Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bloedplassen
Moderator: moderatorteam
-
Annelies1962
- Actief
- Contacteer:
Bloedplassen
De hond , Tycon (amerikaanse stafford) plast bloed sinds vandaag.
Ik zal even verder uitleg geven.
Tycon is de hond van de vriend van mijn dochter.
Zijn ex heeft deze gekocht bij iemand die zijn feef weer had van een puppyfarm in Belgie.
Tycon had vanaf de geboorte moeite om in leven te blijven, en ze hebben van alles gedaan om hem in leven te houden. (achteraf beter niet gedaan)
Hij heeft altijd moeite gehad met lopen, zijn achterpoten staan helemaal recht (dus vanaf heup, zit er bijna geen kromming) volgens mij hoort dat toch niet .
Hij is nagenoeg doof, valt regelmatig in een keer gewoon om.
Dit is zo al bijna 4 jaar.
Nu mijn dochter samenwoont met hem, zegt ze ook, dit kan allemaal niet.
Als hij plast lijkt het wel of het versuikert is?
Vorige week was hij ook heel ingevallen en leek het net of hij niet diepgenoeg adem kon halen.
Vanavond gaan ze naar de DA met Tycon.
Ik zie gewoon dat hij echt veel pijn heeft, en nu hij bloed plast ben ik helemaal ervan overtuigt dat ze hem beter in kunnen laten slapen.
Denk ik nu verkeerd?
Altijd als ik hem zie, heeft hij altijd wel iets anders, kijkt altijd droevig
En wij kennen hem nog maar 2 maand.
De ex had altijd zoiets van, " hij eet toch nog"
Ik zal even verder uitleg geven.
Tycon is de hond van de vriend van mijn dochter.
Zijn ex heeft deze gekocht bij iemand die zijn feef weer had van een puppyfarm in Belgie.
Tycon had vanaf de geboorte moeite om in leven te blijven, en ze hebben van alles gedaan om hem in leven te houden. (achteraf beter niet gedaan)
Hij heeft altijd moeite gehad met lopen, zijn achterpoten staan helemaal recht (dus vanaf heup, zit er bijna geen kromming) volgens mij hoort dat toch niet .
Hij is nagenoeg doof, valt regelmatig in een keer gewoon om.
Dit is zo al bijna 4 jaar.
Nu mijn dochter samenwoont met hem, zegt ze ook, dit kan allemaal niet.
Als hij plast lijkt het wel of het versuikert is?
Vorige week was hij ook heel ingevallen en leek het net of hij niet diepgenoeg adem kon halen.
Vanavond gaan ze naar de DA met Tycon.
Ik zie gewoon dat hij echt veel pijn heeft, en nu hij bloed plast ben ik helemaal ervan overtuigt dat ze hem beter in kunnen laten slapen.
Denk ik nu verkeerd?
Altijd als ik hem zie, heeft hij altijd wel iets anders, kijkt altijd droevig
En wij kennen hem nog maar 2 maand.
De ex had altijd zoiets van, " hij eet toch nog"

-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
-
boxersien
Dit is moeilijk te beoordelen. Hier in de buurt een jack met een hersenafwijking. Deze kan niet normaal lopen en maar een paar minuten lang (2 jaar) valt om zodra ze wilt poepen/plassen en kan niet gewoon stil staan, altijd dribbelt het om overeind te blijven. Ik vind dit ook niet kunnen, maar anderen weer wel. Heb het al een paar keer netjes gezegd (familie) maar helaas luisteren ze niet ook de dierenarts vind het gewoon kunnen ondanks dat het hondje bijna altijd in haar eigen ontlasting valt omdat ze gewoon niet normaal kan "zitten'' om te poepen. De DA ging gewoon vrolijk een operatie doen om de patella vast te zetten van één poot terwijl de ander ook niet goed zit. Heeft een half jaar geduurd eerdat het hondje weer een beetje goed vooruit kon komen.
Soms snap je het gewoon niet.....
Bloed plassen vind ik geen reden om er een eind aan te maken. Kan een probleem/infectie zijn in bijv. de darmen. Dan is het een kwestie van een kuurtje en het is weer over. Het omvallen valt de hond zelf misschien helemala niet meer op als hij het altijd al heeft gedaan. Ligt er ook aan in welke frequentie het gebeurd. Is er al eens een volledig bloedonderzoek gedaan om zo bepaalde dingen uit te sluiten?
Een urine onderzoek lijkt me ook handig.
HOnden kunnen net als mensen best wel goed overleven met een afwijking, maar dan moet het wel een beetje normaal blijven natuurlijk.
Bloed plassen vind ik geen reden om er een eind aan te maken. Kan een probleem/infectie zijn in bijv. de darmen. Dan is het een kwestie van een kuurtje en het is weer over. Het omvallen valt de hond zelf misschien helemala niet meer op als hij het altijd al heeft gedaan. Ligt er ook aan in welke frequentie het gebeurd. Is er al eens een volledig bloedonderzoek gedaan om zo bepaalde dingen uit te sluiten?
HOnden kunnen net als mensen best wel goed overleven met een afwijking, maar dan moet het wel een beetje normaal blijven natuurlijk.
-
Annelies1962
- Actief
- Contacteer:
-
Annelies1962
- Actief
- Contacteer:
Het is toch het algemene beeld wat ik van de hond heb.boxersien schreef:Dit is moeilijk te beoordelen. Hier in de buurt een jack met een hersenafwijking. Deze kan niet normaal lopen en maar een paar minuten lang (2 jaar) valt om zodra ze wilt poepen/plassen en kan niet gewoon stil staan, altijd dribbelt het om overeind te blijven. Ik vind dit ook niet kunnen, maar anderen weer wel. Heb het al een paar keer netjes gezegd (familie) maar helaas luisteren ze niet ook de dierenarts vind het gewoon kunnen ondanks dat het hondje bijna altijd in haar eigen ontlasting valt omdat ze gewoon niet normaal kan "zitten'' om te poepen. De DA ging gewoon vrolijk een operatie doen om de patella vast te zetten van één poot terwijl de ander ook niet goed zit. Heeft een half jaar geduurd eerdat het hondje weer een beetje goed vooruit kon komen.
Hij kan niet gewoon gaan zitten , valt dus regelmatig om, valt zo ineens kilo's af, je kunt dan echt zijn ribben tellen en is echt ingevallen.
Zijn ander vrouwtje heeft nog nooit niks laten testen.

