Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Baasje van stafford verbaasd!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Baasje van stafford verbaasd!

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik werk in een dierenspeciaalzaak. Nou kwamen er vandaag twee mannen binnen met twee (hele mooie trouwens) staffords! Een reu en een teef.
Ik was met een andere klant bezig en moest langs die twee honden. Nou stonden ze vrolijk te kwispelen dus ik laat ze aan mijn hand ruiken.
De monden van die baasjes vielen open van verbazing.. Ze zeiden dat dat nou nooit iemand doet. Normaal loopt iedereen er een met een boog omheen.

Nou moesten ze schoentjes hebben voor een van de honden, want die had iets van een zweer op zijn pootjes en daar mocht hij niet aan likken van de DA, dus ik probeer een schoentje te passen. Nou zo lief die hond!! Ook toen ik er voor even een gaasje op deed. (het moest aan de lucht drogen, maar voor als de hond alleen was..)

Nou... Ik moest heel even zeggen dat ze zo lief waren en dat ik de vooroordelen heel misselijk vind!
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

als ik mijn eigen honden niet bij me heb ben ik erg gesteld op die pretletters.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

In goede handen (zoals met alle honden) zijn het gewoon ook onwijs leuke honden :wink:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

ik vind de meeste honden leuk en met staffies ook alleen maar leuke ervaringen gehad..behalve 1 kruising met verknipte baas, maar ook die draaide bij na 1 dag.. ook zonder eigen hond overigens.. maar sociale staffies vind ik niet angstaanjagend, ik vind ze gewoon leuke vriendelijke leuke honden
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Die staffs zijn ook geweldig!! Pas ook nog een paar keer lopen verbazen over het niveau van gehoorzaamheid hun kunnen bereiken. Gewoon fantastisch! Qua gedrag zijn het vaak mini boxers roep ik altijd :mrgreen:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik vind het ook hele leuke, mooie atletische honden, met lache bekjes vaak :smile2: .
tja, ik hou er wel van :mrgreen:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik heb positieve en negatieve ervaringen met staffies..
Op 1 na waren ze gelukkig allemaal erg lief :ok:
het hangt er erg af wie er aan de andere kant van de lijn hangt :wink:
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Ja, het zijn ook net 'echte' honden zo af en toe die Staffords ;)

Nah, de ervaringen die ik ermee heb zijn ook louter positief hoor :ok:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik vind het maar stomme honden! :pffff:

hihi nee hoor ik vind ze geweldig. maar zoals al eerder staat wel zonder je honden erbij! :ok:
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Het ligt aan de baas, als het bazen zijn, die ik zèlf niet vertrouw , dan zou ik ze niet zo leuk vinden.
maar waarschijnlijk waren dit heel aardige mensen, met een goed hart, want ze gaan immers schoentjes kopen,
en waren de honden dus ook aardig. :ok:
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Mijn ervaringen met Staffords zijn tot nu toe altijd goed / postief geweest.
Ik vind het ook hele leuke honden.
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:ik vind het ook hele leuke, mooie atletische honden, met lache bekjes vaak :smile2: .
Och ja! Die bekjes!! Net of ze lachen haha...
Maar eigenlijk heel sneu toch dat baasjes zo verbaasd moeten zijn als iemand de hond zomaar "durft" of wil aaien.
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

nathalietjuh schreef:
S@ndr@ schreef:ik vind het ook hele leuke, mooie atletische honden, met lache bekjes vaak :smile2: .
Och ja! Die bekjes!! Net of ze lachen haha...
Maar eigenlijk heel sneu toch dat baasjes zo verbaasd moeten zijn als iemand de hond zomaar "durft" of wil aaien.

Hier in het park loopt een lief teefje! Dat vouwtje zegt altijd dat ze blij is als ik er ook ben want ik doe mijn honden er tenminste niet voor vast (moet ik wel toegeven dat ik dat de eerste keer wel deed..) en van mij mogen ze spelen.
Afbeelding
schumie
Zeer actief
Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff

Ongelezen bericht door schumie »

pfff vind er niks aan aan die staffords :pffff: :mrgreen:

Maar inderdaad als ik over straat loop worden mijn honden doorgaans alleen geaaid door liefhebbers.Toch vinden de meeste ander mensen Fellow (is de bullterrier)enger als Tess.Tess krijgt altijd wel positieve reacties.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

schumie schreef:pfff vind er niks aan aan die staffords :pffff: :mrgreen:

Maar inderdaad als ik over straat loop worden mijn honden doorgaans alleen geaaid door liefhebbers.Toch vinden de meeste ander mensen Fellow (is de bullterrier)enger als Tess.Tess krijgt altijd wel positieve reacties.
heb jij zeker omdat jij allebei hebt vaak ook dat mensen denken dat je staff gewoon een hond is en de bull levensgevaarlijk?

bij mij kijken ze altijd even omdat ze er zo imposant )vind ik niet maar ok) uitzien en dan zeggen ze: oh ik dacht dat het een pitbull was maar dat zijn die met die lange snuiten.

