Ik heb niet één reden, maar diverse redenen die mij hebben doen besluiten een buitenlandse hond te nemen.Pak-de-bal schreef:ik verbaasde mij er alleen over, de reden waarom jij een buitenlands hond nam,Eline* schreef:Van mij mag iedereen zijn hond halen waar hij wil, maar ga mij niet vertellen dat ik geen buitenlandse hond moet nemen omdat..
ik dacht aan een hele andere reden namelijk.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Arme zwervers in Griekenland
Moderator: moderatorteam
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Mensen zoals jij moeten van de winter eens gaan werken in een Turks of Spaans of Grieks asiel, dan weet je waar je het over hebt als de pups met bosjes in je armen sterven, als er gevechten uitbreken omdat er niets te vreten is en ja, ik heb ze in mijn armen gehad, ik heb opgehangen galgo's en podenco's uit de bomen geplukt, ik heb op een turks toilet gezeten met elf pupjes die alle elf dezelfde nacht in mijn armen overleden zijn, al gillend en piepend en geen medicatie om ze dierwaardig te euthaniseren, ik heb dode honden uit de paddocks gehaald aangevreten en welPak-de-bal schreef: toen was het zeker nog niet " in" .

Persoonlijk en nu zeg ik het nog heel netjes word ik onpasselijk van die zgn dierenliefde van sommigen van jullie

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ja, dat komt dan wel overeen met jouw stelling dat je geen honden uit het buitenland met halen omdat er hier zoveel honden in het asiel zitten, terwijl je zelf een rashond vanaf pup hebt.Neeltje schreef:Misschien moet dan ook maar niemand meer zelf kinderen meer krijgen en alle zielige weesjes uit Azie, Afrika en Zuid Amerika adopteren?

Maar ik denk dat je dat zelf niet helemaal zo ziet he?

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- iones
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- iones
- Zeer actief
Oh, maar dan is hij er dus voor de show, en om te zeggen "ik heb OOK een hond". Want sja, het hebben van een hond is IN he!massam schreef:
nee slimmiede stabij is alleen maar lief en vertoond geen irritant honds gedrag...
![]()

'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- M@scha
- Zeer actief
ja maar dat is al lang geleden dus daar mogen we niet meer over pratenAddy schreef:Dat snap ik niet maar nou is ik ook een dom blondje, het was toch pdb die van haar hondje haar eigen huis niet mocht verlatenmassam schreef: nee slimmiede stabij is alleen maar lief en vertoond geen irritant honds gedrag...
![]()

oooooooooooooo dus het probleem is opgelostmassam schreef:ja maar dat is al lang geleden dus daar mogen we niet meer over pratenAddy schreef:Dat snap ik niet maar nou is ik ook een dom blondje, het was toch pdb die van haar hondje haar eigen huis niet mocht verlatenmassam schreef: nee slimmiede stabij is alleen maar lief en vertoond geen irritant honds gedrag...
![]()

- M@scha
- Zeer actief
je bent echt blond he!Addy schreef:oooooooooooooo dus het probleem is opgelostmassam schreef:ja maar dat is al lang geleden dus daar mogen we niet meer over pratenAddy schreef:Dat snap ik niet maar nou is ik ook een dom blondje, het was toch pdb die van haar hondje haar eigen huis niet mocht verlatenmassam schreef: nee slimmiede stabij is alleen maar lief en vertoond geen irritant honds gedrag...
![]()

