Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Farmfood / ervaringen gevraagd. (Combineren met Carnibest??)

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

doggy

Farmfood / ervaringen gevraagd. (Combineren met Carnibest??)

Ongelezen bericht door doggy »

Wie geeft zijn hond / honden Farmfood??
Wat zijn jullie ervaringen ermee??

Mijn hond krijgt sinds kort ook Carnibest.

Ik doe dan 4 dagen in de week Farmfood en de andere 3 dagen Carnibest.

Omdat hij er nog aan moet wennen, krijgt hij nu de Carnibest door de brokken heen gemengd ( met elke dag een beetje pens compleet), en vanaf volgende week krijgt hij 3 dagen Carnibest ( Vrijdag, zaterdag en zondag).
En de overige 4 dagen, Farmfood.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Ik heb een tijdje FF gevoerd. ( ongeveer een maandje of 4..) de honden aten het graag en ik vond het lekker ruiken maar ik vond de brok vrij zacht. Viel heel snel uit elkaar. Het voordeel dat je er maar heel weinig van hoeft te voeren vond ik ook een nadeel want na twee happen had Max zijn bak leeg en hij had er geen voldaan gevoel van, hij bleef de hele dag overal eten snaaien !! Gizmo had daar overigens geen last van hoor ! Verder poepten ze er 4 keer per dag grote hopen van . Er ging meer uit als dat er in ging... Voor ons was het dus niet de juiste brok !
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Knoeppie krijgt sinds een jaar Farm Food en wij zijn er meer dan tevreden over.
Knoeppie's hongergevoel is een stuk minder geworden (al zal het altijd aanwezig blijven maar dat zit in het ras), ze lijkt meer voldaan dan met de vorige brok die we voerden.
Wel is het inderdaad in 2 happen op doordat ze er maar zo weinig van nodig hebben.
Ze glimt waanzinnig, heeft mooie, stevige ontlasting 2x per dag.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Knoeppie schreef:Knoeppie krijgt sinds een jaar Farm Food en wij zijn er meer dan tevreden over.
Knoeppie's hongergevoel is een stuk minder geworden (al zal het altijd aanwezig blijven maar dat zit in het ras), ze lijkt meer voldaan dan met de vorige brok die we voerden.
Wel is het inderdaad in 2 happen op doordat ze er maar zo weinig van nodig hebben.
Hier dezelfde ervaring voor Leia, alleen de vermindering van het hongergevoel is hier niet te herkennen. :mrgreen:
Ik merk bij Leia ook geen problemen als er een keer een maaltijd vervangen wordt door kvv of pens oid. :wink:
En Shibby? Die lust het niet :smile:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd

Ongelezen bericht door antheman »

Kees krijgt het nu 6 maanden.
hij vindt het niet te vreten :pffff:
Ik meng het met Carocroc, wat hij wel lekker vindt.
Ik heb ook nog Cavom geprobeerd, maar dat verantwoorde spul vindt hij allemaal vies.
Ik ga volledig over op Carocroc.
Phalène
Zeer actief
Mijn ras(sen): Epagneul nain Papillon + Phalène
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Phalène »

SuzieC1970 schreef:Verder poepten ze er 4 keer per dag grote hopen van . Er ging meer uit als dat er in ging... Voor ons was het dus niet de juiste brok !
Hier hetzelfde euvel, ze zitten nu helemaal op KVV.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Hier lusten ze geen farmfood. Verwende mormels. Dus ik geef ze op dit moment alleen nog maar kvv. In het begin voerde ik 's ochtends brokken en 's avonds carnibest. Dat ging bij Sita heel goed. Taro ging er van aan de diarree, vandaar dat ik nu alleen nog maar kvv geef.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Myra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennenhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Myra »

Hier ook tevreden FF voerder, de honden zien er super uit, goede ontlasting en niet veel

