Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een chronische ziekte is chronisch...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Een chronische ziekte is chronisch...

Ongelezen bericht door Moon »

...maar dat had ik even verdrongen. Dante loopt sinds gisteren weer mank :(: nadat het driekwart jaar goed gegaan is; zo goed dat hij helemaal geen verschijnselen had. Achteraf had ik het van de week al moeten zien; hij liep zooo netjes aan de lijn en bij het loslopen kwam hij geregeld naast me lopen :denken: . Dat is voor Dante niet normaal (wat baal ik dat ik die verschijnselen niet heb herkend).

Een paar weken geleden (toen het blaasgruis gedoe begon) moest ik van de da de Moderin afbouwen om uit te proberen of hij ook zonder zou kunnen (omdat het zolang al zo goed ging en Moderin van invloed zou kunnen zijn op de blaasgruis). Na drie dagen liep hij weer mank en ik ben snel weer begonnen met Moderin. Het leek toen weer goed te gaan, tot nu :(: . Ik vraag me nu af er een evenwicht is verstoord doordat ik even gestopt ben :19: .
Ben nu weer begonnen met een kuur Moderin zoals Dante dat vorig jaar kreeg. Ik hoop zo dat het helpt! Ik wacht even af en anders weer naar de orthopeed...

Nu weer rustig aan, geen lange wandelingen, geen training of spelen :jank:
Gr. Marijke
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Zou goed kunnen. Ik moest van de DA ook de pred van Tirsa afbouwen als het goed ging, dus ik geprobeerd half tabletje minder. Maar ze ging weer minder lopen. Het heeft weer 2 weken geduurd voordat ik weer op het 'niveau' zat als voor de mindering.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

He wat balen Marijke!!

Ik duim dat het nu snel weer beter gaat! :ok: :ok: :ok:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Balen dat je zo opeens weer met het chronische karakter van Dante's ziekte geconfronteerd wordt.
Hopelijk verbetert hij snel weer.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Ach Marijke, wat enorm frustrerend moet dat zijn. :(: Het ging zo goed met Dante qua bewegen. Jullie waren weer aan het trainen ook, toch?
Maar het kan natuurlijk heel goed een tijdelijke 'inzinking' zijn. Ik duim iig dat je snel resultaat zult zien van de verhoogde dosis medicatie.

(Schiet me ineens te binnen: Dante's voeding! Zou hij met die brokjes toch wat tekorten krijgen t.o.v. het verse voer wat hij eerst kreeg. Ik weet niet beter dan dat honden met chronische kwalen altijd verbazend goed reageren op verse, rauwe voeding).
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Rami schreef:Ach Marijke, wat enorm frustrerend moet dat zijn. :(: Het ging zo goed met Dante qua bewegen. Jullie waren weer aan het trainen ook, toch?
Maar het kan natuurlijk heel goed een tijdelijke 'inzinking' zijn. Ik duim iig dat je snel resultaat zult zien van de verhoogde dosis medicatie.

(Schiet me ineens te binnen: Dante's voeding! Zou hij met die brokjes toch wat tekorten krijgen t.o.v. het verse voer wat hij eerst kreeg. Ik weet niet beter dan dat honden met chronische kwalen altijd verbazend goed reageren op verse, rauwe voeding).
Ja frustrerend is het zeker, als het goed gaat kun je je haast niet meer voorstellen dat het ooit weer minder zal gaan (ja verstandelijk wel natuurlijk..).

