Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Benchgebruik of benchmisbruik ?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Saarah schreef:
Pak-de-bal schreef:
Saarah schreef:Voor diegenen die tegen benchgebruik zijn, wat vinden jullie dan van deze uitspraak:
Mijn leidraad daarbij is dat het beestje tevreden gaat liggen slapen in de bench, dan kan er mijns inziens geen sprake zijn van misbruik.
een mens is tevreden , maar een dier doet wat hij wordt opgedragen.

een dier heeft niet eens iets in te brengen, dus kan je dat als echt "tevredenheid" stellen?
ik weet het niet

is een dier tevreden in een dierentuin-hokje??

volgns de citaat wel :roll: maar ik weet het niet :19:
Als mijn hond uit zichzelf in haar bench gaat liggen, terwijl ze het hele huis ter beschikking heeft, lijkt mij wel dat ze er tevreden en met plezier in gaat liggen hé? Of niet? :denken:
dat kan ook komen omdat ze zo geconditioneerd is :19:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

boxersien schreef:Hoezo vreemd dat de bench zo in het standaart pakket is gekomen? tientallen jaren terug waren er nog lang niet zoveel snoeren en draden in huizen aanwezig die pups konden pakken.
Zovele jaren terug was het heel normaal buitenhonden te hebben en zaten ze daar in hokken

De bench is naar mijn idee in opkomst gekomen omdat honden gewoon met de jaren steeds meer mogen. Eerst waren het wakers, daarna hoorden ze bij het gezin, maar buiten. Nog later mochten ze af en toe naar binnen. Daarna zaten ze binnen, maar niet overal. Tegenwoordig maken ze deel uit van het gezin en mogen overal komen. Daarmee hebben ze meer rechten, staan ze nog dichterbij het gezinsleven, maar krijgen ze weer andere aanpassingen. I.p.v. buiten in een kennel of aan een ketting of in een klein deel van het huis mogen ze nu door het hele huis. Omdat dit niet altijd 365 dagen per jaar 24 uur per dag mogelijk is hebben ze de bench bedacht.
Een ideaal onderkomen voor onze kameraden als ze even alleen moeten zijn om hun eigen te beschermen zolang ze nergens vanaf kunnen blijven. Hoeveel honden zouden er al niet omgekomen zijn of grote problemen hebben gehad door gestolen etenswaar, medicatie, elektriciteit, houtsplinters, sokken enz enz enz?????
Hoeveel honden zouden er al dood zijn gegaan door het zitten in de bench als de baas even niet met hem bezig kan zijn?
Sorry hoor maar huishonden 'bestaan' toch echt al een hele lange tijd. In de steden houden mensen al eeuwenlang huishonden, gezelschapshonden, schoothonden, hoe je het ook maar wilt noemen.

En al die 'gevaren' die je noemt, die kun je wegwerken of je let gewoon op, opvoeden noemen ze dat ook wel! :wink:
Toen ik kind was in de jaren '70 hadden we toch echt stroom en ook etenswaren en sokken. Je gaat mij niet wijsmaken dat je een hond alleen maar kunt 'behoeden' door 'm in een bench te stoppen! :mrgreen:

Edit: iets van 10 typo's... :N:
Laatst gewijzigd door Rami op 26 feb 2008 18:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Saarah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australische Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Saarah »

Hutsje schreef:
Saarah schreef:
Pak-de-bal schreef:
Saarah schreef:Voor diegenen die tegen benchgebruik zijn, wat vinden jullie dan van deze uitspraak:
een mens is tevreden , maar een dier doet wat hij wordt opgedragen.

een dier heeft niet eens iets in te brengen, dus kan je dat als echt "tevredenheid" stellen?
ik weet het niet

is een dier tevreden in een dierentuin-hokje??

volgns de citaat wel :roll: maar ik weet het niet :19:
Als mijn hond uit zichzelf in haar bench gaat liggen, terwijl ze het hele huis ter beschikking heeft, lijkt mij wel dat ze er tevreden en met plezier in gaat liggen hé? Of niet? :denken:
Dat doet ze ook soms ja, als ze binnenkomt van buiten vliegt ze naar haar bench, omdat ze weet dat ze dan een snoepje krijgt. En dat is dan idd geconditioneerd.