Ik wissel het ook af met KVV, vaak savonds krijgen ze Duck, of enkelvoudige pens bij de FF
Afbeelding
Groetjes Marije, Ajana en Bear
*Mike en *Myra
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Shibby schreef:
Knoeppie schreef:Knoeppie krijgt sinds een jaar Farm Food en wij zijn er meer dan tevreden over.
Hier dezelfde ervaring voor Leia, alleen de vermindering van het hongergevoel is hier niet te herkennen. :mrgreen:
Ik merk bij Leia ook geen problemen als er een keer een maaltijd vervangen wordt door kvv of pens oid. :wink:
En Shibby? Die lust het niet :smile:
Knoeppie krijgt buiten de FF een dag of 3 KVV en/of BARF
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
doggy

Oke, over het algemeen dus goede ervaringen.

Hij eet het met smaak.

Ik heb die test gedaan die op de site stond van Farmfood ( 2 bekjers met water en azijn), en je ziet duidelijk hoe Farmfood op lost en hoe de andere brokjes blijven drijven.

Maar ik doe het dus wel goed als ik hem 4 dagen Farmfood geef en de rest ( 3 dagen) Carnibest geef??

Of mag je bijvoorbeeld ook gewoon Farmfood geven en vers vlees geven wanneer het uitkomt (dus onregelmatig), maar dat lijkt me niet echt goed voor zijn maag / darmen.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

doggy schreef:Oke, over het algemeen dus goede ervaringen.

Hij eet het met smaak.

Ik heb die test gedaan die op de site stond van Farmfood ( 2 bekjers met water en azijn), en je ziet duidelijk hoe Farmfood op lost en hoe de andere brokjes blijven drijven.

Maar ik doe het dus wel goed als ik hem 4 dagen Farmfood geef en de rest ( 3 dagen) Carnibest geef??

Of mag je bijvoorbeeld ook gewoon Farmfood geven en vers vlees geven wanneer het uitkomt (dus onregelmatig), maar dat lijkt me niet echt goed voor zijn maag / darmen.
Bij Sita deed ik dat wel. Dat ging echt prima. Taro ging er van aan de diarree. Kwestie van uitproberen en kijken hoe hij er op reageert.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
doggy

Oke, dankje wel.
SuzieC1970
Zeer actief

antheman schreef:Kees krijgt het nu 6 maanden.
hij vindt het niet te vreten :pffff:
Ik meng het met Carocroc, wat hij wel lekker vindt.
Ik heb ook nog Cavom geprobeerd, maar dat verantwoorde spul vindt hij allemaal vies.
Ik ga volledig over op Carocroc.
Troost je, Carocroc is ook verantwoord hoor ! Zitten ook geen kleur,geur en smaakstoffen in en ook geen chemische anti-oxidanten ! Ben er altijd heel tevreden over geweest... Carocroc is alleen geexpandeerd en Cavom en FF geperst. Sommige honden vinden een geperste brok echt niet lekker helaas...Ik heb er hier eentje die van geperst sloten water gaat drinken, dus die gaat binnekort ook over op de carocroc ! :wink:
doggy

SuzieC1970 schreef:

Troost je, Carocroc is ook verantwoord hoor ! Zitten ook geen kleur,geur en smaakstoffen in en ook geen chemische anti-oxidanten ! Ben er altijd heel tevreden over geweest... Carocroc is alleen geexpandeerd en Cavom en FF geperst. Sommige honden vinden een geperste brok echt niet lekker helaas...Ik heb er hier eentje die van geperst sloten water gaat drinken, dus die gaat binnekort ook over op de carocroc ! :wink:
Ik heb gelezen dat ze van Farmfood meer gaan drinken, vooral in het begin.
Zouden ze daarom uit de sloot drinken??
Omdat ze dan dorst hebben??
Het is maar een suggestie, maar komt dat vele drinken dan omdat het een geperste brok is??
SuzieC1970
Zeer actief

doggy schreef:
SuzieC1970 schreef:

