Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jachthonden, lopende, staande en retrievers!

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Moon schreef:
ranetje schreef: Beiden :mrgreen:
Bovendien kost veldwerk tijd. Heel veel tijd.
Ik hoop dat ik er wat fatsoenlijks van kan bakken :wink:
Ik ga maar eens ruimte maken om een aantal veldwedstrijden te bezoeken.
Ja, ik vroeg me al af of je die weleens hebt meegemaakt. Misschien kun je daar handige contacten leggen? Het mooiste zou zijn als je gebruik zou kunnen maken van iemands 'eigen veld' (liefts een beetje bij jou in de buurt natuurlijk :mrgreen: ). Ben je ook van plan om jachttraining te gaan doen (KNJV bijv.)? Pup-jachttraining zou het mooiste zijn dan..
Denk je dat je altijd apart moet trainen (wanneer je zelf traint bedoel ik), dus dat Rana daar niet bij kan zijn? Dat lijkt me nl. wel moeilijk met twee honden :19: (ik zou daar moeite mee hebben om Dante thuis te laten)..
Ik heb altijd apart getraind met mijn honden dus dat is niet zo'n probleem.
Bovendien zou Rana bij het veldwerk nou niet direct het goede voorbeeld geven :mrgreen:
Puppy jachttraining zou ik best willen doen, al weet ik nog niet waar dat zou kunnen (waar ik het goed genoeg vind :wink: ).
Maar als ik Paul de Vos goed heb begrepen kan ik beter met het veldwerk beginnen.

Het hangt er ook een beetje van af waar de pup vandaan komt.
Als de afstand bereisbaar is zijn de meeste fokkers zeker genegen om honden (met baas) uit hun eigen nesten te helpen.

Ik heb wel veldwerktraining meegemaakt (met Rana), maar dat is alweer even geleden.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

ranetje schreef: Ik heb altijd apart getraind met mijn honden dus dat is niet zo'n probleem.
Bovendien zou Rana bij het veldwerk nou niet direct het goede voorbeeld geven :mrgreen:
Puppy jachttraining zou ik best willen doen, al weet ik nog niet waar dat zou kunnen (waar ik het goed genoeg vind :wink: ).
Maar als ik Paul de Vos goed heb begrepen kan ik beter met het veldwerk beginnen.

Als de afstand bereisbaar is zijn de meeste fokkers zeker genegen om honden (met baas) uit hun eigen nesten te helpen.

Ik heb wel veldwerktraining meegemaakt (met Rana), maar dat is alweer even geleden.
Hahaha, Tante Rana als het grote voorbeeld achter het wild aan met pupje in haar kielzog :smile: (toch maar beter van niet :neenee: :mrgreen: ).

De fokker die je misschien op het oog hebt, woont die een beetje dichtbij?
En doet hij aan veldwerk of jagen?

Als ooit het grote wonder zou geschieden en er hier een pupje zou komen zou ik die het liefst bij een bep. fokker vandaan hebben, maar die woont zo'n beetje in het hoogste puntje van Groningen :mrgreen:
Ze fokt ook maar heel weinig nestjes trouwens.
Gr. Marijke
Afbeelding
Laurie en Denis
Actief
Mijn ras(sen): Betyar - Magyar Vizsla Draadhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laurie en Denis »

Zo, na een poos eindelijk weer even bij kunnen lezen. Leuk om al jullie verhalen te lezen, heel leerzaam.

Ik wilde gelijk ons grote nieuws met jullie delen. Na twee jaar wachten krijgt Damian het druk met onze grote aanwinst over 8 weken gaan wij hem ophalen! Nu nog even 'hem', we zijn hard aan het werk om een mooie passende naam te bedenken.

Hier foto's van het nestje: het wordt een vizsla draadhaar!

Afbeelding
Hier zijn ze nog maar drie dagen oud.

Afbeelding

Groetjes Laurie en Denis en Damian
ranetje
Zeer actief

Moon schreef:
ranetje schreef: Ik heb altijd apart getraind met mijn honden dus dat is niet zo'n probleem.

Hahaha, Tante Rana als het grote voorbeeld achter het wild aan met pupje in haar kielzog :smile: (toch maar beter van niet :neenee: :mrgreen: ).

