zo lees ik het dus ookcrutz schreef:dat ze DS heeftMizzsylver schreef:wat bedoel je nou met deze zin:
eternal schreef:Over alles is na gedach
Zelfs als er eentje of 2 terug komen. Dan zorg ik er zelf voor dat deze pup herplaatst wordt.
Zelfs aan de DS is gedagt. Mijn Da weet er vanaf.
Omdat sara bijna twee is. Het duurd nog wel ff voor dat zij loops wordt.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
gewoon een vraag.
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- eternal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog
- Aantal honden: 1
En maar dingen gaan lopen lullen die totaal niet waar zijn.
IS HET JULLIE HOND> WAREN JULLIE ER BIJ TOEN ZE GECHIPT WERDEN. WAREN JULLIE TOEVALLIG DE ARTSEN WAAR IK MET HAAR BEN GEWEEST. NEE VOLGENS MIJ NIET.
EN nee ze heeft geen DS. Dit had ik neer gezet. Van als het wel in het nest zou voor komen en de pup moet geholpen worden dat de kosten voor mij zijn en niet voor de eigenaar.
- miemot
- Zeer actief
En geldt dit ook voor epilepsie?eternal schreef:
EN nee ze heeft geen DS. Dit had ik neer gezet. Van als het wel in het nest zou voor komen en de pup moet geholpen worden dat de kosten voor mij zijn en niet voor de eigenaar.
en voor HD?
Zou je niet EERST al die dingen met zekerheid laten uitsluiten? Laten testen voor je aan dit nestje begint bedoel ik?
Anders ga je de winst die je beoogt echt wel op je buik kunnen schrijven vrees ik.
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
-
tineke
Hd foto' worden sowieso niet gemaakt want Shirley heeft met haar rontgenogen al kunnen constateren dat er niets mis mee is na haar lopend en liggend bestudeerd te hebbenwendy71 schreef:Nee, HD foto's laten maken nadat je teefje een nest heeft gehad, dat zet zoden aan de dijk.![]()
Ik hoop dat Sara leeg blijft en je geen enkele pupkoper krijgt.
Egoist dat je bent.
Ik hoop dat het wel nest gezond zal zijn maar mocht dat niet zo zijn dan hoop ik dat de puppenkopers verhaal bij jou komen halen zodat de lust tot het tweede nest je wel vergaat.
- Daanie
- Zeer actief
Je doet geen gezondheidsonderzoeken maar over zoiets onbekends als DS (ik had er eerder dan dit topic nog nooit van gehoord) daar denk je wel over na en sein je de DA al voor in.eternal schreef:Over alles is na gedach
Zelfs als er eentje of 2 terug komen. Dan zorg ik er zelf voor dat deze pup herplaatst wordt.
Maar goed, geef nou gewoon nog eens antwoord over de heel legitieme vragen die gesteld zijn. Over rontgenuitslagen en de al dan niet epileptie in de familie van Sara.
- eternal
- Zeer actief
Volgens mij heb ik daar al lang antwoord over gegeven.Daanie schreef:Je doet geen gezondheidsonderzoeken maar over zoiets onbekends als DS (ik had er eerder dan dit topic nog nooit van gehoord) daar denk je wel over na en sein je de DA al voor in.eternal schreef:Over alles is na gedach
Maar goed, geef nou gewoon nog eens antwoord over de heel legitieme vragen die gesteld zijn. Over rontgenuitslagen en de al dan niet epileptie in de familie van Sara.
Denk je dat ik achterlijk ben en niet weet dat waarschijnlijk een aantal van jullie mij al lang een mail hebben gestuurd.
@ Tineke@ hoe kom je daar bij dat ik dat heb gezegt? Oo wacht ff nu weet ik tenminste wie dat mailtje gestuurd heb. Had namelijk al zo'n vermoeden. Betrapt
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Lees al een hele tijd mee. heb ook op mp gekeken en mijn mond valt er van open. Toch heb ik voor de mensen met verstand van zaken een paar vragen.
hoe kan ze de pups aanbieden met stamboom? Ik heb altijd gedacht dat de raad van beheer die pas afgaf als je aan alle eizen die er gesteld zijn door de rv voldeed.
En nest controle? Wat zegt dat.
Ik heb altijd gedacht dat je niet zomaar twee honden met stamboom opelkaar mag zetten omdat je anders geen recht hebt op een stamboom.
Hoe kun je als toekomstig pup koper je zelf wapenen tegen dit soort honden vermeerderaars.
Verder heb ik hier geen woorden voor! Hoop dat het je meer gaat kosten dan opleveren.
hoe kan ze de pups aanbieden met stamboom? Ik heb altijd gedacht dat de raad van beheer die pas afgaf als je aan alle eizen die er gesteld zijn door de rv voldeed.