Dat voer; tja, daar zeg je zo wat :denken: . Maar ja, dat gruis moet ook weg, en dat gaat nu heel goed. Ik wou het dus nog even de voorgeschreven tijd blijven geven. Maar ja, waar doe je nou goed aan :19:
Gr. Marijke
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Moon schreef:
Dat voer; tja, daar zeg je zo wat :denken: . Maar ja, dat gruis moet ook weg, en dat gaat nu heel goed. Ik wou het dus nog even de voorgeschreven tijd blijven geven. Maar ja, waar doe je nou goed aan :19:
Ja, het schoot me ineens te binnen dat de voeding van Dante veranderd is en dat daardoor het 'evenwicht' ook verstoord zou kunnen zijn.
Je weet dat Crama toch ook erg op voeding hamert, tenminste, de werking van bepaalde voedindsmiddelen bij aandoeningen heeft onderzocht (of je het er nu wel of niet mee eens bent... :wink: ) vandaar, dat het me te binnen schoot.
Maar ja, die brokjes geef je natuurlijk ook niet 'voor niets', dat begrijp ik wel...
Is het een optie dat als het nu zo goed gaat qua blaasgruis om weer wat vers en rauw te gaan introduceren?
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Rami schreef:
Moon schreef:
Ja, het schoot me ineens te binnen dat de voeding van Dante veranderd is en dat daardoor het 'evenwicht' ook verstoord zou kunnen zijn.
Je weet dat Crama toch ook erg op voeding hamert, tenminste, de werking van bepaalde voedindsmiddelen bij aandoeningen heeft onderzocht (of je het er nu wel of niet mee eens bent... :wink: ) vandaar, dat het me te binnen schoot.
Maar ja, die brokjes geef je natuurlijk ook niet 'voor niets', dat begrijp ik wel...
Is het een optie dat als het nu zo goed gaat qua blaasgruis om weer wat vers en rauw te gaan introduceren?
Ik moet nog een week dat dieetvoer geven. Moet morgen halen, ik overleg dan even met de da of het veel uit zal maken die week :19: . :idea: neem wel gelijk een plasje mee.
Zou fijn zijn want dan heeft hij ook weer wat te doen met zijn eten (kluifjes en zo). Heb vanmiddag een 'Buster-cube' gekocht om zijn brokjes in te doen (want hij mocht helemaal niets naast het voer). Ik heb wel zo'n voerbal, maar daar voetbalt hij de hele kamer mee door en dat lijkt me nu teveel inspanning. Die cube moet hij steeds kantelen, iets minder heftig :wink:
Ik blijf wel hevige spijt houden dat ik laatst die Moderin heb afgebouwd :roll:
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Neeltje schreef:Zou goed kunnen. Ik moest van de DA ook de pred van Tirsa afbouwen als het goed ging, dus ik geprobeerd half tabletje minder. Maar ze ging weer minder lopen. Het heeft weer 2 weken geduurd voordat ik weer op het 'niveau' zat als voor de mindering.
Het rare was dat Dante mank ging lopen nadat ik het helemaal had afgebouwd (heel langzaam met halfjes) en hij drie dagen zonder deed. Ik ben weer begonnen met een iets hogere dosis dan normaal en toen liep hij meteen weer goed. Maar nu niet meer :19:
Gr. Marijke
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Moon schreef: Ik moet nog een week dat dieetvoer geven. Moet morgen halen, ik overleg dan even met de da of het veel uit zal maken die week :19: . :idea: neem wel gelijk een plasje mee.
Zou fijn zijn want dan heeft hij ook weer wat te doen met zijn eten (kluifjes en zo). Heb vanmiddag een 'Buster-cube' gekocht om zijn brokjes in te doen (want hij mocht helemaal niets naast het voer). Ik heb wel zo'n voerbal, maar daar voetbalt hij de hele kamer mee door en dat lijkt me nu teveel inspanning. Die cube moet hij steeds kantelen, iets minder heftig :wink:
Zo'n cube klinkt leuk! :ok:

En van die Moderin afbouwen, dat moet je jezelf niet kwalijk nemen. Dat deed je voor het 'goede doel', toch? :wink: En voor hetzelfde geld heeft het niets met deze terugslag te maken.
(Misschien moet je Crama even mailen, hij is/was hartstikke begaan met Dante.)
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Rami schreef:
Moon schreef: Ik moet nog een week dat dieetvoer geven. Moet morgen halen, ik overleg dan even met de da of het veel uit zal maken die week :19: . :idea: neem wel gelijk een plasje mee.
Zo'n cube klinkt leuk! :ok:

En van die Moderin afbouwen, dat moet je jezelf niet kwalijk nemen. Dat deed je voor het 'goede doel', toch? :wink: En voor hetzelfde geld heeft het niets met deze terugslag te maken.
(Misschien moet je Crama even mailen, hij is/was hartstikke begaan met Dante.)
Huh, heb jij 'geroddeld' met Crama over Dante :wink: ?
Gr. Marijke
Afbeelding
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Jeetje Moon en het ging zo goed. Nou sterkte met Dante. En laten we hopen dat Dante weer gauw de oude is.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Wat vervelend nou, dan komt het inderdaad meteen weer een stuk dichter bij. Ik hoop dat Dante snel weer opknapt :ok:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Jee balen Marijke :jank:

Ik hoop dat het snel weer beter gaat.
nicolioo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vizsla en Bracco Italiano

Ongelezen bericht door nicolioo »

He Marijke vervelend om te horen dat het niet zo goed gaat. ik kan het me gewoon niet voorstellen dat die lieve Dante niet meer lekker achter de konijntjes kan gaan op het moment.

Geef hem maar een hele dikke knuffel van Luna Ben en mij!

sterkte en ik hoop dat de terugval van hele korte duur zal zijn.

gr. Nicole
Rami
Zeer actief

Moon schreef: Huh, heb jij 'geroddeld' met Crama over Dante :wink: ?
Nee, met Chris! :mrgreen:
Afbeelding
donna
Zeer actief

Ongelezen bericht door donna »

Het is ontzettend hard als je weer met je neus op de feiten gedrukt wordt net als je denkt dat het zo goed gaat!
Probeer niet te erg in de stress te schieten want je hond vangt meer op dan je denkt van jouw stemmingen!
Ik probeer altijd in mn achterhoofd te houden dat ik een"gehandicapte"hond heb (dan komt het niet zo hard aan als het weer eens minder gaat)
en geniet extra van de periodes dat het goed gaat!
Ik hoop dat Dante snel weer wat opknapt...sterkte!
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

He verderrie, ik hoop op een snel herstel!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Wat balen Marijke. Ik hoop dat het snel weer de goede kant op gaat!
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik zat ook te denken aan een contactje met Crama, net als @Rami.
Als je hem ook meteen vertelt van dat blaasgruis en speciale voer?
Misschien heeft hij nog wel een goed idee voor je :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
yarrah
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door yarrah »

Wat vervelend voor jou en Dante.
Heb je weleens aan een holistische dierenarts gedacht? Deze bekijken de hond geheel. Het kan best zo zijn dat de oorzaak van zijn kwaal ergens anders in het lijf zit.

(ik zelf heb veel baat hij een neuraaltherapereut. Na 10 maanden chronische pijnen in mijn onderbenen, waardoor ik vele dingen niet meer kon. Heeft hij gevonden dat de oorzaak ergens anders zat. Na 2 behandelingen en 2 weken later heb ik geen pijn meer)
Moon
Zeer actief

Het lijkt (zei zij heel voorzichtig) iets beter te gaan!
De vorige twee keer (vorig jaar) dat hij zo'n 'stootkuur' Moderin kreeg reageerde hij daar direct op; de volgende dag liep hij dan weer als een kievit. Toen dit nu niet gebeurde (zondag al begonnen), sloeg de schrik me om het hart (visioenen van weer maandenlang tobben :N: ).