Als ooit het grote wonder zou geschieden en er hier een pupje zou komen zou ik die het liefst bij een bep. fokker vandaan hebben, maar die woont zo'n beetje in het hoogste puntje van Groningen :mrgreen:
Een van de fokkers woont op niet al te extreme afstand.
Hij jaagt voor zover ik weet en hij zou ook best willen helpen.
Dus wie weet :wink:
Een andere mogelijkheid is heel wat verder weg. Dat zou dus wat assistentie betreft een groter probleem kunnen zijn.
Maar wie weet kan het toch allemaal goed geregeld worden t.z.t.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
ranetje
Zeer actief

Gefeliciteerd met de komende aanwinst Laura :ok:
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Laurie en Denis schreef:Zo, na een poos eindelijk weer even bij kunnen lezen. Leuk om al jullie verhalen te lezen, heel leerzaam.

Ik wilde gelijk ons grote nieuws met jullie delen. Na twee jaar wachten krijgt Damian het druk met onze grote aanwinst over 8 weken gaan wij hem ophalen! Nu nog even 'hem', we zijn hard aan het werk om een mooie passende naam te bedenken.

Hier foto's van het nestje: het wordt een vizsla draadhaar!

Afbeelding
Hier zijn ze nog maar drie dagen oud.

Afbeelding

Groetjes Laurie en Denis en Damian
Ooo een Vizsla draadhaar :I: . Die zijn zooo leuk :ok:
Van harte gefeliciteerd!
En wat zijn je plannen met de hummel? (alleen maar een aankondiging doen kan niet in dit hoekje hoor :pffff: :mrgreen: ).
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

ranetje schreef:
Moon schreef:

Een van de fokkers woont op niet al te extreme afstand.
Hij jaagt voor zover ik weet en hij zou ook best willen helpen.
Dus wie weet :wink:
Een andere mogelijkheid is heel wat verder weg. Dat zou dus wat assistentie betreft een groter probleem kunnen zijn.
Maar wie weet kan het toch allemaal goed geregeld worden t.z.t.
Nou ik ben erg benieuwd iig :mrgreen:
Gr. Marijke
Afbeelding
Laurie en Denis
Actief
Mijn ras(sen): Betyar - Magyar Vizsla Draadhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laurie en Denis »

Moon schreef: Ooo een Vizsla draadhaar :I: . Die zijn zooo leuk :ok:
Van harte gefeliciteerd!
En wat zijn je plannen met de hummel? (alleen maar een aankondiging doen kan niet in dit hoekje hoor :pffff: :mrgreen: ).
Haha nee dat weet ik. :wink:
We zitten er idd over te denken om meteen met hem als puppy te beginnen met jachttraining.

Met Damian is dit nooit gedaan, ook nooit aan hem gemerkt dat hij er behoefte aan heeft. Vanmorgen zijn we naar het bos geweest en hij loopt langs allerlei vogels en ziet ze niet, of neemt iig geen notie van ze.

We zijn ons aan het inlezen over de black-box-methode van Peter Beekman, hier begon de fokker over. De boeken van Jan Fannell zijn al uitgelezen. En we hebben allebei al eens eerder getraind(clickertraining+handgebaren). Het is gewoon al heel leuk om je in te lezen.

Maar is er iemand bekend in of omgeving Rotterdam met jachttraining (puppycursus) dan hoor ik dat graag natuurlijk!
Groetjes Laurie & Betyar.
ranetje
Zeer actief

Maar is er iemand bekend in of omgeving Rotterdam met jachttraining (puppycursus) dan hoor ik dat graag natuurlijk!
Volgens mij geeft de KNJV puppyjachtcursus in de buurt van RotterdamVia www.knjv.nl kom je op deze link http://www.knjv.nl/page.asp?id=1091&menu=
Daar vind je in Zuid Holland het adres waar je navraag kunt doen voor de cursus. (wordt het hele jaar door gegeven).
Er staat steeds bij dat je je moet opgeven als de pup geboren is, dus als je zoiets wilt moet je je wel snel opgeven :wink:
Bovendien kan je dan misschien al gaan kijken bij de groep die nu traint.
Kan je meteen zien of het bij jouw ideeën past :ok:

Je kunt ook nog kijken bij www.jachttraining.nl waar per provincie trainingsgroepen staan gemeld.
Welke goed zijn en welke niet zou ik niet weten :wink:
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Laurie en Denis schreef:
Moon schreef: Ooo een Vizsla draadhaar :I: . Die zijn zooo leuk :ok:
Van harte gefeliciteerd!
Haha nee dat weet ik. :wink:
We zitten er idd over te denken om meteen met hem als puppy te beginnen met jachttraining.

