Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Arme zwervers in Griekenland

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Oeverloos gedram, hmm, wat had dan de definitieve uitkomst van deze discussie moeten zijn, waarmee het topic gesloten had kunnen worden, goud? Of zou dat dan toch weer jouw persoonlijke mening zijn.....?
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

Roelfien schreef:Oeverloos gedram, hmm, wat had dan de definitieve uitkomst van deze discussie moeten zijn, waarmee het topic gesloten had kunnen worden, goud? Of zou dat dan toch weer jouw persoonlijke mening zijn.....?
Sorry, maar volgens mij heb ik nergens mijn mening gegeven. :neenee: :neenee: Wel alles gelezen, ook de filmpjes bekeken, petje af voor iedereen die begaan is met zwerfhonden waar ook ter wereld, maar ik heb daar niets mee. Of mag ik dit ook hier niet publiceren. Voor mij is deze "discussie" gesloten.
:denken: :denken:
Maggie
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

goud schreef:
Roelfien schreef:Oeverloos gedram, hmm, wat had dan de definitieve uitkomst van deze discussie moeten zijn, waarmee het topic gesloten had kunnen worden, goud? Of zou dat dan toch weer jouw persoonlijke mening zijn.....?
Sorry, maar volgens mij heb ik nergens mijn mening gegeven. :neenee: :neenee: Wel alles gelezen, ook de filmpjes bekeken, petje af voor iedereen die begaan is met zwerfhonden waar ook ter wereld, maar ik heb daar niets mee. Of mag ik dit ook hier niet publiceren. Voor mij is deze "discussie" gesloten.
Maggie
als je in een discussie je mening niet geeft waarom reageer je dan? dagdag! :cheer:
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

goud schreef:
Maggie
Nou, voor mij niet.
En het feit dat je je mening niet gegeven hebt, echter wel roept dat het oeverloos gezwam is, roept bij mij de vraag op die ik hierboven gesteld heb.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Roelfien schreef:
goud schreef:
Maggie
Nou, voor mij niet.
En het feit dat je je mening niet gegeven hebt, echter wel roept dat het oeverloos gezwam is, roept bij mij de vraag op die ik hierboven gesteld heb.
Voor mij is de discussie ook niet gesloten. Zeker niet zolang mensen zoals 'goud' roepen dat iedereen die zich het lot aantrekt van dieren in erbarmelijke omstandigheden (m.a.w. mensen met een hart voor dieren), oeverloos zwammen of drammen.
Het zal wel aan mij liggen maar ik kan me niet voorstellen dat als je dieren leuk vindt, ze in huis hebt, er graag voor zorgt tegelijktijd kunt roepen dat je: "nu eenmaal niets hebt met dieren in nood"... :roll:
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

buitenland

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Pff, wat een discussie :roll: Ik ben bijna een uur bezig om alles door te lezen...

Wij hebben anderhalf jaar geleden bewust een hondje uit Griekenland, Kreta, gehaald. Een kennis vertelde over Mirtos, een Nederlandse stichting die zich inzet voor dieren in Griekenland. Nadat wij van haar informatie hadden ontvangen hebben wij contact opgenomen met de stichting.
Zij vertelde mij dat de asiels daar overvol zitten en dan hebben we het niet over de asiels zoals wij die in Nederland kennen.... Zij proberen honden en katten voornamelijk vanuit Kreta naar Nederland te krijgen, omdat de dieren het daar heel slecht hebben. Ze worden bij bosjes vergiftigd, tegen de muur aangegooid of in zee gekieperd :N:
Met het geld wat zij van diegene krijgen die een hond of kat adopteert, laten ze honden en katten op Kreta steriliseren, voer wordt gekocht voor de dieren die op Kreta achterblijven en proberen ze de bevolking warm te laten lopen om hun eigen hond of kat te laten steriliseren.
Ook zijn ze druk bezig om de burgemeester van Malia, daar staat het asiel, te bewegen mee te werken met dit project en geld vrij te maken voor een goed asiel. Dit zal hij natuurlijk nooit doen omdat hij zoveel om dieren geeft, maar omdat de zwerfdieren toch toeristen tegenhoudt :denken: en dat kost geld....

