Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

advies gevraagd -> update pag.2!

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

*kelly*
Zeer actief

advies gevraagd -> update pag.2!

Ongelezen bericht door *kelly* »

Mijn honden staan op brokken waar ze het erg goed op doen, mooie vachten (glimmen, goede rui, mooie huid), regelmatige ontlasting, maar heb nu al uit verschillende hoeken gehoord dat het desbetreffende merk wat ik geef ontzettende rotzooi is...
Ik wil nu dus overgaan op ander voer.
Het zijn kleine hondjes. Mickey is vrij lui en heeft aanleg om dik te worden en is al op leeftijd (wordt dit jaar negen), Sanne en Lizzy zijn beide zeer energiek en netjes op gewicht.
Ik probeer min. 1 keer per week brok te verangen voor vers vlees (van die schijven uit de supermarkt), soms lukt dit niet, soms krijgen ze vaker.
Ik wil/kan ze niet volledig op vlees zetten, dus wil graag jullie advies over welk merk brokken ik het beste kan gaan proberen!
En dan in de gemiddelde prijsklasse.
Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door *kelly* op 08 mar 2008 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
"Mensen kunnen fouten maken, honden kunnen vergeven."

Afbeelding

"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

Welk merk geef je dan
arja
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door arja »

Farmfood is het enige merk zonder chemische rotzooi, als je ze een mailtje stuurt krijg je alle informatie en een zakje voer om uit te proberen

http://www.farmfood.nl/hondenvoeding/ho ... mfood.html

Succes :wink:
Yèti
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yèti »

En Biofood?
Of Nature Diet? Dat is wel nat voer en niet echt goedkoop. http://www.naturediet.nl/ Het lijkt mij een goed alternatief voor KVV omdat het (ongeopend) buiten de vriezer/koelkast bewaard kan worden.
Groetjes, Linda en Yèti
Afbeelding
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Of Greenheart en dan voor de oudere hond die aanleg heeft om dik te worden de Normal Use, voor de andere twee Medium Energy of anders de Sportline Summer Style
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Canex heeft ook alleen maar brokken, zonder rommel.
Cavom is ook een brok zonder enge dingen, en Prins ook.

Dus keus genoeg denk ik zo! :wink:
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
*kelly*
Zeer actief

Bedankt voor alle tips :ok:
Ga me er eens even goed in verdiepen!

Afbeelding

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: advies gevraagd

Ongelezen bericht door M@scha »

*kelly* schreef:Mijn honden staan op brokken waar ze het erg goed op doen, mooie vachten (glimmen, goede rui, mooie huid), regelmatige ontlasting, maar heb nu al uit verschillende hoeken gehoord dat het desbetreffende merk wat ik geef ontzettende rotzooi is...
Ik wil nu dus overgaan op ander voer.
Het zijn kleine hondjes. Mickey is vrij lui en heeft aanleg om dik te worden en is al op leeftijd (wordt dit jaar negen), Sanne en Lizzy zijn beide zeer energiek en netjes op gewicht.
Ik probeer min. 1 keer per week brok te verangen voor vers vlees (van die schijven uit de supermarkt), soms lukt dit niet, soms krijgen ze vaker.
Ik wil/kan ze niet volledig op vlees zetten, dus wil graag jullie advies over welk merk brokken ik het beste kan gaan proberen!
En dan in de gemiddelde prijsklasse.
Alvast bedankt!
waarom stap je over? als ik het zo lees ben je buiten de verhalen om erg tevreden over wat je nu geeft :19:

ik ben een vervent versvoerder maar ik ben wel eerlijk genoeg dat goedgoed is.

klein voorbeeld. een hond heeft totaal niks aan blik lam/rijst van de lidl icm boterhammen met chocopasta. lijkt me simpel toch?

de hond van mijn moeder is nu haar 13 of 14 daar moet ik om liegen.. al zijn hlele leven slechte vacht en darmproblemen. nu hij ouder werd werd het erger. 4 dagen niet eten, om het uur diarree, vacht nog slechter etc...

met het idee van: boef is er niet lang meer we gaan hem verwennen! kreeg hij 's ochtends een witte boterham met een beetje pasta erop en verder die blikkentroep.

boefemans heeft geen diarree meer, zijn vacht valt veel minder uit, hij glanst en voelt zich veel beter.