Ik heb altijd gedacht dat je niet zomaar twee honden met stamboom opelkaar mag zetten omdat je anders geen recht hebt op een stamboom.
Hoe kun je als toekomstig pup koper je zelf wapenen tegen dit soort honden vermeerderaars.
Verder heb ik hier geen woorden voor! Hoop dat het je meer gaat kosten dan opleveren.
-
tineke
- Daanie
- Zeer actief
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Nee hoor, als pa en moe een stamboom hebben dan krijg je van de RvB gewoon stambomen voor de pups.blacky schreef:Lees al een hele tijd mee. heb ook op mp gekeken en mijn mond valt er van open. Toch heb ik voor de mensen met verstand van zaken een paar vragen.
Je wapenen tegen dit soort mensen. Goed je ogen en oren openhouden. Informeren bij de rasvereniging en kennis nemen van het fokbeleid en problemen binnen het ras. Maak op een show eens een rondje langs de exposanten, dan weet je meteen wat er zoal leeft. Dan pas naar een fokker toegaan, liefst met iemand onder de arm die weet waar hij/zij op moet letten bij het lezen van een stamboom c.q. gezondheidsuitslagen. Ga eerst eens kennismaken als er nog geen pups zijn, want meestal bekijk je dan automatisch de zaken wat objectiever.
- miemot
- Zeer actief
Een stamboom is enkel een papiertje met de afstamming, dus welke, ouders, grootouders, enz. de hond heeft. Pups waarvan de ouders een stamboom hebben, hebben zowieso recht op een stamboom (mits de fokker die aanvraagt natuurlijk), ongeacht of ze uit een gezonde lijn komen of niet. Een stamboom op zich is geen bewijs van een gezonde, goed gefokte hond. Je kan er alleen uit afleiden of de voorouders al dan niet vrij waren van (bepaalde!) ziektes, zoals HD.blacky schreef: hoe kan ze de pups aanbieden met stamboom? Ik heb altijd gedacht dat de raad van beheer die pas afgaf als je aan alle eizen die er gesteld zijn door de rv voldeed.
Euh, in België dan toch
edit: typo
Laatst gewijzigd door miemot op 27 feb 2008 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- miemot
- Zeer actief
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
in al die tijd dat je zelf nu al deze achterlijke dingen loopt te verkondigen had je de hond al tig keer kunnen laten rontgeneneternal schreef:Volgens mij heb ik daar al lang antwoord over gegeven.Daanie schreef:Je doet geen gezondheidsonderzoeken maar over zoiets onbekends als DS (ik had er eerder dan dit topic nog nooit van gehoord) daar denk je wel over na en sein je de DA al voor in.eternal schreef:Over alles is na gedach
Denk je dat ik achterlijk ben en niet weet dat waarschijnlijk een aantal van jullie mij al lang een mail hebben gestuurd.
@ Tineke@ hoe kom je daar bij dat ik dat heb gezegt? Oo wacht ff nu weet ik tenminste wie dat mailtje gestuurd heb. Had namelijk al zo'n vermoeden. Betrapt

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- blacky
- Zeer actief
kan niet kost geld. en de reu wil ook wat zien. en als de pups er zijn dan zijn ze gezond en kan ik veel geld krijgen. en als ik nu laat röntgenen dan kan het zij dat hij hd heeft en dan kan ik niet meer geld verdienen aan de pups en,en,en......
daarom dus niet.
O,ja en het lijkt mij zo leuk zo'n nestje. zo lief en schattig en,en,

daarom dus niet.
O,ja en het lijkt mij zo leuk zo'n nestje. zo lief en schattig en,en,
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Nu is Tineke ineens betrapt?
De enige die hier "betrapt"is ben JIJ, op leugens, onwaarheden en het verdraaien van dingen.
En nu ineens denken een cynische opmerking richting Tineke te moeten maken.
Dom mens.
Denk maar eens aan je hond en de toekomstige pups ipv kost wat kost je zin door te drijven.
Moet dit topic niet naar "hond en leed"?
Je zou het bijna denken..
Nou Shirley, laat de rontgenuitslag hier dan zien van Sara en de toekomstige dekreu?
Op MP staat nl dat ze zeer binnenkort gedekt gaat worden.
Waar blijft die website die je op MP belooft?
Je bent gewoon een laag, leugenachtig mens dat jezelf overal probeert uit te draaien.
Jij wilt dit nest toch doorzetten en trekt je niks aan van wat er ook gezegd ook..
De enige die hier "betrapt"is ben JIJ, op leugens, onwaarheden en het verdraaien van dingen.
En nu ineens denken een cynische opmerking richting Tineke te moeten maken.
Dom mens.
Denk maar eens aan je hond en de toekomstige pups ipv kost wat kost je zin door te drijven.
Moet dit topic niet naar "hond en leed"?
Je zou het bijna denken..
Nou Shirley, laat de rontgenuitslag hier dan zien van Sara en de toekomstige dekreu?