Maar als wij 's avonds gewoon in de zetel liggen, en Kizzy ligt naast ons, en ze staat dan op en gaat in haar bench verder slapen, dan is dat echt niet omdat dat geconditioneerd is, maar omdat ze daar gewoon zin in heeft.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Mickie schreef:
iones schreef:het werkt hier prima.
Zoals ik al zei: dat het werkt wil nog niet zeggen dat het dan ook goed is.
Dat andere honden slechter worden behandeld, vind ik overigens geen excuus om niet naar je eigen handelen te hoeven kijken.
Mens, je zeurt en je bent een betweter! Jij dringt mij jouw zienswijze op. Ik kijk naar mijn eigen handelen en ik keur het goed! Ik ben tevreden met de resultaten. Ik heb fijne honden die blij en tevreden zijn.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Hutsje
Zeer actief

boxersien schreef:Hoezo vreemd dat de bench zo in het standaart pakket is gekomen? tientallen jaren terug waren er nog lang niet zoveel snoeren en draden in huizen aanwezig die pups konden pakken.
Zovele jaren terug was het heel normaal buitenhonden te hebben en zaten ze daar in hokken

De bench is naar mijn idee in opkomst gekomen omdat honden gewoon met de jaren steeds meer mogen. Eerst waren het wakers, daarna hoorden ze bij het gezin, maar buiten. Nog later mochten ze af en toe naar binnen. Daarna zaten ze binnen, maar niet overal. Tegenwoordig maken ze deel uit van het gezin en mogen overal komen. Daarmee hebben ze meer rechten, staan ze nog dichterbij het gezinsleven, maar krijgen ze weer andere aanpassingen. I.p.v. buiten in een kennel of aan een ketting of in een klein deel van het huis mogen ze nu door het hele huis. Omdat dit niet altijd 365 dagen per jaar 24 uur per dag mogelijk is hebben ze de bench bedacht.
Een ideaal onderkomen voor onze kameraden als ze even alleen moeten zijn om hun eigen te beschermen zolang ze nergens vanaf kunnen blijven. Hoeveel honden zouden er al niet omgekomen zijn of grote problemen hebben gehad door gestolen etenswaar, medicatie, elektriciteit, houtsplinters, sokken enz enz enz?????
Hoeveel honden zouden er al dood zijn gegaan door het zitten in de bench als de baas even niet met hem bezig kan zijn?
eeehhh, ik zit al mijn hele leven in de honden (wordt 40 dit jaar) en onze honden zaten altijd binnen. niet in hokken, of afgesloten ruimtes. net als ook de honden van kenissen ed. doodnormaal. ik geloof niet dat er toen meer draden waren dan nu, wellicht eerder minder met de wireless apparaten van tegenwoordig. onze honden werden gewoon opgevoed. net als de mijne. hier is alleen de greote dradenboel bij de pc weggewerkt,. verder zijn de stopcontacten nog gewoon zoals ze zijn en zitten er ook stekkers in. geen hond die eraan komt, en toch hebben wij geen benches, gek he? ook nog nooit een hoond gewond geraakt door spinters, etenswaren (kwestie van opbergen, net als medicatie, heel logich toch?) in al die 40 jaar en ik weet niet hoeveel honden is het altijd goed gegaan :19: .
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Mickie schreef:
Hutsje schreef:
Saarah schreef:Als mijn hond uit zichzelf in haar bench gaat liggen, terwijl ze het hele huis ter beschikking heeft, lijkt mij wel dat ze er tevreden en met plezier in gaat liggen hé? Of niet? :denken:
Kun jij een hond zodanig conditioneren dat hij uit zichzelf iets gaat doen wat hij niet wil?
wat denk je dat wat er gebeurt met al die pupjes? die worden toch geconditioneerd op de bench? eten in de bench, slapen in de bench, etc. etc. er pas uit als ze stil zijn, negeren als ze lawaai maken, hoe wil jij dat dan noemen? het wordt idd wat lastiger met volwassen honden maar soms lukt dat ook nog wel. bovendien ken ik ook zat honden die mishandeld worden maar toch komen als ze geroepen worden, omdat dat zo hoort en ze weten niet beter.
Afbeelding
Saarah
Zeer actief

