heeft die lange neus van je weer een rel geroken of kom je gewoon lekker je onzin voor de zoveelste keer verkondigenFelix schreef: En als jij in de woonkamer staat, dan is jouw ketting om in de keuek te blijven iets aan de te lange kant!

Moderator: moderatorteam
Als we je nodig hebben, dan rammelen we wel even met een bakstrontAddy schreef:heeft die lange neus van je weer een rel geroken of kom je gewoon lekker je onzin voor de zoveelste keer verkondigenFelix schreef: En als jij in de woonkamer staat, dan is jouw ketting om in de keuek te blijven iets aan de te lange kant!
Leuke website trouwensgoud schreef:Hallo Allemaal.
We mogen best onze eigen mening hier neerschrijven, maar dit lijkt meer een verbale knokpartij.![]()
Het is al zo'n k.......weer. Laten we het dan een beetje gezellig laten.
Zonnige groeten![]()
![]()
Maggie
Ik ben het met je eens hoor. Ik vind het alleen opvallend dat de mensen die oordelen over het halen van honden uit het buitenland omdat er genoeg in het nederlandse siel zitten zelf veelal doodleuk een raspup kopen of notabene fokken. Dat is voor mij reden dit in te brengen om mensen eens te prikkelen om na te denken over hun eigen keuze's in plaats van die van een ander te veroordelen.lieke schreef:Kortom: leven en laten leven. Laat ieder de hond van zijn/haar keuze kiezen en elkaar vooral in elkaars waarde laten!
Niet helemaal waar, er zijn ook griekse asiels die steun krijgen vanuit nederlandiones schreef:Toch zouden deze honden geholpen moeten worden en niet in de steek gelaten. En in Griekenland krijgen ze geen hulp. Het ziet er naar uit dat de enige hulp ligt in de vorm van ze naar andere europese landen te halen. Want voordat die klote mentaliteit daar een keer verandert....
In de vorm van financiele steun? Is op zich mooi, maar er komen er steeds meer honden bij. Uiteraard zijn castratieprogramma's nodig (maar daar zal die steun uit nederland ook wel voor gebruikt worden). Maar hoe dan ook, de steun komt weer uit een ander europees land, en NIET uit griekenland.Addy schreef: Niet helemaal waar, er zijn ook griekse asiels die steun krijgen vanuit nederland
De meeste fokkers zijn broodfokkers. De meeste rashonden worden vooral geboren om iemands portemonee te spekken. Maar als er mensen zijn die WERKELIJK van een ras houden, dan gaan ze naar een erkende fokker die weet waar hij mee bezig is. En dat zijn er maar een paar.lieke schreef:[
Maar er zijn nu eenmaal mensen die een grote voorliefde voor een bepaald ras hebben en bereid zijn om lang te sparen voor de aanschaf van zo'n kostbare pup en die mag je dat genoegen niet ontzeggen.
Ik ben zo'n liefhebber en heb dus rashonden én 2 herplaatsers waarvan 1 ervan dus zo'n stakker uit het buitenland is (in dit geval Polen, die ook niet zo'n beste reputatie op het gebied van dierenliefde heeft).
En zorgt elke pup van jou er niet voor dat er een andere asielhond niet geplaatst wordt? Of gaat die vergelijking alleen maar op voor iemand die een buitenlandse hond neemt?goud schreef:Ja, eens in de 2-3 jaar een nest en dan alleen als we zelf iets willen houden.Addy schreef:Nee wat geeft jou het recht zo te sprekengoud schreef:Wat geeft jou het recht om zo te spreken. We leven in een vrij land en iedereen is vrij om een hond of pup aan te schaffen waar HIJ / ZIJ dat wil.
Daar heeft een ander niet over te oordelen. Ik zal ook geen hond uit een asiel halen.
Maggie.![]()
Laat me gokken, je fokt zelf
Maar zijn nu een beetje aan het afbouwen. Alles wat overlijdt wordt niet meer vervangen door een nieuwe pup.![]()
![]()
Hebben er nu nog 4, en dat is prima te behapstukken. De tijd van 7-8 honden is voorbij.
