Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Arme zwervers in Griekenland

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Arme zwervers in Griekenland

Ongelezen bericht door vinkje »

Ben er gewoon ziek van en de tranen rollen over mijn wangen.
Wat een ellende daar in Griekenland. IK zie net een progr op de duitse rtl, het ging over zwerfhonden in Griekenland. Een moeder en dochter gaan iedere keer naar Griekenland om daar honden te redden, hebben zelf twee zwerfhonden uit dat land. Er is daar een asiel waar 300 honden zitten, allemaal ziek, het wordt beheert door een oude man. Als je al die ellendige hoopjes hond ziet kan het niet enders alsdat de tranen over je wangen stromen. Die man kan dat alleen natuurlijk niet aan, de honden hebben honger en vallen elkaar aan, een heel stel honden viel een zwarte hond aan, de dochter zag het en begon heel hard te huilen, toen liep die oude man er naar toeen pakte een van de grote honden aan zijn achterpoten op, echt vreselijk om te zien, ze zouden elkaar opvreten van de honger.
Er zijn veel honden die bijna niet kunnen lopen, kale plekken, verwondingen. Het asiel waar die oude man voor 300 honden moet zorgen lopen ook alle honden los door elkaar. Wat een verschil met het asiel waar Eline altijd komt, daar zijn meer mensen die voor de honden zorgen, daar ziet het er allemaal netjes uit en lopen de honden ook lekker los door elkaar. Ik zou willen dat ik het progr niet gezien had, dit blijft weer dagenlang door mijn hoofd spelen.
Er was ook geen geld om de beestjes daar medische zorg of fatsoenlijk eten te geven.
Er is daar ook nog een kleiner asiel dat wordt beheert door een vrouw die duits spreekt, daar gaan moeder en dochter elke paar weken naar toe.
Dat vrouwtje van dat asiel vond ook nog vier kleine pupjes in een kartonnen doos op een vuilnisbelt, die ze heel liefdevol mee genomen heeft. Wat een verschil met ons land hier. Ik moest dit echt even kwijt, kan er echt niet tegen, tegen zoveel ellende en dierenleed.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Suzanne
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 19 jul 2008 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Suzanne123 schreef:Hoi,
Ik ben het zeker met je eens dat er ontzettend veel leed is daar. Maar, ik vind ook dat het onzinnig is om die dieren naar Nederland te willen halen om te helpen. Vast en zeker schop ik nu tegen schenen, dat is niet mijn bedoeling, maar IK vind dat meer risico's dan oplossingen biedt om de honden uit een buitenland te halen (bijv. spanje en griekenland).
Het leed zal er daar niet minder om worden; elke keer weer zijn er honden te redden. Wil je wat doen? Prima! Zorg voor betere omstandigheden voor de honden DAAR, maar laat ze daar!
Ik vind (maar dat is een persoonlijke mening) dat het risico van meegebrachte parasieten en ziekten te groot is. En, mensen in 'dat soort landen / gebieden' zullen niet anders met dieren gaan omgaan omdat wij er een paar busladingen weghalen. Het leed houdt zichzelf daardoor in stand; er wordt niets structureel opgelost.

Dus; ik zal geen hond via een hulporganisatie naar nederland halen. Ik zal ook een dergelijk initiatief niet steunen.

Zo, val nu allemaal maar over me heen ;-)

Suzanne
Dat ben ik helemaal met je eens. Niet dat het hetzelfde is, maar ik vergelijk het even met de broodfok, zolang er daar gekocht wordt worden de lege plaatsen weer opgevuld want er verandert niets.

In die landen zal ook niets veranderen als wij die honden hier naar toe brengen. De mensen leren niet er anders mee om te gaan. Het is als 'n druppel op 'n gloeiende plaat. Er zal in de landen zelf iets 'moeten' veranderen in de omgang met dieren.