Met Damian is dit nooit gedaan, ook nooit aan hem gemerkt dat hij er behoefte aan heeft. Vanmorgen zijn we naar het bos geweest en hij loopt langs allerlei vogels en ziet ze niet, of neemt iig geen notie van ze.

We zijn ons aan het inlezen over de black-box-methode van Peter Beekman, hier begon de fokker over. De boeken van Jan Fannell zijn al uitgelezen. En we hebben allebei al eens eerder getraind(clickertraining+handgebaren). Het is gewoon al heel leuk om je in te lezen.

Leuk leuk, al die plannen! Ben heel benieuwd of je iets vindt in de buurt van Rotterdam (woon zelf in Schiedam). Als je begint met puppyjachttraining vind ik het leuk als je daar wat over vertelt. Ben heel benieuwd wat er aan die jonge pups wordt geleerd op het gebied van jachttraining en of je er wat aan hebt wb het in de hand houden van je hond...
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Nog maar eens een verhaaltje over de training :wink:
Dante blijft me verrassen :roll: :mrgreen: . Nu ging de verloren zoek tamelijk goed, hoewel hij er wel langer over doet dan als ik alleen met hem train, maar dat is geen punt natuurlijk. Gelukkig krijgen de hondjes alle tijd op de training :ok: .

Maar we begonnen met dirigeeroefeningen. Er waren een hoopje dummies neergelegd links rechts en achter de hond. Dante reageerde heel goed op mijn gebaren, rende dus naar het bedoelde hoopje dummies, snuffelde even en kwam terug :roll: . Reageerde niet op mijn 'vast' (thuis reageert hij daar onmiddellijk op zelfs blikjes pakt hij vast en munten :19: ).

Toen we even gelegenheid kregen om zelf te oefenen deed hij dezelfde oefening als een speer met eigen dummies, dus het zal wel weer hetzelfde probleem zijn als vorige keer met de verloren zoek (maar waarom hij dan nú de verloren zoek wél deed :19: ).

Wat ik wel erg jammer vond is dat hij ook de dummy niet pakte bij het markeerapport. We deden een ver apport en dat is iets wat ik in mijn eentje zelden doe; ik vind dat dan te lang duren voor Dante (eer ik dat eind heen en weer gelopen ben..). Hij ging als een speer er naar toe (markeerde dus goed), snuffelde aan de dummy en ging een beetje rondjes lopen :roll: .

Hij kent dus alle oefeningen heel goed, maar vindt het apport niet de moeite waard om op te pakken of zoiets :denken: :19:

Nog een vraagje; ik heb maanden geleden een hazenvel besteld. Heb ik weggelegd om achter de hand te houden voor afwisseling tijdens het trainen. Van de week pakte ik het om hem om een dummy te doen, toen bleek het velletje hard geworden te zijn. Het zit binnenstebuiten en ik durf het niet om te keren, ben bang dat het scheurt? Weet iemand hoe ik dit weer soepel krijg?
Gr. Marijke
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

In ieder geval wel een stap vooruit dat hij de verloren zoek goed heeft gedaan :ok: :ok:

Jammer dat er een hoopje dummy's lag bij het dirigeren. Met vreemde dummy's zou ik bij Dante waarschijnlijk beginnen met maar een dummy in de richting waarin hij moet lopen. Dan is er ook geen keuze. Misschien dat een aanmoedigend "vast" dan wel werkt?
Volgende keer als laatste gaan, dan ligt er nog maar een dummy. :wink:
Ik neem tenminste aan dat voor het gemak er een bergje dummy's lag en elke hond er vervolgens eentje kon halen?

Heb je een mooi stuk worst wat Dante al heeft gezien voor hij "mag" apporteren bij de markeer?
Of een rammeldoosje waarvan hij weet wat er in zit?
Bij Rana wilde dat wel eens werken als ze een moeilijke dag had in haar eerste trainingen.
Dat is omkopen :mrgreen: maar soms wel effectief.
Bovendien krijgt hij het niet als die dummy niet mee terug komt.
Afbeelding
Moon
Zeer actief

ranetje schreef:In ieder geval wel een stap vooruit dat hij de verloren zoek goed heeft gedaan :ok: :ok:

Jammer dat er een hoopje dummy's lag bij het dirigeren. Met vreemde dummy's zou ik bij Dante waarschijnlijk beginnen met maar een dummy in de richting waarin hij moet lopen. Dan is er ook geen keuze. Misschien dat een aanmoedigend "vast" dan wel werkt?
Volgende keer als laatste gaan, dan ligt er nog maar een dummy. :wink:
Ik neem tenminste aan dat voor het gemak er een bergje dummy's lag en elke hond er vervolgens eentje kon halen?