wie ben ik dan om te zeggen dat ze per se iets anders moeten gaan voeren?

nog erger.. 1 stukje worst ofzo vooor de lekker erbij en meneer is weer 3 dagen ziek! alleen die droge hondenkoekjes kan hij verdragen.

van mij mag je veranderen, maar je klinkt heel tevreden en wil volgens mij alleen veranderen omdat MEN zegt dat wat je geeft niet ok is>.... slechte reden mijn inziens. behalve wanneer je bewust wat zoekt omdat het niet werkt wat je nu geeft maar dat is bij jou niet zo
Afbeelding
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

Als je brokken voert is het niet onverstandig er op te letten of er op de zak staat: door de EEG toegestane conserveringsmiddelen of anti-oxidanten. Als dat er op staat zit er waarschijnlijk één van de volgende stofjes in de brok: BHA, BHT, etoxiquine of propylgallaat. Je kunt zelf opzoeken wat dat is, en ik zou die zakken laten staan.
Hoe hoger het vleesgehalte hoe beter, alhoewel dat geen garantie is want vaak staat er: vlees en dierlijke bijprodukten. Ik denk dat je ook niet wilt weten wat die 'dierlijke bijprodukten' zijn, maar wellicht kun je dat raden, of even opzoeken. Op internet is voldoende te vinden hierover.
Kortom; zoek een eerlijk produkt zonder troep waar je hond het goed op doet.

de hond van mijn moeder is nu haar 13 of 14 daar moet ik om liegen.. al zijn hlele leven slechte vacht en darmproblemen. nu hij ouder werd werd het erger. 4 dagen niet eten, om het uur diarree, vacht nog slechter etc...
met het idee van: boef is er niet lang meer we gaan hem verwennen! kreeg hij 's ochtends een witte boterham met een beetje pasta erop en verder die blikkentroep.

boefemans heeft geen diarree meer, zijn vacht valt veel minder uit, hij glanst en voelt zich veel beter.

Als dit dus gebeurt en je constateert dat het nu beter gaat dan is de vorige voeding dus als die jaren niet goed geweest. Heel sneu dat deze hond zijn hele leven een slecht vacht heeft gehad, en diarree. Er had dan toch eerder een belletje moeten gaan rinkelen ....
M@scha
Zeer actief

Lindsey schreef:

Als dit dus gebeurt en je constateert dat het nu beter gaat dan is de vorige voeding dus als die jaren niet goed geweest. Heel sneu dat deze hond zijn hele leven een slecht vacht heeft gehad, en diarree. Er had dan toch eerder een belletje moeten gaan rinkelen ....

als het zo makkelijk was dan was het al veel eerder veranderd denk je niet? beetje vreemd om ipv mij een vraag te stellen over hoe het daarvoor ging maar meteen met je conclusies klaar te staan :ok:

de makkelijkste weg is ook de lekkerste ofzo?

er weleens bij stil gestaan dat sommige mensen met probleemhonden het hele leven van die hond zoeken naar de oplossing? jij zou natuurlijk meteen uitkomen bij blikkenzooi en chocopasta!! :cheer: vlieg toch op! :devil:
Afbeelding
*kelly*
Zeer actief

Ik voer ze nu Pedigree brokken :N: . Mickey krijgt de light versie en Sanne en Lizzy de variant voor kleine hondjes... Verder kijgen ze 's ochtends een bruine snee brood en geen blikvoeding. Ook krijgen ze nooit 'menselijk eten' hooguit dus wat brood (uitsluitend bruin en niet te vers), een stukje wortel of appel etc.
Ze doen het er alle 3 prima op, maar omdat ik nu al meerdere malen heb gehoord dat dit echt geen goede keuze is (zwak uitgedrukt) ben ik me aan het orienteren op iets anders...
@Lindsey: bedankt! daar zal ik eens naar gaan kijken!

