Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup met diaree

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Sascha

Ongelezen bericht door Sascha »

Pff nog steeds diaree, soms lijkt het ff de goede kant op te gaan maar vervolgens gaat het net zo hard weer mis :cry:

Ze heeft gisteren ook al 2 keer gespuugd en net ook weer, vannacht was de spuug alleen maar zurig, maar net kwam volgens mij haar hele maaltijd mee :denken:

Morgenochtend ga ik dus weer naar de DA, de kuur is nog niet klaar maar na 4 dagen tabletjes geven zou er toch verbetering moeten zijn, toch? :klaar:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Sascha schreef:Pff nog steeds diaree, soms lijkt het ff de goede kant op te gaan maar vervolgens gaat het net zo hard weer mis :cry:

Ze heeft gisteren ook al 2 keer gespuugd en net ook weer, vannacht was de spuug alleen maar zurig, maar net kwam volgens mij haar hele maaltijd mee :denken:

Morgenochtend ga ik dus weer naar de DA, de kuur is nog niet klaar maar na 4 dagen tabletjes geven zou er toch verbetering moeten zijn, toch? :klaar:
wat is nu de diagnose , en heb je al een second -opion gevraagd bij een andere dierenarts?

dit is echt niet normaal en ze droogt nu heel snel uit, als je niet oplet

als ze gisteren gespuugd heeft, waarom wacht je dan tot morgen om naar een da te gaan? :denken: je hàd er al moeten zitten
Sascha

Ik heb net met de spoeddienst gebeld en ik hoef niet direct langs te komen omdat ze eet/drinkt en nog levendig is.
Uiteraard wel het advies gehad om morgen naar de DA terug te gaan en andere testen te laten doen. (parasieten en zo)
Hij zei ook dat ik medicijnen tegen het braken moest vragen :denken:

Het was iig verontrustend dat ze nu al ruim een week zo ziekies is en dat er nog weinig verbetering is :N:
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

wat een ellende zeg, en ze is nog maar zoo klein
hoop dat alles goed komt met je pupje, succes morgen :ok:
nicolioo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vizsla en Bracco Italiano
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door nicolioo »

Ik heb net alles even nagelezen maar in het hele verhaal hoor ik niets terug over een fokker die gebeld wordt met dit verhaal. Wat heeft die hierop tre zeggen. Lijkt me bijvoorbeeld normaal dat als de pup vanaf dag 1 diaree heeft dat een "goede" fokker zich dat aantrekt en mee zal zoeken naar een oplossing. Waarschijnlijk had de pup al diaree (maar dat zijn mijn gedachten) en heeft de fokker niet goed voor de pups gezorgd...
Je zou zelfs kunnen denken aan een aangeboren afwijking van de darmen (te kort) Nou ja er kan van alles mis zijn maar dat er iets goed mis is is duidelijk!!

Heel veel sterkte en ik zou echt niet weggaan bij de dierenarts voordat alle mogelijke opties zijn onderzocht en ik zou zowiezo naar een andere dierenarts gaan gewoon voor een second opinion (voor de zekerheid).

gr. Nicole
It's Me!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson Russell Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door It's Me! »

nicolioo schreef:Ik heb net alles even nagelezen maar in het hele verhaal hoor ik niets terug over een fokker die gebeld wordt met dit verhaal. Wat heeft die hierop tre zeggen. Lijkt me bijvoorbeeld normaal dat als de pup vanaf dag 1 diaree heeft dat een "goede" fokker zich dat aantrekt en mee zal zoeken naar een oplossing. Waarschijnlijk had de pup al diaree (maar dat zijn mijn gedachten) en heeft de fokker niet goed voor de pups gezorgd...
Je zou zelfs kunnen denken aan een aangeboren afwijking van de darmen (te kort) Nou ja er kan van alles mis zijn maar dat er iets goed mis is is duidelijk!!

Heel veel sterkte en ik zou echt niet weggaan bij de dierenarts voordat alle mogelijke opties zijn onderzocht en ik zou zowiezo naar een andere dierenarts gaan gewoon voor een second opinion (voor de zekerheid).

gr. Nicole
TS weet wrs zelf ook wel dat je zo'n Oeps MP Fukker niet hoeft te bellen om advies.....

Neemt niet weg dat ik voor de pup hoop dat ze nu eens echt stappen onderneemt om uit te vinden wat er aan mankeert en dat die kleine snel beter wordt. Maar ja, dierenartsen kosten natuurlijk geld en daar gaan nu de euro's die bezuinigd zijn door geen rashond bij een bonafide fokker te kopen.......

Grtz. Jo
Grtz. Jo
Sascha

Volgens de DA is er niks ernstigs.
Hij denkt dat het deels door de antibiotica kuur komt en deels nog door wormen, waar ik nu weer een kuur voor heb gehad.