Ik krijg soms het gevoel dat wij 'n 'dumpplaats' worden voor alle 'zielige' honden in het buitenland. Wat dan met alle honden die hier in het asiel zitten?? Verdienen die ook niet een mooi huisje?
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

* De honden in de nederlandse asiels zitten er meestal niet lang, er zit een flinke doorstroming in. Dus het is absoluut niet zo dat nederlandse honden niet aan de baas komen als mensen buitenlandertjes nemen.

* Welk risico, welke parasieten en ziekten? Het lijkt me wel zo verstandig als je dergelijke zaken schrijft dat je dat even toelicht, zodat we weten waar het over gaat. Want nu valt er niet op te reageren.

Ik val helemaal niet over jullie heen hoor, maar het is wel even handig om het bij feiten te houden. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Neeltje schreef:
Ik ben het zeker met je eens dat er ontzettend veel leed is daar. Maar, ik vind ook dat het onzinnig is om die dieren naar Nederland te willen halen om te helpen. Vast en zeker schop ik nu tegen schenen, dat is niet mijn bedoeling, maar IK vind dat meer risico's dan oplossingen biedt om de honden uit een buitenland te halen (bijv. spanje en griekenland).
Het leed zal er daar niet minder om worden; elke keer weer zijn er honden te redden. Wil je wat doen? Prima! Zorg voor betere omstandigheden voor de honden DAAR, maar laat ze daar!
Ik vind (maar dat is een persoonlijke mening) dat het risico van meegebrachte parasieten en ziekten te groot is. En, mensen in 'dat soort landen / gebieden' zullen niet anders met dieren gaan omgaan omdat wij er een paar busladingen weghalen. Het leed houdt zichzelf daardoor in stand; er wordt niets structureel opgelost.

Dus; ik zal geen hond via een hulporganisatie naar nederland halen. Ik zal ook een dergelijk initiatief niet steunen.

Suzanne
Dat ben ik helemaal met je eens. Niet dat het hetzelfde is, maar ik vergelijk het even met de broodfok, zolang er daar gekocht wordt worden de lege plaatsen weer opgevuld want er verandert niets.

In die landen zal ook niets veranderen als wij die honden hier naar toe brengen. De mensen leren niet er anders mee om te gaan. Het is als 'n druppel op 'n gloeiende plaat. Er zal in de landen zelf iets 'moeten' veranderen in de omgang met dieren.

Ik krijg soms het gevoel dat wij 'n 'dumpplaats' worden voor alle 'zielige' honden in het buitenland. Wat dan met alle honden die hier in het asiel zitten?? Verdienen die ook niet een mooi huisje?
Grotendeels mee eens..
behalve het punt
Ik zal ook een dergelijk initiatief niet steunen
Als ze nou daar een stichting met nederlands mensen zouden oprichten die je dan weer met geld zou kunnen steunen zodat die honden daar toch een prettig leven zouden kunnen hebben zou ik dat wel steunen..
Aangezien je ze niet naar nederland haalt maar toch steunt en ze iets goeds bied vind ik dat wel een juiste oplossing..En daarmee blijven onze asiels ook niet overvol zitten..
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
S.Bijlsma1
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door S.Bijlsma1 »

Suzanne
Ook ik ben het hier helemaal mee eens, oplossingen bieden op die plaatsen zelf is veel beter dan het probleem verplaatsen.
En daar komt ook nog een bij, ondanks dat veel honden uit het buitenland wel 'normaal' zijn, dat er ook heel veel honden naar Nederland komen die hier helemaal niet op hun plek zijn (o.a. doordat ze heel angstig of juist agressief zijn).
Ik vind het dus beter om ter plekke een oplossing te vinden.
Roelfien
Zeer actief

S.Bijlsma1 schreef:

Suzanne
Ook ik ben het hier helemaal mee eens, oplossingen bieden op die plaatsen zelf is veel beter dan het probleem verplaatsen.
En daar komt ook nog een bij, ondanks dat veel honden uit het buitenland wel 'normaal' zijn, dat er ook heel veel honden naar Nederland komen die hier helemaal niet op hun plek zijn (o.a. doordat ze heel angstig of juist agressief zijn).
Oh? Vertel eens? Heb je dat onderzocht, veel agressieve en angstige buitenlandse honden meegemaakt?
S.Bijlsma1
Vaste gebruiker

Roelfien schreef:* De honden in de nederlandse asiels zitten er meestal niet lang, er zit een flinke doorstroming in. Dus het is absoluut niet zo dat nederlandse honden niet aan de baas komen als mensen buitenlandertjes nemen.
Voor een deel is dit waar, maar dit geld vooral voor de jongere en vrij makkelijke (en vaak kleinere) honden. Het kan voor wat grotere, oudere of wat 'moeilijkere' honden soms zelfs enkele jaren duren voordat ze weer een goed tehuis vinden. Maar dit zal waarschijnlijk niet komen doordat mensen honden uit het buitenland halen, maar omdat de meeste mensen nu eenmaal liever een jonge hond hebben waar zo weinig mogelijk aan gedaan hoeft te worden.
S.Bijlsma1
Vaste gebruiker

Roelfien schreef:
S.Bijlsma1 schreef:

Suzanne
Oh? Vertel eens? Heb je dat onderzocht, veel agressieve en angstige buitenlandse honden meegemaakt?
Ja inderdaad, meerdere meegemaakt.
Roelfien
Zeer actief

S.Bijlsma1 schreef:
Roelfien schreef:
S.Bijlsma1 schreef:

Suzanne
Ja inderdaad, meerdere meegemaakt.
Waar? in het asiel waar je werkt? Kun je er iets meer over vertellen?
Neeltje

Er zijn toch echt wel honden die jaren hier in Nederland in de asiels zitten. Omdat ze eigenlijk niet meer te plaatsen zijn, vaak verknipt door van eigenaar naar eigenaar te gaan.
Daanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daanie »

moeilijk maar dit is niet een welles nietes verhaal vind ik.

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik heb het idee dat de buitenlandertjes die hier komen redelijk zorgvuldig geselecteerd worden.
En voor een hoop is het toch mooi dat ze hier in nederland bazen krijgen waar ze echt heel erg gewenst zijn.
Neem niet weg dat ik ook vind dat er juist in landen waar zo met honden wordt omgegaan een mentaliteitsverandering moet plaatsvinden.
Maar goed daar is heel veel geld, tijd en kennis voor nodig en het is volgens mij echt enorm moeilijk om zoiets op te zetten.

Kortom voor mij een verhaal met duidelijk 2 kanten al neig ik ook vooral naar opvoeden van bevolking en opvangen van honden ter plaatse.
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

S.Bijlsma1 schreef:
Roelfien schreef:* De honden in de nederlandse asiels zitten er meestal niet lang, er zit een flinke doorstroming in. Dus het is absoluut niet zo dat nederlandse honden niet aan de baas komen als mensen buitenlandertjes nemen.
Voor een deel is dit waar, maar dit geld vooral voor de jongere en vrij makkelijke (en vaak kleinere) honden. Het kan voor wat grotere, oudere of wat 'moeilijkere' honden soms zelfs enkele jaren duren voordat ze weer een goed tehuis vinden. Maar dit zal waarschijnlijk niet komen doordat mensen honden uit het buitenland halen, maar omdat de meeste mensen nu eenmaal liever een jonge hond hebben waar zo weinig mogelijk aan gedaan hoeft te worden.
Wellicht in Marssum. :wink:
Maar hier in de Randstad is de doorstroming van honden, ook de grotere en de volwassen honden niet zo'n groot probleem.
Alleen de moeilijkere honden zijn lastig herplaatsbaar, maar als ik zie hoe de doorloopsnelheid van de berichtjes op dierenasiels.com is dan gaat het prima met de herplaatsing van allerhande honden in allerhande stadia van hun leven. :wink:
Roelfien
Zeer actief

