Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aanschafprijs hondenboekje*uitgever gevonden*

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Femmel
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Zou je niet eens kunnen kijken of een drukker je tegen gereduceerd tarief wil helpen? Het is immers voor een goed doel?

Gewoon brutaal zijn en bij een aantal drukkers die vraag wegleggen, ze mogen dan uiteraard achterop of in je boekje zetten dat het boekje mede mogelijk wordt gemaakt door hen. Of sponsoring vragen bij een voerfabrikant?

Ik zou het gewoon proberen.

Prijstechnisch gezien zou een prijs tussen de 12,50 en 15,00 wel een goede prijs zijn denk ik?

Succes met je boekje!! :ok:
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Voor 750€ koop je een hele goede laser-printer, een apparaat waarmee je metalen spiralen kunt plaatsen, een hele berg papier, kaften etc., alles wat je nodig hebt om het zelf in kleur te kunnen doen en kun je veel meer dan 50 exemplaren maken.

Je krijgt dan alleen in de toekomst nog te maken met het kopen van nieuw papier, toner voor de printer, kaften en een hoop werk want 50 boekjes printen en inbinden kost een leuk aantal uurtjes.

Maar je houdt zo op de lange termijn het meeste over en je investering is ook veel lager.

Dat zou ik dus doen. Ik maak zelf voor de hondenschool ook een paar boekwerkjes en doe dat sinds een half jaar dus zelf. Dat bevalt uitstekend moet ik zeggen. Ik heb spijt van al het geld dat ik aan kopieërders heb uitgegeven de afgelopen 10 jaar.

750€ voor 50 boekjes is een smak geld. Zit het voor dat geld ook ingebonden, en hoe wordt het ingebonden?
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Wil de hond schreef:750€ voor 50 boekjes is een smak geld. Zit het voor dat geld ook ingebonden, en hoe wordt het ingebonden?
Kant en klaar, met isbn nummer, paperbackuitvoering en ik hoef er dan dus verder niets meer aan te doen.

Ik wil graag wel een paperback en geen ringband. :oeps:
Ik heb inmiddels ook mijn licht opgestoken bij een initiatief dat boeken drukt en uitgeeft en de kosten op zich neemt. We wachten nog even af!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Da´s inderdaad een stuk mooier,

Dat moet lukken joh, op de één of andere manier een sponsor-achtig iets vinden.

Als het met die liefdadigheidsdrukkerij niets wordt zou ik inderdaad voor een voer-fabrikant gaan, het is tenslotte leuke reklame en één nieuwe klant die een levenlang een merk voer aanschaft nav die reklame is al een leuke kompensatie. Is FF niet geïnterreseerd?
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:Da´s inderdaad een stuk mooier,

Dat moet lukken joh, op de één of andere manier een sponsor-achtig iets vinden.

Als het met die liefdadigheidsdrukkerij niets wordt zou ik inderdaad voor een voer-fabrikant gaan, het is tenslotte leuke reklame en één nieuwe klant die een levenlang een merk voer aanschaft nav die reklame is al een leuke kompensatie. Is FF niet geïnterreseerd?
Dat kan, maar dan moeten we het echt onder SDC gaan uitgeven. :wink: Is een optie..
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Voor ruim 100 blz zou ik er wel wat voor over hebben hoor. Wel onder de 20 euro dan.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Tja, alle berichtjes gelezen en inderdaad, het mooiste zou zijn als een voederfabrikant of fabrikant van hondenspeeltjes of dergelijke mee wil sponsoren. Al zou het de helf maar zijn, dan is het in kleur goed te doen en kan je er toch wat bovenop doen voor Kimba. Komt er op de achterkant keurig een logootje van een fabrikant bij te staan.
En ik zou het sowieso onder SDC doen. Wellicht zijn er financiele voordelen aan om het onder de stichting te doen? Belastingtechnisch ofzo?