Kortom, ik ga er vanuit dat iedereen op dit forum van honden houdt en waar ze nu wonen of vandaan komen....who cares :wink:

Voor meer info: www.mirtosanimalproject.eu

groetjes, Ingrid
Roelfien
Zeer actief

Re: buitenland

Ingrid48 schreef:
Kortom, ik ga er vanuit dat iedereen op dit forum van honden houdt en waar ze nu wonen of vandaan komen....who cares :wink:

groetjes, Ingrid
Precies. :ok:
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Mooi filmpje Eline daar doen we het allemaal voor! :ok:

Felix en PdB jullie willen geen buitenlandse hond, prima want ik denk zelf dat jullie niet eens door de screening komen :pffff:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Rami schreef:
Het zal wel aan mij liggen maar ik kan me niet voorstellen dat als je dieren leuk vindt, ze in huis hebt, er graag voor zorgt tegelijktijd kunt roepen dat je: "nu eenmaal niets hebt met dieren in nood"... :roll:
Precies! En dat heb ik al meerdere keren gevraagd aan Neeltje en daar geeft ze geen antwoord op. Evenals Felix en Pak de bal. Hun liefde voor honden is héél beperkt! En dat begrijp ik niet.
Je houdt van honden of je houdt NIET van honden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

wat een mooi filmpje :ok:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Gesloten ogen....

Sluit je ogen
kijk ergens anders naar
misschien is het dan uiteindelijk
allemaal niet waar...

Sluit je ogen
kijk naar de andere kant
het is jou zorg niet
het is een ander land...

Sluit je ogen
kijken doet zo'n pijn
de herinnering komt boven
aan wie we eigenlijk zijn...

Sluit je ogen
schaam je diep
maar ga gewoon verder
de richting waarin je liep...

Sluit je ogen
zodat je niet wist
maar je zult ook nooit weten
wat je hebt gemist...

Open je ogen
niet alleen voor de pijn
maar vooral voor de schoonheid
die er dan blijkt te zijn...
Afbeelding
Muze

geschreven door IIB

Dit zegt voldoende...

Jacqueline
Afbeelding
Silmariën
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees windhondmixje

Ongelezen bericht door Silmariën »

Pak-de-bal schreef:
Silmariën schreef:Stel nou dat je het hondje hebt gevonden die je zocht, maar uit het buitenland komt?
stel dat je een hond gevonden hebt, maar uit een asiel ergens uit Nederland komt?
dat kan toch ook? :19:
Tuurlijk kan dat. Het ging mij erom dat er blijkbaar mensen zijn die enkel honden uit Nederland willen. Ik vind het belachelijk dat afkomst mee zou moeten tellen.
Zou je zo'n hond dan niet nemen, puur omdat hij uit het buitenland komt? Ik snap echt niet wat het probleem is. Hebben die honden in het buitenland dan niet evenveel recht op een goed thuis dan de honden in Nederland ,

daar gaat het niet om, maar het gaat wel om:
waarom moeten wij de wereld gaan verbeteren , als het tòch geen resultaat geeft?
dat is echt water naar de zee brengen.
Ah, op die manier. Ik denk dat je wel anders praat als je in een wereld leeft waar iedereen er zo over denkt, en in een ontwikkelingsland woont.

Je kunt in je eentje niet de hele wereld redden, maar als veel mensen zich inzetten voor iets, kun je zeker wel een heleboel bereiken.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

nance schreef:Mooi filmpje Eline daar doen we het allemaal voor! :ok:

Felix en PdB jullie willen geen buitenlandse hond, prima want ik denk zelf dat jullie niet eens door de screening komen :pffff:
Precies :pffff:
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Persoonijk vind ik dat iedereen zelf uit maakt waar hij zijn hond vandaan haalt, ik heb zelf een herplaatser had ook een hond uit het asiel of buitenland kunnen zijn maak mij niet uit als de klik er is met het hondje.

Waarom mensen daarom aanvallen, ik val ook niemand aan die een stamboom hond heeft of een hond van een broodfokker.

laat ieder zelf beslissen en ga zeker niet zeiken over dieren uit het buitenland kom op zeg ieder dier verdient een mandje
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

omafia schreef:Persoonijk vind ik dat iedereen zelf uit maakt waar hij zijn hond vandaan haalt, ik heb zelf een herplaatser had ook een hond uit het asiel of buitenland kunnen zijn maak mij niet uit als de klik er is met het hondje.