Afbeelding

Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

*kelly* schreef:Mijn honden staan op brokken waar ze het erg goed op doen, mooie vachten (glimmen, goede rui, mooie huid), regelmatige ontlasting, maar heb nu al uit verschillende hoeken gehoord dat het desbetreffende merk wat ik geef ontzettende rotzooi is...
waarom veranderen als het zo goed gaat??? :denken: :denken:

je moet pas veranderen als ze er niet meer tegen kunnen, toch? :denken:
( en je moet niet alles van anderen aannemen, doe ik ook niet )

weet je hoeveel rotzooi niet in òns voedsel zit?
Nou, maak jij je er druk om? Toch ook niet, neem ik aan?
( tenzij je er zelf niet tegen kan, natuurlijk)
*kelly*
Zeer actief

tja zo kun je het ook zien natuurlijk :19:
Maar zodra ze het dr niet goed meer op doen ben ik dan al niet te laat? En ik heb liever dat ze het op goed voer goed doen, dan het op "slecht" voer.... (volgen jullie me nog :wink: )

Afbeelding

Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

*kelly* schreef:tja zo kun je het ook zien natuurlijk :19:
Maar zodra ze het dr niet goed meer op doen ben ik dan al niet te laat? En ik heb liever dat ze het op goed voer goed doen, dan het op "slecht" voer.... (volgen jullie me nog :wink: )
Jawel hoor, jij bent heel goed te volgen en ik vind je keuze om te wisselen van voeding erg verstandig.
In tegenstelling tot bepaalde mensen die nergens meer in te volgen zijn. :mrgreen:
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Er zijn zat goede brokken hoor. Zonder toegevoegde rotzooi ! Hoewel ik me ook wel een beetje kan vinden in de reactie van massam hoor, waarom zou je overstappen als je hondjes het zo goed doen op de pedigree...
Mocht je toch iets anders willen volgt hier een rijtje brok zonder troep : Prins,Cavom,farmfood,Biofood,Carocroc,Greenheart,Canex,en er zullen er misschien wel meer zijn. Gewoon even kijken wat jou aanspreekt (ook qua prijs) en wat in de buurt verkrijgbaar is. Veel succes !
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

massam schreef: er weleens bij stil gestaan dat sommige mensen met probleemhonden het hele leven van die hond zoeken naar de oplossing? jij zou natuurlijk meteen uitkomen bij blikkenzooi en chocopasta!! :cheer: vlieg toch op! :devil:
ik vind je reactie buiten proporties. Het mag wel wat matiger :roll:
Als je toch al het hele hondenleven naar een oplossing aan het zoeken bent, hoef je je toch niet aangesproken te voelen? Je hebt dan je uiterste best gedaan....

en blik en chocopasta....tuurlijk :19:
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Pak-de-bal schreef:
[
Dat voedsel met die rotzooi eten wij toch niet dag in dag uit PdB? De gemiddelde hond krijgt iedere dag dezelfde brokjes (dat is ons zo geleerd door de verkoper...) en dus iedere dag diezelfde toevoegingen. Toevoegingen als BHA en BHT, een conserveringsmiddel wat in babyvoeding niet toegestaan is........ Voor baby's is het dus belangrijk dat ze dat in hun eerste levensjaren niet krijgen, ook niet eens in de week blijkbaar. Onze honden mogen het dag in dag uit consumeren........

En nee natuurlijk vallen ze er niet meteen dood van neer maar alle kwalen en kwaaltjes op oudere leeftijd? Nieren die vroegtijdig kapot gaan.....? Je bewijst niks maar ik ga het risico niet nemen en schotel mijn honden die stoffen niet voor.
M@scha
Zeer actief

*kelly* schreef:tja zo kun je het ook zien natuurlijk :19:
natuurlijk is ander voer in theorie beter. dat vind ik ook. ik vind bijna alles beter dan pedigree :mrgreen: maar vergeet niet je eigen ervaring die ik toch ook erg belangrijk vind :wink:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Lindsey schreef:
massam schreef: er weleens bij stil gestaan dat sommige mensen met probleemhonden het hele leven van die hond zoeken naar de oplossing? jij zou natuurlijk meteen uitkomen bij blikkenzooi en chocopasta!! :cheer: vlieg toch op! :devil:
ik vind je reactie buiten proporties.
dat vond ik van jouw reactie :wink:
Afbeelding
arja
Vaste gebruiker
Contacteer:

Chester ging wel bijna dood door de rotzooi in de eukanuba :devil: :devil: , die ik hem vanaf pup voerde, hij haalde bijna zijn 4e verjaardag niet, (hepatitis) die eq die erin zit is een sluipmoordenaar, puur landbouwgif, maar omdat het mag van de regering die nergens naar kijkt als het om honden gaat, waar in deze economie heel veel geld aan verdiend wordt, want rc en eukanuba kosten wel meer dan 60 euro een zak, denkt iedereen dat het wel goed zal zijn.
Pedegree is even slecht als eukanuba.
Er zijn maar heel weinig brokken zonder deze rotzooi, dus iedereen die dit wil geven aan zijn kanjer moet dit zelf weten, farmfood en cavom zijn de enige "'eerlijke'' brokken.
Nog eerlijker is vers en kvv, dat krijgen mijn honden dus nu, afgewisseld met soms een dagje farmfood. :ok:
Ik moest wel eerst bijna mijn schat verliezen, een half jaar dierenarts,(prednison) en daardoor met je neus op de feiten gedrukt worden.
Op een ander forum kreeg ik de reactie dat ik wel een zwakke, doorgefokte lab zou hebben, nou niks is minder waar, een goede, verantwoorde fokker,en een labje van , 5 jaar gelden, 850 euro, met goede ouders, hij heeft het dus alleen gered omdat ie zo jong en sterk was. :boos:
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Rosita Compagner schreef:
Pak-de-bal schreef:
[
Dat voedsel met die rotzooi eten wij toch niet dag in dag uit PdB? De gemiddelde hond krijgt iedere dag dezelfde brokjes (dat is ons zo geleerd door de verkoper...) en dus iedere dag diezelfde toevoegingen. Toevoegingen als BHA en BHT, een conserveringsmiddel wat in babyvoeding niet toegestaan is........ Voor baby's is het dus belangrijk dat ze dat in hun eerste levensjaren niet krijgen, ook niet eens in de week blijkbaar. Onze honden mogen het dag in dag uit consumeren........

En nee natuurlijk vallen ze er niet meteen dood van neer maar alle kwalen en kwaaltjes op oudere leeftijd? Nieren die vroegtijdig kapot gaan.....? Je bewijst niks maar ik ga het risico niet nemen en schotel mijn honden die stoffen niet voor.
My thoughts exactly. Het schijnt zelfs dat die conserveringsmiddelen ook de kans op kanker verhogen en nog een hele rits aan bijwerkingen (die ik nu helaas niet bij de hand heb). Net zoals een keertje friet eten niet slecht voor je is, maar elke dag ook niet bepaald goed is.
*kelly*
Zeer actief

bedankt allemaal voor jullie reacties! Heb nu nog wat voer dat maak ik gewoon op (dat halve zakje kan nu ook geen kwaad meer ;) ) en ik heb hier een winkel in de buurt met veel soorten voer, voor een mooie prijs dus daar ga ik van de week even heen...
Ik houd jullie op de hoogte!

Oja wat vinden jullie van Royal Canin, dat kreeg onze vorige hond altijd (was een kruising herder en das ook al weer bijna 10 jaar geleden) ???

Afbeelding

arja
Vaste gebruiker
Contacteer:

Royal canin is slecht :devil:
Probeer eens een pakje smuldier, diepvries compleet voer, vinden ze heerlijk en daar zit geen rotzooi in.
Er zijn maar heel weinig goede brokken, farmfood, cavom en nog een paar anderen maar niet veel.
Kijk eens op www.voernatuurlijk.nl
*kelly*
Zeer actief

arja schreef:Royal canin is slecht :devil:
Probeer eens een pakje smuldier, diepvries compleet voer, vinden ze heerlijk en daar zit geen rotzooi in.
Er zijn maar heel weinig goede brokken, farmfood, cavom en nog een paar anderen maar niet veel.
Kijk eens op www.voernatuurlijk.nl
Oke duidelijk :mrgreen:
Ze krijgen ook regelmatig (min. 1 x per week) compleet vlees van smuldier of rodi, helaas heb ik niet de mogelijkheid ze daar volledig op te zetten, vandaar dat ik op zoek ben naar een goed alternatief in de vorm van brokken...

Afbeelding

wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

In Royal Canin zit ook BHA en BHT dus ik zou het niet geven als brok. :wink:
Er zijn genoeg brokken op de markt tegenwoordig die geen BHA en BHT en etuquine :denken: ? in hun brokken hebben zitten.