Heb je een mooi stuk worst wat Dante al heeft gezien voor hij "mag" apporteren bij de markeer?
Of een rammeldoosje waarvan hij weet wat er in zit?
Bij Rana wilde dat wel eens werken als ze een moeilijke dag had in haar eerste trainingen.
Dat is omkopen :mrgreen: maar soms wel effectief.
Bovendien krijgt hij het niet als die dummy niet mee terug komt.
Ik kom net terug van de wandeling en training. Álles wat ik maar verzon, deed hij, met heel veel enthousiasme :cheer: . Zelfs een keer een verre markeer gedaan (zat ie daar pomtiedom in het zonnetje :wink: ); ging ook als een speer. Rammeldoosje gebruikt, maar was eigenlijk niet nodig....
Wat een figuur is het toch hè. En ik had nog publiek ook (vind ik niet zo fijn, word ik een beetje zenuwachtig van :wink: ).

Bij het dirigeren lag er wel een bergje dummies, bij de verre markeer niet.
Ik neem morgen maar eens wat verschillende dingen mee om 'vast' buiten te oefenen. Het rammeldoosje had ik bij de training ook gebruikt trouwens.

Nou ja, ik vind het het belangrijkste dat we samen lol hebben en eigenlijk ook het belangrijkste dat hij het leuk vind als we samen werken. Jammer dan van de training, maar dat is tenslotte maar een keer per week (of per 14 dagen).

Weet jij nog iets op dat hazenvelletje?
Gr. Marijke
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Dat hazevelletje zit ik over te peinzen.
Misschien ietsje vochtig maken zodat hij weer soepel is en dan tijdens het drogen steeds even "kneden" zodat hij ook soepel blijft.

Zo heb ik het indertijd gedaan met een veel de hard opgedroogd hazenvel.
Afbeelding
Moon
Zeer actief

ranetje schreef:Dat hazevelletje zit ik over te peinzen.
Misschien ietsje vochtig maken zodat hij weer soepel is en dan tijdens het drogen steeds even "kneden" zodat hij ook soepel blijft.

Zo heb ik het indertijd gedaan met een veel de hard opgedroogd hazenvel.
Vochtig maken zal ws geen kwaad kunnen, ik probeer het wel eens met de plantenspuit. Anders mag ik hem meegeven aan de trainster, haar vader is erg goed in het bekleden van dummies met een velletje :ok:
Maar ik probeer het eerst zelf :wink:
Gr. Marijke
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Op advies van Marijke ( :mrgreen: :mrgreen: :wink: ) kom ik me even hier melden.

Ik heb vandaag dit boek besteld:

http://www.dierenboeken.nl/shop/product ... cts_id=442

Omdat ik met toekomstig pup wel graag lekker zou willen trainen. Kent iemand het? Tips, adviezen? :mrgreen:
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Moos schreef:Op advies van Marijke ( :mrgreen: :mrgreen: :wink: ) kom ik me even hier melden.

Omdat ik met toekomstig pup wel graag lekker zou willen trainen. Kent iemand het? Tips, adviezen? :mrgreen:
Hoi Marloes, welkom :cheer:
Zal ik de titel veranderen; retrievers erbij zetten? :mrgreen:
Gr. Marijke
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Moon schreef:
Moos schreef:Op advies van Marijke ( :mrgreen: :mrgreen: :wink: ) kom ik me even hier melden.