- *Linda*
- Zeer actief
Dat moet je zelf weten. Maar Neeltje stelt dat ze het er niet mee eens is omdat hier in Nederland genoeg asielhonden zitten. Als ze daar zo mee zit, zou ze zélf een hond uit het asiel moeten nemen. Maar nee hoor, die laat ze zelf ook lekker zitten. De pot verwijt de ketel noem ik dat. Laten we het eens omdraaien: waarom neemt ze zélf een rashond van een fokker terwijl de nederlandse asielen (zoals ze zelf zegt) vol zitten met honden die op een warm huisje wachten? Dus men mag WEL een fokkershond nemen, maar GEEN buitenlandse hond omdat de nederlandse asielen zo vol zitten. Kom op zeg, hoe hypocriet ben je dan?goud schreef:Wat geeft jou het recht om zo te spreken. We leven in een vrij land en iedereen is vrij om een hond of pup aan te schaffen waar HIJ / ZIJ dat wil.*Linda* schreef:En jij gaat je volgende hond uit het asiel halen? Of gewoon weer bij de fokker en laat je "alle honden die hier zitten en ook een mooi huisje verdienen", zoals je het zelf zo mooi zegt, gewoon maar zitten. Ik denk, ik weet wel zeker dat jij gewoon weer een pup gaat halen. Je hebt dus in deze absolúút geen recht van spreken.Neeltje schreef:Dat ben ik helemaal met je eens. Niet dat het hetzelfde is, maar ik vergelijk het even met de broodfok, zolang er daar gekocht wordt worden de lege plaatsen weer opgevuld want er verandert niets.Suzanne123 schreef:Hoi,
Ik ben het zeker met je eens dat er ontzettend veel leed is daar. Maar, ik vind ook dat het onzinnig is om die dieren naar Nederland te willen halen om te helpen. Vast en zeker schop ik nu tegen schenen, dat is niet mijn bedoeling, maar IK vind dat meer risico's dan oplossingen biedt om de honden uit een buitenland te halen (bijv. spanje en griekenland).
Het leed zal er daar niet minder om worden; elke keer weer zijn er honden te redden. Wil je wat doen? Prima! Zorg voor betere omstandigheden voor de honden DAAR, maar laat ze daar!
Ik vind (maar dat is een persoonlijke mening) dat het risico van meegebrachte parasieten en ziekten te groot is. En, mensen in 'dat soort landen / gebieden' zullen niet anders met dieren gaan omgaan omdat wij er een paar busladingen weghalen. Het leed houdt zichzelf daardoor in stand; er wordt niets structureel opgelost.
Dus; ik zal geen hond via een hulporganisatie naar nederland halen. Ik zal ook een dergelijk initiatief niet steunen.
Zo, val nu allemaal maar over me heen
Suzanne
In die landen zal ook niets veranderen als wij die honden hier naar toe brengen. De mensen leren niet er anders mee om te gaan. Het is als 'n druppel op 'n gloeiende plaat. Er zal in de landen zelf iets 'moeten' veranderen in de omgang met dieren.
Ik krijg soms het gevoel dat wij 'n 'dumpplaats' worden voor alle 'zielige' honden in het buitenland. Wat dan met alle honden die hier in het asiel zitten?? Verdienen die ook niet een mooi huisje?
Daar heeft een ander niet over te oordelen. Ik zal ook geen hond uit een asiel halen.
Maggie.
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- *Linda*
- Zeer actief
En ik ook nietRoelfien schreef:Maar goed, op al mijn reacties op de veronderstellingen over parasieten, ziekten, raar gedrag etc heb ik nog steeds geen antwoord.
Staat het er wellicht raar, zijn mijn vragen onbegrijpelijk, moet ik het anders stellen?

Laatst gewijzigd door *Linda* op 26 feb 2008 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Mee eens. Daarbij, als mensen hier in het topic ook nog eens gaan roepen dat ze 'het recht' hebben om mensen te veroordelen die hulp bieden aan zwerfhonden en/of honden in buitenlandse asielen (op welke manier dan ook), dan zou ik wel eens willen weten waar ze dat 'recht' vandaan halen? Dan wil ik graag gegronde redenen horen en een uitgebreide motivatie. Kennis van zaken, weten waar je het over hebt. Maar zo lang het loze kreten blijven, leg ik dit soort opvattingen maar gewoon naast me neer. Ik weet - gelukkig - beter.*Linda* schreef:
Dat moet je zelf weten. Maar Neeltje stelt dat ze het er niet mee eens is omdat hier in Nederland genoeg asielhonden zitten. Als ze daar zo mee zit, zou ze zélf een hond uit het asiel moeten nemen. Maar nee hoor, die laat ze zelf ook lekker zitten. De pot verwijt de ketel noem ik dat. Laten we het eens omdraaien: waarom neemt ze zélf een rashond van een fokker terwijl de nederlandse asielen (zoals ze zelf zegt) vol zitten met honden die op een warm huisje wachten? Dus men mag WEL een fokkershond nemen, maar GEEN buitenlandse hond omdat de nederlandse asielen zo vol zitten. Kom op zeg, hoe hypocriet ben je dan?