Hutsje schreef:
Mickie schreef:
Hutsje schreef:
Saarah schreef:Als mijn hond uit zichzelf in haar bench gaat liggen, terwijl ze het hele huis ter beschikking heeft, lijkt mij wel dat ze er tevreden en met plezier in gaat liggen hé? Of niet? :denken:
Kun jij een hond zodanig conditioneren dat hij uit zichzelf iets gaat doen wat hij niet wil?
wat denk je dat wat er gebeurt met al die pupjes? die worden toch geconditioneerd op de bench? eten in de bench, slapen in de bench, etc. etc. er pas uit als ze stil zijn, negeren als ze lawaai maken, hoe wil jij dat dan noemen? het wordt idd wat lastiger met volwassen honden maar soms lukt dat ook nog wel. bovendien ken ik ook zat honden die mishandeld worden maar toch komen als ze geroepen worden, omdat dat zo hoort en ze weten niet beter.
Maar mijn hond gaat 's avonds toch niet in haar bench liggen omdat dat zo hoort, terwijl ik niets zeg en ze dus evengoed gewoon naast de zetel kan blijven liggen? Ze kan eender waar gaan liggen, maar ze kiest voor haar bench.
Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Hutsje schreef:

eeehhh, ik zit al mijn hele leven in de honden (wordt 40 dit jaar) en onze honden zaten altijd binnen. niet in hokken, of afgesloten ruimtes. net als ook de honden van kenissen ed. doodnormaal. ik geloof niet dat er toen meer draden waren dan nu, wellicht eerder minder met de wireless apparaten van tegenwoordig. onze honden werden gewoon opgevoed. net als de mijne. hier is alleen de greote dradenboel bij de pc weggewerkt,. verder zijn de stopcontacten nog gewoon zoals ze zijn en zitten er ook stekkers in. geen hond die eraan komt, en toch hebben wij geen benches, gek he? ook nog nooit een hoond gewond geraakt door spinters, etenswaren (kwestie van opbergen, net als medicatie, heel logich toch?) in al die 40 jaar en ik weet niet hoeveel honden is het altijd goed gegaan :19: .
tja, er zit altijd nog verschil in per hond, per ras, per situatie, per gezin, per mensen enz.
Super voor jou dat het al 40 jaar lang zo goed gaat!!! Hier ging het ook jaren goed en ik was ook tegen een bench. Totdat boris hier als enigste hond kwam te zitten (andere boxer overleed en gezien boris zijn ontzettend jaloers gedrag in huis naar andere honden durven we het niet aan nog een tweede bij hem te zetten). Boris zocht naar een veilig plekje maar vond hem niet. Dit heeft hij in de bench wel gevonden. Die hoeft niet afgesloten te worden of wat dan ook. Het is zijn plek, helemaal van hem waar hij altijd veilig is (en ja, soms is dit door de deur dicht te doen anders is zijn veilig plekje nietmeer zijn plek. Mijn neefjes en nichtjes zien nog neit allemaal in dat de bench voor boris is en dan ook echt voor hem. Net zoals zijn mand en kussens op mijn slaapkamer, in de kamer en in het kantoor.)
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Hutsje schreef:
Mickie schreef:
Hutsje schreef:
wat denk je dat wat er gebeurt met al die pupjes? die worden toch geconditioneerd op de bench? eten in de bench, slapen in de bench, etc. etc. er pas uit als ze stil zijn, negeren als ze lawaai maken, hoe wil jij dat dan noemen? het wordt idd wat lastiger met volwassen honden maar soms lukt dat ook nog wel. bovendien ken ik ook zat honden die mishandeld worden maar toch komen als ze geroepen worden, omdat dat zo hoort en ze weten niet beter.[/quote

