Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nee, ken ik niet. Heb je het al uitgelezen? Bij zo'n oud boekje ben ik wel heel benieuwd naar de gebruikte methode's ( :N: ?). Ik heb zelf wel eens een boek besteld via internet (was ook niet eens goedkoop ). Na een paar blz kwam ik al een foto tegen van een hond die op een tafel vastgebonden stond met touwtjes aan zijn poten en weet ik niet wat. Dat was een of andere methode om te leren apporteren Ben niet verder gegaan met lezen, want ik maakte me zo kwaad! Het ligt nu achterin de kast
Moon schreef:Nee, ken ik niet. Heb je het al uitgelezen? Bij zo'n oud boekje ben ik wel heel benieuwd naar de gebruikte methode's ( :N: ?). Ik heb zelf wel eens een boek besteld via internet (was ook niet eens goedkoop ). Na een paar blz kwam ik al een foto tegen van een hond die op een tafel vastgebonden stond met touwtjes aan zijn poten en weet ik niet wat. Dat was een of andere methode om te leren apporteren Ben niet verder gegaan met lezen, want ik maakte me zo kwaad! Het ligt nu achterin de kast
Lastig apporteren met een tafel aan je poten lijkt me :N:
Ik lees hier wel iets over een katapult met kiezelsteentjes als de hond niet wil komen als je hem roept, soort tt zonder batterijen
Vind ik niet eens zo heel raar trouwens
Én, in de rassenljist staat zélfs de Gammel Dansk Honsehund benoemd
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen. Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jaap* schreef:
Ik lees hier wel iets over een katapult met kiezelsteentjes als de hond niet wil komen als je hem roept, soort tt zonder batterijen
Batterijen waren er toen nog niet
Dat moet echt al een oud boekje zijn. Ik ken Ploon de Raad als keurmeester van Cockers in de beginjaren dat ik showde met mijn cockers......
Nou, 1989 is nog geen 20 jaar geleden, dus niet echt oud.
Ik heb het boekje toch wel, had het ergens anders staan dan ik verwachtte. Het stond tussen de rasboeken en niet bij opvoeding/africhting.
Elmar schreef:Ik heb het boekje toch wel, had het ergens anders staan dan ik verwachtte. Het stond tussen de rasboeken en niet bij opvoeding/africhting.
Ah wat grappig, ik kom er momenteel niet verder in want mijn eega heeft er beslag op gelegd
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen. Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Elmar schreef:Ik heb het boekje toch wel, had het ergens anders staan dan ik verwachtte. Het stond tussen de rasboeken en niet bij opvoeding/africhting.
Ah wat grappig, ik kom er momenteel niet verder in want mijn eega heeft er beslag op gelegd
dus maar even geduld hebben.
Ze heeft het vanzelf wel een keer uit.
Als je er interessante tips in tegen komt houd ik me aanbevolen Jaap
Ik heb alleen het trainingsboekje van A.J. van Buuren.
Uit 1975.
Ik vrees dat daar voor jou geen bruikbare tips in staan.
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje schreef:Ik vrees dat daar voor jou geen bruikbare tips in staan.
Voor jou wel?
Nee
Maar ik heb wat inside info over de schrijver.
Dus wel grappig om te lezen.
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)