Verder hoefde ik me geen zorgen te maken, ze was weer aangekomen, drinkt en eet goed, heeft geen koorts, en haar buikje voelde goed aan zei hij. Ze ziet er erg goed en levendig uit vond hij.

Ook had ze vannacht en zonet al wat vorm in haar ontlasting :ok:
markdh
Zeer actief

Ongelezen bericht door markdh »

nicolioo schreef:Ik heb net alles even nagelezen maar in het hele verhaal hoor ik niets terug over een fokker die gebeld wordt met dit verhaal. Wat heeft die hierop tre zeggen. Lijkt me bijvoorbeeld normaal dat als de pup vanaf dag 1 diaree heeft dat een "goede" fokker zich dat aantrekt en mee zal zoeken naar een oplossing. Waarschijnlijk had de pup al diaree (maar dat zijn mijn gedachten) en heeft de fokker niet goed voor de pups gezorgd...

gr. Nicole
Ze heeft hem niet via een fokker hoor maar via een oeps een nestje(particulier) middels MP(Marktplaats) de pup aangeschaft
Afbeelding
markdh
Zeer actief

Sascha schreef:Volgens de DA is er niks ernstigs.
Hij denkt dat het deels door de antibiotica kuur komt en deels nog door wormen, waar ik nu weer een kuur voor heb gehad.

Verder hoefde ik me geen zorgen te maken, ze was weer aangekomen, drinkt en eet goed, heeft geen koorts, en haar buikje voelde goed aan zei hij. Ze ziet er erg goed en levendig uit vond hij.

Zal het toch in de gaten blijven houden,en als je er toch niet zeker van ben weer terug naar de DA of anders een belletje geven
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Beterschap met de pup en hou haar goed in de gaten.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Sascha schreef:Volgens de DA is er niks ernstigs.

heb je nu al ergens op laten testen?ontlasting bijv?
heeft ze wel wormen?
want als je er maar allerhande kuurtjes en dingen als wormenkuren(wat gewoon een gif is) in blijft werken terwijl dat dus misschien helemaal niet nodig is omdat ze bijv.geen wormen heeft,word ze er niet beter van maar eerder slechter.
Ik hoop van harte dat ze nu gewoon beter word hoor,maar als je niet weet wat er scheelt kun je wel pillen blijven geven enz maar dan gaat het misschien helemaal niet over en verlies je de pup straks alsnog.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wat voer je en welk merk ? Mijn Gizmootje heeft als pup ook eens een tijdje diarree gehad en we konden geen oorzaak vinden toen. Toen ik ineens van merk voer wisselde ( ik had een zak gekregen in een puppypakket) toen was het binnen twee dagen over ! Ik weet niet of het daar in jouw geval aan kan liggen hoor, maar ik moest er ineens aan denken. Verder is het wel fijn dat je hondje goed eet en drinkt en toch aangekomen is ! Succes ermee.. :ok:
Sascha

Ze krijgt speciaal voer van Eukanuba dat ik van de DA moest geven aan haar.
SuzieC1970
Zeer actief

Sascha schreef:Ze krijgt speciaal voer van Eukanuba dat ik van de DA moest geven aan haar.
En dat krijgt ze al vanaf dat je haar hebt ? Of voerde je eerst iets anders en ben je daarna op advies van de DA overgestapt ?
doggy

Hoe gaat het nu met haar??
Sascha

Ik voerde haar eerst beneful, en idd op advies van de DA sinds vrijdag Eukanuba.
SuzieC1970
Zeer actief

Sascha schreef:Ik voerde haar eerst beneful, en idd op advies van de DA sinds vrijdag Eukanuba.
Hmmm, en dat maakt dus nog weinig verschil...
Misschien toch nog maar ff afwachten dus..het hoeft natuurlijk ook niet met de voeding te maken te hebben, maar het kan..
doggy

Ik heb gehoord en gelezen, dat vers voeren ook een verschil kan maken.
arja
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door arja »

Hallo,
Allereest hoop ik dat ie nu echt gauw beter wordt want dit duurt al veel te lang, Beneful of een andere supermarkbrok zou ik zeer zeker niet meer geven, Versvoer kvv (diepvries kompleet voer) zou wel goed kunnen helpen, dan krijgen de darmpjes weer wat goede bacteriën na al die ellende en kan ie weer wat aansterken. Ik zou zowieso eens kijken op voernatuurlijk.nl, kan je veel van leren. :ok:

Heel veel sterkte :wink:
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Onze da rade mijn buurvrouw aan om de hond kvv te geven. Dit zijn van die hamburgers die je bij de dierenwinkel of supermarkt kunt kopen. Ze zijn er van Rodi en Prins. Hielp bij haar hond uitstekend.