- Rami
- Zeer actief
Nee!Roelfien schreef:Maar goed, op al mijn reacties op de veronderstellingen over parasieten, ziekten, raar gedrag etc heb ik nog steeds geen antwoord.
Staat het er wellicht raar, zijn mijn vragen onbegrijpelijk, moet ik het anders stellen?

Zie mijn eerdere reactie: het zijn loze kreten, niet gebaseerd op enige kennis of ervaring, vandaar dat antwoorden uitblijven...

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Nou is Gina mijn eerste 'buitenlandertje', maar parasieten heb ik (nog) niet gezien. Ziekten, tja gelden handicaps ook?*Linda* schreef:En ik ook nietRoelfien schreef:Maar goed, op al mijn reacties op de veronderstellingen over parasieten, ziekten, raar gedrag etc heb ik nog steeds geen antwoord.
Staat het er wellicht raar, zijn mijn vragen onbegrijpelijk, moet ik het anders stellen?Ik ben toch wel heel erg benieuwd naar de ervaringen met agressieve honden uit het buitenland.
En raar gedrag: het enige wat ik kan bedenken is dat ze me overal achtervolgt :N: .
Waar ik ook ben en hoe diep ze ook slaapt, als ik ook maar even opsta staat ze binnen een fractie van een seconde met haar neus tegen me aangedrukt

Enige minpuntje wat ik kan bedenken is: ze jaagt buiten op katten, eenden en zwanen (het laatste is haar niet goed bekomen

Dus eigenlijk ben ik bedonderd, ik ging voor een collie en kreeg een vermomde jachthond

- iones
- Zeer actief
Parasieten zijn er om om zeep te helpen. Sokkie had ook hartworm toen ze hier kwam. DAar hebben we stronghold voor gebruikt.Roelfien schreef:Maar goed, op al mijn reacties op de veronderstellingen over parasieten, ziekten, raar gedrag etc heb ik nog steeds geen antwoord.
Die stichting had haar nooit ziek op moeten sturen. Is fout geweest van de stichting. Niet van ons. Ik ging er vanuit dat ze gezond zou zijn, en gevaccineerd. Dat was de afspraak.
Alleen gezonde honden moet je op reis sturen naar een koud en noordelijk land. En dan is er niets aan de hand. Als de mensen er bewust voor kiezen om een hond met een behandelbare ziekte te kiezen (zoals leishmaniose), dan is er verder denk ik nog niet veel gevaar.
Belangrijk is dat een hond vrij is van teken als hij hierheen komt.
Verder komen veel ziektes toch deze kant op vanwege het opwarmen van het klimaat. Zo hebben we er tegenwoordig blauwtong bij, maar ook vanuit de paardenwereld horen we al alarmerende kreten zoals West nile virus en de spaanse griep. Heeft met import van lusitano's en andalusiers niets te maken. Maar met het oprukken van virussen deze kant op omdat we bijna geen winters meer kennen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- iones
- Zeer actief
Op een hondenforum waar mensen zitten met buitenlandse honden zijn een aantal polls geopend.lieke schreef: En ik ook nietIk ben toch wel heel erg benieuwd naar de ervaringen met agressieve honden uit het buitenland.
Natuurlijk ontzettend kleinschalig, maar dit kwam er uit:
Heeft jullie buitenlandse hond zich snel en makkelijk aangepast aan zijn nieuwe situatie?
Ja
87% [ 28 ]
Nee
12% [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 32
Wat betreft gezondheid:
hoe was de gezondheid van de hond toen hij arriveerde?
gezond
72% [ 36 ]
ziek/iets onder de leden
26% [ 13 ]
Heeft iets onder de leden, maar dat was van te voren bekend
2% [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 50
Het valt dus best mee. Met al die broodfokkers zijn er hier in Nederland niet minder honden in de omloop met problemen m.b.t. gedrag, karakter of gezondheid.
Als je een van m'n eerdere berichten zou hebben gelezen, had je kunnen lezen dat ik 3 katten uit het asiel heb.*Linda* schreef:Dat moet je zelf weten. Maar Neeltje stelt dat ze het er niet mee eens is omdat hier in Nederland genoeg asielhonden zitten. Als ze daar zo mee zit, zou ze zélf een hond uit het asiel moeten nemen. Maar nee hoor, die laat ze zelf ook lekker zitten. De pot verwijt de ketel noem ik dat. Laten we het eens omdraaien: waarom neemt ze zélf een rashond van een fokker terwijl de nederlandse asielen (zoals ze zelf zegt) vol zitten met honden die op een warm huisje wachten? Dus men mag WEL een fokkershond nemen, maar GEEN buitenlandse hond omdat de nederlandse asielen zo vol zitten. Kom op zeg, hoe hypocriet ben je dan?goud schreef:Wat geeft jou het recht om zo te spreken. We leven in een vrij land en iedereen is vrij om een hond of pup aan te schaffen waar HIJ / ZIJ dat wil.*Linda* schreef:En jij gaat je volgende hond uit het asiel halen? Of gewoon weer bij de fokker en laat je "alle honden die hier zitten en ook een mooi huisje verdienen", zoals je het zelf zo mooi zegt, gewoon maar zitten. Ik denk, ik weet wel zeker dat jij gewoon weer een pup gaat halen. Je hebt dus in deze absolúút geen recht van spreken.Neeltje schreef: Dat ben ik helemaal met je eens. Niet dat het hetzelfde is, maar ik vergelijk het even met de broodfok, zolang er daar gekocht wordt worden de lege plaatsen weer opgevuld want er verandert niets.
In die landen zal ook niets veranderen als wij die honden hier naar toe brengen. De mensen leren niet er anders mee om te gaan. Het is als 'n druppel op 'n gloeiende plaat. Er zal in de landen zelf iets 'moeten' veranderen in de omgang met dieren.
Ik krijg soms het gevoel dat wij 'n 'dumpplaats' worden voor alle 'zielige' honden in het buitenland. Wat dan met alle honden die hier in het asiel zitten?? Verdienen die ook niet een mooi huisje?
Daar heeft een ander niet over te oordelen. Ik zal ook geen hond uit een asiel halen.
Maggie.
- iones
- Zeer actief
Nee hoor maar het is dus niet zo omdat ze bij jullie een Cairn kopen dat dit meisje blijft zitten,dat komt echt alleen door de buitenlandertjesgoud schreef: En waarom de mensen bij ons een pup kopen en niet uit het asiel? Nu, die mensen willen graag een bepaald ras. Hebben zich in het ras verdiept door er over te lezen, gaan naar Shows om te kijken.Zo als ook wij zijn gevallen voor de Cairn Terrier. En daar is niets mis mee.
Groetjes,
Maggie.

