Hoezo vreemd dat de bench zo in het standaart pakket is gekomen? tientallen jaren terug waren er nog lang niet zoveel snoeren en draden in huizen aanwezig die pups konden pakken.
Zovele jaren terug was het heel normaal buitenhonden te hebben en zaten ze daar in hokken
De bench is naar mijn idee in opkomst gekomen omdat honden gewoon met de jaren steeds meer mogen. Eerst waren het wakers, daarna hoorden ze bij het gezin, maar buiten. Nog later mochten ze af en toe naar binnen. Daarna zaten ze binnen, maar niet overal. Tegenwoordig maken ze deel uit van het gezin en mogen overal komen. Daarmee hebben ze meer rechten, staan ze nog dichterbij het gezinsleven, maar krijgen ze weer andere aanpassingen. I.p.v. buiten in een kennel of aan een ketting of in een klein deel van het huis mogen ze nu door het hele huis. Omdat dit niet altijd 365 dagen per jaar 24 uur per dag mogelijk is hebben ze de bench bedacht.
Een ideaal onderkomen voor onze kameraden als ze even alleen moeten zijn om hun eigen te beschermen zolang ze nergens vanaf kunnen blijven. Hoeveel honden zouden er al niet omgekomen zijn of grote problemen hebben gehad door gestolen etenswaar, medicatie, elektriciteit, houtsplinters, sokken enz enz enz?????
Hoeveel honden zouden er al dood zijn gegaan door het zitten in de bench als de baas even niet met hem bezig kan zijn?
Boris loopt hier overdag rond door het hele huis mochten we eens niet thuis zijn. In de zomer zit hij buiten vind hij dan veel fijner in de garage en de tuin.
's nachts niet, dan zit hij in een bench en waarom? Hij zette al weken de koelkast en diepvries 's nachts open en de wasmachine zette hij het wasvakje van open. Niet handig en niet leuk. Hij at gelukkig niets op, maar fijn was het niet. Op mijn slaapkamer kan niet, want ik heb huisstofmijtallergie. Ik kan heel goed een hond om me heen verdragen, maar geen 10 á 12 uur lang intensief contact met een hond in een kleine besloten ruimte.
Dus er is toen een bench gekomen terwijl hij volwassen was. vloerbedekking, te grote bench, een mat, een kussen en in de winter een behoorlijk fleeze deken. Hij gaat er maar wat graag in en niets geen problemen. We hebben een periode gehad dat hij veel jankte, maar daar wkamen we redelijk snel achter. Zijn vloerbedekking stonk. Alles werd elke week uitgewassen en de vloerbedekking vergat ik STOM, maar nu opgelost
Het is een rust voor hond en baas. Boris kan niet weg en gaat rustig liggen slapen en omdat hij niets uit kan halen kan ik weer slapen. Gebruik van een bench is niet slecht, misbruik wel
Net zoals gebruik van een slipketting, riem, prikband, TT, wat dan ook niet slecht is MITS het maar volgens de goede en NETTE handregeling gedaan wordt