Ik heb gelezen dat ze van Farmfood meer gaan drinken, vooral in het begin.
Zouden ze daarom uit de sloot drinken??
Omdat ze dan dorst hebben??
Het is maar een suggestie, maar komt dat vele drinken dan omdat het een geperste brok is??
Meestal drinken ze idd tijdelijk meer. Of dat te maken heeft met een andere vertering of met eventuele ontgifting dat weet ik niet precies, maar meestal is het na een week of twee weer over. Bij Max helaas niet, die drinkt op geperst altijd veel meer dan op een geexpandeerde brok. Op zich niet zo'n probleem maar hij moet er ook zo vaak en nodig van plassen... :mrgreen:
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

:ok: Ik was ook erg tevreden over FF
Afbeelding
ridgebackfan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door ridgebackfan »

hier ook heel tevreden over Farmfood en ook over de service als je een probleem hebt je kan altijd bellen of mailen en ze staan meteen klaar om je te helpen.
Ik geef drie dgn ( ma-di-wo) smuldier en de andere dagen farmfood.
Ze poepen twee keer per dag en mooie stevige drollen :smile:

Canex was ik ook heel tevreden over onze hond Saba kon jammer genoeg niet tegen de geperste brok en gaf daar van over dus ben ik toen over gegaan op Canex zalm.
Maar omdat ik zelf liever geperste brok geef nu weer over op Farmfood na het overlijden van Saba
Kan niet zeggen dat ze nu meer drinken dan bij de andere brokken
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart

kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Hier zit er eentje op 's morgens FF en 's avond Carnibest, hij eet het allebei prima en zit voor een oud hondje goed in z'n vachtje. Sinds de overstap van een bekende niet-geperste brok naar deze combinatie ruikt hij ook veel minder uit z'n vachtje.
bri
Zeer actief

Ongelezen bericht door bri »

ik heb het ook een poosje gedaan, ff en carnibest..
beviel op zich prima, ze deden het er goed op, maar ik ben toch helemaal overgestapt op carnibest afgewisseld met barf-producten
Ik zou niet de brokken mengen met de kvv..
dit in verband met de verschillende verteringsprocessen.
als je beide op 1 dag wilt geven, laat er dan 6/8 uur tussen zitten.
of zoals je al aangaf, een paar dagen kvv en een paar dagen ff
De weg is lang als je blijft struikelen
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik heb het ruim 2 jaar gevoerd denk ik.
Op zich was ik heel tevreden, het enige nadeel was dat Nika er steeds van moest spugen, blijkbaar zijn geperste brokken voor haar net te zwaar (op cavom en prins spuugde zij ook).
Nika krijgt nu dus een krokante brok (Fokker) en dat gaat prima.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

wij voeren hier nu ook een jaar of 2 farmfood en ben erg tevreden...Bella is een moeilijke eter en als ze een brok 3 weken lang at was dat veel...Gezien het feit dat ze allergieën heeft is een goede weerstand wel belangrijk voor haar en toen ze stiekem de restjes van simba op begon te eten heb ik haar ook ff gegeven...en tot onze verbazing bleef ze dat goed eten...! Nog groter was onze verbazing dat het jaar erop de allergie weg bleef en we dus niet maandelijks een injectie pretnison hoeven te halen bij de da...

Vind het alleen jammer dat het bij ons in de omgeving slecht verkrijgbaar is...de meeste dierenwinkels kunnen het wel bestellen maar hebben het niet standaard in het vak liggen...
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

FF is een prima goedkope brok.
Ik ben er niet weg van.

Als het gaat om een geperste brok, waar ik echt een voorstander van ben vind ik prins veel beter.

Cavom, vind ik veel te zwaar.

Maar de duurdere brokken die ik wat betreft samenstelling ook echt veel beter vindt hebben helaas geen geperste brok.