:mrgreen:
Afbeelding
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Moon schreef:

Jaaaa...
en ik wil weten: hoe is het verschil in staande honden en tretrievers (ik bedoel hoe voelt het verschil in trainen aan :wink: )
En zijn hier eigenlijk mensen met Setters???
-die jacht trainen bedoel ik)
Moon
Zeer actief

Ennath schreef:
Moon schreef:

Jaaaa...
en ik wil weten: hoe is het verschil in staande honden en tretrievers (ik bedoel hoe voelt het verschil in trainen aan :wink: )
Ik denk dat een van de grootste verschillen is (maar kenners; 'shoot me if I'm wrong) dat de staande hond van nature veel ruimte neemt en meestal een behoorlijke jachtdrift. Dat bemoeilijkt het trainen nogal. Je moet concurreren met levende konijntjes en fazantjes met je dummies en evt. koud wild. Ik denk dat voor een staande hond 'veldwerk' je van het is. Maar dat is nu eenmaal niet voor iedereen weggelegd. Met een jonge staande hond ben je denk ik ook veel meer tijd kwijt om hem überhaupt bij je houden dan bij een retriever (waar het volgens mij van nature in zit om dichter bij de baas te blijven). Veel jachttrainingen zijn dacht ik (heb ik van horen zeggen) gericht op retrievers. Trainers hebben vaak de kennis niet in huis om baasjes met staande honden adequaat te begeleiden, jammer genoeg..
Ik weet niet wat je precies met jachttraining bedoelt, maar als je KNJV-training bedoelt dan is dat meer apporteerwerk. En een Setter is niet echt een apporteur dacht ik. Geen all-rounder. Echt gefokt voor het voorstaan (of zitten?). Heb een boek gelezen "Hond staat" van een oude keurmeester van veldwedstrijden. Deze had Setters waar hij jaren geleden apporteercursussen mee deed. Volgens hem was dat niet echt een succes :wink: Echte honden voor veldwerk dus! Maar misschien zijn er Setter-kenners die heel andere ervaringen hebben?
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Nou Marloes en Ennath; op je wenken bediend (zie de titel) :mrgreen:
Gr. Marijke
Afbeelding
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Moon schreef:
Ennath schreef:
Moon schreef:

Jaaaa...
Ik denk dat een van de grootste verschillen is (maar kenners; 'shoot me if I'm wrong) dat de staande hond van nature veel ruimte neemt en meestal een behoorlijke jachtdrift. Dat bemoeilijkt het trainen nogal. Je moet concurreren met levende konijntjes en fazantjes met je dummies en evt. koud wild. Ik denk dat voor een staande hond 'veldwerk' je van het is. Maar dat is nu eenmaal niet voor iedereen weggelegd. Met een jonge staande hond ben je denk ik ook veel meer tijd kwijt om hem überhaupt bij je houden dan bij een retriever (waar het volgens mij van nature in zit om dichter bij de baas te blijven). Veel jachttrainingen zijn dacht ik (heb ik van horen zeggen) gericht op retrievers. Trainers hebben vaak de kennis niet in huis om baasjes met staande honden adequaat te begeleiden, jammer genoeg..
Ik weet niet wat je precies met jachttraining bedoelt, maar als je KNJV-training bedoelt dan is dat meer apporteerwerk. En een Setter is niet echt een apporteur dacht ik. Geen all-rounder. Echt gefokt voor het voorstaan (of zitten?). Heb een boek gelezen "Hond staat" van een oude keurmeester van veldwedstrijden. Deze had Setters waar hij jaren geleden apporteercursussen mee deed. Volgens hem was dat niet echt een succes :wink: Echte honden voor veldwerk dus! Maar misschien zijn er Setter-kenners die heel andere ervaringen hebben?
Nou ik bedoel een beetje:
Ik ken hopen mensen die met hun retrievers op één of andere "jachttraining" zitten. Meestal een veredelde apporteercursus.
Dan een ruim aantal Duitse Staanders uit de buurt die in het veld gebruikt worden en ook geacht worden om het geschoten wild terug te brengen (mopper, mopper kuthond. Piet stuur jij je lab even). Ik ken iemand die met cockers gewerkt heeft in het jachtveld. Maar ik ben nog nooit een actieve setter eigenaar tegen gekomen.

Dwz wel een actieve settereigenaar op show, behendigheid of G&G gebied. Maar nog nooit één die op wat voor manier dan ook met de hond het veld inging. Dus ik vroeg me af: bestaan dat soorten mensen eigenlijk wel?
Moos
Zeer actief

Moon schreef:Nou Marloes en Ennath; op je wenken bediend (zie de titel) :mrgreen:
Haha, nou ik lees vol interesse mee :ok:
Afbeelding
drent.lover
Zeer actief
Mijn ras(sen): drentsche patrijshond
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door drent.lover »

Ennath schreef:. Maar ik ben nog nooit een actieve setter eigenaar tegen gekomen.