Overigens vind ik 15 euro niet te duur. Het is op te tellen bij de adoptiekosten voor de hond en die zijn ook niet zo hoog, dus dat moet echt wel kunnen. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Roelfien schreef:En ik zou het sowieso onder SDC doen. Wellicht zijn er financiele voordelen aan om het onder de stichting te doen? Belastingtechnisch ofzo?
Nadeel vind ik dat mogelijk andere stichtingen minder gebruik willen maken van een boekje wat wordt uitgegeven door een andere stichting. Een onafhankelijk boekje heeft dat nadeel niet.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Eline* schreef:
Roelfien schreef:En ik zou het sowieso onder SDC doen. Wellicht zijn er financiele voordelen aan om het onder de stichting te doen? Belastingtechnisch ofzo?
Nadeel vind ik dat mogelijk andere stichtingen minder gebruik willen maken van een boekje wat wordt uitgegeven door een andere stichting. Een onafhankelijk boekje heeft dat nadeel niet.
Ja, daar heb je wellicht gelijk in. Maar ja, dan kan iemand ook weer een aversie hebben tegen een sponsor van je boek en het daarom niet kopen... Als het product goed is en de markt goed voorziet in iets wat er nog niet is, dan kopen ze het echt wel.
Maar goed, je kan een eerste druk zelf doen en dan kan je later, als je een grotere oplage laat drukken, alsnog onder SDC doen. :wink:

Hm, jammer eigenlijk
Het had een hele mooie actie kunnen zijn voor SDC: geld inzamelen voor de druk van een mooi boekje. Ik zou dat dus echt een hele mooie actie vinden en ik denk velen met mij. :wink:
Het doel: informatievoorziening naar adoptanten en andere geinteresseerden en geldinzameling voor Kimba is gewoon helemaal sluitend op jullie stichtingdoelstelling. :mrgreen:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

In kleur met 100 bladzijden en dat is best veel zou ik er wel rond de 15 a 20 euro voor over hebben. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Lastig dilemma maar ik zou toch voor de kleuren versie kiezen en dan 15,95 per boekje vragen :wink: Kleur spreekt toch veel meer tot de verbeelding waardoor de aanschaf misschien sneller wordt gedaan dan in zwart/wit.
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

ik ben dus de enige die boekjes koopt voor de info en niet voor de plaatjes. :mrgreen:
Ik vind 10 euro voor een handleiding voor mensen die een hond adopteren eigenlijk wel genoeg.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Tsja ik zou toch ook voor kleur kiezen.

Wat iemand hierboven ook al vraagt, heb je al sponsors benaderd?
Brieven schrijven naar drukkerijen, wat je van plan bent, waarom e.d.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ik zou toch kiezen voor de goedkopere zwart-wit versie. Het gaat toch voornamelijk om de info en hoe die info overkomt heeft niets met glossy kleurenfoto's te maken.
Daarbij, als je aandacht besteed aan vormgeving, letterype en scherpe zwart-wit fotografie of grafische afbeeldingen, dan kan dat net zo mooi/opvallend zijn als een boekje in full-color.
Ik heb een tijdje boeken (dan wel voornamelijk literair) geredigeerd voor een printing-on-demand uitgeverijtje en die zagen er echt heel mooi uit met een full-color cover maar het binnenwerk zwart-wit.
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik zou zelf voor kleur kiezen als ik iets koop.

De Over Dieren boekjes kosten iets van 7.95 geloof ik?
natuurlijk worden die in bulk gedrukt dus kan dat ook.
Ik zou zelf op een ...95 bedrag gaan zitten...
14.95 klinkt altijd beter dan 15.00 rond :mrgreen:
As-Boy
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door As-Boy »

