Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

honden plas in je tuin

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Quince
Vaste gebruiker
Contacteer:

honden plas in je tuin

Ongelezen bericht door Quince »

hoe voor kom ik dat mijn hond en vreemde honden in mijn tuin plassen?

klopt het dat daat een middeltje voor is?

groetjes
Pootje van Quince!

Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

voor katten bestaat het wel!!
MAar voor honden dat weet ik niet.
Wat vervelend dat er vreemde honden in je tuin plassen dat zou ik mijn hond dus nooit toelaten he. Sowieso plast hij niet eens in onze eigen tuin dus!!
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Hoe komt het dat er vreemde honden in je tuin plassen? Is de tuin gewoon open?
:pop:
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

De eigenaars van die honden aanspreken, bordje plaatsen (voor de eigenaar :mrgreen: )of een goed hek om je tuin zetten. Of: schrikdraad spannen, maar dat vind ik veel te ver gaan :wink: meer afschrikmiddelen zou ik niet weten
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Dat gebeurt hier ook helaas. En niet alleen plassen, ook hondenpoep vind ik wel eens in de tuin. Echt vies. En ik heb niet eens een hond nu, dus aan eventuele geuren van mijn hond kan het niet eens liggen dan.
Ik heb wel het vermoeden dat dit gebeurt als de hond door kinderen in plaats van een volwassene uitgelaten wordt. Al durf ik dit nog niet met 100% zekerheid te vertellen, want ik heb het tot nu toe nog niet zien gebeuren helaas. Maar mocht ik dit zien, dan zal ik zeker in de viswijfmodus schieten tegen de eigenaar (kind of volwassene maakt mij niets uit), want dit vind ik echt asociaal. Vooral het poepen. Dat plassen vind ik minder erg, maar dat poepen vind ik echt goor. Zeker in mijn tuin.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik vind het echt asociaal om je hond zijn behoefte te laten doen in andermans tuin , dat vooropgesteld..
Ik vrees dat je weinig anders aan kan doen om de eigenaar aan te spreken op de een of andere manier..
Voor de rest vrees ik dat er weinig aan te doen is, het is toch vooral aan de eigenaar dit niet toe te staan, de desbetreffende hond is niet de schuldige partij in deze. :19:

Neemt niet weg dat dit een vervelende situatie is. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Daanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daanie »

Wat een asociaal gedrag om je hond in een ander zijn tuin te laten plassen. ik denk dat er weinig anders op zit dan een hekje om je tuin heen en je eigen hond zo zindelijk maken dat hij het niet meer doet in de tuin.

Succes :ok:
Afbeelding
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Wij hebben een tuin die grenst aan de straatkant, en hier laten mensen ook hun honden plassen tegen de coniferen die hier in de tuin staan.
Wij mogen geen schutting plaatsen van de gemeente omdat de tuin aan de straatkant zit. We hebben nu alleen een stuk stevig gaas om de tuin heen staan van ongeveer 75 cm hoog. Toen ik laatst aan kwam rijden met de auto stond er net een vrouw met een duitse herder die zijn hele blaas aan het legen was tegen onze conifeer :roll:
Ik vindt het erg asociaal, maar ik durf er niet goed iets van te zeggen. Ik heb geen zin in ruzie, maar ik weet niet hoe lang ik me nog in kan houden als ik het weer zie. De conifeer is aan de onderkant helemaal kaal aan het worden door de urine.
Daanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daanie »

:eek: Echt joline?

Ik vind het zooooo genant als 1 van de honden aanstalten maakt om tegen een tuinafscheiding aan te gaan staan plassen.

maar goed blijkbaar zijn er genoeg mensen die dat niet vinden :roll:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Blijkbaar is je hele tuin afbakenen met een laag hek of iets dergelijks de enige oplossing. Jammer dat het zo moet, maar blijkbaar zijn er mensen die niet de moeite nemen om rekening te houden met een ander. De hond zal ik niets verwijten, het baasje wel natuurlijk.

Maar ik vind kattenpoep ook smerig in mijn tuin, en dat schijnt door de eigenaren vaak ook normaal gevonden te worden, dat een kat (binnenhouden kan niet, want een kat hoort buiten) gewoon zijn behoeftes doet in een ander zijn tuin. De lust tot tuinieren vergaat mij dan wel heel erg. En de hele tuin asfalteren of betegelen is ook geen optie, want dat vind ik niet mooi.
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

Echt ergerlijk zulke mensen! :roll: Op de stoep laat ik Abby altijd netjes naast me lopen en ik wil ook niet hebben dat ze dan gaat snuffelen in iemands tuin. Simpelweg omdat ik dat niet netjes vind; het is mijn hond, en daar hoeft een ander geen last van te hebben vind ik. Maar helaas denken sommige knurften daar anders over.
Kwam ik laatst thuis, staat er een Collie tegen mn struikje te pissen! :boos: Hond weg ge-ksssjjt! En staan viswijven tegen t baasje dat mijn hond morgen wel even in zijn tuin zou komen schijten. Baasje luisterde niet eens en liep rustig verder. Vond ik verd*&%$#@ eergister een enorme drol op de oprit! en in de tuin nog eentje!!!!!!!!! :boos: :boos: Woest die zooi weg staan scheppen... :evil:
Ik wil zooo graag de eigenaar van de 'in-mijn-tuin-schijt-hond' betrappen, want die krijgt het fijn terug... (verzint nu snode plannetjes :mrgreen: )
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Tegen 'n laag hek gaat die poot nog omhoog. Maar ik zou er gerust wat van zeggen, het is toch gewoonweg vies.