Ben blij dat hij niet is afgevallen. Soms is het gewoon stres en bij onze hond heeft het te maken met wisselen. De ontlasting is dan wel wat dunner dan anders maar is geen spuit poep. (bij mij is dat pas diaree maar kan het mis hebben)

Blijft de ontlasting slap dan kun je ander voer proberen. Wat bij mijn vorige hond fantastisch werkte was Smuldier kip dit is niet compleet maar ik kookte dan rijst, ik bewaarde dan ook het vocht nog van de rijst. En dat ging dan door elkaar.
Afbeelding
gevni havanezers
Sascha

Ik ben me aan het oriënteren op vers vlees :wink:
Eventjes erover lezen hier en daar :idea:
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Hou je pup alsjeblieft goed in de gaten als de ontlasting weer slechter wordt laat alsjeblieft op giardia testen.....

Jacqueline
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Hou je pup goed in de gaten, wat je schrijft over diaree en overgeven, zelfs een paar dagen bloed poepen, dan zou ik voor mijn gevoel gaan en de Da niet meer vertrouwen, maar toch echt voor een second opinion gaan, een pup is ZO kwetesbaar, dus pas er heel erg mee op....
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ga alsjeblieft ook naar 'n andere DA, dit is gewoonweg niet goed voor 'n pupje, die hoort niet zo lang zo ziek te zijn. Dadelijk heeft ze toch een of andere parasiet onder de leden. Zo'n klein beestje zeker als de weerstand zoals nu toch al verminderd is, en ze hebben al niet zo veel weerstand, wordt dadelijk bevattelijk voor van alles.

Liever 'n paar keer teveel naar de dierenarts, dan 1 keer te weinig.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Sascha schreef:Ik ben me aan het oriënteren op vers vlees :wink:
Eventjes erover lezen hier en daar :idea:
Je kan beter eerst even ontlasting op kweek laten zetten, snap nog steeds niet dat je dit niet hebt laten doen :roll:
markdh
Zeer actief

Hoop dat ik niemand tegen de schenen schop maar kreeg alweer een beetje de rillingen en dacht gelijk aan een onderwerp waarbij een forum-lid ook tegendraads was,maar ok elk geval is niet idemdito.

In eerste instantie had ik ook de neiging om te zeggen:En nu naar een andere DA,maar krijg het idee dat Sascha het eerst nog wil aankijken met de medicijnen e.d. die ze gekregen heeft van haar DA en neem ook aan dat wanneer ze het niet vertrouwd terug zal gaan naar de DA of 't haar eigen DA is of een ander dat is aan haar om daar over na te denken.
Afbeelding
Sascha

Mijn pup is door 2 verschillende DA's bekeken.
Geen van beiden had het idee dat het ernstig was, ik begrijp jullie bezorgdheid, maar ik ben in de 10 dagen dat ze hier is al 3 keer bij de DA geweest. Als ik het niet vertrouw ga ik er weer heen, maar zoals ik al eerder schreef, Sascha lijkt helemaal niet ziek en ziet er erg goed en gezond uit. Dat is ook 1 van de redenen dat de DA's beiden denken dat het vanzelf goed komt met wat geduld en goed eten...

Sascha komt uit een stressvol nest waar ze duidelijk de mindere was, ze is al heel erg opgeknapt bij mij :F:

Sascha wordt prima in de gaten gehouden :ok:
markdh
Zeer actief

Sascha schreef:Mijn pup is door 2 verschillende DA's bekeken.
Geen van beiden had het idee dat het ernstig was, ik begrijp jullie bezorgdheid, maar ik ben in de 10 dagen dat ze hier is al 3 keer bij de DA geweest. Als ik het niet vertrouw ga ik er weer heen, maar zoals ik al eerder schreef, Sascha lijkt helemaal niet ziek en ziet er erg goed en gezond uit. Dat is ook 1 van de redenen dat de DA's beiden denken dat het vanzelf goed komt met wat geduld en goed eten...

Sascha komt uit een stressvol nest waar ze duidelijk de mindere was, ze is al heel erg opgeknapt bij mij :F:

Sascha wordt prima in de gaten gehouden :ok:
Dat stelt me gerust wat je schrijft.Hou 't maar goed in de gaten.beter te vaak bij een DA dan te weinig :wink:
Afbeelding
Sascha

Ik kan zeggen dat het eindelijk wat beter lijkt te gaan met Sascha.
Ze heeft nog lichtelijk diaree maar heeft ook weer vrij normale ontlasting dus dat is positief :ok:
Af toe moet ze nog wel kokhalsen maar ik denk dat het mss ook te maken heeft met het feit dat ze haar eten echt naar binnen werkt alsof het de laatste keer is :denken:
Sascha

Wilde jullie even laten weten dat Sascha helemaal beter is :ok:
Sinds ik haar vorige week alleen nog maar op vers vlees en natuurlijke producten heb gezet, en langzaam Farmfood erbij ben gaan geven heeft ze geen diaree meer :cheer:

De ontlasting is weer helemaal in orde :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”