Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe heet zo'n soort gebit?
Moderator: moderatorteam
-
Ianthe
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
Hoe heet zo'n soort gebit?
Daar ben ik nou wel eens benieuwd naar, want dit is duidelijk geen schaargebit, en ook niet echt een tanggebit, dus wat is dit dan wel:

-
Ianthe
- Zeer actief
- Contacteer:
Scence is 8 1/2 maand, haar hoektanden staat over elkaar heen en ze heeft een kleine overbeet.Mizzsylver schreef:het lijt meer een overbeet, maar kan ook zijn dat zn kaken niet goed op elkaar staan op deze foto. Ook staan zn hoektanden niet goed, de onderste moet voor de bovenste aan de buitenkant komen en het lijkt alsof de onderste aan de binnenkant blijft staan.
Hoe oud is de hond? Is met wisselen de melkhoektand te lang blijven zitten?
haar melkhoektanden zijn operatief verwijderd omdat ze te lang bleven zitten. En haar gebitje lijkt me niet goed maar het lijkt ook niet op een standaardoverbeet, toch?

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
-
Ianthe
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Ianthe
- Zeer actief
- Contacteer:
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
Ja dat doe ik nu bij Baco ook, volgens de da kan dat heel goed helpen.Nanna schreef:Hm, dat moet goed zijn. Wat ook wil hepen: een paar keer per dag de onderste hoektanden naar buiten masseren en de bovenste hoektanden als het ware terugduwen. Ik denk wel dat dit weer goed komtIanthe schreef:12 december, dus ze was 6 maanden oudNanna schreef:Niet iets om je direct ongerust over te maken. Bijna al mijn teckels lieten dit op jonge leeftijd ook zien en het is bij allemaal weer verdwenen. Ze hebben nu keurig scharende gebitten.
Hoe oud was ze toen je de melkhoektanden liet verwijderen?
Bij Baco gaat het om 1 kant en maar een klein stukje en dan zit zijn hoektand goed.
Groetjes Els
-
Ianthe
- Zeer actief
- Contacteer:
Helpt dit ook als de onderkaak gewoon te smal is, want ik ben bang dat het probleem meer de botstructuur van de kaken zit (noem je dat zo?) Misschien dat haar fokker er morgen beter over kan oordelen omdat ze het dan IRL kan bekijken.billy schreef:Ja dat doe ik nu bij Baco ook, volgens de da kan dat heel goed helpen.Nanna schreef:Hm, dat moet goed zijn. Wat ook wil hepen: een paar keer per dag de onderste hoektanden naar buiten masseren en de bovenste hoektanden als het ware terugduwen. Ik denk wel dat dit weer goed komtIanthe schreef:12 december, dus ze was 6 maanden oudNanna schreef:Niet iets om je direct ongerust over te maken. Bijna al mijn teckels lieten dit op jonge leeftijd ook zien en het is bij allemaal weer verdwenen. Ze hebben nu keurig scharende gebitten.
Hoe oud was ze toen je de melkhoektanden liet verwijderen?![]()
Bij Baco gaat het om 1 kant en maar een klein stukje en dan zit zijn hoektand goed.
Groetjes Els

- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
Dat durf ik niet te zeggen, denk inderdaad dat haar fokker dat beter weet.Ianthe schreef:Helpt dit ook als de onderkaak gewoon te smal is, want ik ben bang dat het probleem meer de botstructuur van de kaken zit (noem je dat zo?) Misschien dat haar fokker er morgen beter over kan oordelen omdat ze het dan IRL kan bekijken.billy schreef:Ja dat doe ik nu bij Baco ook, volgens de da kan dat heel goed helpen.Nanna schreef:Hm, dat moet goed zijn. Wat ook wil hepen: een paar keer per dag de onderste hoektanden naar buiten masseren en de bovenste hoektanden als het ware terugduwen. Ik denk wel dat dit weer goed komtIanthe schreef: 12 december, dus ze was 6 maanden oud![]()
Groetjes Els
Groetjes Els
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Ik hoop dat Ianthe ons op de hoogte houdt, mét foto's. Wat zei de fokker ervan, Ianthe?Nanna schreef:Vaak is het niet eens zo dat de onderkaak te smal is. Er zit daar een bandje en dat kan te strak zitten, maar trekt later weer bij (moeilijk uit te leggen). In ieder geval kan zo'n gebit er DRAMATISCH uitzien en je denkt dat dat nooit meer goed komt, maar eigenlijk is dat altijd wel zo (bij teckels tenminste wel). Ik heb het bij verscheidene van mijn teckels gezien (ook bij Wim) en ze hebben nu perfecte gebitten.