Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bloemkooloor
Moderator: moderatorteam
-
Addy
Bloemkooloor
Heeft iemand ervaring met de behandeling van een bloedoor/bloemkooloor ?
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Chira heeft een aantal maal een bloedoor gehad, ik heb er in overleg met mijn d.a. voor gekozen het te laten leeghalen dmv een spuit.
De kans dat het terugkomt is erg aanwezig maar het dichtstikken van het oor schijnt nogal gevoelig te zijn omdat ze door het kraakbeen gaan? en het nog niet de garantie geeft dat het niet verschrompelt daarbij de narcose dus nee.
Het kwam natuurlijk terug en na een paar x is het oor gaan verschrompelen, voordeel daarvan is dat ze geen bloedoor meer kan krijgen en ze heeft er gelukkig absoluut geen last van gelukkig, het is een wat vreemd gezicht maar meer niet.
De kans dat het terugkomt is erg aanwezig maar het dichtstikken van het oor schijnt nogal gevoelig te zijn omdat ze door het kraakbeen gaan? en het nog niet de garantie geeft dat het niet verschrompelt daarbij de narcose dus nee.
Het kwam natuurlijk terug en na een paar x is het oor gaan verschrompelen, voordeel daarvan is dat ze geen bloedoor meer kan krijgen en ze heeft er gelukkig absoluut geen last van gelukkig, het is een wat vreemd gezicht maar meer niet.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Maria67
- Actief
-
Addy
- cloris
- Zeer actief
Chira sloeg elke keer hetzelfde oor tegen de tafel, kast noem het maar op, maar niet vanwege een oorontsteking maar gewoonte.Addy schreef:Het stukslaan, flapperen van de oren, vaak door oorontsteking.
Het gaat dus om Des waar ik al tijden mee tob met haar oren, zag net dat haar ene oor enorm opgezwollen is, helemaal hangt.
Heeft het zin om naar een homeopathisch dierenarts te gaan ?
De laagjes moeten weer goed op elkaar willen hechten maar het blijft een heel gevoelig iets waar steeds minder voor nodig is om het te laten vollopen.
Ze slaan een ader stuk, of je dat met homeopathie kan oplossen

Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
Addy
- cloris
- Zeer actief
chronische oorproblemen, ik zou er eens een holist naar laten kijkenAddy schreef:nee maar de reden van het slaan met het oor misschien wel, ik heb al zoveel geprobeerd met haarcloris schreef:Ze slaan een ader stuk, of je dat met homeopathie kan oplossen![]()
Vind het zo zielig nu, het blijft maar terugkomen en ze is al zo vaak behandeld tot en met oren uitspuiten onder narcose.

