De bench is uiteindelijk wel gelukt. Hij schikte zich er na veel kunst- en vliegwerk in. Ik ben zelf op een gegeven moment gaan nadenken. Dat ik mijn hond in een kleine kooi zet en dat het misschien ook wel anders kan. En dat hij eigenlijk ook wel gelijk heeft dat hij het maar niks vindt in zo'n ding. Toen is het Prenatal hekje gekomen tussen de keuken en woonkamer.Moon schreef:Wat ik niet helemaal begrijp; je bent begonnen met een bench, dat is niet gelukt. Oké, kan gebeuren, hoe zorgvuldig je het ook aanleert, sommige honden schijnen het gewoon niets te vinden. Maar nu praat je eigenlijk alleen over misbruik en noem je allerlei anti-dingen. Dat snap ik niet zo erg. Als het dus goed gegaan was met je pupje had je heel andere dingen gezegd![]()
![]()
Waarom komt iedereen die anti is met excessen aan? Ik heb weleens de vergelijking gemaakt met een riem; dat is ook een hulpmiddel waar je misbruik van kunt maken. Ik hoorde een tijdje geleden (echt waar) dat iemand zijn drukke Labrador met de riem aan een radiator bond als hij weg moest....
Is het nou echt niet te geloven dat men verantwoord met dit hulpmiddel om kan gaan?
En ja, ik geloof best dat iemand verantwoord met een bench kan omgaan, maar ik hoor en lees iets te veel verhalen over honden veel en lang opsluiten. En een bench en riem zijn inderdaad vergelijkbaar in de zin dat ze tegenwoordig bij het standaard pakket horen om aan te schaffen voor een pup.
Maar dit topic ging toch juist over gebruik en misbruik en wat de mening daarover is? Ik heb geantwoord dat ik alles boven de elf uur in een etmaal misbruik vind. Waar ligt voor jou de grens dan?