Maggie
Je hebt gelijk dat het allemaal wat genuanceerder kon worden neergezetEline* schreef:Ik ben het met je eens hoor. Ik vind het alleen opvallend dat de mensen die oordelen over het halen van honden uit het buitenland omdat er genoeg in het nederlandse siel zitten zelf veelal doodleuk een raspup kopen of notabene fokken. Dat is voor mij reden dit in te brengen om mensen eens te prikkelen om na te denken over hun eigen keuze's in plaats van die van een ander te veroordelen.lieke schreef:Kortom: leven en laten leven. Laat ieder de hond van zijn/haar keuze kiezen en elkaar vooral in elkaars waarde laten!
Iones,iones schreef:In de vorm van financiele steun? Is op zich mooi, maar er komen er steeds meer honden bij. Uiteraard zijn castratieprogramma's nodig (maar daar zal die steun uit nederland ook wel voor gebruikt worden). Maar hoe dan ook, de steun komt weer uit een ander europees land, en NIET uit griekenland.Addy schreef: Niet helemaal waar, er zijn ook griekse asiels die steun krijgen vanuit nederland
De meeste fokkers zijn broodfokkers. De meeste rashonden worden vooral geboren om iemands portemonee te spekken. Maar als er mensen zijn die WERKELIJK van een ras houden, dan gaan ze naar een erkende fokker die weet waar hij mee bezig is. En dat zijn er maar een paar.lieke schreef:[
Maar er zijn nu eenmaal mensen die een grote voorliefde voor een bepaald ras hebben en bereid zijn om lang te sparen voor de aanschaf van zo'n kostbare pup en die mag je dat genoegen niet ontzeggen.
Ik ben zo'n liefhebber en heb dus rashonden én 2 herplaatsers waarvan 1 ervan dus zo'n stakker uit het buitenland is (in dit geval Polen, die ook niet zo'n beste reputatie op het gebied van dierenliefde heeft).
Ik zou liever zien dat mensen fel reageren op de vele broodfokkers, i.p.v. over honden uit het buitenland te klagen en intussen rustig een hond gaan halen die ergens uit een strontschuur vandaan komt.
DAn moet je bij de WSPA zijn. Die doet wat dat betreft mooie dingen. Ik vind het heel erg dat hun bestaan noodzakelijk is.lieke schreef: Wel zouden alle dierenliefhebbers, of ze nou wel of niet tegen buitenlandse herplaatsers zijn, het geweldige werk dat heel veel vrijwilligers in deze landen doen (financieel) moeten ondersteunen. Daarmee wordt hopelijk op (korte!) termijn het onnoemelijke dierenleed misschien verminderd.
(En niet alleen hondenleed, maar ook de gruwelen die katten, paarden, ezels, etc., worden aangedaan!)
Ik ken jou niet, heb toch niet over jou geoordeeld. MAar jij voelt je door mij aangesproken. Moet ik hieruit concluderen dat jij een broodfokker bent?goud schreef:
Iones,
Ik moet zeggen dat je wel lef hebt om het grootste deel van de fokkers te bestempelen als broodfokkers.![]()
Die woorden zijn geheel voor jou rekening. En waarom de mensen bij ons een pup kopen en niet uit het asiel? Nu, die mensen willen graag een bepaald ras. Hebben zich in het ras verdiept door er over te lezen, gaan naar Shows om te kijken.Zo als ook wij zijn gevallen voor de Cairn Terrier. En daar is niets mis mee.
Groetjes,
Maggie.
