Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bij Tannetje Koning geweest
Moderator: moderatorteam
-
Addy
Bij Tannetje Koning geweest
We zijn net terug van ons bezoek aan Tannetje (holistisch dierenarts) met Destiny en qua voeding zitten we helemaal goed en hoeven we niets te veranderen. De oorproblemen van Des zijn deels terug te voeren op haar traumatisch verleden. Ze krijgt nu een reinigingskuur, een drainage, ze heeft wel reguliere medicatie gekregen voor de pijn en de ontsteking en we moeten het oor koelen. Verder mag ze weer lekker los lopen om haar psychisch in balans te houden. We hielden haar nu aan de riem omdat we bang waren dat ze het bloedoor zou stuk slaan. Hierdoor begon Des ook depressief te worden wat weer niet bevorderlijk is voor het herstel.
Destiny vond het geweldig in de praktijk en was helemaal weg van Tannetje. Ik hoop dat we nu op het goede spoor zitten na jarenlange oorellende. Opereren is geen optie en daar was Tannetje het mee eens.
Destiny vond het geweldig in de praktijk en was helemaal weg van Tannetje. Ik hoop dat we nu op het goede spoor zitten na jarenlange oorellende. Opereren is geen optie en daar was Tannetje het mee eens.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Re: Bij Tannetje Koning geweest
Gelukkig een positief bericht! Welke reguliere medicatie heeft ze voorgeschreven?Addy schreef:We zijn net terug van ons bezoek aan Tannetje (holistisch dierenarts) met Destiny en qua voeding zitten we helemaal goed en hoeven we niets te veranderen. De oorproblemen van Des zijn deels terug te voeren op haar traumatisch verleden. Ze krijgt nu een reinigingskuur, een drainage, ze heeft wel reguliere medicatie gekregen voor de pijn en de ontsteking en we moeten het oor koelen. Verder mag ze weer lekker los lopen om haar psychisch in balans te houden. We hielden haar nu aan de riem omdat we bang waren dat ze het bloedoor zou stuk slaan. Hierdoor begon Des ook depressief te worden wat weer niet bevorderlijk is voor het herstel.
-
Addy
Re: Bij Tannetje Koning geweest
Surolan en carpodyl en verder had ze al traumeel en heeft ze er nog druppeltjes bij nuRosita Compagner schreef: Gelukkig een positief bericht! Welke reguliere medicatie heeft ze voorgeschreven?
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
- Zenda
- Zeer actief
- yuki
- Zeer actief
he Addy, misschien geldt dat ook voor onze hond, dat verleden. Hier ook altijd oppassen voor de oren. Onze d.a. begon toen ook over een operatie, maar deze was veel te ingrijpend.
Ook wij hebben regelmatig surolan gegeven. Maar daar zit prednison in, dacht dat holisten dat niet voorschreven? Carprodyl is een onstekingsremmer/pijnstiller (net als rymadil maar dan zonder smaakje)?
Wat voor Traumeel geef je? Op zich vind ik die middelen goed, heb je hem van Heel?
Ook wij hebben regelmatig surolan gegeven. Maar daar zit prednison in, dacht dat holisten dat niet voorschreven? Carprodyl is een onstekingsremmer/pijnstiller (net als rymadil maar dan zonder smaakje)?
Wat voor Traumeel geef je? Op zich vind ik die middelen goed, heb je hem van Heel?
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
- *Linda*
- Zeer actief
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Toch de Surolan, ik heb het nu kunnen afbouwen naar 1x per week voor Fangio zijn chronische oorjeuk.
Hopen dat er nu een beetje verbetering in gaat komen!!
Yuki de holist waar ik met de dieren kom zal ook gewoon AB of surolan voorschrijven als het echt even nodig is
Hopen dat er nu een beetje verbetering in gaat komen!!
Yuki de holist waar ik met de dieren kom zal ook gewoon AB of surolan voorschrijven als het echt even nodig is

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Addy
Ze is wat rustiger nu, flapt minder met haar oren maar er blijft een boel zooi uitkomen. De pijnmedicatie lijkt in ieder geval te helpen want ze fronst niet meer. Als Des fronst is dat een teken dat ze slecht in haar velletje zit.
Maar dat bloedoor is gigantisch dik en neemt ook nog niet af in zwelling, ik weet dat het lang kan duren maar het is een vreselijk naar gezicht en ik maak me daar best zorgen over
Maar dat bloedoor is gigantisch dik en neemt ook nog niet af in zwelling, ik weet dat het lang kan duren maar het is een vreselijk naar gezicht en ik maak me daar best zorgen over