Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup in het vliegtuig

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Dazwa84

Pup in het vliegtuig

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Weten jullie hoe het zit met honden/pups in het vliegtuig?

Iemand die ik ken die wil graag een Franse Bulldog maar meestal woont ze in Engeland. Ze twijfelt of ze een bulldog in Engeland of Nederland aan zal schaffen. Als ze in NL een pup koopt zou die binnen korte tijd weer mee gaan naar Engeland. Weten jullie hoe of een pup/jonge hond in quarantaine moet? En tot hoeveel kilo een hond op schoot mag?
Silmariën
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees windhondmixje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Silmariën »

Ik denk niet dat het verstandig is een pup uit Nederland te halen in dit geval. Vooral omdat het binnen korte tijd weer naar Engeland zou gaan, is het volgens mij ook niet eens haalbaar.
Engeland heeft namelijk eigen regels als het aankomt op reizende honden. Als ik het goed heb, mag een pup tot 3 maanden niet eens toegelaten worden in het land.
Er zit verder ook een lange procedure aan vast, wat wel maanden kan duren. O.a. een bloedtest i.v.m. rabiës, waarna de hond nog 6 maanden moet wachten voordat hij de Engelse grens over mag.

Als je even Googled, kom je een hoop websites tegen met informatie hierover. Je zou ook even het beste bij de dierenarts kunnen informeren.

Wat het gewicht voor een hond op schoot betreft, volgens mij is dat 5 kilo. En de hond moet in een reistas.
Dazwa84

Dankjewel voor de informatie! Ik ga het doorsturen naar haar.

Groetjes Danielle
Silmariën
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees windhondmixje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Silmariën »

Dit is uiteraard van wat ik nog weet toen we een keer wilden gaan reizen met onze hond.
Informeer nog wel even bij een dierenarts of andere instantie. :ok:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Een Nederlandse pup naar Engeland transporteren gaat niet als de pup niet eerst met 12 weken een rabiës enting heeft gehad en 6 maanden daarna een titerbepaling met gunstige uitslag helaas.
Ik heb voor mijn pups ook aanvragen gehad uit Engeland, maar aangezien ik het zelf niet zie zitten om een pup zo'n lange periode nog hier te houden (dan kan ik er onmogelijk nog afstand van doen vrees ik) is dat tot nu toe nog niet gebeurd.
Andersom schijnt het wel heel gemakkelijk te zijn, een pup uit Engeland naar Nederland krijgen, daar zijn weer veel minder regels voor.
Dus ik denk dat je kennis het beste in Engeland op zoek kan gaan naar een pup, in een periode dat ze niet met de pup voordat deze een maand of 8 a 9 is vanuit Nederland weer Engeland in zou willen. Want dat gaat dus ook niet zomaar.
Dazwa84

Ah, er zitten dus best wat haken en ogen aan. Ik ga het doorgeven.
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

LongFields schreef:Een Nederlandse pup naar Engeland transporteren gaat niet als de pup niet eerst met 12 weken een rabiës enting heeft gehad en 6 maanden daarna een titerbepaling met gunstige uitslag helaas.

Ik heb voor mijn pups ook aanvragen gehad uit Engeland, maar aangezien ik het zelf niet zie zitten om een pup zo'n lange periode nog hier te houden (dan kan ik er onmogelijk nog afstand van doen vrees ik) is dat tot nu toe nog niet gebeurd.
Andersom schijnt het wel heel gemakkelijk te zijn, een pup uit Engeland naar Nederland krijgen, daar zijn weer veel minder regels voor.
Dus ik denk dat je kennis het beste in Engeland op zoek kan gaan naar een pup, in een periode dat ze niet met de pup voordat deze een maand of 8 a 9 is vanuit Nederland weer Engeland in zou willen. Want dat gaat dus ook niet zomaar.
Titerbepaling moet na 30 dagen. :denken: :denken: Dan nog 6 mnd. wachten voordat je naar GB kunt.
Maggie
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

goud schreef:
LongFields schreef:Een Nederlandse pup naar Engeland transporteren gaat niet als de pup niet eerst met 12 weken een rabiës enting heeft gehad en 6 maanden daarna een titerbepaling met gunstige uitslag helaas.

Titerbepaling moet na 30 dagen. :denken: :denken: Dan nog 6 mnd. wachten voordat je naar GB kunt.
Maggie
Volgens mij heb ik de titerbepaling en wachttijd precies omgedraaid inderdaad. Bedankt voor de correctie. :ok:
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

LongFields schreef:
goud schreef:

Maggie
Volgens mij heb ik de titerbepaling en wachttijd precies omgedraaid inderdaad. Bedankt voor de correctie. :ok:
Geen dank.
:cheer: :cheer:
Maggie
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”