Ik denk echter ook dat er een deel is die zich gewoon schikken omdat het geen hele moeilijke doordrammerige honden zijn.
Ik weet bijna 100% zeker dat ik Saar hele dagen in een bench zou kunnen stoppen, met deurtje dicht. Ze is geen bench gewend, kent ze niet eens, maar als ze het idee heeft dat ze van de baas daarin moet liggen zal ze het doen
En het zijn dat soort pupjes/honden die bij onwetende, gemakzuchtige hondenbazen (en dan bedoel ik dus echt alleen die categorie voor alle duidelijkheid, dus absoluut niet iedereen die een bench gebruikt ) steeds vaker even snel in de bench geschoven worden denk ik.
En dat alles onder het mom van "hij vindt het best prettig hoor, is er lekker rustig in". Hondje schikt zich wel...
Te makkelijk is het dan voor sommige mensen om zo'n hondje steeds vaker er 'eventjes' in te doen. En dat vind ik niet oke, en dat is een van de dingen die me ook tegenstaan bij het feit dat de bench zo vaak aangeraden wordt.
Goed gebruikt ben ik echt niet anti-bench, maar ik zie een hondje als Saar in een druk gezin waar de hond 'er even bij' is gekomen, al zo uren op een dag 'eventje' in de bench zitten, want ja, ze is er lekker rustig in, en de hondenschool zegt dat het een veilige plek is dan....
En oh ja, als de bazen uit werken zijn, 6 uur per dag, zit ze er uiteraard ook in. Ze vindt het er immers prima, en zo kan ze niks slopen zeggen de boekjes.
Dat de hondenschool en de boekjes het even iets anders bedoelde, dat benchgebruik, willen ze niet snappen of snappen ze echt niet.
Dat is precies wat ik bedoel!!
(Misty is ook zo'n hondje trouwens)
En er zijn echt helaas wel heel veel mensen die zo denken.
Linda (zoekstok) omschreef het ook mooi, zoiets van: het hoort inmiddels standaard bij de puppy uitzet: wat heb ik nodig: riem, bench...
En volgens mij werkt dat het misbruik in de hand zoals Marloes zo mooi omschrijft.