Dwz wel een actieve settereigenaar op show, behendigheid of G&G gebied. Maar nog nooit één die op wat voor manier dan ook met de hond het veld inging. Dus ik vroeg me af: bestaan dat soorten mensen eigenlijk wel?
ik ken wel 1 iemand die veldwerk doet met een ierse setter kijk maar eens hier

www.sidhe.punt.nl
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Ennath schreef:
Moon schreef:
Ennath schreef:
Moon schreef: Hoi Marloes, welkom :cheer:
Jaaaa...
Nou ik bedoel een beetje:
Ik ken hopen mensen die met hun retrievers op één of andere "jachttraining" zitten. Meestal een veredelde apporteercursus.
Dan een ruim aantal Duitse Staanders uit de buurt die in het veld gebruikt worden en ook geacht worden om het geschoten wild terug te brengen (mopper, mopper kuthond. Piet stuur jij je lab even). Ik ken iemand die met cockers gewerkt heeft in het jachtveld. Maar ik ben nog nooit een actieve setter eigenaar tegen gekomen.

Ooo op die fiets :idea: Haha, word je getracteerd op mijn hele verhaal!
Dat van die staanders (en dat kuthond :wink: ) daar hadden we het een tijdje geleden al over. Over dat zg. all rounders misschien wel niet zo all round zijn. Omdat jagers soms aangeven dat staanders alleen maar betrouwbaar apporteren als ze parforce getraind zijn (not my cup of tea :wink: ). Ik opperde toen dat misschien de jager dan maar met twee honden op stap moet; een staander en een retriever. En niet die staander dat apporteren door de strot wringen :boos:
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Moos schreef:
Moon schreef:Nou Marloes en Ennath; op je wenken bediend (zie de titel) :mrgreen:
O jee, en dan gaan we gelijk over Setters beginnen :N: :mrgreen:
Ga jij nou eerst je puppyboek maar eens lezen :mrgreen:
Gr. Marijke
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Moon schreef:
Moos schreef:
Begin vooral over Setters hoor, vind ik ook leuk :mrgreen:

Mijn boek is vandaag pas besteld. Straks is het een flutboek :mrgreen:
Afbeelding
Moon
Zeer actief

drent.lover schreef:
Ennath schreef:. Maar ik ben nog nooit een actieve setter eigenaar tegen gekomen.

ik ken wel 1 iemand die veldwerk doet met een ierse setter kijk maar eens hier

www.sidhe.punt.nl
:ok: Ik heb wel gehoord (maar weer alleen van horen zeggen) dat bij de Setter het werken haast verdwenen was. Dat het alleen nog maar showhonden waren. Doodzonde vind ik dat! Zou mooi zijn als het werken weer werd opgepakt.
Ik hoop heel erg dat er bij de Bracco nooit een tweedeling show/werkhond komt.
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Moos schreef:
Moon schreef:
Moos schreef:
Begin vooral over Setters hoor, vind ik ook leuk :mrgreen:

Mijn boek is vandaag pas besteld. Straks is het een flutboek :mrgreen:
Nou laat ik dan eens een tip geven wat je straks niet bij je pup moet doen :wink: .
Ik heb pupje Dante haast het apporteren afgeleerd door bij alles wat hij in zijn bekje nam (en niet mocht hebben) 'nee' te zeggen en te ruilen voor een kluifje of speeltje. Nu zou ik uit alle macht proberen om hem bij me te krijgen met 'de buit' en dán pas ruilen met een beloning of speeltje, én hem de hemel in prijzen als hij het netjes komt brengen :wink:
Gr. Marijke
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Moon schreef: Nou laat ik dan eens een tip geven wat je straks niet bij je pup moet doen :wink: .
Ik heb pupje Dante haast het apporteren afgeleerd door bij alles wat hij in zijn bekje nam (en niet mocht hebben) 'nee' te zeggen en te ruilen voor een kluifje of speeltje. Nu zou ik uit alle macht proberen om hem bij me te krijgen met 'de buit' en dán pas ruilen met een beloning of speeltje, én hem de hemel in prijzen als hij het netjes komt brengen :wink:
Oke :ok:
Dat vind ik, nu ik het zo lees, sowieso wel een mooie methode eigenlijk. Pup leren om gewoon alles wat er gevonden wordt eerst bij je te brengen en dan te ruilen voor iets leuks en te belonen.
Ga ik onthouden!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”