Waarom mensen daarom aanvallen, ik val ook niemand aan die een stamboom hond heeft of een hond van een broodfokker.
laat ieder zelf beslissen en ga zeker niet zeiken over dieren uit het buitenland kom op zeg ieder dier verdient een mandje
Deze discussie hoort ook niet nodig te zijn. Je valt op een hond en wilt die hebben. Zo simpel is dat en dan maakt het niet uit of dat een buitenlander, een goede fokkers hond of een asiel hond is.

Mensen die een hond van een broodfokker halen en dan hier komen klagen, val ik wel aan. Die hadden beter moeten weten....

Ollie komt uit Griekenland
Loddie komt van een fokker waar ik een jaar bij op de wachtlijst heb gestaan omdat ik een hond wou uit die ene combi. De hele stamboom heb ik uit zitten pluizen toen.
Rambo komt uit een Nl asiel
Ze zijn me alledrie even lief, de 1 is niet meer als de ander.
Waarom doen anderen daar dan zo moeilijk over? Waarom mag ik wel Rambo en Loddie hebben maar niet Ollie?
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

*Linda* schreef:
nance schreef:Mooi filmpje Eline daar doen we het allemaal voor! :ok:

Precies :pffff:
Ik weet het wel zeker :mrgreen:
iones
Zeer actief

omafia schreef:

Iedere hond verdient een mandje. MAar mensen die hun hond bij een broodfokker halen, houden ellende van honden in stand, hier in Nederland. En daar val ik ze wel op af.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
goud
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:
omafia schreef:

Iedere hond verdient een mandje. MAar mensen die hun hond bij een broodfokker halen, houden ellende van honden in stand, hier in Nederland. En daar val ik ze wel op af.
Iones, Er zijn mensen die graag een hond willen, en geen clou hebben hoe dat aan te pakken. Die komen dan bij zo'n broodfokker terecht, zien zo'n pupje en zijn verkocht, en vaak ook bekocht. :boos: :boos: Als dan de ellende begint komen ze na zoeken bij de rasvereniging terecht en horen daar dat ze bij een broodfokker hebben gekocht. Maar dan is het kwaad al geschied. Zij een hoop ellende, vaak ook nog pupje dood na een tijdje. Hoe dat uit te roeien zou ik 1 2 3 niet weten. :denken: :denken:

Maggie.
*Linda*
Zeer actief

iones schreef:
omafia schreef:

Precies. Ze weten het wel (zéker degegen die hier op het forum zitten) maar verdommen gewoon verder te kijken dan hun neus lang is. Als ZIJ maar een goedkope, lieve pup hebben. Dáár gaat het om. Dat moederhond in een hel leeft laat ze koud. Dat er zó ontzettend veel leed is bij de pups met ziektes en trauma's laat ze koud. ZIJ hebben een pup. En dat is het belangrijkste :kotz:
iones
Zeer actief

goud schreef:
Iones, Er zijn mensen die graag een hond willen, en geen clou hebben hoe dat aan te pakken. Die komen dan bij zo'n broodfokker terecht, zien zo'n pupje en zijn verkocht, en vaak ook bekocht. :boos: :boos: Als dan de ellende begint komen ze na zoeken bij de rasvereniging terecht en horen daar dat ze bij een broodfokker hebben gekocht. Maar dan is het kwaad al geschied. Zij een hoop ellende, vaak ook nog pupje dood na een tijdje. Hoe dat uit te roeien zou ik 1 2 3 niet weten. :denken: :denken:

Maggie.
Maar er zijn LEGIO manieren om aan informatie te komen, en die gaan praktisch altijd gepaard met waarschuwingen voor handelaren en broodfokkers. Want dat onderwerp is namelijk vrij hot. Als je aan een dier begint, hoor je toch eerst van alles er over te weten. Hoe je er aan komt? Info staat op internet, of honden, rassen, echt van alles. Ook via de dierenbescherming kun je genoeg te weten komen. Verder zijn er programma's op tv (Tros Radar) en kranten met berichten over malafide hondenhandelaars. Maar wat je niet wilt zien, dat zie je niet he.

