mij in ieder geval niet zijn.
Dan heb ik het dus wel over een echte allergie niet zo'n zogenaamde die rond de vakantietijd vaak opkomt :roll:
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

De dochter van mijn vriendin heeft dus een allergie die is komen opzetten toen ze een tweede hond namen. Ze wordt niet benauwd van het hondje maar krijgt er uitslag van als het op schoot heeft gezeten :19: Hondje komt nu op schoot met een dekentje en voor de jeuk plekken heeft ze zalf die erg goed werkt. Hondje gaat beslist niet weg maar er wordt gekeken naar oplossingen die voor beide werken :ok:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

hond of kat of andere huisdieren weg doen , dat zou ik over hebben voor mijn kinderen.

wat heb je er aan? :denken:

je kind lijdt er toch onder? :19:
Pak-de-bal

Tiny schreef: maar krijgt er uitslag van als het op schoot heeft gezeten :19: Hondje komt nu op schoot met een dekentje en voor de jeuk plekken heeft ze zalf die erg goed werkt. Hondje gaat beslist niet weg maar er wordt gekeken naar oplossingen die voor beide werken :ok:
benauwd of jeuk,.. wat maakt dat nou uit?

Je kind lijdt er toch onder?
:19:
dit laatste vind ik wel egoistisch van de moeder.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Tiny schreef:De dochter van mijn vriendin heeft dus een allergie die is komen opzetten toen ze een tweede hond namen. Ze wordt niet benauwd van het hondje maar krijgt er uitslag van als het op schoot heeft gezeten :19: Hondje komt nu op schoot met een dekentje en voor de jeuk plekken heeft ze zalf die erg goed werkt. Hondje gaat beslist niet weg maar er wordt gekeken naar oplossingen die voor beide werken :ok:
Dat is een contactallergie,het word mijn inziens een ander verhaal als het kind medicijnen moet gaan gebruiken tegen benauwdheid of iets dergelijks :wink:
Afbeelding
Pak-de-bal

Re: Wat als je kind een allergie heeft voor honden?

Innuendo schreef:En dan nog zijn er gradaties in "ergheid".. blijft het ondanks zorgvuldige maatregels bij kuchen, niezen what ever, jammer voor het kind.
je hebt duidelijk geen kinderen. :wink:

( ik ook niet , maar ik zou het huisdier wèl wegdoen, bij de eerste nies of jeuk)
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Pak-de-bal schreef:
Tiny schreef: maar krijgt er uitslag van als het op schoot heeft gezeten :19: Hondje komt nu op schoot met een dekentje en voor de jeuk plekken heeft ze zalf die erg goed werkt. Hondje gaat beslist niet weg maar er wordt gekeken naar oplossingen die voor beide werken :ok:

Ik vind dat daar wel degelijk verschil inzit........als het met een deken en een zalf opgelost kan worden waarom niet :19: Er komt ook nog een emotionele kant bij kijken :wink:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Pak-de-bal schreef:

Niks niet egoistisch, ik zou mijn honden ook niet zomaar wegdoen, ben stapelgek met ze :19: , er zijn nog best therapien te bedenken die zouden kunnen werken :idea:
homoepathie, desensibilisatie enz.tot noem het maar op

maar jij had al eerder aangegeven dat je je hond soms, als een last ervaart,
IK zou er alles aan doen, om ze te kunnen behouden ALLES :mrgreen:
en dat zie ik niet als egoistisch, mijn honden horen bij het gezin, en worden niet bij de eerste de beste tegenslag de deur uit gebonjourd :neenee:

O ja ik heb wel kinderen :ok:
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 06 mar 2008 08:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Tiny
Zeer actief

Pepie schreef:
Pak-de-bal schreef:

Ik vind dat daar wel degelijk verschil inzit........als het met een deken en een zalf opgelost kan worden waarom niet :19: Er komt ook nog een emotionele kant bij kijken :wink:
Juist Pepie :ok: dit werkt voor beide perfect. Jeuk is ook erg hoor maar dit is goed te behandelen met zalf maar niet te vergelijken met zo benauwd zijn dat je kind bijna stik en dat maakt heel wat uit.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
miemot
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door miemot »

Met een contactallergie lijkt het me wel te doen om de hond te houden. Als het over een allergie op de luchtwegen gaat, dan wordt het al wat moeilijker. Zowieso medicatie proberen, maar als dat niet werkt.. dan houdt het op vrees ik.

