Ik weet dat we niks meer kunnen betekenen voor haar in de trant van een operatie of iets maar ppff ik ben zo geschrokken na vanmiddag. Een hond die goed van geest is maar waar het lischaam niet van wil is moeilijk. Hoe zou ik kunnen laten onderzoeken wat dat geweest vanmiddag mischien een zenuwbeklempt ? Naar een manueeltherapeut met haar of kunnen ze zoiets op een foto zien ? Ik weet het niet maar helemaal niks doen is ook zo nuteloos terwijl ik weet dat ze pijn heeft. En haar laten gaan
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Spyro en haar heupen
Moderator: moderatorteam
-
Leane
Spyro en haar heupen
Om een lang verhaal een beetje korter te maken. Toen we Spyro kregen wisten we dat ze HD had. Dat het zo erg was als dat het was wisten we niet maar goed. 3 jaar terug toen ze 2 was ging het heel erg slecht het lopen zo slecht dat lange wandelingen niet meer konden door dat ze ook ED heeft waren nieuwe heupen geen optie omdat dan de revalidatie tijd alle steun op de voorpoten kwam en dat zou ze niet aan kunnen. Ze is wel geopereerd aan haar heupen ze hebben de pezen doorgesneden waardoor er wat meer spelling op de heupen kwam en zo ook minder pijn. En dat had ze zeker minder menig lange wandeling kon ze weer lopen zonder pijn. Maar nu 3 jaar later gaat het toch wel heel hard achteruit en vanmiddag zakte ze door haar achterhand heen
voor de aller eerste keer. Het slechte lopen van de laatste tijd vandaag door haar achterhand gezakt. Het gaat zo hard in 1 keer
Ik weet dat we niks meer kunnen betekenen voor haar in de trant van een operatie of iets maar ppff ik ben zo geschrokken na vanmiddag. Een hond die goed van geest is maar waar het lischaam niet van wil is moeilijk. Hoe zou ik kunnen laten onderzoeken wat dat geweest vanmiddag mischien een zenuwbeklempt ? Naar een manueeltherapeut met haar of kunnen ze zoiets op een foto zien ? Ik weet het niet maar helemaal niks doen is ook zo nuteloos terwijl ik weet dat ze pijn heeft. En haar laten gaan
ik wil er niet aan denken zo kort op Paco...
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Wat ontzettend naar
Geef je haar al bijvoorbeeld Glucosamine als ondersteuning?
Zakt ze misschien door haar achterhand omdat er te weinig bespiering is? Anders zou je misschien kunnen overwegen om haar Anabolen ofzo te geven waardoor haar bespiering beter wordt. Ik roep maar wat hoor, misschien dat het een optie is waardoor het lopen makkelijker gaat en minder pijnlijk?
Geef je haar al bijvoorbeeld Glucosamine als ondersteuning?
Zakt ze misschien door haar achterhand omdat er te weinig bespiering is? Anders zou je misschien kunnen overwegen om haar Anabolen ofzo te geven waardoor haar bespiering beter wordt. Ik roep maar wat hoor, misschien dat het een optie is waardoor het lopen makkelijker gaat en minder pijnlijk?
-
Leane
Glucosamine krijgt ze en ik heb nu ook Artico support dat was er al voor paarden maar is er nu ook in een hondenversie en zo proberen we maar weer voort.
Een anabolen spuit is wel een idee want de bespiering in de achterhand is niet optimaal omdat ze niet zo ver wandelt
Iemand een idee of het iets is om naar Dorit Aharon te gaan ? ik lees daar wel eens wat over.
Een anabolen spuit is wel een idee want de bespiering in de achterhand is niet optimaal omdat ze niet zo ver wandelt
Iemand een idee of het iets is om naar Dorit Aharon te gaan ? ik lees daar wel eens wat over.
-
hercujess
- Sammy & Shunka
- Vaste gebruiker
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- CKS
- Zeer actief
Toevallig heb ik net gisteren in de Volkskrant een artikel gelezen over glucosamine: dat daar totaal geen enkele werking van vastgesteld kon worden
Kl*te want ik heb net een pot besteld voor de slechte knie van één van de westies hier.... wat ik hier nu weer mee moet?
Sterkte met Spyro trouwens... echt waardeloos, om zo'n sterke op zich verder gezonde hond zo te zien lijden...
Kees
Sterkte met Spyro trouwens... echt waardeloos, om zo'n sterke op zich verder gezonde hond zo te zien lijden...
Kees
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
balen joh, ik zou ook naar dorith gaan, of anders naar nog een keer naar een orthopeed of fysiotherapeut?
huts krijgt ook al jaren glucosamine/chondroitine, heb diverse merken geprobeerd, op de gluco van glucosamine.com merkte ik niets, ze doet het wel heel goed op de glucosamine complex van de groende os, en van lucovitaal. als ik dat even niet geef zie ik haar achteruit gaan. daarnaast krijgt ze visolie en vit. c. sterkte!
huts krijgt ook al jaren glucosamine/chondroitine, heb diverse merken geprobeerd, op de gluco van glucosamine.com merkte ik niets, ze doet het wel heel goed op de glucosamine complex van de groende os, en van lucovitaal. als ik dat even niet geef zie ik haar achteruit gaan. daarnaast krijgt ze visolie en vit. c. sterkte!