Maar als je het niet op zoekt, dan vindt je het niet. Kijk, en dan is het toch laksheid.
goud
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:
goud schreef:

Maggie.
Maar er zijn LEGIO manieren om aan informatie te komen, en die gaan praktisch altijd gepaard met waarschuwingen voor handelaren en broodfokkers. Want dat onderwerp is namelijk vrij hot. Als je aan een dier begint, hoor je toch eerst van alles er over te weten. Hoe je er aan komt? Info staat op internet, of honden, rassen, echt van alles. Ook via de dierenbescherming kun je genoeg te weten komen. Verder zijn er programma's op tv (Tros Radar) en kranten met berichten over malafide hondenhandelaars. Maar wat je niet wilt zien, dat zie je niet he.

Maar als je het niet op zoekt, dan vindt je het niet. Kijk, en dan is het toch laksheid.
Ik weet iemand die ging naar een broodfokker ging voor een Cairn. Kocht niet maar vroeg op een Cairn site om advies. Het werd aan alle kanten afgeraden. Alle tegens werden benoemd :boos: :boos: Wat gebeurt er, ze was verliefd georden op het pupje en toch gaan halen. de gevolgen kun je raden. Maar haar 2e pup is tenminste bij een goeie fokker gehaald. En toen merkte ze toch wel het verschil :ok: :ok: En zo zal het wel velen vergaan. Als mensen mij mailen of bellen voor pups geef ik ook altijd het advies via de rasvereniging te kopen, maar het is aan de mensen zelf te beslissen.

Maggie
iones
Zeer actief

goud schreef:[

Ik weet iemand die ging naar een broodfokker ging voor een Cairn. Kocht niet maar vroeg op een Cairn site om advies. Het werd aan alle kanten afgeraden. Alle tegens werden benoemd :boos: :boos: Wat gebeurt er, ze was verliefd georden op het pupje en toch gaan halen. de gevolgen kun je raden. Maar haar 2e pup is tenminste bij een goeie fokker gehaald. En toen merkte ze toch wel het verschil :ok: :ok: En zo zal het wel velen vergaan. Als mensen mij mailen of bellen voor pups geef ik ook altijd het advies via de rasvereniging te kopen, maar het is aan de mensen zelf te beslissen.

Maggie
PRECIES! En als ze dan TOCH tegen alle adviezen in de verkeerde beslissing nemen en de broodfokkerij daarmee in stand houden, dan mag ze dat gerust verweten worden toch?
*Linda*
Zeer actief

iones schreef:
goud schreef:[

Maggie
PRECIES! En als ze dan TOCH tegen alle adviezen in de verkeerde beslissing nemen en de broodfokkerij daarmee in stand houden, dan mag ze dat gerust verweten worden toch?
Vind ik ook. Dan niet gaan jammeren oh wat doet iedereen lelijk tegen me :roll: Als je claimt van honden te houden, dan haal je daar geen hond. Punt. Doe je dat wel, zet ik serieuze vraagtekens bij deze zg. dierenliefde.
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Waarom moet ze dat verweten worden dan?? voel jij je dan beter of zo :denken:
iones
Zeer actief

omafia schreef:Waarom moet ze dat verweten worden dan?? voel jij je dan beter of zo :denken:
Heeft dat iets met elkaar te maken dan? Iemand iets verwijten en jezelf beter voelen? Bij mij niet! Sta ik verder namelijk niet bij stil dat ik mezelf beter zou voelen. Ik denk alleen maar aan die honden in die schuren van zo'n broodfokker, en daar VOEL ik me niet best bij.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Hmm waar zal ik mezelf onderscharen met mijn baan in het asiel en mijn rashonden thuis :roll: :mrgreen:

Wat een gezeur altijd, het gaat toch om de hond(en) wat maakt het nou uit waar die zitten. Jenna komt toevallig bij een man vandaan die hier een 15 minuten vandaan woont, had hij in Belgie gewoond dan had ik haar ook gehaald. En ik heb dus ook rashonden genomen om een bepaalde reden. Maar het maakt mij niet meer uit waar de volgende vandaan komt (nou ja volgende tis nu wel weer ff leuk zo :roll: :mrgreen: )