Het vleesgehalte is beduidend lager bij goedkope brokken.
FF valt wat mij betreft onder de goedkope brok.

Mijn honden krijgen van alles, ze hebben alledrie een eigen brok, en daarnaast krijgen ze carnibest, duck, rodi, en zelf samen gesteld.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Wil je echt graag brokken blijven geven? Je zou namelijk ook je Carnibest-dagen kunnen afwisselen met dagen waarop je zelf maaltijden samenstelt van bijv. vleesbot, spiervlees, ei, vis etc. (lees, als je dat zou willen, in ieder geval bijv. het 'bottendocument' ). Of, als je zelf samenstellen echt niet ziet zitten, wissel dan af met andere soorten en merken kvv.
Toen ik ooit in het verleden kvv afwisselden met een brok, merkte ik dat ze die brokken echt niet graag aten. Daarnaast bleef hun ontlasting wisselend. Inmiddels stel ik al weer een hele tijd zelf maaltijden samen en er wordt hier echt elke dag met heel veel smaak en (kauw)plezier gegeten en is de spijsvertering van de honden optimaal.
Afbeelding
*kelly*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *kelly* »

ik lees hier nu dingen over "geperste brok", kan iemand mij uitleggen wat precies het verschil is en waarom ze er slecht op kunnen reageren...?

Lizzy heeft namelijk soms op onverklaarbare wijze erg last van dr buikje. Het begint altijd 's nachts, heel erg knorren (dr buikje dan, net alsof ze honger heeft, dat geluid) meestal overgeven en gras willen eten. Soms is het meteen de volgende dag over soms is ze 1 a 2 dagen beetje van slag... Ik dacht het kwam omdat ze echt overal aan likt en als het even kan op eet, maar nu ik dit lees kan het hier misschien ook wel mee te maken hebben :denken:
"Mensen kunnen fouten maken, honden kunnen vergeven."

Afbeelding

"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
doggy

http://www.farmfood.nl/hondenvoeding/ho ... okken.html

Als je een stukje naar onderen gaat op die pagina, word er een test gedaan, tussen beide soorten brokken.( een filmpje).
Misschien heeft ze daarom soms last van haar buikje, omdat de gewone brokken blijven drijven en Farmfood niet.
Gittje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gittje »

Daan schreef:Het vleesgehalte is beduidend lager bij goedkope brokken.
FF valt wat mij betreft onder de goedkope brok.
Kan je toch optrekken door rauw vlees of KVV tussen te mengen ?

Met een geperste brok kan dat overigens minder kwaad dan met een geëxpandeerde brok, hoewel ik het al jaren met beide soorten doe zonder enig probleem.
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Ik geef nu een jaar farmfood,geef ze regelmatig vers tusse door,maar niet op vaste dagen,gewoon als het me goed uit komt.
Afbeelding
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Re: Farmfood / ervaringen gevraagd. (Combineren met Carnibes

Ongelezen bericht door ignit »

doggy schreef:Wie geeft zijn hond / honden Farmfood??
Wat zijn jullie ervaringen ermee??
Mijn hond krijgt sinds kort ook Carnibest.
Ik heb in 1998/9 mijn honden overgezet op rauwe voeding met FarmFood. De honden waren allemaal ziek en de omschakeling ging heel geleidelijk - het heeft bijna een jaar geduurd.
Als FF nog steeds dezelfde kwaliteit heeft als tien jaar geleden, is het de beste brok om je hond(en) over te schakelen op rauwe en vers.

Met Carnibest heb ik geen ervaring, ik heb mijn honden overgeschakeld van FF naar barf.

Vriendelijke groet,
Ignit Bekken.
http://www.barf-natuurlijk.nl
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Ik heb Stanley een paar jaar terug als laatste brokkenmerk op FF gehad met daarbij KVV en vis. 's Ochtends beetje FF en 's avonds rauwe voeding. Ging echt prima en was het enige brokkenmerk waar hij aardig op reageerde.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”