Neeltje schreef:Er zijn toch echt wel honden die jaren hier in Nederland in de asiels zitten. Omdat ze eigenlijk niet meer te plaatsen zijn, vaak verknipt door van eigenaar naar eigenaar te gaan.
Niemand die dat ontkent. :wink:
Maar zouden die honden wel een baasje vinden als we geen buitenlandse honden meer zouden halen?
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Roelfien schreef:De honden in de nederlandse asiels zitten er meestal niet lang, er zit een flinke doorstroming in. Dus het is absoluut niet zo dat nederlandse honden niet aan de baas komen als mensen buitenlandertjes nemen.
Waarom lees ik dan regelmatig dat er honden (waar niet eens veel mis mee is) al een jaar in het asiel zitten?
Roelfien schreef:Oh? Vertel eens? Heb je dat onderzocht, veel agressieve en angstige buitenlandse honden meegemaakt?
Ja, inderdaad. Het vergt vaak heel veel aanpassing van zowel baas als hond om samen in deze maatschappij te kunnen functioneren.
Roelfien schreef:Ik val helemaal niet over jullie heen hoor
Vreemd, die indruk heb ik eigenlijk wel!

Suzanne, ben het grootendeels met je eens. De mensen in die probleemlanden als Spanje en Griekenland, die moeten opgevoed worden! Door uitsluitend de honden hierheen te halen, biedt je geen structurele oplossing.

Petje af voor de mensen die wel een hond uit zo'n land adopteren, want makkelijk is het vaak niet. Maar als er dan ook hier honden in de asiels zitten, dan denk ik wel eens, waarom niet "gewoon" een Nederlandse asielhond?
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Roelfien
Zeer actief

Het gaat niet om of/of. Het gaat om en/en. Dat kan toch ook?
Het een sluit het ander toch niet uit? Je zegt toch ook niet: geen puppies meer nemen, want de asielhonden moeten eerst plekje krijgen? Waarom dan wel tegen buitenlandse honden?

En nee, ik val niet over mensen, MirandaH. Als jij dat wel zo ervaart kan ik daar niet zoveel aan doen.
Maar als ik vragen stel waar geen duidelijke antwoorden op komen, dan mag ik wel doorvragen, toch? :wink:
Want ik wil het echt weten.
Maar omdat iemand het zegt omdat het algemeen genomen zo lijkt te zijn, dan wil het nog niet zeggen dat het zo is. :wink:
S.Bijlsma1
Vaste gebruiker

Roelfien schreef:
S.Bijlsma1 schreef:
Maar hier in de Randstad is de doorstroming van honden, ook de grotere en de volwassen honden niet zo'n groot probleem.
Alleen de moeilijkere honden zijn lastig herplaatsbaar, maar als ik zie hoe de doorloopsnelheid van de berichtjes op dierenasiels.com is dan gaat het prima met de herplaatsing van allerhande honden in allerhande stadia van hun leven. :wink:
Ik werk inderdaad in het asiel in Leeuwarden, maar ook in IJsselstein (vlakbij Utrecht) en ook daar zitten een paar honden die er toch al redelijk lang zitten (en waarvan twee ook al meerdere keren teruggekomen zijn). Maar het zal inderdaad wel per plaats verschillen. Maar ik heb wel gehoord dat enkele grotere asielen ook regelmatig honden uitwisselen met andere asielen, dus misschien is de doorstroming daarom wel groter. Ik weet niet zeker of het asiel in Amsterdam dit ook doet, maar zou een verklaring kunnen zijn.
Roelfien
Zeer actief