Jammer genoeg ben ik een beetje een ervaringsdeskundige. Ik heb altijd ratjes gehad, tot ik op een bepaald moment een allergie ontwikkelde. Dat begon met een verkoudheid, die maar bleef duren, tot ik ongelooflijke hoestbuien kreeg die maar niet wilde overgaan. Na uitgebreide testen bleken het de ratjes te zijn. Veelvuldig stofzuigen en kuisen geprobeerd. Allerlei soorten medicatie geprobeerd. Ik dacht het zo wel uit te zingen... maar dat lukte dus niet. Ademnood is echt één van de lelijkste dingen die je kunnen overkomen, ik heb vaak gedacht dat ik erin ging blijven, ik stikte zowat.

No way dat ik dat mijn kind aan doe, echt niet.

Dus heb ik die keuze moeten maken en heb ik ze moeten herplaatsen, met heel veel pijn en heel veel traantjes. Achteraf gezien is het de beste oplossing geweest en ik heb sindsdien zelfs niet meer gekucht, maar pijn doet het nog altijd.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

Pak-de-bal schreef:
Innuendo schreef:En dan nog zijn er gradaties in "ergheid".. blijft het ondanks zorgvuldige maatregels bij kuchen, niezen what ever, jammer voor het kind.
je hebt duidelijk geen kinderen. :wink:

( ik ook niet , maar ik zou het huisdier wèl wegdoen, bij de eerste nies of jeuk)

jebent weer erg kortzichtig bezig Marjolijn, ik heb twee kinderen, en als ik zomaar de dieren weg zou doen heb ik dus twee ontroostbare kinderen die me absoluut zouden haten voor mijn actie, ik zou eerst kijken naar de mogelijkheden, zolang mijn kinderen aangeven dat het dragelijk is gaat hier geen dier (hond, hamster of cavia) weg :neenee:
bri
Zeer actief

Ongelezen bericht door bri »

het ligt er maar net aan hoe allergisch de kinderen zijn, als het bij een lichte verkoudheid en niezen blijft heb ik al snel zoiets van: die groeit er wel overheen...
mocht het zo zijn dat het kind allerlei (stevige) medicijnen moet gaan gebruiken omdat wij zonodig dieren willen houden, dan denk ik: nee, mn kind gaat toch voor hoe verschrikkelijk dat ook is.

vroeger had ik trouwens een klasgenootje die verschrikkelijk allergisch was voor dieren!!tegelijkertijd was ze ook ontzettend paardenfanaat...
haar ouders woonden op een boerderijtje, daar hadden ze allerlei dieren, schaapjes, geitjes, kipjes en duiven, en ook een pony waar ze gewoon op reed!!
Nu was het wel zo dat de dieren niet in huis leefden, maar ondanks haar snotneus hielp ze gewoon stoer mee met lammeren enzo.
op de middelbare school was haar allergie verdwenen en inmiddels heeft ze haar papieren gehaald om een paardenhouderij te starten!!
De weg is lang als je blijft struikelen
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ligt aan de mate van de allergie... als er inderdaad goede oplossingen zijn dan is er ook niet direkt een probleem, bijv de contact allergie... een niesje of kuchje daar hebben ze vast ook wel een medicijn voor...
Als het voor het kind gewoon echt niet tedoen is dus echt benauwd en verstikkings gevaar dan is er geen keuze lijkt mij.....

kind herplaatsen :mrgreen:

Jacqueline
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

kind herplaatsen
Kostschool :ok: :smile:
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

Misschien effe vanuit een andere optiek bekijken...vanuit de optiek van het kind ?