http://www.dierenasiels.com/specshond.cfm?id=145934
- M@scha
- Zeer actief
is het nou echt zo erg dat ik alleen nog honden wil uit door mij onderzochtte voorouders en lijnen?
ik veroordeel niemand hoor. lees mijn eerdere bericht in dit topic, maar ik krijg het gevoel dat er mensen zijn die het een misdaad vinden dat ik per sé een hond wil hebben uit door mij geselecteerde of in ieder geval goedgekeurde ouders...
dat kan natuurlijk een herplaatser zijn maar gezien mijn honden thuis zal dat om een warm welkom te bevorderen waarschijnlijk een pup zijn.

ik veroordeel niemand hoor. lees mijn eerdere bericht in dit topic, maar ik krijg het gevoel dat er mensen zijn die het een misdaad vinden dat ik per sé een hond wil hebben uit door mij geselecteerde of in ieder geval goedgekeurde ouders...
dat kan natuurlijk een herplaatser zijn maar gezien mijn honden thuis zal dat om een warm welkom te bevorderen waarschijnlijk een pup zijn.

- Rami
- Zeer actief
Nee hoor, dat moet iedereen (en dus ook jij) zelf weten!massam schreef:is het nou echt zo erg dat ik alleen nog honden wil uit door mij onderzochtte voorouders en lijnen?.

Ik vraag me alleen af waarom mensen die kiezen voor een herplaatser aangesproken worden over het feit dat de herplaatser in kwestie uit een buitenlands asiel komt....
En ik word er een beetje moe van dat als het gaat om hulp aan buitenlandse honden, dat er altijd weer gereageerd wordt op de dezelfde manier: 'er zitten ook honden in Nederlandse asielen hoor', 'ze hebben besmettelijk ziektes hoor', 'ze hebben allemaal gedragsproblemen hoor'.
Terwijl je je ook eens informeren over die 'buitenlandse honden', hoe het zit met adoptie, wat er met het geld gedaan wordt door dierenbeschermers ter plaatse, enzovoorts, enzovoorts!

