Volgens hem moet ik dan uitgaan van een kilo of 8 gemiddeld.
Maar goed....als ik mijn dames nu 1 dag in de week pens wil geven, hoeveel moet ik ze dan ongeveer geven?
Marouck weegt ongeveer 18 kilo en Biène en Nika ongeveer 26 kilo.
Moderator: moderatorteam

OK.....met 1 pens zou ik dan dus een week of 3 á 4 kunnen doen.crutz schreef:als t 1 dag in de week is zou ik zo rond de 500 a 750 gram voor Marouck en Nika geven (ff afhankelijk van hoe makkelijk ze aankomen) en Biene rond de kilo...
en 5 euro per pens is idd gewoon een redelijke prijs, en ja, een kilo of 8 gemiddeld is ook normaal...

ja, doe dat hier ook, maar omdat Inge bij mijn weten verder gewoon brok of kvv voert en gewoon dagelijks voert was ik wat voorzichtig met hoeveelheden aangeven en vooral niet TE veel in 1 keer omdat ze het niet gewend zijn...S@ndr@ schreef:ik geef ook pens, maar snij het op zicht, dan krijgen ze echt een flink stuk, soms wel anderhalve kilo, kunnen ze daarna uit buiken, en daarna duurt het anderhalf a 2 dagenvoor ze weer eten kijgen.
Ik voer inderdaad dagelijks (2x per dag)crutz schreef:ja, doe dat hier ook, maar omdat Inge bij mijn weten verder gewoon brok of kvv voert en gewoon dagelijks voert was ik wat voorzichtig met hoeveelheden aangeven en vooral niet TE veel in 1 keer omdat ze het niet gewend zijn...S@ndr@ schreef:ik geef ook pens, maar snij het op zicht, dan krijgen ze echt een flink stuk, soms wel anderhalve kilo, kunnen ze daarna uit buiken, en daarna duurt het anderhalf a 2 dagenvoor ze weer eten kijgen.

de schapenpensen die ik hier wel eens heb zijn rond de kilo (tussen de 950 en de 1200 gram) dus dan weet je ongeveer hoe of wat heInge schreef:Ik voer inderdaad dagelijks (2x per dag)crutz schreef:ja, doe dat hier ook, maar omdat Inge bij mijn weten verder gewoon brok of kvv voert en gewoon dagelijks voert was ik wat voorzichtig met hoeveelheden aangeven en vooral niet TE veel in 1 keer omdat ze het niet gewend zijn...S@ndr@ schreef:ik geef ook pens, maar snij het op zicht, dan krijgen ze echt een flink stuk, soms wel anderhalve kilo, kunnen ze daarna uit buiken, en daarna duurt het anderhalf a 2 dagenvoor ze weer eten kijgen.
Nika en Marouck krijgen overwegend brok, Biène zit volledig op kvv.
Ze zijn wel gewend om ook regelmatig rauw te eten.
Toen ik voorheen weleens schapenpens had kregen ze gewoon ieder zo'n pens, maar die zijn een stuk kleiner natuurlijk.![]()
Vandaar dat ik gewoon ongeveer wilde weten wat ze per dag moeten hebben als ik een pensdag doe, ik ga het niet precies wegen hoor.

Had er inderdaad van gehoord. Wellicht dat ik eens wat ga bestellen als mijn vriezer weer wat leger is.Shibby schreef:Via http://www.shaweca.nl kun je ook rauw bestellen, vanaf 30 euro bezorgen ze het gratis thuis, wist niet of je die al kende

Daar bestel ik ook vrijwel alles, goede kwaliteit en goed spul en ze leveren ook aan huis in Brabant.Shibby schreef:Via http://www.shaweca.nl kun je ook rauw bestellen, vanaf 30 euro bezorgen ze het gratis thuis, wist niet of je die al kende

Die kende ik nog nietcrutz schreef:bij Herby kan je ook bestellen, de lijst en alles kan je hier ook even kijken, zij zit in Helmond...