Ook niet waar Iones, er zijn een aantal griekse dierenbeschermingsorganisaties heel aktief om iets aan het dierenleed in hun land te doen.iones schreef:In de vorm van financiele steun? Is op zich mooi, maar er komen er steeds meer honden bij. Uiteraard zijn castratieprogramma's nodig (maar daar zal die steun uit nederland ook wel voor gebruikt worden). Maar hoe dan ook, de steun komt weer uit een ander europees land, en NIET uit griekenland.Addy schreef: Niet helemaal waar, er zijn ook griekse asiels die steun krijgen vanuit nederland
Dat ben ik niet met je eens. Ik denk dat er heel veel goede fokkers zijn die uit liefde voor hun ras er ook heel veel geld en tijd in investeren. Nou zit ik niet in het fokkerswereldje en heb eigenlijk alleen contacten met colliefokkers (tja, een beetje beperkt wereldbeeld, dat geef ik toeiones schreef:De meeste fokkers zijn broodfokkers. De meeste rashonden worden vooral geboren om iemands portemonee te spekken. Maar als er mensen zijn die WERKELIJK van een ras houden, dan gaan ze naar een erkende fokker die weet waar hij mee bezig is. En dat zijn er maar een paar.lieke schreef:[
Ik zou liever zien dat mensen fel reageren op de vele broodfokkers, i.p.v. over honden uit het buitenland te klagen en intussen rustig een hond gaan halen die ergens uit een strontschuur vandaan komt.
Dat zou niet eerlijk zijn. Dit zou inhouden dat alleen mensen in die landen zich mogen voortplanten en de mensen hier niet. Dit is iet anders dan honden in Griekenland: die worden niet gefokt, ze zijn namelijk van niemand. Ze planten zich lukraak voort op straat.Neeltje schreef:Misschien moet dan ook maar niemand meer zelf kinderen meer krijgen en alle zielige weesjes uit Azie, Afrika en Zuid Amerika adopteren?
Dat is geweldig. MAar zouden ze steun krijgen uit eigen land? Ik verwacht geen subsidie van de overheid, maar ik bedoel de bevolking (donaties)?Addy schreef: Ook niet waar Iones, er zijn een aantal griekse dierenbeschermingsorganisaties heel aktief om iets aan het dierenleed in hun land te doen.
Dat is alles wat ik bedoel. Het is nu eenmaal zo dat ruim 75% er alleen op uit is om op een gemakkelijke manier wat bij te verdienen. En ze denken echt niet aan de honden zelf. Ik ken er veels te veel. Ik heb het te vaak gezien, voormalige varkensschuren die muf ruiken, donker zijn, waar de honden zitten, in de stront want ze worden niet dagelijks verschoond, komen er verder nooit uit....massam schreef:
ik fok zelf ook en werk me de tering ervoor. maar iones heeft gewoon gelijk als hij dit zegt.
ik zeg ook dat 75% minimaal van de fokkers niet 100% voor de beesten gaat.
ik bèn geweest in asiels voordat ik Bauke nam, maar er waren alleen maar enorm grote honden,Eline* schreef:Ik vind het alleen opvallend dat de mensen die oordelen over het halen van honden uit het buitenland omdat er genoeg in het nederlandse siel zitten zelf veelal doodleuk een raspup kopen of notabene fokken. Dat is voor mij reden dit in te brengen om mensen eens te prikkelen om na te denken over hun eigen keuze's in plaats van die van een ander te veroordelen.
Ja er is wel degelijk een kentering te bemerken, ook in Griekenland maar Spanje loopt momenteel voorop, die worden steeds aktiever aangaande dierenleediones schreef:Dat is geweldig. MAar zouden ze steun krijgen uit eigen land? Ik verwacht geen subsidie van de overheid, maar ik bedoel de bevolking (donaties)?
Is er al een kentering te bemerken?
het was in de jaren 60 van de vorige eeuw ook al zo, hoor. En daarvoor ook al.iones schreef:Toch zouden deze honden geholpen moeten worden en niet in de steek gelaten. En in Griekenland krijgen ze geen hulp. Het ziet er naar uit dat de enige hulp ligt in de vorm van ze naar andere europese landen te halen. Want voordat die klote mentaliteit daar een keer verandert....