-
Essy
ik zou het zo snel mogelijk laten opereren. Als het te lang voortduurt verschrompelt het kraakbeen.Addy schreef:nee maar de reden van het slaan met het oor misschien wel, ik heb al zoveel geprobeerd met haarcloris schreef:Ze slaan een ader stuk, of je dat met homeopathie kan oplossen![]()
Vind het zo zielig nu, het blijft maar terugkomen en ze is al zo vaak behandeld tot en met oren uitspuiten onder narcose.
Isis is geopereerd toen leegzuigen niet hielp. Er zaten een stuk of 20 hechtingen dwars door het kraakbeen. Het drukverband moest een paar dagen en dat was heel vervelend. Maar het is wel helemaal goed gegaan. Niet verschrompeld en je ziet er niets meer van. Het is trouwens wel vrij prijzig.
-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Onze Kyra had een bloedoor. Diverse keren leeg laten halen met een spuit. Een operatie werd ons afgeraden. Schijnt enorm pijnlijk te zijn. Uiteindelijk liep ze met een verschrompeld oortje rond en heeft er nooit last van gehad. Na een aantal jaar, kreeg ze ook aan haar andere oor een bloedoor. Dit keer ook niet geopereerd. En ook hier kreeg ze een verschrompeld oortje. Je keek er een beetje raar op in het begin, maar gelukkig heeft ze er nooit pijn aan gehad.
- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
Chronisch oorontsteking staat vaak in combinatie met een voedselallergie. Yenthe had al een paar keer achter elkaar aan beide kanten een oorontsteking gehad, toen de, hollistische, dierenarts bloed heeft afgenomen. Dat is gecontroleerd op 52 allergenen, en daaruit bleek dat ze allergisch was voor tarwe, haver en gist. Dus brokken krijgt ze absoluut niet meer en ook geen stukje brood meer. Ze krijgt alleen nog maar Carnibest en vers vlees. Na een kleine week merkte ik al verbetering en na 10 dagen was ze oorontsteking vrij. En dat is tot nu toe nog steeds zo.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
Addy
-
nicole*
- Vaste gebruiker
Onze sheila heeft het ook 2 keer gehad aan beide oren.
Heb toen contact gehad met A. westerhuis, die heeft druppels opgestuurd en binnen 2 weken weer een normaal golden oortje. 3xdgs een aantal druppels op een stukje brood.
Opereren is zeer pijnlijk en het laten leegzuigen, daar komt het vaak nog erger terug.
Heb toen contact gehad met A. westerhuis, die heeft druppels opgestuurd en binnen 2 weken weer een normaal golden oortje. 3xdgs een aantal druppels op een stukje brood.
Opereren is zeer pijnlijk en het laten leegzuigen, daar komt het vaak nog erger terug.
groeten nicole en de goldens
-
Addy
-
Neeltje
IK merk dat bij Tirsa ook, als d'r allergie onder controle is, heeft ze ook geen last van d'r oor, steekt het weer op dan gaat ook d'r oor mee. Een eenvoudige verklaring is, is dat de binnenkant van het oor is ook gewoon huid, maar wel lekker warm, dus daar kan het exceem lekker tieren dan.ChantalBos schreef:Chronisch oorontsteking staat vaak in combinatie met een voedselallergie. Yenthe had al een paar keer achter elkaar aan beide kanten een oorontsteking gehad, toen de, hollistische, dierenarts bloed heeft afgenomen. Dat is gecontroleerd op 52 allergenen, en daaruit bleek dat ze allergisch was voor tarwe, haver en gist. Dus brokken krijgt ze absoluut niet meer en ook geen stukje brood meer. Ze krijgt alleen nog maar Carnibest en vers vlees. Na een kleine week merkte ik al verbetering en na 10 dagen was ze oorontsteking vrij. En dat is tot nu toe nog steeds zo.
- boemerang
- Zeer actief
wij gaan vanavond ook weer met buddy naar de dierenarts toe
in december veel last gehad
mochten niet aan zijn oren komen , ondanks dat we geen rommel zagen
maar wij dachten dat hij die link gaf van oren = pijn
dus wel in de gaten gehouden ,en vanavond halen ze er iets uit
om op de kweek te zetten
in december veel last gehad
mochten niet aan zijn oren komen , ondanks dat we geen rommel zagen
maar wij dachten dat hij die link gaf van oren = pijn
dus wel in de gaten gehouden ,en vanavond halen ze er iets uit
om op de kweek te zetten

onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
- Elsie
- Actief
-
boxersien
Bij mijn DA wordt altijd bij een bloedoor 10 dagen gewacht zodat het helemaal even tot ruststand kan komen. Daarna wordt het onder narcose idd gestikt door het hele oor. Heb er tijdens mijn stage daar diverse honden gezien die weer helemaal ervan genezen zijn. Met oudere honden en honden met problemen bij onder narcose gaan/zijn/bijkomen wordt het idd geprobeerd gewoon leeg te halen en verschrompeld het oor. Vaak bij jonge honden 0-5 jaar wordt toch eerst de andere manier geprobeerd idd vaak omdat de eigenaars het voro het zicht willen hebben. Met het kraakbeen past mijn DA heel goed op. Dit kan je namelijk ook omzeilen. Daarna een kap om en begint het revalideren.
Ik geloof best dat het even pijnlijk voor de hond zal zijn, maar helaas ken ik weinig ingrepen die niet pijnlijk zijn voor een dier.
Als Sam hier het zou hebben dat zouden we hem denk ik ook laten helpen. Boris en Bo niet meer die zitten beiden al (gezien ras) in de ouder honden linie met risico's op problemen bij narcoses
Hoewel beiden al wel wat op het "lijstje" hebben staan mochten ze ooit ergens echt voor onder narcose moeten (tanden toilet (boris, niet dringend, maar als hij nog onder narcose gaat dan moet het even meegenomen worden), bultje weghalen(boris, een echte boxer wegens dat, maar het is niets ergs, zit alleen op een rot plek) en wolfsklauwen verwijderen (bo)
Ik geloof best dat het even pijnlijk voor de hond zal zijn, maar helaas ken ik weinig ingrepen die niet pijnlijk zijn voor een dier.
Als Sam hier het zou hebben dat zouden we hem denk ik ook laten helpen. Boris en Bo niet meer die zitten beiden al (gezien ras) in de ouder honden linie met risico's op problemen bij narcoses
Hoewel beiden al wel wat op het "lijstje" hebben staan mochten ze ooit ergens echt voor onder narcose moeten (tanden toilet (boris, niet dringend, maar als hij nog onder narcose gaat dan moet het even meegenomen worden), bultje weghalen(boris, een echte boxer wegens dat, maar het is niets ergs, zit alleen op een rot plek) en wolfsklauwen verwijderen (bo)