- M@scha
- Zeer actief
ben ik met je eens maar tegelijk komt er dan een denegrerende opmerking in de trant van: ach jou hoef ik niet serieus te nemen, jij hebt vast een fokkershondje (dit zie ik steeds in elk topic over dit onderwerp ik bedoel dus niet speciaal dit topic)Rami schreef:Nee hoor, dat moet iedereen (en dus ook jij) zelf weten!massam schreef:is het nou echt zo erg dat ik alleen nog honden wil uit door mij onderzochtte voorouders en lijnen?.
![]()
Ik vraag me alleen af waarom mensen die kiezen voor een herplaatser aangesproken worden over het feit dat de herplaatser in kwestie uit een buitenlands asiel komt....
En ik word er een beetje moe van dat als het gaat om hulp aan buitenlandse honden, dat er altijd weer gereageerd wordt op de dezelfde manier: 'er zitten ook honden in Nederlandse asielen hoor', 'ze hebben besmettelijk ziektes hoor', 'ze hebben allemaal gedragsproblemen hoor'.
Terwijl je je ook eens informeren over die 'buitenlandse honden', hoe het zit met adoptie, wat er met het geld gedaan wordt door dierenbeschermers ter plaatse, enzovoorts, enzovoorts!
dan voel ik mij ook meteen aangesproken maar ik zeg nooit dat ik het idioot vind.

- iones
- Zeer actief
Zolang je niet bij een broodfokker koopt maar bij zorgvuldige fokkers, en zolang je mij niet erop veroordeelt dat ik mijn hond ergens anders haal (zolang het maar niet bij een geldwolf is), maakt het mij niets uit. DAt is alles.massam schreef:is het nou echt zo erg dat ik alleen nog honden wil uit door mij onderzochtte voorouders en lijnen?![]()
"Daarom" is een verwijzing. "Daar" wijst op iets, een plaats of een reden. MAar die zie ik niet staan.....Neeltje schreef:Daaromiones schreef:Waarom wel katten maar geen honden?

Omdat je in dit soort zaken altijd voor en tegenstanders zult hebben en ik vind daar niets mis mee. Dat is met alles zo. Ik veroordeel jou niet dat jij een hond uit het buitenland hebt. Dat is jou beslissing en of ik er nu wel of niet mee eens ben, dat maakt helemaal niet uit.
Jij krijgt hetzelfde gevoel als dat 'wij' rashond kopers krijgen door reacties van sommigen hier.
Misschien dat er iemand door deze discussie wel beslist om 'n hond uit het buitenland te nemen, wie weet. Dan is voor degenen die erachter staan deze discussie nuttig geweest.
De wereld zou saai zijn als we het overal over eens zouden zijn.
Jij krijgt hetzelfde gevoel als dat 'wij' rashond kopers krijgen door reacties van sommigen hier.
Misschien dat er iemand door deze discussie wel beslist om 'n hond uit het buitenland te nemen, wie weet. Dan is voor degenen die erachter staan deze discussie nuttig geweest.
De wereld zou saai zijn als we het overal over eens zouden zijn.
Gewoon om het heel eenvoudige feit dat ik een rashond wil van pups van af aan.iones schreef:Zolang je niet bij een broodfokker koopt maar bij zorgvuldige fokkers, en zolang je mij niet erop veroordeelt dat ik mijn hond ergens anders haal (zolang het maar niet bij een geldwolf is), maakt het mij niets uit. DAt is alles.massam schreef:is het nou echt zo erg dat ik alleen nog honden wil uit door mij onderzochtte voorouders en lijnen?![]()
"Daarom" is een verwijzing. "Daar" wijst op iets, een plaats of een reden. MAar die zie ik niet staan.....Neeltje schreef:Daaromiones schreef:Waarom wel katten maar geen honden?
- Rami
- Zeer actief
Dat snap ik, heel goed zelfs. Vandaar dat je mij niet zo gauw zult 'betrappen' op dat denigrerende toontje!massam schreef:
ben ik met je eens maar tegelijk komt er dan een denegrerende opmerking in de trant van: ach jou hoef ik niet serieus te nemen, jij hebt vast een fokkershondje (dit zie ik steeds in elk topic over dit onderwerp ik bedoel dus niet speciaal dit topic)
dan voel ik mij ook meteen aangesproken maar ik zeg nooit dat ik het idioot vind.