:19: :mrgreen:
Afbeelding
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Klopt, het is mij inderdaad ook al eens opgevallen dat mensen denken dat Bullterriërs pitbulls zijn.

Mijn ervaringen met Staffs ten opzichte van honden zijn eigenlijk zoals bij de meeste rassen: overwegend positief met hier en daar een negatieve uitschieter. Een vriendin van mij heeft een Amstaff, echt zo'n geweldig beest! Zijn halfzus echter, dat vind ik echt geen leuke hond. Die heeft een hekel aan kleine hondjes en viel die van mij eens aan terwijl wij langs fietsten. Een van mijn honden is nu nog bang als we een hond moeten passeren. Maar eenzelfde ervaring heb ik gehad met twee Golden Retrievers die van een erf af kwamen stuiven. Dus geen vooroordeel daar wat mij betreft.

Als ik kijk naar gedrag van STaffs ten opzichte van mensen ken ik eigenlijk geen enkel negatief verhaal. Ze zijn altijd zo vrolijk en enthousiast, daar kan menig ras wat mij betreft een puntje aan zuigen!!
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

De eerste staff die ik kende was zo'n lieverd, dat mijn vooroordeel juist is dat ze lief zijn, totdat ik het tegendeel zie.
Al ben ik weel extreem voorzichtig als ik met Beetle een staff tegen kom. Beetle is een kreng naar andere honden en kan snel snauwen, ik ben dan een beetje bang dat zo'n staff dat niet accepteerd en iets terug doet. Dus met Beetle loop ik er wel met een boog omheen :wink:.
Gisteren kwam ik met Lumi (mijn kleine kooikerpupje van 4 maanden) een staff tegen. Ze gedroegen zich allebij prima!
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik ken alleen maar lieve staffies en 1 ervan kan niet met andere honden. Ik ken meer rotties en herders die niet met andere honden kunnen dat staffies :N:
Ik ken 2 agressieve honden en toevallig zijndat beide engelse bulldoggen :N: :mrgreen:
schumie
Zeer actief
Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff

Ongelezen bericht door schumie »

massam schreef:
schumie schreef:pfff vind er niks aan aan die staffords :pffff: :mrgreen:

heb jij zeker omdat jij allebei hebt vaak ook dat mensen denken dat je staff gewoon een hond is en de bull levensgevaarlijk?

bij mij kijken ze altijd even omdat ze er zo imposant )vind ik niet maar ok) uitzien en dan zeggen ze: oh ik dacht dat het een pitbull was maar dat zijn die met die lange snuiten.

hhahah inderdaad Fellow word altijd voor pitbull uit gemaakt.Naast hem is tess gewoon een uberschattig hondje :mrgreen:

Ik logeer deze week bij mijn schoonouders.Zij hebben altijd golden retrievers gehad(vorig jaar helaas beiden overleden)Deze twee dames waren pittige tantes tov andere honden maar toch groette de hele buurt hun en kwamen altijd een praatje maken als ze de honden uitlieten.Als ze nu Fellow en tess uitlaten lopen diezelfde mensen met een grote boog om ze heen.Is al een paar keer geroepen dat ze nu toch wel een raar ras hadden genomen hoor. :smile: :smile: :smile:
Van de week riep iemand op de fiets dat hij nog nooit zo lelijke hond had gezien doelende op Fellow, mijn schoonvader was zeer beledigd en heeft de hele avond gemopperd :mrgreen: Kortom zelfde buurt zelfde mensen (en is hele nette buurt met hele nette mensen) verschillende honden en een totaal andere reactie.
Gelukkig is nu de hele buurt al zo beetje overstag gegaan en vinden ze Fellow enTess toch wel leuke net opgevoede honden :ok:

:19: :mrgreen:
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Ik geef het toe, ik vond staffords en bullterriers echt heel erg eng.. :N:
Niemand in mijn familie had een hond, alleen mn oma jaren geleden en dat was een boerderijhondje.