En kijk nu voor de gein gewoon eens op deze site, bij de dierendaglijst:
http://www.dierenasiels.com/
Van de 62 honden en 80 katten op de lijst, zijn inmiddels op 23-2-2008 36 honden en 61 katten geplaatst
1 hondenen 2 katten zijn inmiddels mogelijk geplaatst. Drie dieren zijn overleden.
In totaal is sedert 4 october 2007 2/3 van de dieren geplaatst.
Dit vooral ook dankzij de inspanning en inzet van eenieder, die een dier van deze lijst heeft opgenomen.
Kijk, dat vind ik dus helemaal niet slecht.
Daarmee denk ik te kunnen aangeven dat zelfs vele van de moeilijker plaatsbare dieren wel weer een plaatsje vinden, mits er even extra aandacht voor komt.
Roelfien
Zeer actief

S.Bijlsma1 schreef:
Roelfien schreef:
S.Bijlsma1 schreef:
Ik werk inderdaad in het asiel in Leeuwarden, maar ook in IJsselstein (vlakbij Utrecht) en ook daar zitten een paar honden die er toch al redelijk lang zitten (en waarvan twee ook al meerdere keren teruggekomen zijn). Maar het zal inderdaad wel per plaats verschillen. Maar ik heb wel gehoord dat enkele grotere asielen ook regelmatig honden uitwisselen met andere asielen, dus misschien is de doorstroming daarom wel groter. Ik weet niet zeker of het asiel in Amsterdam dit ook doet, maar zou een verklaring kunnen zijn.
Amsterdam weet ik ook niet, maar in Almere doen ze dat ook als ze denken dat bijvoorbeeld een herder die gewend is om te waken beter terecht kan omdat er in bijvoorbeeld Zwolle meer van dat soort honden gezocht worden. En dan blijkt vaak ook dat de hond daar snel herplaatst is, terwijl hij in Almere langdurig in het asiel zat.

Natuurlijk is er een groep honden die het moeilijker heeft om een nieuwe baas te vinden. Maar dat is niet de groep honden die anders bij de baasjes van de buitenlandse honden terecht zou zijn gekomen. :wink:
Dat zijn vaak baasjes die juist wat meer onbevangen honden zonder allerhande opvoedingsproblemen zoeken. En dat zijn buitenlandertjes vaak wel.
En natuurlijk gaat het daar ook wel eens mee fout, zit er ook wel eens een hond tussen die niet bij de juiste baas terecht is gekomen.
Maar dan wordt over het algemeen (heb ik niet over het hele foute asiel in Belgie en consorten) via de stichting voor herplaatsing gezorgd, dus die honden komen zeker niet in het circuit van de nederlandse asiels terecht.
En ja, ik weet dat daar uitzonderingen op zijn, ik heb ze ook wel op dierenasiels.com zien staan. Maar dat is niet de normale gang van zaken. :wink:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Ik ben het zeker met je eens dat er ontzettend veel leed is daar. Maar, ik vind ook dat het onzinnig is om die dieren naar Nederland te willen halen om te helpen.

Waarom :19:
Vast en zeker schop ik nu tegen schenen, dat is niet mijn bedoeling, maar IK vind dat meer risico's dan oplossingen biedt om de honden uit een buitenland te halen (bijv. spanje en griekenland).
Over welke risico's hebben wij het dan wel niet :denken:
Het leed zal er daar niet minder om worden;
Voor die geadopteerde hond is het anders heel wat leed minder
elke keer weer zijn er honden te redden. Wil je wat doen? Prima! Zorg voor betere omstandigheden voor de honden DAAR, maar laat ze daar!
En hieruit blijkt wel dat je niet zo goed weet waar je het over hebt. Juist door het plaatsen van honden kan je meer doen, van de inkomsten worden er o.a. castratie/sterilisatieprojecten opgezet, medicijnen gekocht, het asiel ter plekke verbeterdIk vind (maar dat is een persoonlijke mening) dat het risico van meegebrachte parasieten en ziekten te groot is.
Over welke parasieten en ziekten hebben wij het dan :denken:
En, mensen in 'dat soort landen / gebieden' zullen niet anders met dieren gaan omgaan omdat wij er een paar busladingen weghalen.
Juist de vele publiciteit heeft er o.a. voor gezorgt dat het juist in die landen wat beter begint te gaan. Spanje heeft zelfs zijn wetgeving aangepast op het gebied van dierenleed :roll: Het leed houdt zichzelf daardoor in stand; er wordt niets structureel opgelost.
Niet dus, je ziet in landen waar dierenbeschermers zeer aktief zijn wel degelijk verbeteringen
Nee je moet dierenliefde ook altijd binnen de grenzen houden :pffff:

En jouw hondje komt neem ik aan van een fokker :mrgreen:

Suzanne
Addy

Neeltje schreef: Ik krijg soms het gevoel dat wij 'n 'dumpplaats' worden voor alle 'zielige' honden in het buitenland. Wat dan met alle honden die hier in het asiel zitten?? Verdienen die ook niet een mooi huisje?
Iedere hond verdient een goed huisje en niet over wij praten als je er zelf geen ene malle moer aan doet :roll:
Neeltje

Addy schreef:
Neeltje schreef: Ik krijg soms het gevoel dat wij 'n 'dumpplaats' worden voor alle 'zielige' honden in het buitenland. Wat dan met alle honden die hier in het asiel zitten?? Verdienen die ook niet een mooi huisje?
Iedere hond verdient een goed huisje en niet over wij praten als je er zelf geen ene malle moer aan doet :roll:
Hoe weet jij of ik er geen ene mallemoer aan doe?? Ik mag dan misschien niet m'n hond uit het asiel hebben, maar al m'n katten komen wel uit het asiel en ik heb in het asiel gewerkt hier in Eindhoven, voor noppes.
Addy

Neeltje schreef: Hoe weet jij of ik er geen ene mallemoer aan doe?? Ik mag dan misschien niet m'n hond uit het asiel hebben, maar al m'n katten komen wel uit het asiel en ik heb in het asiel gewerkt hier in Eindhoven, voor noppes.
Wat doe jij dan aan buitenlands dierenleed en vind je het erg belangrijk om te vermelden dat je voor noppes in het asiel werkt :denken:
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik vind het heel belangrijk dat een stichting die zich inzet voor honden/katten en andere dieren in landen waar ze het niet goed hebben zich ook bezig houdt met het " veranderen" van de mentaliteit ter plaatse...maar dat sluit niet uit dat er daarom geen honden/katten naar nederland, belgie of welk land dan ook mpgen komen als daar een adoptieplek voor is... of opvang.
Dat argument over parasieten die meegenomen worden en andere ziektes vind ik een beetje raar... want welke ziektes zijn dat dan... en welke zijn dan besmettelijk???
Dit wordt weer zo een topic of je voor of tegen buitenlandse dieren bent en daar zijn er al zo veel van en vaak weten de tegenstanders niet zo goed waar ze het over hebben en :blah: maar wat in de rondte...beetje jammer weer.

Jacqueline
Afbeelding
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Een aantal jaren geleden deelde ik de gedachte dat het geen nut zou hebben buitenlandse honden hierheen te halen maar nu niet meer.

Onder andere maar wel met name om deze reden die Addy noemt:
Juist door het plaatsen van honden kan je meer doen, van de inkomsten worden er o.a. castratie/sterilisatieprojecten opgezet, medicijnen gekocht, het asiel ter plekke verbeterdI
Trouwens Addy heeft alles heel goed weerlegd.