Elke hond is toch geconditioneerd?? Of het nu op de bench, de mand, het kussen, de bank, het bed, een vloerkleedje of wat dan ook is?
Wat maakt het nu uit of ze zodra ze na het laatste rondje binnen komen in hun mand duiken of zodra ze binnen komen in hun bench duiken? Beiden borgt een velige plaats alleen bij de ene plaats kunnen ze nog weg en bij de andere niet, maar kan boris doen wat hij wil hier 's nachts? Dan zal hij 's nachts gewoon in zijn bench gaan slapen. Overdag ligt hij overal en nergens, 's avonds ligt hij in zijn mand en als ik thuis ben dan ligt hij vaak bij mijn op mijn kamer op zijn kussen. Geconditioneerd gedrag zonder dat het vervelend is voor de hond of baas :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hutsje schreef:

mijn honden zijn ook opgevoed, alleen ben ik er 's nachts niet bij dus kan ik ook niet zien wat ze doen... zelfde als ik aan het werk ben... ben ik er ook niet bij... :19: Daarnaast kan ik er weinig aan doen als ze gaan knokken als ik er niet ben.... Prima dat het al die jaren bij jou zo goed gaat... bij mij gaat het ook al jaren prima met bench en daarna los....jij tevreden, ik tevreden en hondjes tevreden daar gaat het toch om?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rami
Zeer actief

boxersien schreef: tja, er zit altijd nog verschil in per hond, per ras, per situatie, per gezin, per mensen enz.
Super voor jou dat het al 40 jaar lang zo goed gaat!!! Hier ging het ook jaren goed en ik was ook tegen een bench. Totdat boris hier als enigste hond kwam te zitten (andere boxer overleed en gezien boris zijn ontzettend jaloers gedrag in huis naar andere honden durven we het niet aan nog een tweede bij hem te zetten). Boris zocht naar een veilig plekje maar vond hem niet. Dit heeft hij in de bench wel gevonden. Die hoeft niet afgesloten te worden of wat dan ook. Het is zijn plek, helemaal van hem waar hij altijd veilig is (en ja, soms is dit door de deur dicht te doen anders is zijn veilig plekje nietmeer zijn plek. Mijn neefjes en nichtjes zien nog neit allemaal in dat de bench voor boris is en dan ook echt voor hem. Net zoals zijn mand en kussens op mijn slaapkamer, in de kamer en in het kantoor.)
Natuurlijk zijn er verschillen per individu maar dat was vroeger ook. Hoe lang is de bench eigenlijk in zwang? Pas een jaar of tien, vijftien, hooguit?
In de jaren '30, '40, '50, '60, '70, '80 waren er volop huishonden, allerlei soorten, allerlei rassen in allerlei gezinnen. En toch zijn al die puppies gezond, normaal groot geworden, zonder bench... :wink:
Afbeelding
Saarah
Zeer actief

Rami schreef:
boxersien schreef: tja, er zit altijd nog verschil in per hond, per ras, per situatie, per gezin, per mensen enz.
En toch zijn al die puppies gezond, normaal groot geworden, zonder bench... :wink:
Maar dit wil toch niet zeggen dat de bench slecht is?
Afbeelding
iones
Zeer actief

Rami schreef: Natuurlijk zijn er verschillen per individu maar dat was vroeger ook. Hoe lang is de bench eigenlijk in zwang? Pas een jaar of tien, vijftien, hooguit?
In de jaren '30, '40, '50, '60, '70, '80 waren er volop huishonden, allerlei soorten, allerlei rassen in allerlei gezinnen. En toch zijn al die puppies gezond, normaal groot geworden, zonder bench... :wink:
Vroeger hadden de honden ook geen hondenvoer. En nu ben je niet goed bezig als je je hond niet specifiek hondenvoer geeft. :wink:
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Rami
Zeer actief