-
S@ndr@
- Zeer actief
Baco heeft ook slecht heupen, en een onderontwikkelde wervel in zijn rug,
en af en toe verlammings verschijnselen, als hij een hele slechte dag heeft ( echt bijna niet kan lopen), geef ik hem de maximale dosis pijn stilling- dan kom ik er snel genoeg achter of het door pijn komt- of dat er iets bekneld zit in zijn rug.
Knapt het niet binnen een paar uur op, dan moet ik naar de DA voor steroide
.
Dus depijnstillers ziijn echt om aan de hond te vragen wat er aan de hand is( zo was het advies van de DA)
Ik hoop voor jullie dat de DA nog iets kan doen, heel veel sterkte met Spyro
en af en toe verlammings verschijnselen, als hij een hele slechte dag heeft ( echt bijna niet kan lopen), geef ik hem de maximale dosis pijn stilling- dan kom ik er snel genoeg achter of het door pijn komt- of dat er iets bekneld zit in zijn rug.
Knapt het niet binnen een paar uur op, dan moet ik naar de DA voor steroide
Dus depijnstillers ziijn echt om aan de hond te vragen wat er aan de hand is( zo was het advies van de DA)
Ik hoop voor jullie dat de DA nog iets kan doen, heel veel sterkte met Spyro
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Femmel
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou denk ik gaan zoeken naar een combinatie van fysiotherapie, pijnstilling, glucosamine en anabolen injecties. Waardoor ze toch nog lekker mee kan wandelen en minimaal pijn heeft.
Het is "pappen en nathouden" maar als je haar daardoor nog een fijne pijnloze tijd kan geven zou ik het zeker doen.
Ik heb overigens heel erg goede ervaringen met anabolen injecties bij Joy! Ze heeft ze al een aantal keer gehad en het werkt met name goed om de behandeling mee te starten en het van daaruit door haarzelf weer op te laten pakken.
Het is "pappen en nathouden" maar als je haar daardoor nog een fijne pijnloze tijd kan geven zou ik het zeker doen.
Ik heb overigens heel erg goede ervaringen met anabolen injecties bij Joy! Ze heeft ze al een aantal keer gehad en het werkt met name goed om de behandeling mee te starten en het van daaruit door haarzelf weer op te laten pakken.
Groetjes,
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
-
Leane
- Hutsje
- Zeer actief
-
Leane
- Hutsje
- Zeer actief
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Contacteer:
Jeetje, wat heftig.
Ook erg herkenbaar helaas, alhoewel mijn hond niet ook nog eens ED heeft, dus wel kan opvangen met de voorhand.
Maar fijn dat je naar Dorith gaat, wij kunnen hier ook niks meer doen (wel foto's en ook CT-scan gemaakt (universiteit), maar als ze dat nodig vindt zegt ze dat wel). Nu is Bonha met Corticosteroiden en Aharon hartstikke goed, terwijl we alles al geprobeerd hebben. Ik hoop dat het jullie ook verlichting brengen kan. Wij gaan een paar keer per jaar voor ondersteuning even langs.
Knuffel aan Spyro en veel succes woensdag.
Ook erg herkenbaar helaas, alhoewel mijn hond niet ook nog eens ED heeft, dus wel kan opvangen met de voorhand.
Maar fijn dat je naar Dorith gaat, wij kunnen hier ook niks meer doen (wel foto's en ook CT-scan gemaakt (universiteit), maar als ze dat nodig vindt zegt ze dat wel). Nu is Bonha met Corticosteroiden en Aharon hartstikke goed, terwijl we alles al geprobeerd hebben. Ik hoop dat het jullie ook verlichting brengen kan. Wij gaan een paar keer per jaar voor ondersteuning even langs.
Knuffel aan Spyro en veel succes woensdag.
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
-
Leane
- Hutsje
- Zeer actief
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
hè verdorie meid het zit jullie niet mee. Sterkte de komende week, ik hoop voor jullie dat Dorith iets voor jullie kan betekenen
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
-
Leane
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
Leane
Er lag net een grote plas urine op Spyro haar kussen
Ik hou nog een kleine slag om de arm dat Winter er mischien op geplast heeft. Maar die is sinds een week zindelijk en als ze de laatste tijd binnen plaste dan was het voor de deur. En Winter die ligt nooit op het kussen op de slaapkamer omdat ze altijd bij ons is. Spyro ligt daar erg vaak. Even goed in de peiling houden.
Ik hou nog een kleine slag om de arm dat Winter er mischien op geplast heeft. Maar die is sinds een week zindelijk en als ze de laatste tijd binnen plaste dan was het voor de deur. En Winter die ligt nooit op het kussen op de slaapkamer omdat ze altijd bij ons is. Spyro ligt daar erg vaak. Even goed in de peiling houden.