-
boxersien
algemene vraag: Kan bij honden afvallen, rare urine, vaak ziek enz. niet duiden op suikerziekte?? Dit komt eigenlijk bij me op en waarom weet ik niet heb er niet echt verstand van (ja, mijn zus heeft suikerziekte, maar kan dat maar moeilijk echt vergelijken).Annelies1962 schreef:Het is toch het algemene beeld wat ik van de hond heb.boxersien schreef:Dit is moeilijk te beoordelen. Hier in de buurt een jack met een hersenafwijking. Deze kan niet normaal lopen en maar een paar minuten lang (2 jaar) valt om zodra ze wilt poepen/plassen en kan niet gewoon stil staan, altijd dribbelt het om overeind te blijven. Ik vind dit ook niet kunnen, maar anderen weer wel. Heb het al een paar keer netjes gezegd (familie) maar helaas luisteren ze niet ook de dierenarts vind het gewoon kunnen ondanks dat het hondje bijna altijd in haar eigen ontlasting valt omdat ze gewoon niet normaal kan "zitten'' om te poepen. De DA ging gewoon vrolijk een operatie doen om de patella vast te zetten van één poot terwijl de ander ook niet goed zit. Heeft een half jaar geduurd eerdat het hondje weer een beetje goed vooruit kon komen.
Hij kan niet gewoon gaan zitten , valt dus regelmatig om, valt zo ineens kilo's af, je kunt dan echt zijn ribben tellen en is echt ingevallen.
Zijn ander vrouwtje heeft nog nooit niks laten testen.
Zelf zou ik het zeker de moeite vinden om een hele uitgebreidde bloedtest te laten ondergaan en een urine test. Daar kan al een hoop uit te halen zijn.
Laatst gewijzigd door boxersien op 28 feb 2008 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
boxersien
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=131284
zie dit topic net, met toch ook wel een deel van deze verschijnselen
zie dit topic net, met toch ook wel een deel van deze verschijnselen
-
Annelies1962
- Actief
- Contacteer:
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
veel sterkte
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
-
aschra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Pak-de-bal
wat jammer , dat ze niet veel eerder naar de da zijn gegaan, omdat je schreef dat hij al veel eerder steeds omviel ,Annelies1962 schreef:Tycon is ingeslapen....
Hij had gezwellen in nieren en maag, en in zijn koppie was ook wat gebeurt.Hij trok steeds naar rechts.......vandaar ook waarschijnlijk dat omvallen.
Tycon rust zacht ventje
dat is toch al niet goed?
heel zielig dat hij zo heeft moeten rondlopen al die tijd,
het is niet jouw fout natuurlijk maar wel van die ex. en van die eigenaar zelf.
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 29 feb 2008 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
Mijn maag draaide even om bij het lezen van dit verhaal. Sterkte.
Ik zou werkelijk even met deze jongeman een gesprek aangaan waarom het zolang heeft moeten duren voordat er naar een DA is gegaan. Wie weet hoeveel pijn dit hondje wel niet gehad heeft die 4 jaar.
Ik hoop dat hij nooit meer een hond neemt.
Ik zou werkelijk even met deze jongeman een gesprek aangaan waarom het zolang heeft moeten duren voordat er naar een DA is gegaan. Wie weet hoeveel pijn dit hondje wel niet gehad heeft die 4 jaar.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
-
Annelies1962
- Actief
- Contacteer:
Inderdaad, dat heb ik dus ook gezegd.Jacky schreef:Mijn maag draaide even om bij het lezen van dit verhaal. Sterkte.
Tycon is nooit goed gezond geweest , maar was een schat van een hond.

- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
gelukkig heeft je dochter ingegrepen en is hij nu uit zijn lijden verlost.Annelies1962 schreef:Inderdaad, dat heb ik dus ook gezegd.Jacky schreef:Mijn maag draaide even om bij het lezen van dit verhaal. Sterkte.
Tycon is nooit goed gezond geweest , maar was een schat van een hond.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- MC65
- Zeer actief