De ellende is wel dat we morgen een paar daagjes weggaan, zonder Dante. Hij gaat dan naar mijn dochter, die hem heel goed kent en ook alle ins en outs van zijn ziekte (is ook wel eens mee geweest naar Crama), maar toch.. Ik vind het heel vervelend dat hij nu net weer niet goed loopt.. Mijn dochter zelf zit er helemaal niet mee :wink: (wel dat het weer niet goed gaat natuurlijk, maar niet de verantwoordelijkheid)..
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Trouwens, bedankt allemaal voor de opbeurende berichtjes :ok:
donna schreef:Het is ontzettend hard als je weer met je neus op de feiten gedrukt wordt net als je denkt dat het zo goed gaat!
Probeer niet te erg in de stress te schieten want je hond vangt meer op dan je denkt van jouw stemmingen!
Ik probeer altijd in mn achterhoofd te houden dat ik een"gehandicapte"hond heb (dan komt het niet zo hard aan als het weer eens minder gaat)
en geniet extra van de periodes dat het goed gaat!
Ik hoop dat Dante snel weer wat opknapt...sterkte!
Nu het zo lang goed ging zat Dante's ziekte nog ergens heel ver in mijn achterhoofd. Er waren eigenlijk geen beperkingen meer, alleen na heel vermoeiende dagen hield ik daar de volgende dagen rekening mee. Ik had zol langzamerhand het vertrouwen dat het voorlopig wel zo voort zou kabbelen, maar dat is dus een misrekening..
Maar ik heb goede hoop dat het weer goed gaat komen!
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

nicolioo schreef:He Marijke vervelend om te horen dat het niet zo goed gaat. ik kan het me gewoon niet voorstellen dat die lieve Dante niet meer lekker achter de konijntjes kan gaan op het moment.

Geef hem maar een hele dikke knuffel van Luna Ben en mij!

sterkte en ik hoop dat de terugval van hele korte duur zal zijn.

gr. Nicole
Nou voorlopig maar even geen wandelingen (helaas!!). Zeker niet met gekke Ben in de buurt en het samen jagen :N: :mrgreen: .
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

yarrah schreef:Wat vervelend voor jou en Dante.
Heb je weleens aan een holistische dierenarts gedacht? Deze bekijken de hond geheel. Het kan best zo zijn dat de oorzaak van zijn kwaal ergens anders in het lijf zit.

(ik zelf heb veel baat hij een neuraaltherapereut. Na 10 maanden chronische pijnen in mijn onderbenen, waardoor ik vele dingen niet meer kon. Heeft hij gevonden dat de oorzaak ergens anders zat. Na 2 behandelingen en 2 weken later heb ik geen pijn meer)
Dante heeft SLE, een autoimmuunziekte (soort reuma). Bedankt voor de tip, maar na meer dan een jaar tobben ben ik bij mijn huidige dierenorthopeed terecht gekomen die vrijwel onmiddellijk de juiste diagnose heeft gesteld!
Ik ben dus erg tevreden over hem :ok:
Maar nogmaals bedankt voor het meedenken!
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

ranetje schreef:Ik zat ook te denken aan een contactje met Crama, net als @Rami.
Als je hem ook meteen vertelt van dat blaasgruis en speciale voer?
Misschien heeft hij nog wel een goed idee voor je :ok:
Ik wacht nog heel even af, nu het wat beter lijkt te gaan. Maar mocht dit niet doorzetten neem ik direct contact met hem op, ga geen risico nemen!
Gr. Marijke
Afbeelding
Astrid en Indra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pyreneese Berghond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Astrid en Indra »

Beterschap voor Dante, ik hoop dat het snel weer beter met hem gaat!
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Bedankt weer voor de goede wensen!

Het is vandaag verder goed gegaan, dus misschien (duim duim) loopt het met een sisser af.....
Gr. Marijke
Afbeelding
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Moon schreef:Bedankt weer voor de goede wensen!

Het is vandaag verder goed gegaan, dus misschien (duim duim) loopt het met een sisser af.....
Het duimen draaien gaat gewoon door. :ok:
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Moon
Zeer actief

Zenda schreef:
Moon schreef:Bedankt weer voor de goede wensen!

Het duimen draaien gaat gewoon door. :ok:
Ach meid toch; je hebt ze harder nodig voor je eigen hondje... (maar het heeft hier wel geholpen geloof ik; nu nog voor jou!)
Gr. Marijke
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”