Sinds ik Boomer heb, leer ik allerlei honden en rassen kennen en de meeste leuke vind ik Mieckie, Angel en Bongo.. Een Engelse staff, Amerikaanse staff en een bullterrier. En met name Bongo, de bull is helemaal super.. :pffff:
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Cratos speelt elke dag met 2 staffords..andere hondjes hier in de buurt willen niet met hem spelen..
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
Ella46
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ella46 »

boxersien schreef:Die staffs zijn ook geweldig!! Pas ook nog een paar keer lopen verbazen over het niveau van gehoorzaamheid hun kunnen bereiken. Gewoon fantastisch! Qua gedrag zijn het vaak mini boxers roep ik altijd :mrgreen:
Ik heb het met mijn staffje nu al zo ver dat zelfs bejaarde duitseherdermannen, die vorig jaar roepen dat een staff voerverspilling was, horen zeggen dat een goede hond een goede hond is, ongeacht ras :mrgreen:. Eentje zei zelfs dat Andy humor heeft en lachte daarna zowaar :smile: :mrgreen:
Afbeelding
"Andy" Ground Zero Fifth Av. BH AD TT
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Staffies zijn ook gewoon erg leuk! :mrgreen: Ik kom gelukkig ook altijd mensen tegen die dat ook vinden...
Er zijn misschien wel wat hondjes die het niet met me eens zijn, Max is niet aardig tegen vreemde honden....de baasjes daarentegen vind hij geweldig !!! :ok:
vriend
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door vriend »

:ok: ik vind de stafford ook zulke lieve hondjes , :smile: :smile: gek eigelijk he ik heb er op het moment maar 10 waarvan 7 pups :cheer: :cheer: lol
de honden lover
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

ik vind ze ook geweldig
en de meeste mensen die mijn honden leren kennen ook
hier in de buurt waren er eerst een paar bang
nu mogen ze koekjes komen halen als de deur opengaat :ok:
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Staffies zijn erg leuk!!! :ok: Als de honden wat makkelijker met andere honden zouden kunnen, zouden wij ook voor dit ras zijn gegaan!!! :mrgreen:
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

Ik moet zeggen. Sinds ik ermee bezig ben gegaan (met de handtekeningenactie) en me in de hondjes ben gaan verdiepen vind ik ze steeds leuker. Ook op mn werk, heb ik er nog maar 1 gezien die ik niet vertrouwde, in tegenstelling tot veel andere rassen.
Ik vond ze al erg leuk, maar ik vind ze steeds leuker! En ja, andere honden. Dat is iets waar je rekening mee kunt houden. Die heb ik nu ook 1, en dit omdat ze te vaak is aangevallen door andere honden, dat ze nu aanval de beste verdediging vind bij de meeste. En dat weegt 65 70 kilo. Dus een staffie is dan niet zo moeilijk te houden:p

Ik denk dat er bij ons ook nog ooit 1 gaat komen. Op mn werk zit er nu ook 1. Geweldig hondje! (asiel Eindhoven) en iderdaad, soortgenoten vind ze niet altijd even leuk, al duikt ze er niet meteen bovenop. EN dierenartsen vind ze niet leuk hehehehehe. Maarja dat zijn ook meerdere honden.

Als mensen nog goede mensen weten! Ze zit in Eindhoven en heeft een raad van beheer chip! Ze is geboren op 01-01-01 en heet Kyra!

Het is mijn vriendinnetje, ik mis haar erg;) Ben namelijk met zwangerschapsverlof en ik kan haar nu niet knuffelen. Ik ga komende week als het toelaat wel ff naar haar toe. lekker ff knuffelen. Heerlijk hondje, en als ik er nog geen had gehad, had ik geen moment geaarzeld. Ze is 7 jaar, maar doet alsof ze er nog maar 3 is:p

Hier een klein filmpje:

http://s154.photobucket.com/albums/s272 ... =Kyra2.flv

Ik hoop dat ie het doet:D

Ik ben in ieder geval compleet verkocht:p

Groetjes Marieta
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

ze is IDD erg mooi!!!Ik heb haar even gezocht. Grappig dat ze op 1-1-2001 is geboren. :mrgreen:
http://www.dierenasiels.com/specshond.cfm?id=148739
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

SuzieC1970 schreef:Staffies zijn ook gewoon erg leuk! :mrgreen: Ik kom gelukkig ook altijd mensen tegen die dat ook vinden...
Er zijn misschien wel wat hondjes die het niet met me eens zijn, Max is niet aardig tegen vreemde honden....de baasjes daarentegen vind hij geweldig !!! :ok:
Jij hebt hartstikke leuke honden..
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik vind het leuke en lieve honden............alleen die ik hier tegenkom zijn niet leuk ,gemaakt door hun baas :wink: ..............
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”