Ik was zo'n kind met allergieën...zat op dressuur, altijd met beesten rondom mij en krabte me open..
Getest en ja hoor....allergisch aan kattehaar, paardehaar etc...
Gelukkig hadden mijn ouders toen als eerste hond een abrikoos dwergpoedeltje gekocht, en die verhaart niet en daar had ik dan ook geen last van (was toen 8)...
Maar niet meer mogen paardrijden of met beesten samenzijn...vergeet het... ik bleef paardrijden en daarna thuis snel de douche in en de kleren in de machine... en als het niet anders kon nam ik een antihistamine tegen de jeuk... maar veel liever dat dan dat mijn ouders mij verboden zouden hebben om te gaan paardrijden.

Trouwens ben ik heden ten dage niet meer allergisch...de NKO arts meldde me dat bij het volwassen worden (rond de 16-18 jaar) dat allemaal veranderen kan...en nu heb ik dus ook katten (en honden en paarden) bij me thuis zonder enig probleem. :cheer:

Maar had ik kinderen die allergisch zijn, dan zou ik dat dier zowiezo niet aanschaffen...maar als de hond of kat er al is zou ik oplossingen zoeken in samenspraak met allen...en alles hangt uiteraard ook van de ernst van de allergie af...
Mensen die hier komen weten dat ik dieren heb...zij kiezen...komen ze binnen of niet... :pffff: :wink:
Laatst gewijzigd door Gipsy op 06 mar 2008 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
Pak-de-bal

Pepie schreef:
Pak-de-bal schreef:

dat snap ik wel , maar er zijn grenzen aan dat emotionele,, je moet een keuze maken.

Vroeger was mijn zus erg allergisch voor de kat , die mijn ouders in huis namen, maar wat dacht je wat mijn moeder deed?
gelijk was de kat ergens anders geplaatst

maar de diagnose was eerst: ach een verkoudheidje , het is maar niezen,
maar het werd steeds erger tot dichte ogen aan toe ,

en tóen kwamen ze er pas achter dat het aan de kat lag.
Tiny
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
Pepie schreef:
Pak-de-bal schreef:

dat snap ik wel , maar er zijn grenzen aan dat emotionele,, je moet een keuze maken.

Vroeger was mijn zus erg allergisch voor de kat , die mijn ouders in huis namen, maar wat dacht je wat mijn moeder deed?
gelijk was de kat ergens anders geplaatst

maar de diagnose was eerst: ach een verkoudheidje , het is maar niezen,
maar het werd steeds erger tot dichte ogen aan toe ,

en tóen kwamen ze er pas achter dat het aan de kat lag.
Als je kind stikt van de benauwdheid maak je een keus voor herplaatsing, als je kind jeuk krijg en je kunt het oplossen met zalf dan is de keuze snel gemaakt, houden dus :ok:
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Tiny schreef: Als je kind stikt van de benauwdheid maak je een keus voor herplaatsing, als je kind jeuk krijg en je kunt het oplossen met zalf dan is de keuze snel gemaakt, houden dus :ok:

zo denk ik er ook over
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Tiny schreef:De dochter van mijn vriendin heeft dus een allergie die is komen opzetten toen ze een tweede hond namen. Ze wordt niet benauwd van het hondje maar krijgt er uitslag van als het op schoot heeft gezeten :19: Hondje komt nu op schoot met een dekentje en voor de jeuk plekken heeft ze zalf die erg goed werkt. Hondje gaat beslist niet weg maar er wordt gekeken naar oplossingen die voor beide werken :ok:
Maar die jeuk is wel heel erg want als ze op komen zetten krab je je zelf kapot (spreek uit ervaring, maar dan zonneallergie). Ik zou toch echt voor m'n kinderen kiezen als ik die zou hebben.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Drie maanden nadat mijn zoontje was geboren werd hij vreselijk ziek. Benauwdheid, (dubbele) longontstekingen, rs-virus, bronchitis...
Een jaar lang ziekenhuis in, ziekenhuis uit. In de quarantaine, elke dag 4 tot 6 maal vernevelen, 3 soorten inhalermedicatie die 3 tot 4x elk moest worden gegeven. En ik had toen 5 katten (zat even tussen 2 honden in) dus ik zag het ook al helemaal zitten :jank: .
En allergietesten op kinderen jonger dan 6 jaar heeft geen zin omdat er nog geen antistoffen in het bloed zitten.
De kinderarts raadde mij gelukkig aan om de katten niet weg te doen omdat het helemaal niet zeker was dat hij allergisch was voor katten. Maar hij zei wel dat de katten absoluut niet op de babykamer mochten komen en dat ik veel moest schoonmaken (ik had al overal zeil, dat scheelde).