Colleg's van mij hebben ook honden uit andere asiels gehaald en ik ben ook weleens wezen kijken bij het asiel in Den Haag omdat er iets zat van mijn 'gading' Wij zijn b.v maar heel klein asiel met niet veel honden en ook nemen bij bepaalde rassen (mijn rassen helaas :roll: of misschien kan ik beter zeggen gelukkig :mrgreen: ) niet op in het asiel, die moeten naar Den Haag. Wat er bij ons zit is eigenlijk nooit echt mijn type hond of past gewoon niet in de roedel. 'Onze' honden zitten idd niet lang, ik ben er trots op om te zeggen dat wij erom bekend staan zeer streng te zijn met plaatsen maar dat de honden die er zitten vrij vlot weg zijn (hetzij ook bij collega's of bij mijn baas die al 10 honden uit het asiel heeft gehaald bij ons :mrgreen: ) maar dat we ook de minste honden terug krijgen. Als je als asiel eerlijk ben over de hond scheelt dat al een hele hoop :wink:

Nee hoor, iedereen moet lekker doen wat hij goed dunkt, maar ik heb ook wel geleerd en hier zal echt niet meer zo snel een raspup in huis komen, niet omdat ik het niet geweldig vindt want dan zouik liegen maar omdat Jenna en Elektra mijn ogen (en hart) nog meer geopend hebben :wink:
*Linda*
Zeer actief

omafia schreef:Waarom moet ze dat verweten worden dan?? voel jij je dan beter of zo :denken:
Jij hebt daar geen moeite mee begrijp ik? Nee hoor, laat niemand er vooral iets van zeggen, dan blijven we allemaal aardig voor elkaar. Dat de honden er vreselijk onder lijden, maakt niet uit toch :ok:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:
zelfs rashonden met lange stambomen komen ook in asiels terecht, dus zo gek is dat niet
zoveel zie ik er niet hoor... een goede fokker neemt nl zijn honden terug of de koper moet het niet doorgegeven hebben... ik ben ze in ieder geval nog niet zo enorm vaak tegengekomen als jij doet voorkomen....

En ja ik heb ook stamboomhondjes van goede fokkers... (met een duidelijke reden!!!) hiervoor had ik een herplaatsertje uit NL. Mocht er ooit weer eens een herplaatsertje komen zal dit waarschijnlijk ook een buitenlandertje worden en wee diegene die mij ooit hierover veroordelen... :roll:

oh trouwens.. mn jongste dober is een stamboomdobertje uit Duitsland... ben ik helemaal slecht volgens Felix en PdB :smile2:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

na alles gelezen te hebben (en dat duurde even) wil ik mijn mening graag kwijt...

Toevallig heb ik morgen een afspraak om te beginnen als vrijwilliger bij een stichting die zwerfdieren helpt in het buitenland. Ik wil al heel lang wat doen voor deze dieren en als ik geld stort wil ik ook wel weten wat er mee gebeurt.

Deze stichting (Wereldasielen) steunt projecten van mensen die in het buitenland zwerfdieren redden. Zij halen geen honden naar Nederland, maar ze proberen de leefomgeving te verbeteren d.m.v. medische zorg, voeding en onderdak te bieden. Ook proberen ze de mensen in de gebieden te laten inzien waar ze mee bezig zijn en ze nemen contact op met overheid ed om te laten zien dat het zo niet langer kan.

Een zusterorganisatie van deze stichting houdt zich wel bezig met het herplaatsen van honden uit het buitenland.
Ik denk zelf dat dit wel moet kunnen, in vergelijking met andere landen hebben wij het hier in Nederland heel erg goed en worden de dieren goed verzorgt. Misschien moeten mensen ook in de Nederlandse asielen gaan kijken naar een herplaatser, maar wie ben ik als ik zeg dat ze geen herplaatser uit het buitenland mogen nemen...? Ook deze honden verdienen een goed tehuis en als dat in het land zelf niet lukt, waarom dan niet in Nederland.

Kijk nou dat filmpje van Eline, "How to save a life.." wat is er nou mooier om te zien hoe deze honden helemaal opbloeien en weer een mooi leven krijgen. Ik kan me geen mens voorstellen die het deze honden niet gunt om een beter leven te krijgen.

Je moet er toch ook niet aan denken dat je eigen hondje (rashond of wat dan ook) ondervoedt en gewond in een hoekje van een oude doos ligt te bibberen van de angst en wacht op het einde van zijn leven...?
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Dierenleed is dierenleed, waar dan ook ter wereld :19:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”