Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
croc selection royal canin
Moderator: moderatorteam
- herejede
- Zeer actief
croc selection royal canin
zijn er mensen die dit geven, en wat is je ervaring met deze brok
- Myra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennenhonden
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Onze reu kreeg dat toen ie bij ons kwam wonen met 14 maanden, we hebben de zak opgemaakt en niet meer gegeven. Niet om slechte ervaring, maar kan niet zeggen of ie het er nou goed op deed
De vorige eigenaren zeiden dat ie maar op 1 soort brok kon, en dat zou dan die zijn geweest, maar ik heb nooit problemen met hem gezien toen ie op andere brokken kwam
De vorige eigenaren zeiden dat ie maar op 1 soort brok kon, en dat zou dan die zijn geweest, maar ik heb nooit problemen met hem gezien toen ie op andere brokken kwam

Groetjes Marije, Ajana en Bear
*Mike en *Myra
-
doggy
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
Ik weet van verschillende honden die er hele erge jeuk op kregen !! de hond van mijn zus kreeg bultjes en jeuk. Mijn hond heeft het ooit gehad en had ook na drie dagen ontzettende jeuk ! Zodra ik met de brok gestopt was nam ook de jeuk snel af. Een vriendin heeft het een paar weken gevoerd en de vacht werd dof en er was veel roos... Hier dus niet echt positieve ervaringen ermee...
- roy
- Zeer actief
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
-
jidde
-
boxersien
Hier krijgen de honden het allemaal al jaren en geen problemen. Boris verhaard wel veel en heeft wel een doffe vacht, maar dat had hij ook bij vers vlees voeren. Alleen op Bonzo heeft hij een goede vacht (van 5 soorten brokken) maar bonzo wil ik zelf niet voeren. Hier geen honden met last van jeuk/schilfers/allergieen en noem maar op.
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
-
doggy
Mijn hond had naast een doffe vacht toen ook last van roos / schilvers, toen hij de selection Croc brok kreeg.SuzieC1970 schreef:Ik weet van verschillende honden die er hele erge jeuk op kregen !! de hond van mijn zus kreeg bultjes en jeuk. Mijn hond heeft het ooit gehad en had ook na drie dagen ontzettende jeuk ! Zodra ik met de brok gestopt was nam ook de jeuk snel af. Een vriendin heeft het een paar weken gevoerd en de vacht werd dof en er was veel roos... Hier dus niet echt positieve ervaringen ermee...
Nu krijgt hij Farmfood en Versvlees, en het is zo goed als weg en hij heeft een mooie glans.
-
doggy
-
hercujess
-
doggy
Ik betaalde vorige week voor Farmfood, iets van 36 euro voor 15 kilo.hercujess schreef:De Selection Croc, Farmfood is ook erg gestegen het afgelopen jaar, maar FF vind ik goede kwaliteit (wat betreft brok)doggy schreef:Bedoel je de Selection Croc, of Farmfood??hercujess schreef:Rotzooi, en bizar dat de prijs dit jaar met €10,- omhoog is gegaan
Nu zag ik dat de prijs iets omhoog gegaan is.
-
Pak-de-bal
wat is niet omhoog gegaan?doggy schreef:Ik betaalde vorige week voor Farmfood, iets van 36 euro voor 15 kilo.hercujess schreef:De Selection Croc, Farmfood is ook erg gestegen het afgelopen jaar, maar FF vind ik goede kwaliteit (wat betreft brok)doggy schreef:Bedoel je de Selection Croc, of Farmfood??hercujess schreef:Rotzooi, en bizar dat de prijs dit jaar met €10,- omhoog is gegaan
Nu zag ik dat de prijs iets omhoog gegaan is.
Ik gebruik Mobility Support van Royal Canine, voor zijn HD erg goed,, maar hij vaart er wel bij.
ziet er goed uit, en geen probelem verder
-
hercujess
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
De "croq" variant van RC is een heel ander voer dan de "gewone" RC. de croq is de goedkopere variant en ik heb ook vaak gehoord van honden met jeuk die op de croq stonden. De ervaringen met de gewone RC zijn over het algemeen beter.Pak-de-bal schreef: Ik gebruik Mobility Support van Royal Canine, voor zijn HD erg goed,, maar hij vaart er wel bij.
ziet er goed uit, en geen probelem verder

-
Lindsey
- Zeer actief
Is ook niet zo vreemd. In RC brok zit naast BHA ook Propylgallaat (zie RC site;honden;veelgestelde vragen;algemeen...'t is even zoeken) en dat wordt in de darmen omgezet tot galzuur wat kan leiden tot exceemklachten. Propylgallaat wordt voornamelijk in cosmetica gebruikt.doggy schreef:Mijn hond had naast een doffe vacht toen ook last van roos / schilvers, toen hij de selection Croc brok kreeg.SuzieC1970 schreef:Ik weet van verschillende honden die er hele erge jeuk op kregen !! de hond van mijn zus kreeg bultjes en jeuk. Mijn hond heeft het ooit gehad en had ook na drie dagen ontzettende jeuk ! Zodra ik met de brok gestopt was nam ook de jeuk snel af. Een vriendin heeft het een paar weken gevoerd en de vacht werd dof en er was veel roos... Hier dus niet echt positieve ervaringen ermee...
Nu krijgt hij Farmfood en Versvlees, en het is zo goed als weg en hij heeft een mooie glans.
http://www.food-info.net/nl/e/e310.htm
Maar goed dat je bent overgestapt.