Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Greenheart brokken

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

mik
Vaste gebruiker

Greenheart brokken

Ongelezen bericht door mik »

Hallo allemaal

Ik heb een vraagje over Greenheart brokken. Wie heeft hier ervaring mee. Finn krijgt sinds twee weken deze brokken (wilde van die chemische troep af) En mijn bevindingen zijn dat hij ze liever eet dan bijv Royal Canin of Hills. Ik voer ook dagelijks carnibest en natuurlijk vind meneer dat het lekkerst van allemaal.

De brokken zijn eigenlijk puur praktisch voor bijv als we op vakantie gaan of een weekendje weg enz. En als we niet regelmatig brokken geven dan eet meneer ze dus ook gewoon niet meer. Tja wie wil er nu gehakt als je elke dag biefstuk eet? :denken:

Dus vandaar mijn vraag wie er ervaring heeft met de Greenheart brokken. En zijn ze ook echt helemaal natuurlijk?

Finn verbruikt ook veel energie en ik merk dat hij ook erg mager blijft (laatst zelfs een opmerking op de show) maar hij krijgt toch zijn dagelijkse behoeft aan versvlees en nog brok erbij. Iemand nog wat tips voor het eraan houden van het gewicht? Finn is een Softcoated wheaten reutje van 15 mnd en loopt over van de energie!

Alvast bedankt

GRoeten Kim en Finn
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Groetjes, Marianne.
Afbeelding
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Ze zijn in de tropen eeeeiiiindeloooos te bewaren en dat betekent dat ze boordevol conserveringsmiddelen zitten, die jij niet aan je hond wilt geven. :mrgreen:

Gebruik ze als beloningsnoepjes als je hond ze lekker vindt - en geef voor de rest gezonde, verse voeding. :ok:

Ignit Bekken.
http://barf-natuurlijik.nl
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Vreemd. Greenheart staat er juist om bekend dat het een natuurlijke brok is zonder chemische toevoegingen.
Ik vind het een prima brok hoor (ik heb het zelf een tijd gegeven) al geef ik zelf nu naast het rauw voer Cavom.
Afbeelding
mik
Vaste gebruiker

Ignit: Vreemd zo eindeloos kan ik ze toch niet bewaren, maar tot mei dit jaar en ik heb ze twee weken geleden gekocht. Ik ga er vanuit dat het in de tropen dan nog wat korter is :wink:

Finn doet het er heel goed op, hij vind ze ook echt lekker dus ik denk dat ik het nog even ga volhouden. Ook mijn katten staan inmiddels op de greenheart brok en ook zij vinden het heerlijk (ook de carnibest trouwens).

Alm: Ik had ook begrepen dat het natuurijke brok is. Degene die me de brok verkoopt daar koop ik ook de carnibest van ze zit helemaal in die natuurvoeding. Ik neem aan dat ze toch die wel weet wat natuurvoer is en wat niet.
Finn krijgt dus en de brok en versvlees.

Groetjes Kim
alm@
moderator

mik schreef: Alm: Ik had ook begrepen dat het natuurijke brok is. Degene die me de brok verkoopt daar koop ik ook de carnibest van ze zit helemaal in die natuurvoeding. Ik neem aan dat ze toch die wel weet wat natuurvoer is en wat niet.
Finn krijgt dus en de brok en versvlees.

Groetjes Kim
Ik vind het een prima betaalbare natuurlijke brok die je gerust naast vers vlees kunt geven :wink: en als je zelf tevreden bent dan is het toch goed :ok:
Afbeelding
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Ik was er ook nieuwsgierig naar, maar het enigste nadeel vnd ik, dat er geen geperste versie van is.
Tenminste de dierenwinkel hier zegt dat, maar nu zit ik ook op een brok die niet geperst is, vanwege Mack zijn allergie!

Valt me op dat als je vanwege een allergie niet kan volstaan met een normale brok, maar je dus aangewezen bent op bvb Fish en Rijst er totaal geen keus is, de meeste brokken die hypoallergeen moeten zijn , die zijn bijna allemaal geexpandeerd!
Prins heeft wel een geperste versie, maar hier deed Mack het ook weer niet goed op, kreeg weer last van zijn oren, en giga bergen poep!
:ok:
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

Het is gewoon een brok zonder chemische anti-oxidanten. Niets meer en niets minder. Het bevat altijd nog maar hooguit 25% vlees, en de rest is hoofdzakelijk granen, beetje afhankelijk van het type brok.
Als hij mager blijft zou ik gewoon wat meer voeren tot je voelt dat hij wat aanzet. Het is echter verschillend hoe mensen over 'mager' denken. Ik zie heel veel honden die (iets of veel) te dik zijn, maar de eigenaar ziet dat niet zo.
Voor vakanties enzo kun je rustig een tijdje enkelvoudig versvoeren. Dus rundergehakt, kip en ei etc. Elke slager heeft dat. Thuis kun je dan weer compleet gaan voeren. Ik neem gewoon bevroren spul mee in een goed afgesloten bakje.
mik
Vaste gebruiker

Ik weet dat er nog steeds minder maar weinig vlees in zit, het gaat me ook om de chemische toevoegingen.

Finn krijgt nu bijna 750 gr CB en een deel brokken. Hij weegt 15 kilo en je kunt duidelijk voelen dat hij erg mager blijft. Het was laatst ook een opmerking op zijn keurrapport. "needs wheight desperatly is too skinny!!" Dan is het mij toch echt wel duidelijk dat ie te mager is. Ik weet dat hij erg actief is, en heb gehoord van rasgenoten dat het wel vaker voorkomt bij actieve reutjes. Na hun 2 jaar komt het vaak wel goed. Voor nu krijgt hij gewoon zo veel als hij lust. (en tot ik merk dat hij wat aangekomen is)

Bedankt voor die tip van enkelvoudig versvoeren dat gaan we zeker doen. Een slager zullen we vast kunnen vinden in die landen!!!

Groetjes Kim
alm@
moderator

mik schreef:Ik weet dat er nog steeds minder maar weinig vlees in zit, het gaat me ook om de chemische toevoegingen.

Finn krijgt nu bijna 750 gr CB en een deel brokken. Hij weegt 15 kilo en je kunt duidelijk voelen dat hij erg mager blijft. Het was laatst ook een opmerking op zijn keurrapport. "needs wheight desperatly is too skinny!!" Dan is het mij toch echt wel duidelijk dat ie te mager is. Ik weet dat hij erg actief is, en heb gehoord van rasgenoten dat het wel vaker voorkomt bij actieve reutjes. Na hun 2 jaar komt het vaak wel goed. Voor nu krijgt hij gewoon zo veel als hij lust. (en tot ik merk dat hij wat aangekomen is)

Bedankt voor die tip van enkelvoudig versvoeren dat gaan we zeker doen. Een slager zullen we vast kunnen vinden in die landen!!!

Groetjes Kim
Misschien kan je dan handiger de brokken die je nu geeft vervangen door Cavom als hij wat aan de magere kant is. Is ook een goede brok maar zet wat meer aan dan greenheart.
Afbeelding
mik
Vaste gebruiker

Ik weet alleen niet of cavom hier in de buurt te verkrijgen is. De Carnibest en Greenheart namelijk wel. Tis natuurlijk het proberen waard

Groetjes Kim
alm@
moderator

mik schreef:Ik weet alleen niet of cavom hier in de buurt te verkrijgen is. De Carnibest en Greenheart namelijk wel. Tis natuurlijk het proberen waard

Groetjes Kim
Meestal wil een dierenwinkel het wel voor je bestellen :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”