Saarah schreef: Maar dit wil toch niet zeggen dat de bench slecht is?
Niet slecht misschien maar ook niet de leukste oplossing, wel de makkelijkste. Ik vind een bench te klein, zoals ik al schreef. Een hond wil graag van ligplek wisselen, poten strekken, drinken. Dat kan allemaal wel in een afgebakend gedeelte van je huis, niet in een bench. :wink:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Rami schreef: Niet slecht misschien maar ook niet de leukste oplossing, wel de makkelijkste. Ik vind een bench te klein, zoals ik al schreef. Een hond wil graag van ligplek wisselen, poten strekken, drinken. Dat kan allemaal wel in een afgebakend gedeelte van je huis, niet in een bench. :wink:
Jawel hoor, tenzij je een hele grote hond hebt en een klein bench.
Rami
Zeer actief

iones schreef:
Rami schreef: Natuurlijk zijn er verschillen per individu maar dat was vroeger ook. Hoe lang is de bench eigenlijk in zwang? Pas een jaar of tien, vijftien, hooguit?
Vroeger hadden de honden ook geen hondenvoer. En nu ben je niet goed bezig als je je hond niet specifiek hondenvoer geeft. :wink:
Ja precies en dat is ook al zo'n onzin. Honden werden 'vroeger' ook gezond groot op pens, botten, afsnijdsels en tafelrestjes! :wink:
En weet je, ik geef nog steeds geen specifiek hondenvoer, wel pens, botten, vlees, orgaan en tafelrestjes.
Ik ben gewoon hopeloos ouderwets! :mrgreen:
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Rami schreef: Ik vind een bench te klein, zoals ik al schreef. Een hond wil graag van ligplek wisselen, poten strekken, drinken. :
Bauke ligt dàn weer hier , en als hij het warm krijgt, dàn weer daar
en dàt kan niet in een bench, nou....hij zou het er benauwd van krijgen :eek:

en... ineens gaat hij inderdaad een beetje drinken :ok:

een vraag aan àl die "bench-houders" , die de honden er uren in hebben zitten:

hebben jullie er dan ook een drinkbak in staan , ?

( vooral in de warme tijd , en na een lange wandeling)
_diva_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _diva_ »

hier ook een bench gebruiker puur om de volgende redenen.
mijn huis bestaat uit een huiskamer en een slaapkamer bij de slaapkamer zitten de wc en douche.
ik heb een klein soort halletje waaraan de keuken grenst hier staat mijn koelkast en de bench.
het is zo ingericht dat ik de bench gebruik als afscheiding zodat diva als wij weg zijn in de keuken zit het is niet veel maar meer als een bench.
we hebben diva met 6 mnd gekregen en ze heeft de eerste tijd niet gesloopt pas na een aantal maanden begon dat en na het 2 de bankstel is ook de bench gekomen.
snachts ligt ze in haar mand bij ons of op de bank of in de bench wat ze zelf wil of op bed :mrgreen: .
verder gaat ze in de keuken/ bench als wij er niet zijn soms wat langer soms kort ligt eraan hoelang ik moet werken.
maar verder is het ook een soort veilige haven voor haar ze vind het vaak fijn om er in te zitten.
ik hoop dat mettertijd dat ding eruit kan tot die tijd blijft hij hier staan.

verder zal ik bij een andere hond niet zo snel een bench gebruiken zit was echter voor haar eigen veiligheid en ik kan niet aan het banken kopen blijven....

dus nee ik zie het niet als misbruik vanuit mijn oogpunt dan...