Maar hoeveel ik ook van mijn katten (en nu mijn honden) hou, mijn kind is toch het belangrijkste. En de angst die ik dat jaar heb gehad (er waren tijden bij dat hij heel kritiek heeft gelegen) zal ik nooit vergeten. En ook de nachten dat ik naast zijn ziekenhuisbedje heb gezeten, doodsbang dat elke ademhaling zijn laatste zou zijn, staan nog steeds in mijn geheugen gegrift.
Dus: als er een moment is dat ik moet kiezen tussen mijn dieren of mijn kind, kies ik onvoorwaardelijk voor mijn kind.
Maar ik hoef gelukkig niet te kiezen: Nick is nu (bijna 10) Hollands welvaren, sterk, gezond, vrolijk en absoluut niet allergisch. Sterker nog: hij zou waarschijnlijk dood gaan van verdriet zonder zijn dierenvriendjes :wink: .
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Kind op marktplaats :mrgreen:

Ik hoef die keuze ook nooit te maken hoop ik. Er zijn hier geen kinderen en die komen er ook niet als het goed is.
Als ik een kind zou hebben die allergisch zou zijn voor dieren... oef... moeilijk... vreselijk.

Ik zou toch écht eerst op zoek gaan naar een acceptabele oplossing, waar hond en kind gelukkig mee zouden zijn. Zou m'n dieren echt niet zomaar weg doen, absoluut niet.
Als laatste zou ik dan nog proberen om ze in een kennel te doen als het binnen echt niet meer houdbaar zou zijn, maar dat zou dan al een noodsprong zijn.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Pak-de-bal schreef: ( ik ook niet , maar ik zou het huisdier wèl wegdoen, bij de eerste nies of jeuk)
Dat verbaast me niets :roll:
Ook ik ben allergisch en heb astma maar ik ben dolgelukkig dat mijn ouders nooit naar de arts geluisterd hebben en ik dus als kind gewoon mijn hondje mocht houden :ok:
Betekende veel extra werk voor ze maar ik ben ze daar nog dankbaar voor.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Wat heel goed helpt maar nog tamelijk onbekend is: de hond 2 wekelijks wassen. Natuurlijk is dat voor de hond zijn huidvet niet zo heel goed, dus hou er dan rekening mee dat de hond wat kouwelijker kan worden. Maar de overgevoeligheid neemt dan wel heel sterk af. Ik zou dat altijd proberen voordat ik aan de medicijnen ging of zelfs de hond weg zou doen.

Overigns, als ik ZELf allergisch zou worden, dan deed ik mijn honden NOG niet weg. Kinderen heb ik geen.
Als ik ze zou hebben en ze bleken allergisch te zijn voor de honden, dan zou ik me geen raad weten. Ja, natuurlijk proberen of het werkt als ik de honden zou wassen.... eerst alles proberen, niet zomaar opgeven.
Nanna schreef: Ik heb ze toen aangeraden een Puli te nemen. Die zijn anti-allergisch. Ze heeft het gedaan (heeft er inmiddels twee en is verslaafd aan het ras) en no problemos met de kinderen gehad.
Ik krijg ieder jaar nog een kerstkaart ;-)
Goeie tip van je!
Maar ook poedels had je aan kunnen raden.