Je eigen hond zou je het kunnen afleren door als hij ergens anders iets doet, heel flink belonen en als hij het in de tuin doet niks. Zo heb ik Tirsa op latere leeftijd (4 of 5 jaar of zo) afgeleerd om achter in de tuin te poepen.
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Er zijn wat middeltjes te koop daarvoor in tuincentra, of een goede dierenwinkel.
tegen honden-en katten in de tuin :ok:

Als Bauke heel toevallig eens snuffelt in een stukje gras voor een flat
( is niet eens hun tuin, maar mensen vinden dat ook niet leuk)
zeg ik dat altij"d:
koop eens dat spul, want hij snuffelt alleen omdat er al een huisdier heeft gelopen hier.

of in jouw geval doordat je eigen hond daar ook heeft geplast , en dàt ruiken ze.
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 25 feb 2008 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Daanie schreef::eek: Echt joline?

Ik vind het zooooo genant als 1 van de honden aanstalten maakt om tegen een tuinafscheiding aan te gaan staan plassen.

maar goed blijkbaar zijn er genoeg mensen die dat niet vinden :roll:
Ja echt :mrgreen:
Het vervelende is dat onze honden daardoor ook plassen tegen die conifeer als ze de kans krijgen en als ik het niet zie. Ze weten heel goed dat het niet mag, als ik erbij ben doen ze het niet, maar zodra ik me omdraai grijpen ze hun kans :roll:

Ik denk dat ik er toch maar iets van ga zeggen als ik weer zie dat mensen hun honden tegen de conifeer aan laten plassen. Ik probeer het dan netjes te houden :mrgreen:
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Pak-de-bal schreef:Er zijn wat middeltjes te koop daarvoor in tuincentra, of een goede dierenwinkel.

zeg ik dat altij"d:
koop eens dat spul, want hij snuffelt alleen omdat er al een huisdier heeft gelopen hier.
of in jouw geval doordat je eigen hond daar ook heeft geplast , en dàt ruiken ze.
Waarom hou jij jou hond niet weg bij dat stukje gras :19:
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Ianthe schreef:
Pak-de-bal schreef:Er zijn wat middeltjes te koop daarvoor in tuincentra, of een goede dierenwinkel.

zeg ik dat altij"d:
het is een openbaar stukje , zeg maar een soort perkje,
is dus van niemand, ook dus niet particulier

dus wees maar niet bang, dat ik mijn hond in andermans tuinen laat lopen :pffff:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Pak-de-bal schreef::

zeg ik dat altij"d:
Jij bent echt je roeping misgelopen, je had een adviesbureau moeten openen :smile: :smile: :smile:
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Pak-de-bal schreef:
Ianthe schreef:

zeg ik dat altij"d:
het is een openbaar stukje , zeg maar een soort perkje,
is dus van niemand, ook dus niet particulier

dus wees maar niet bang, dat ik mijn hond in andermans tuinen laat lopen :pffff:
Dus moeten mensen dat spul kopen ook al is het niet hun stukje.
ook laatste in de rij zeker toen verstand werd uitgedeeld of gewoon een erg egoistisch geval
Abby
Zeer actief

Nou zeg, das wel heel fel meteen... Misschien bedoelt ze toch 'als je dr last van hebt....' dat ze dan maar dat spul moeten kopen ofzo? :ok:
slomehippie
Actief

Ongelezen bericht door slomehippie »

Een kennis van mij had hier ook last van...ze heeft nu op de hoek van de straat een grote steen gelegd. Alle langslopende hondjes plassen hier nu tegen aan. Bij haar helpt het super goed!

x
Greetz van Anne en een poot van Sam en Moos

Afbeelding
*Life is short, but your here to flower!*
Abby
Zeer actief

:ok: Verrek! Dat is dus iets waar ik nog niet eens aan gedacht had! Zo simpel... En allerlei mensen maar weet ik veel wat voor oplossingen bedenken, terwijl zoiets natuurlijk ook perfect kan werken!
Zegt het voort... (ik smijt hier ook n baksteen in de voortuin :mrgreen: wel n decoratieve :pffff: )
slomehippie
Actief

Ongelezen bericht door slomehippie »

Abby schreef: (ik smijt hier ook n baksteen in de voortuin :mrgreen: wel n decoratieve :pffff: )

:cheer: :smile:
Greetz van Anne en een poot van Sam en Moos

Afbeelding
*Life is short, but your here to flower!*
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Onze voortuin is voorzien van sier stenen
En wij hebben aan beide kanten een planten border
Ik merk ook dat mensen hier in de straat ze niet laat plassen tegen de tuinen
Aan de overkant ligt een heel fijn en lang grasveld waar de dieren hun behoefte kunnen doen
Achter het huis kan niets komen alleen vogels
Maar helaas katten vinden het nog steeds prettig om erin te schijten
En Gizmo smult van kattenpoep
Alle andere poep laat hij liggen heel raar
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”