Sam kent zijn naam inmiddels en daar ben ik al heel blij mee
alsik zijn naam roep dan komt hij naar me toe. Zeg ik zit dan loopt hij achteruit en gaat kwispelen, maar hij is hier nog maar een paar weken dus hij gaat vast nog wel wat leren. Een sint is niet zo snel, het komt allemaal wel op het gemakje
Bo kan zitten, af, kom hier en wachten
Boris kan:
zitten, af/liggen, mooi af, plat, staan, achteruit/back/terug, poot, zwaai, turn, twist, door, rond, jump, buig, kom hier, wachten, mee, auto, bench, mand, kussen, plaats, apport bal/stok/bot, stoep, rustig, naast, volg, draf verder kent hij ook combinaties van apportere, halverwege afstoppen en gaan liggen (bijv.) en daarna halen en terug brengen. Of apport halen en halverwege de terugweg loslaten en dan bij mij komen, als ik iets weggooi het negeren, iets opzoeken, wachten met eten (geleerd omdat we medicatie toe moeten voegen).
Hij kent het commando "vast" ook, maar dan niet om mensen te pakken ofzo, maar om een stok af te pakken of een touw, jute zak, kleed of wat dan ook dat iemand vast heeft (van eigen gezin), op, over, in, door, onder, deze kant, andere kant, berm/gras, vooruit (een heel stuk rechtdoor lopen) en luid kent hij ook nog
eigenlijk is hij enorm veelzijdig doordat hij ontzettend goed op arm gebaren let.
Ik denk zo alles wel gehad te hebben