Draai de boel niet om wil je? Van mij mag iedereen zijn hond halen waar hij wil, maar ga mij niet vertellen dat ik geen buitenlandse hond moet nemen omdat.. Want dat is nou precies mijn zaak en daar hebben anderen niets van te vinden, net zo goed alsdat ik niets van anderen vind.Pak-de-bal schreef:ik bèn geweest in asiels voordat ik Bauke nam, maar er waren alleen maar enorm grote honden,Eline* schreef:Ik vind het alleen opvallend dat de mensen die oordelen over het halen van honden uit het buitenland omdat er genoeg in het nederlandse siel zitten zelf veelal doodleuk een raspup kopen of notabene fokken. Dat is voor mij reden dit in te brengen om mensen eens te prikkelen om na te denken over hun eigen keuze's in plaats van die van een ander te veroordelen.
en totaal niet mijn smaak![]()
dat mag ook van jullie?
Dat is bemoedigend. MAar we zijn er nog lang niet.Addy schreef:Ja er is wel degelijk een kentering te bemerken, ook in Griekenland maar Spanje loopt momenteel voorop, die worden steeds aktiever aangaande dierenleediones schreef:Dat is geweldig. MAar zouden ze steun krijgen uit eigen land? Ik verwacht geen subsidie van de overheid, maar ik bedoel de bevolking (donaties)?
Is er al een kentering te bemerken?
Vanuit adoptiegelden worden projecten betaald door onze organisatie. Vandaar dat plaatsing dus een tweeledig doel heeft, van de ene kant bezorg je een hond een fijn leven en van de andere kant help je zijn soortgenoten in land van herkomstsaffie schreef: Maar even serieus, ik vind ook dat de nadruk zou moeten liggen op hulp ter plaatse, maar ik heb geen enkel probleem met het naar Nederland halen van honden uit het buitenland.
Ontwikkelingshulp was vroeger ook nog niet in. Stom hè? Dat we nu wel arme landen helpen om op de rit te komen.Pak-de-bal schreef:het was in de jaren 60 van de vorige eeuw ook al zo, hoor. En daarvoor ook al.iones schreef:Toch zouden deze honden geholpen moeten worden en niet in de steek gelaten. En in Griekenland krijgen ze geen hulp. Het ziet er naar uit dat de enige hulp ligt in de vorm van ze naar andere europese landen te halen. Want voordat die klote mentaliteit daar een keer verandert....
maar toen hoorde je er nog niemand over.![]()
ook in Spanje, Portugal, enz enz
toen was het zeker nog niet " in" .
Denk je werkelijk dat het een kwestie van "in" zijn is?Pak-de-bal schreef: het was in de jaren 60 van de vorige eeuw ook al zo, hoor. En daarvoor ook al.
Je haalt me de woorden uit de mond!Eline* schreef:
Ontwikkelingshulp was vroeger ook nog niet in. Stom hè? Dat we nu wel arme landen helpen om op de rit te komen.
jazeker, was hij er , wij hebben op school en in de kinderkerk heel wat moeten gevenEline* schreef:Ontwikkelingshulp was vroeger ook nog niet in. Stom hè? Dat we nu wel arme landen helpen om op de rit te komen.Pak-de-bal schreef:het was in de jaren 60 van de vorige eeuw ook al zo, hoor. En daarvoor ook al.iones schreef:Toch zouden deze honden geholpen moeten worden en niet in de steek gelaten. En in Griekenland krijgen ze geen hulp. Het ziet er naar uit dat de enige hulp ligt in de vorm van ze naar andere europese landen te halen. Want voordat die klote mentaliteit daar een keer verandert....
jij hebt er geen f*ck mee te maken waarom eline haar honden neemt net als daar bij jou niks mee te maken hebPak-de-bal schreef:ik verbaasde mij er alleen over, de reden waarom jij een buitenlands hond nam,Eline* schreef:Van mij mag iedereen zijn hond halen waar hij wil, maar ga mij niet vertellen dat ik geen buitenlandse hond moet nemen omdat..
ik dacht aan een hele andere reden namelijk.