gr gemma
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Ja,wij hebben er zeer zeker een drinkbak in hangen. Niet staan op de grond vanwege het risico dat ze de bak om kunnen gooien. Onze honden kunnen ook allemaal lopen in de bench,want we hebben behoorlijk grote benches.
In de zomer gaan er meerdere bakken in want dan drinken ze uiteraard ook meer.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Mijn ouders hebben vroeger nooit een bench gebruikt, het kwam dan ook niet in me op om er één te kopen toen ik Gol kreeg. Ze sliep 's nachts in een doos naast het bed die we elke keer steeds iets verder richting gang verplaatsten.
Op een gegeven moment ontdekte ik het labrador-forum waar me aan alle kanten een bench werd geadviseerd. Het veilige-holletje idee sprak me wel aan en de kartonnen doos werd inmiddels ook aardig afgebroken :mrgreen: dus ik haalde een bench.
Gol vond het een heerlijk plekje om te liggen, het deurtje stond eigenlijk altijd open. Het deurtje ging alleen dicht als ze strontvervelend van moeheid werd, dan viel ze in een diepe slaap en deed ik later zachtjes het deurtje weer open.
De bench stond in de hal die we verder sloop-proof gemaakt hadden, dus als Gol alleen was kon het deurtje ook gewoon open staan. Toen ze een maand of 6/7 was ontdekten we dat de hal toch wat te slopen had, het behang kon er natuurlijk nog af! :idea: De vloerbedekking zat ook wat los dus Gol heeft ons even geholpen die te verwijderen, het was toch oude troep :mrgreen:
Ik heb toen in het alleen-zijn-trainen een stapje terug gedaan, en verder heeft ze eigenlijk niks meer gesloopt. Toen ik een paar keer vergeten was de deur naar de woonkamer dicht te doen en ik m'n huis heelhuids terugvond besloot ik de deur maar permanent open te laten. Vanaf een maand of 10 heeft Gol de bench dus verruild voor de bank :mrgreen: en alles is tot nu toe goed gegaan.

Ik had die bench dus eigenlijk net zo goed niet hoeven kopen :smile:
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Hier ook twee benches. Ze eten in de bench omdat ze bloederig kliederen en elkaar de kip in de bek niet gunnen; in de bench hebben ze ieder rustig de tijd op te eten en de bench is makkelijker schoon te houden dan mijn keuken, parket of tapijt.

Ted slaapt 's nachts in de bench omdat ze anders gaat muiten. Dingetjes stukmaken - bij voorkeur de katten - dingetjes opeten (papiertjes, plugjes, tutemefrummeltjes), blaffen en consequent proberen om uiteindelijk in bed te belanden. In haar benchje staat haar mandje met een hol van fleecedekens en daar kruipt ze 's avonds zelf in en wil ze 's ochtends eigenlijk liever niet uit. Sophie begon met slapen in de bench maar gaf vrij snel aan dat ze ook best in de kamer kon slapen. Dus Sophie slaapt in de kamer. Maar die slaapt dan ook gewoon.

Verder zitten ze in de bench als ik wegga. Als ik ze dan los in huis laat worden ze onrustig. Ted zoekt een prominente plek bij een raam en gaat blaffen, of gaat gewoon blaffen zonder raam. Sophie vreet zichzelf op van de stress over waneer de baas misschien weer thuis zal komen. Die staat op haar achterbenen op de bankleuning te panieken als je haar loslaat en weggaat. Wanneer ik ze in de bench stop met een lekker kleedje klinken er twee diepe zuchten en gaan ze heerlijk slapen; geen centje pijn.

Dus: ze zijn zelf gewoon veel rustiger in de bench op de momenten dat ik ervoor kies om ze erin te stoppen dan wanneer ik ze los laat rondlopen.

Ik moet wel zeggen dat ze overdag nooit lang alleen zijn. Ze gaan mee werken en mijn leven is redelijk hondsch-ingesteld. Alleen zijn is een a twee, hooguit drie uurtjes als ik boodschappen ga doen of mot winkelen in winkels waar ze verboden zijn. 's Avonds zijn ze wel langer alleen, bijvoorbeeld als ik uitga, maar da's op een tijdstip dat ze normaal ook in een diepe staat van rust verkeren.