En dierenliefde kent geen grenzen, althans dat zou niet mogen.
Oplossingen zijn nu eenmaal niet zo simpel.
Het klinkt een beetje als vol is vol, in mijn ogen.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Dierenleed kent geen grenzen...en het dierenleed in het buitenland is vele malen groter als hier in Nederland. Ik ben het er volledig mee eens dat hulp ter plaatse prioriteit moet zijn bij het helpen van buitenlandse honden, maar ik zie er ook absoluut geen kwaad in als stichtingen op zorgvuldige wijze en niet op hele grote schaal honden hierheen halen.
In Nederland vinden erg veel asielhonden binnen een redelijke termijn weer een huis. Dat is heel fijn en dat moet ook zo blijven.
Ik snap alleen niet waarom er iets gevonden moet worden van mensen die kiezen voor een buitenlandse hond. De éen kiest een rashond, de ander een asielhond of herplaatser, waar dan ook vandaan. Waarom moet daar iets van worden gevonden? Als je al iets ergens van moet vinden is het van bewuste fok van bv rashonden en de aanschaf van dergelijke pups terwijl Europa overloopt van de baasloze stakkers die wachten op een heel leven in een asiel of een roze spuit..als ze geluk hebben.
Verbeter de wereld en begin bij jezelf!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Suzanne123 schreef:Ik vind (maar dat is een persoonlijke mening) dat het risico van meegebrachte parasieten en ziekten te groot is.
Waar doel je op? Dat je de kans te groot vindt dat de hond is besmet of doel je op verspreiding hier van deze ziekten?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Neeltje schreef:Dat ben ik helemaal met je eens. Niet dat het hetzelfde is, maar ik vergelijk het even met de broodfok, zolang er daar gekocht wordt worden de lege plaatsen weer opgevuld want er verandert niets.

je kunt je afvragen of die mensen daar vinden dat er een probleem is..als je zonder moeite zoals in Zuid-Spanje alleen al 100.000 honden op jaarbasis doodspuit, hoezo is er dan een probleem? Daar hebben hun toch geen last van? Wij vinden dat een probleem omdat het niet hoort in een beschaaft land en gelukkig beginnen ook steeds meer zuid-europeanen anders tegen dit soort dingen aan te kijken. Maar neem van mij aan dat niets doen ieder geval niets oplost..

En kijk mijn beide hondjes even aan en vertel ze dat het niets oplost dat ze nu hier zijn..voor hun is het echter het verschil geweest tussen hemel of hel. Elk hondenleven telt...toch?
Waarom heb jij dan geen asielhond? Waarom moet ik omdat ik een herplaatser wil me ineens wel verantwoordelijk voelen voor nederlandse asielhonden en jij met je rashond niet?
Wij zijn allemaal even veel of weinig verantwoordelijk voor baasloze dieren en mijns inziens geldt dat voor iedere hond, ook buiten de grenzen van Nederland.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Neeltje

Addy schreef:
Neeltje schreef: Hoe weet jij of ik er geen ene mallemoer aan doe?? Ik mag dan misschien niet m'n hond uit het asiel hebben, maar al m'n katten komen wel uit het asiel en ik heb in het asiel gewerkt hier in Eindhoven, voor noppes.
Wat doe jij dan aan buitenlands dierenleed en vind je het erg belangrijk om te vermelden dat je voor noppes in het asiel werkt :denken:
Ik doe aan dierenleed in Nederland, niet buitenland. Er zijn hier genoeg dieren in Nederland die hulp nodig hebben.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Wietse&Gerda schreef:Als ze nou daar een stichting met nederlands mensen zouden oprichten die je dan weer met geld zou kunnen steunen zodat die honden daar toch een prettig leven zouden kunnen hebben zou ik dat wel steunen..
Aangezien je ze niet naar nederland haalt maar toch steunt en ze iets goeds bied vind ik dat wel een juiste oplossing..En daarmee blijven onze asiels ook niet overvol zitten..
Ik zie je email wel tegemoet. Zoals SDC zijn er overigens zeer veel stichtingen aktief die maar sporadisch honden halen of geen honden halen maar wel ter plaatse proberen leed aan te pakken.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”