Je zou ook over kunnen stappen op een goede en betaalbare KVV, dat hoeft niet pérse duurder te zijn dan een brok.
Maar dat is geheel aan jouw en je hondje. :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
chanti
Actief
Mijn ras(sen): Twee border collies en een kruising shih-tzu.
Contacteer:

Ongelezen bericht door chanti »

Ik zou farmfood of cavom gaan geven. Beide zijn ook niet duur. Let wel op dat je hier niet te veel van geeft want waarschijnlijk hebben ze hier minder van nodig dan van pedigree.
Afbeelding

Neem een kijkje op mijn site http://www.dogdance.nl.
*kelly*
Zeer actief

Ik snap dat brok nou eenmaal niet de meest ideale voeding is, maar ik denk dat dat (helaas) bij een hoop dieren het geval is...
Nanna schreef:Nou is het ene conserveringsmiddel wel minder slecht dan het andere, maar ik zeg toch: ga voor vers. Daar zit niets in aan conserveringsmiddel.
Ik wil niet en ik kan niet is flauwekul, je kunt het zó meenemen uit de supermarkt tijdens het boodschappen doen. Veel supers verkopen smuldier.
Je honden zullen je er dankbaar voor zijn; het smaakt ze veel beter (of eet je zelf ook liever iedere dag een bak met gruis?).
Ik vind niet dat dat aan jou is om daar over te oordelen :19:

Afbeelding

laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

Nanna schreef: Nou is het ene conserveringsmiddel wel minder slecht dan het andere, maar ik zeg toch: ga voor vers. Daar zit niets in aan conserveringsmiddel.
Ik wil niet en ik kan niet is flauwekul, je kunt het zó meenemen uit de supermarkt tijdens het boodschappen doen. Veel supers verkopen smuldier.
Je honden zullen je er dankbaar voor zijn; het smaakt ze veel beter (of eet je zelf ook liever iedere dag een bak met gruis?).
maar niet iedereen heeft de financiele middelen bijvoorbeeld om voor 3 hondjes vers vlees te kopen!

weet natuurlijk niet of dit het geval is hoor maar zou me zo voor kunnen stellen!

gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

Ongelezen bericht door Innuendo »

Nanna schreef:In ALLE brokken, hoe je het ook wendt of keert, zitten conserveringsmiddelen. Anders zou het binnen twee weken ranzig zijn.
Of iedereen zou de brokken in de diepvries moeten gaan bewaren :19:

Fabrikanten die op de verpakking zetten dat ZIJ er geen conserveringsmiddelen aan hebben toegevoegd zijn slim. Dat hebben ze nl. ook niet gedaan, maar degen die de grondstoffen aanlevert wèl.
Juridisch mag dit dus gewoon....

Nou is het ene conserveringsmiddel wel minder slecht dan het andere, maar ik zeg toch: ga voor vers. Daar zit niets in aan conserveringsmiddel.
Elke dag niet, maar mijn honden eten geen dag hetzelfde..
Dag 1 vinden ze het enorm lekker, dag 2 al minder, en dag 3 eten ze het niet meer..
Ik gef ze nu bijv. dag 1 cavom gewoon, dag 2 smuldier enkelvoudig, dag 3 rodi compleet, dag 4 cavom met pedigrizooi erdoor en dag 5 weer wat anders.. dan gaat het hier goed :mrgreen:
Geef ik ze 2 dagen achter elkaar rodi, duck of carnibest trekken ze hun bevallige neusjes ervoor op :mrgreen:
arja
Vaste gebruiker
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
waarom veranderen als het zo goed gaat??? :denken: :denken:

je moet pas veranderen als ze er niet meer tegen kunnen, toch? :denken:
( en je moet niet alles van anderen aannemen, doe ik ook niet )

Pdb.... moet je hond dan eerst doodgaan omdat jij vindt dat je niet hoeft te veranderen :denken: :denken: :denken: :denken: :denken:
Dan is het echt te laat hoor. :eek: :eek:
Kelly doet er heel goed aan om over te stappen, die denkt er tenminste over na, ik heb uit eerdere reacties van jou al begrepen dat jij er niet de minste moeite voor doet en andere mensen moedwillig verkeerde adviezen geeft omdat je gewoon die stomme fabrikanten gelooft.
Je moet niks van anderen aannemen hoor, maak je maar nergens druk om :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil:
Je kan evengoed je hond elke dag wat gif door zijn eten geven, dat doe je toch niet :devil: :devil:

En nee, nu ga ik echt nooit meer in duscussie met jou :evil:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”