Maar ja, in geval je de hond al hebt...
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
lieke
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:Wat heel goed helpt maar nog tamelijk onbekend is: de hond 2 wekelijks wassen. Natuurlijk is dat voor de hond zijn huidvet niet zo heel goed, dus hou er dan rekening mee dat de hond wat kouwelijker kan worden. Maar de overgevoeligheid neemt dan wel heel sterk af. Ik zou dat altijd proberen voordat ik aan de medicijnen ging of zelfs de hond weg zou doen.

Overigns, als ik ZELf allergisch zou worden, dan deed ik mijn honden NOG niet weg. Kinderen heb ik geen.
Als ik ze zou hebben en ze bleken allergisch te zijn voor de honden, dan zou ik me geen raad weten. Ja, natuurlijk proberen of het werkt als ik de honden zou wassen.... eerst alles proberen, niet zomaar opgeven.
Nanna schreef: Ik heb ze toen aangeraden een Puli te nemen. Die zijn anti-allergisch. Ze heeft het gedaan (heeft er inmiddels twee en is verslaafd aan het ras) en no problemos met de kinderen gehad.
Ik krijg ieder jaar nog een kerstkaart ;-)
Goeie tip van je!
Maar ook poedels had je aan kunnen raden.

Maar ja, in geval je de hond al hebt...
Ik heb dat ook wel eens gehoord, maar het zijn toch niet de haren die allergieën opwekken maar huidschilfers? En die hebben puli's of poedels toch ook?
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

basil schreef:
lieke schreef: En allergietesten op kinderen jonger dan 6 jaar heeft geen zin omdat er nog geen antistoffen in het bloed zitten.
dat klopt niet helemaal wat je zegt. meestal komen de allergietesten niet op onder de 6 jaar of zijn ze niet betrouwbaar, maar bij joep werd al een fors aantal allergieen in het bloed gevonden toen hij pas 1 was. ik denk ook dat het ligt aan de mate waarin ze allergisch zijn :wink:
De kinderarts heeft dit zo tegen mij gezegd. Maar misschien is het, zoals bij jouw Joep, in sommige gevallen zo extreem dat het wel te vinden is.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

basil schreef:afgelopen week was ik even snel de konijnen van mijn vriendin verschonen omdat ze op vakantie was (hok staat buiten) en toen heb ik joep dus na 5 minuten nog eens extra moeten puffen. intussen bleef het water uit zijn ogen en neus lopen en stond hij te piepen als een gek. ik heb die hokken dus heeeeeeeeel snel gedaan en kon dus ook echt niet even blijven aandacht geven aan de dieren :(:
Wat een ellende! Nick's kinderarts troostte me met de woorden dat heel veel kinderen er over heen groeien. Garanties kon hij me natuurlijk niet geven :wink: , maar de kans achtte hij toch tamelijk groot.
En bij Nick is het ook zo gebeurd. Hij is nooit meer ziek, zelfs niet verkouden, griepprikken hoeven we al jaren niet meer te halen en het is gewoon een lekker gezond joch.
Misschien zal dat met jouw Joep ook gebeuren! :ok:
Afbeelding
Pak-de-bal

Tiny schreef:Als je kind stikt van de benauwdheid maak je een keus voor herplaatsing, als je kind jeuk krijg en je kunt het oplossen met zalf dan is de keuze snel gemaakt, houden dus :ok:
maar wordt het ook aan het kind zèlf gevraagd , of is dit een keuze van de moeders? :denken:

ik zou het als kind vreselijk vinden om de hele dag jeuk te hebben,
daar word je echt gèk van, hoor ! :eek:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ik zou bij een allergisch kind zoveel mogelijk kijken naar wat mogelijk is. Niet dat ik het kind aan de zware medicijnen wil helpen (absoluut niet), maar ik zou wel kijken wat er op homeopatisch gebied mogelijk is. Zodat het kind geen last meer heeft van de allergie. En mocht er niets helpen en het kind is heel erg ziek van de allergische reacties, dan gaat met pijn in het hart het huisdier wel weg.
Gelukkig heb ik die keus nooit hoeven maken, maar ik zou toch kiezen voor het kind, nadat alle andere mogelijkheden geprobeerd zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”