als ik zou kiezen voor een bepaald informatie boekje, is het zeker leuk als er mooie foto's in staan die mooi in kleur afgedrukt zijn, echter vind ik sommige zwart/wit foto's boekdelen spreken... als ik zou kiezen om het boekje te kopen, zou ik een zwart-wit ook okee vinden. Tenslotte toon ik interesse in het boekje omdat ik informatie wil, zolang dat goed is en leuk om te lezen, heb je in feite je doel bereikt, toch ? :ok:
In 't leven win en verlies je dingen, maar alleen echte liefde laat sporen achter in je hart...
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Daan schreef:ik ben dus de enige die boekjes koopt voor de info en niet voor de plaatjes. :mrgreen:
Ik vind 10 euro voor een handleiding voor mensen die een hond adopteren eigenlijk wel genoeg.
Nee hoor, je bent niet de enige.
15 euro is toch 33 ouwerwetse guldens (tja..ik reken nog steeds om) en dat vind ik behoorlijk veel voor een boekje van 100 bladzijdes eerlijk gezegd.
10 euro zou ik ook wel genoeg vinden. :N:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:
Daan schreef:ik ben dus de enige die boekjes koopt voor de info en niet voor de plaatjes. :mrgreen:
Nee hoor, je bent niet de enige.
15 euro is toch 33 ouwerwetse guldens (tja..ik reken nog steeds om) en dat vind ik behoorlijk veel voor een boekje van 100 bladzijdes eerlijk gezegd.
10 euro zou ik ook wel genoeg vinden. :N:
Ik ook hoor Inge. :mrgreen: Doel is voor mij ook zoveel mogelijk mensen toch te bereiken om de informatie te verspreiden en ik vind 15 euro zelf een uitgave waar ik even over nadenk. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Roelfien schreef:Het had een hele mooie actie kunnen zijn voor SDC: geld inzamelen voor de druk van een mooi boekje. Ik zou dat dus echt een hele mooie actie vinden en ik denk velen met mij. :wink:
Het doel: informatievoorziening naar adoptanten en andere geinteresseerden en geldinzameling voor Kimba is gewoon helemaal sluitend op jullie stichtingdoelstelling. :mrgreen:
Het is maar hoe je het bekijkt. :wink: Geld gedoneerd aan SDC gaat naar Spanje en we gebruiken dat niet voor dingen in Nederland. Kimba zit omhoog met een afwateringssysteem wat in November klaar moet zijn anders volgen er boetes en daar ligt nu de prioriteit.
Een boekje voor nederlandse mensen vind ik toch wat anders liggen. We zijn bezig met een spaanstalig informatieboekje voor mensen die in spanje een hond adopteren en daar hebben we wel weer wat budget voor vrij.
Maar het kan een mogelijkheid zijn, in die zin dat je gebruik kan maken van sponsors en het een investering is die terugkomt er vanuit gaande dat de boekjes verkocht worden.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Er is een uitgeverij die mijn boekje wil drukken en uitgeven! :cheer: Het boekje gaat 15,95 kosten en het wordt een combi tussen zwart/wit en kleur! Ik ben superblij, want dit scheelt enorm veel gedoe en aanloopkosten!
De boel is nu bij Marjolein Kloet, een grafisch vormgeefster die er een mooi proffesioneel boekje van gaat maken. Dat gaat dan naar het produktiebedrijf en de uitgever die dan verder alles regelen!
Ik moet alleen 40 mailadressen aanleveren van mensen die bericht wilen krijgen als het boekje uitkomt, maar dat komt wel goed. :ok:
Kortom, erg leuk en ook erg leuk voor Kimba! :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Eline* schreef:Er is een uitgeverij die mijn boekje wil drukken en uitgeven! :cheer: Het boekje gaat 15,95 kosten en het wordt een combi tussen zwart/wit en kleur! Ik ben superblij, want dit scheelt enorm veel gedoe en aanloopkosten!
De boel is nu bij Marjolein Kloet, een grafisch vormgeefster die er een mooi proffesioneel boekje van gaat maken. Dat gaat dan naar het produktiebedrijf en de uitgever die dan verder alles regelen!
Ik moet alleen 40 mailadressen aanleveren van mensen die bericht wilen krijgen als het boekje uitkomt, maar dat komt wel goed. :ok:
Hé wat een goed nieuws! Ik ben heel benieuwd.
En ja, aan die veertig adressen kom je vast wel! (Enne... mocht je er nog eentje nodig hebben... :wink: )
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Rami schreef:
Eline* schreef:Er is een uitgeverij die mijn boekje wil drukken en uitgeven! :cheer: Het boekje gaat 15,95 kosten en het wordt een combi tussen zwart/wit en kleur! Ik ben superblij, want dit scheelt enorm veel gedoe en aanloopkosten!
Hé wat een goed nieuws! Ik ben heel benieuwd.
En ja, aan die veertig adressen kom je vast wel! (Enne... mocht je er nog eentje nodig hebben... :wink: )
Mail me je adres maar even.. :mrgreen:
eline@dierenhulpcadiz.nl
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Hartstikke goed zeg. :ok:
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Wat goed!
Gefeliciteerd :cheer:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Ik ben ook erg blij! Het scheelt echt heel veel rompslomp en geld en dat is super! :ok:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Super Eline :ok:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
sirene