Op MP staat nl dat ze zeer binnenkort gedekt gaat worden.
Waar blijft die website die je op MP belooft?
Je bent gewoon een laag, leugenachtig mens dat jezelf overal probeert uit te draaien.
Jij wilt dit nest toch doorzetten en trekt je niks aan van wat er ook gezegd ook..

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- asani
- Zeer actief
Wat ik eigenlijk zo jammer vind is dat er zo ongelofelijk veel Shirleys zijn. En deze laten zich niet in de kaart kijken.
Het is echt wel tijd voor een stamboom waarbij de fokker aan een aantal eisen moet voldoen. Of bijvoorbeeld alleen maar een stamboom als je aan de COE van het desbetreffende ras voldoet.
Diepdroevig wordt je ervan.
Het is echt wel tijd voor een stamboom waarbij de fokker aan een aantal eisen moet voldoen. Of bijvoorbeeld alleen maar een stamboom als je aan de COE van het desbetreffende ras voldoet.
Diepdroevig wordt je ervan.
- Bons
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
- Aantal honden: 2
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
-
boxersien
- bramtim
- Actief
- Kika
- Zeer actief
- Contacteer:
De fokker van Sara zijn vrienden van Shirley.
Zover ik weet hebben ze buiten de RV gefokt. Of het na al deze vehalen en vermeerderplannen van Shirley nog steeds vrienden van elkaar weet ik niet.
Shirley vond het bij het uitkiezen van de pup Sara wel heel erg belangrijk dat de ouders geröntgend waren (zie diverse berichtgevingen van Shirley op dit forum). Waarom ze het opeens voor de eventuele toekomstige pupkopers van nest 1 niet belangijk vindt is mij nog steeds een volslagen raadsel.
Nou ja eigenlijk niet zo'n raadsel......Tis zo ontzettend duidelijk dat Shirley een geldwolf is, tis alleen zo jammer dat dat over de rug van levende haven moet en ook nog over de rug van de eventuele pupkopers.
Zover ik weet hebben ze buiten de RV gefokt. Of het na al deze vehalen en vermeerderplannen van Shirley nog steeds vrienden van elkaar weet ik niet.
Shirley vond het bij het uitkiezen van de pup Sara wel heel erg belangrijk dat de ouders geröntgend waren (zie diverse berichtgevingen van Shirley op dit forum). Waarom ze het opeens voor de eventuele toekomstige pupkopers van nest 1 niet belangijk vindt is mij nog steeds een volslagen raadsel.
Nou ja eigenlijk niet zo'n raadsel......Tis zo ontzettend duidelijk dat Shirley een geldwolf is, tis alleen zo jammer dat dat over de rug van levende haven moet en ook nog over de rug van de eventuele pupkopers.
- blacky
- Zeer actief
toen ik mijn hond kocht stond er in het koop contract dat als ik ging fokken zonder toestemming van de fokker ik een bedrag van 2500 euro schuldig was aan de betreffende fokker.
De toestemming krijg ik als ik aan alle voorwaarden gesteld door de rasvereniging voldoe.
Dus of zij heeft dit niet in haar koopcontract staan, of de fokker is het er mee eens maar het kan ook dat ze toch denkt dat het contract niet rechts geldig is.
Of de fokker komt er toch niet achter????????
Iemand die wil fokken gaat fokken denk ik dan.
De toestemming krijg ik als ik aan alle voorwaarden gesteld door de rasvereniging voldoe.
Dus of zij heeft dit niet in haar koopcontract staan, of de fokker is het er mee eens maar het kan ook dat ze toch denkt dat het contract niet rechts geldig is.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
als de fokker al niet via de rasvereniging fokte denk ik niet dat deze een koopcontract heeft waarin staat dat als je gaat fokken dat je aan de voorwaarden van de rasvereniging moet voldoenblacky schreef:toen ik mijn hond kocht stond er in het koop contract dat als ik ging fokken zonder toestemming van de fokker ik een bedrag van 2500 euro schuldig was aan de betreffende fokker.
verder heeft ook niet iedere fokker een contract bij de puppen, ik werk bv niet met een contract bij puppen,
onlangs is Delwyn wel weggegaan met contract en idd met een boete clausule voor als er überhaupt nog mee gefokt ging worden...
- eternal
- Zeer actief
bramtim schreef:Geen idee wat voor fokker het is. Ze hebben nog wel een nestzus van Sara aangehouden die het aardig doet op shows. Ze zijn aangesloten bij de RRCN.
De ouders van Sara hebben overigens HD A2 OCD vrij & HD B
Ik snap niet waar jij je bronnen vandaan haalt. Maar ik weet wel dat je het ontzettend fout heb.
En de fokkers van sara hebben geen nestgenoot van sara aangehouden. zal je bronnen nog maar eens raad pleggen als ik jou was.