Dus; voor mij is het een handig hulpmiddel. Of, hulpmiddel, voor mijn honden is het een veilige plek waar ze tot rust komen, wat weer handig is voor mij :wink:
Laatst gewijzigd door Geer op 26 feb 2008 19:31, 2 keer totaal gewijzigd.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Pak-de-bal schreef: een vraag aan àl die "bench-houders" , die de honden er uren in hebben zitten:

Nee zeg ben jij gek :N:
Als ze veel drinkt moet ze plassen en als ze dan al uuuuuuren in dr bench zit doet ze het op dr kleed en dan moet ik een naar pisruikende hond wassen en een kleed schoonmaken...kom kom zeg ik ben natuurlijk wel een consequente dierenbeul.

Jacqueline
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Nou, wat er ook al die bladzijden gezegd is, ik ben een tevreden bench gebruiker en als ik nog eens een pup krijg, ga ik zeker die 'hondenbox' weer gebruiken :ok:

Vanaf het moment dat ik Dante in mijn armen kreeg (na haast twee jaar wachten) was ik he-le-maal verknocht aan hem. Je denkt toch zeker niet dat ik dat geliefde pupje zou gaan mishandelen :pffff:
Gr. Marijke
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

jacq1970 schreef:
Nee zeg ben jij gek :N:
Als ze veel drinkt moet ze plassen en als ze dan al uuuuuuren in dr bench zit doet ze het op dr kleed en dan moet ik een naar pisruikende hond wassen en een kleed schoonmaken...kom kom zeg ik ben natuurlijk wel een consequente dierenbeul.

Jacqueline
:mrgreen:
Sassie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sassie »

Ik ben geen voorstander van een bench maar dat komt vooral omdat Wolf het vreselijk vind.
Volgens zijn vorige baas kon hij gerust 6 uur per dag in de bench....
Ik heb het in het begin geprobeerd, een uurtje ofzo maar hij blafte de hele tent bij elkaar en was enorm in paniek.
Bench weggedaan en hij is gewoon los in huis. Heeft nog nooit iets gesloopt en nooit meer geblaft. Voor mij dus nooit meer een bench.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
Rami schreef: Ik vind een bench te klein, zoals ik al schreef. Een hond wil graag van ligplek wisselen, poten strekken, drinken. :
Bauke ligt dàn weer hier , en als hij het warm krijgt, dàn weer daar
en dàt kan niet in een bench, nou....hij zou het er benauwd van krijgen :eek:

en... ineens gaat hij inderdaad een beetje drinken :ok:

een vraag aan àl die "bench-houders" , die de honden er uren in hebben zitten:

ja natuurlijk :19: waaarom zou ik dat niet hebben?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Het topic ging over bench gebruik of bench misbruik en ik denk dat sommige dat door elkaar halen. Misbruik is bij mij de hond zoveel mogelijk in de bench om er vooral geen last van te hebben, dus zo'n uurtje of acht per dag en dan ook nog 's nachts en dat vind ik persoonlijk erg veel.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Mickie schreef:
Tiny schreef:Het topic ging over bench gebruik of bench misbruik en ik denk dat sommige dat door elkaar halen.
Jawel maar voor een aantal mensen staat het gebruik van een bench gelijk aan misbruik :wink:
Inderdaad en dat terwijl er genoeg is aangegeven waarom zij het zo doen zoals ze doen. Maar ik denk dat er hier op het forum niemand zit die zijn hond zo'n zestien uur in de bench laat zitten omdat dat lekker makkelijk is (of het niet durft te vermelden :wink: )
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Mickie schreef: Jawel maar voor een aantal mensen staat het gebruik van een bench gelijk aan misbruik :wink:
Dat is nou in het heel kort wat ik al die tijd al wilde zeggen :mrgreen:
Gr. Marijke
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Moon schreef:
Mickie schreef: Jawel maar voor een aantal mensen staat het gebruik van een bench gelijk aan misbruik :wink:
Dat is nou in het heel kort wat ik al die tijd al wilde zeggen :mrgreen:
zeg dat dan :pffff: :smile:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”