Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik wil informatie

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

keessie
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ik wil informatie

Ongelezen bericht door keessie »

Wat betreft een gedachtegang..
Ik heb hier nog nooit een topic geopent maar ik zit hier echt mee.

We hebben een vriend en die kent Robin[ mijn man] al sinds zijn jeugdjaren en dat is al zo,n 40 jaar terug. [kan ik er wat aan doen :wink: ]
Nu is het volgende het geval zonder er een zielig verhaal van te maken;

Ron heeft voor de derde keer kanker en deze vorm is ongeneeslijk.
Hij heeft twee honden; een dame boxer,zonder papieren en ongelofelijk lief en onder controle en een kruising van een ...bull en een boxer uit het asiel gered die alleen maar aan de riem kan en totaal niet buiten los kan.

Hij weet niet wanneer hij ''slechter''wordt alleen zijn grootste angst is dat zijn honden waarvan hij weet dat ze bij elkaar moeten blijven geen thuis kunnen vinden.
Hij heeft op zich een familie alleen die zeggen,nee die reu wil ik niet thuis hebben..die gaat echt naar het asiel.
Wat moet ik hier mee aan want Robin heeft min of meer toezegging gedaan voor zijn laatste wens omdat dit het belangrijkst is voor Ron.
Laatst gewijzigd door keessie op 27 feb 2008 01:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Neem kontakt op met stichting herplaatsing huishonden om te kijken of die wat voor jullie kunnen betekenen
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Misschien al nu gaan proberen om mensen te vinden die dit stel wel willen hebben? In het begin op de slechte dagen van jullie vriend en daarna helemaal?
Of voor de gemoedsrust van jullie vriend de honden van te voren al herplaatsen zodat hij daar geen stress en zenuwen meer over heeft? Dit stel kan zeker wel een goed thuis vinden samen maar er zal wat meer tijd over gaan dan een aandoenelijk pupje van een paar maanden :ok:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

ik zou ook nu alvast kijken voor een opvang, want nu hebben jullie er de tijd voor,

Het is niet gelijk dat Ron morgen overlijdt, en daarom kan hij er nu zelf ook over gaan beslissen
ipv , dat jùllie er starks mee zitten.

Want dan weet hij zeker dat ze niet in een asiel terecht komen en bij elkaar blijven.

Ik zou ze zelf niet in huis nemen, dat kan je alleen doen, in nood, als Ron op zijn , klinkt eng, maar op zijn sterfbed ligt ,
voor zijn eigen gemoedsrust
( En dan snel voor opvang zoeken.)
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door gotcha »

Misschien hebben ze dan een kans om samen geplaatst te worden.Dat zou nog beter zijn.

Dat de reu niet los kan,is niet echt een probleem,gewoon aangelijnd houden,al is dit hier in Belgie wel zo handig.(verplicht).

Soms kan je ook het asiel verwittigen dat ze beschikbaar zijn ,maar thuis verblijven,zolang dit kan voor jullie vriend natuurlijk.Bij de dierenarts of dierenkliniek kan je ook advertenties hangen.Meestal komen daar toch veel mensen waarbij het dierenwelzijn voorop staat.
Of op de hondenforums bij herplaatsers.

Voor jullie vriend is dit heel erg,het zou een beetje de bezorgdheid verzachten als hij weet dat zijn lievelingen een andere thuis vinden.
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Als jullie nu al gaan zoeken naar een ander huis voor de honden, kan Ron ook zien waar ze terecht gaan komen.
Misschien stelt hem dat wel voor een deel gerust.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ik zou als ik jullie was vast op zoek gaan naar ene goede herplaatstichting zodat dat geregeld is hoe moeilijk dat ook zal zijn kan het aan de andere kant ook een stuk rust geven :wink:
Persoonlijk zou ik de eis om ze perse samen te plaatsen laten vallen ze krijgen echt een veel betere kans daardoor .koppels plaatsen is sowieso veel moeilijker en zeker als er een wat moeilijker exemplaar bij zit.
Ik weet niet hoe het met de hond moet gaan die uit het asiel komt maar vaak moeten die terug daar naar toe en dan kan je misschien nu al proberen of ze willen bemiddelen bij een herplaatsing terwijl de hond nog bij het baasje blijft.
Sterkte met deze ongetwijfeld zware beslissingen en tijd :wink:
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Valt de ....bull x boxer niet onder de RAD? Anders kun je beter kijken naar een goed huisje in Belgie, je wilt niet dat die hier verkeerd terecht komt
Sterkte ermee met alles
keessie
Actief
Contacteer:

Ik ga idd even googlen naar de stichting en zal dat aan Ron doorgeven.
Dan kan hij zelf alvast wat info gaan inwinnen en dat zal hem al een geruster gevoel geven.
Alvast allemaal bedankt voor het meedenken!
gotcha
Zeer actief

Carmen schreef:Valt de ....bull x boxer niet onder de RAD? Anders kun je beter kijken naar een goed huisje in Belgie, je wilt niet dat die hier verkeerd terecht komt
Sterkte ermee met alles
Meer en meer horen wij dat er aangeraden wordt om honden in Belgie alsnog te kunnen plaatsen.Ik vraag mij af waarom? :wink:
En waarom zou die dan bij jullie in nl verkeerd terecht komen.En in Belgie niet. :denken:
Cheryl87
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cheryl87 »

gotcha schreef:
Carmen schreef:Valt de ....bull x boxer niet onder de RAD? Anders kun je beter kijken naar een goed huisje in Belgie, je wilt niet dat die hier verkeerd terecht komt
Sterkte ermee met alles
Meer en meer horen wij dat er aangeraden wordt om honden in Belgie alsnog te kunnen plaatsen.Ik vraag mij af waarom? :wink:
En waarom zou die dan bij jullie in nl verkeerd terecht komen.En in Belgie niet. :denken:
Omdat ze in Nederland kunnen worden afgemaakt als ze onder de RAD wetgeving vallen en in Belgie is dat niet....
Afbeelding

Made by Spriet
Daanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daanie »

kijk eens op www.snth.nl zij bemiddelen in herplaatsing en kunnen eventueel ook tijdelijke opvang regelen
Afbeelding
keessie
Actief
Contacteer:

Daanie schreef:kijk eens op www.snth.nl zij bemiddelen in herplaatsing en kunnen eventueel ook tijdelijke opvang regelen
Dank je wel!
gotcha
Zeer actief

Cheryl87 schreef:
gotcha schreef:
Sterkte ermee met alles
Omdat ze in Nederland kunnen worden afgemaakt als ze onder de RAD wetgeving vallen en in Belgie is dat niet....
ah,ok :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”