- Aiske
- Zeer actief
-
Leane
We zijn er weer van Dorith ! Rot eind rijden maar goed alles voor de hondjes.
Spyro is behandelt en onderzocht alles wat scheef stond is recht gezet.
Eerst een gesprek en ik had Spyro haar heupfoto's meegenomen wat ze toch wel erg schrikken vond. Na het gesprek is ze begonnen met behandelen. Ze denkt dat ze Spyro goed kan behandelen maar ze maakt zich zorgen om de zenuwen in de achterhand. Ze gaf geen reactie op de pijnprikkels daarop. Mischien dat dat nu wel komt nu ze behandeld is en alles recht staat. Maar mischien blijven die zenuwfunctie's ook wel weg. Dat weten we over 2 weken want dan moeten we terug komen. We hebben pijnstillers meegekregen want die heeft ze echt nodig voor haar heupen. Ik moet gewoon door gaan met de voedingssuplementen die ik al gaf en nu de komende twee weken elke dag een pijnstiller erbij. De komende week 6x 10 min aan de lijn uitlaten en volgende week 5x 13 min lopen aan de lijn. Geen gekke bewegingen niet spelen niet los niet op de bank en uit de auto springen enz. ze vond Spyro nog veelste jong voor de klachten die ze allemaal heeft maar dat wisten we al wel.
Nu duimen de komende twee weken dat de zenuwen in de achterhand gaan werken want dan kunnen we verder met behandelen en anders niet.
Spyro is behandelt en onderzocht alles wat scheef stond is recht gezet.
Eerst een gesprek en ik had Spyro haar heupfoto's meegenomen wat ze toch wel erg schrikken vond. Na het gesprek is ze begonnen met behandelen. Ze denkt dat ze Spyro goed kan behandelen maar ze maakt zich zorgen om de zenuwen in de achterhand. Ze gaf geen reactie op de pijnprikkels daarop. Mischien dat dat nu wel komt nu ze behandeld is en alles recht staat. Maar mischien blijven die zenuwfunctie's ook wel weg. Dat weten we over 2 weken want dan moeten we terug komen. We hebben pijnstillers meegekregen want die heeft ze echt nodig voor haar heupen. Ik moet gewoon door gaan met de voedingssuplementen die ik al gaf en nu de komende twee weken elke dag een pijnstiller erbij. De komende week 6x 10 min aan de lijn uitlaten en volgende week 5x 13 min lopen aan de lijn. Geen gekke bewegingen niet spelen niet los niet op de bank en uit de auto springen enz. ze vond Spyro nog veelste jong voor de klachten die ze allemaal heeft maar dat wisten we al wel.
Nu duimen de komende twee weken dat de zenuwen in de achterhand gaan werken want dan kunnen we verder met behandelen en anders niet.
- Zenda
- Zeer actief
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- ridgebackfan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
ik duim ook heel hard mee,
en ben heel benieuwd wat Dorith Aharon bij de controle gaat zeggen.Hoop zo voor je dat ze toch nog redelijk uit de voeten zal kunnen vooral omdat ze nog je hond nog zo jong is.Wij moeten morgen voor controle ( gelukkig niet zo ernstig als bij jou lieverd)
Maar Yuma had na spelen dat ze heel licht onregelmatig liep elke keer vanaf okt, wrs kwam er dan ook een zenuw telkens beetje klem te zitten want een uurtje laten liep ze weer als een zonnetje en ook mee fietsen ging goed,ze is op twee plaatsen in de rug recht gezet en haar heupen stonden ook niet recht. ( terwijl de foto`s van haar rug in ontspannen toestand keurig waren
Yuma heeft ook HD maar heeft hier gelukkig geen last van
Ik neem morgen ook de andere hond van ons mee gewoon voor check up want ik vind het echt wonderbaarlijk wat Dorit kan
en ben heel benieuwd wat Dorith Aharon bij de controle gaat zeggen.Hoop zo voor je dat ze toch nog redelijk uit de voeten zal kunnen vooral omdat ze nog je hond nog zo jong is.Wij moeten morgen voor controle ( gelukkig niet zo ernstig als bij jou lieverd)
Maar Yuma had na spelen dat ze heel licht onregelmatig liep elke keer vanaf okt, wrs kwam er dan ook een zenuw telkens beetje klem te zitten want een uurtje laten liep ze weer als een zonnetje en ook mee fietsen ging goed,ze is op twee plaatsen in de rug recht gezet en haar heupen stonden ook niet recht. ( terwijl de foto`s van haar rug in ontspannen toestand keurig waren
Yuma heeft ook HD maar heeft hier gelukkig geen last van
Ik neem morgen ook de andere hond van ons mee gewoon voor check up want ik vind het echt wonderbaarlijk wat Dorit kan
Laatst gewijzigd door ridgebackfan op 04 mar 2008 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart
kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info

*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart
kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info