Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tuig met handvat

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Yèti
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
Contacteer:

tuig met handvat

Ongelezen bericht door Yèti »

Vorige week toen ik met Yèti met de trein reisde vroeg ik me ineens af of er een tuig bestaat wat ik kan gebruiken om haar op te tillen. Bij de meeste treinen is de trap bij het instappen voor haar gewoon te hoog en te eng en durft ze er niet in. Ik til haar dan op. Maar dit is allemaal erg lastig als het druk is. Ik ben dus op zoek naar een tuig met een handvat zodat ik haar een stukje op kan tillen zodat ze de opstap niet zelf hoeft te maken.
Zou dit wat zijn? http://www.natteneuzen.nl/contents/nl/d ... rness.html
Heeft er toevallig iemand ervaring mee?
Groetjes, Linda en Yèti
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

het lijkt me niks een hond bungelt daar toch in het zijn geen tasjes :denken:
maar dat is puur mijn idee erbij
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Als je maar 'n kleine hond hebt, zou ik even 'n tas nemen. Dan heeft-ie ook geen last van al die mensen die waarschijnlijk al geen rekening houden dat daar nog ergens 'n hondje loopt.
Yèti
Zeer actief
Contacteer:

Zo klein is ze ook weer niet. :wink: Het is toch 10 kg hond.
Twinkel, het is puur om haar te helpen het trapje op te komen, dus ik ga haar er niet mee ronddragen, het gaat denk ik om 10 sec ofzo. :wink:

Meestal reizen we in het weekend en is het niet zo heel erg druk. Vorige week kwam ik toevallig op een maandagmiddag naar huis. Ik vond het erg lastig dat mensen achter je gewoon niet opletten, en je geen tijd gunnen om ff te bukken hond op te tillen, en dan daarna hond weer neer te zetten. :boos:
Groetjes, Linda en Yèti
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Yèti schreef:Zo klein is ze ook weer niet. :wink: Het is toch 10 kg hond.
Twinkel, het is puur om haar te helpen het trapje op te komen, dus ik ga haar er niet mee ronddragen, het gaat denk ik om 10 sec ofzo. :wink:

Meestal reizen we in het weekend en is het niet zo heel erg druk. Vorige week kwam ik toevallig op een maandagmiddag naar huis. Ik vond het erg lastig dat mensen achter je gewoon niet opletten, en je geen tijd gunnen om ff te bukken hond op te tillen, en dan daarna hond weer neer te zetten. :boos:
Ik weet helemaal wat je bedoelt, ik ben 2 jaar met de trein naar school geweest en 1 jaar naar m'n werk. Het is gewoon een kriem. Daarom zou ik het voor m'n hond even veiliger vinden om in 'n tas te zitten. het is toch maar 'n kort stukje totdat je zit? Ik denk dat je hond dat ook fijner zou vinden dan in zo'n hangding. En 10 kg is nog te doen, Tirsa weegt 12 kg en die mag ik trappen op- ern afdragen.
twinkeltje
moderator

ik zie het gewoon al voor me
maar met zo handgreep moet je toch ook nog bukken om die greep te kunnen pakken
:denken:
Afbeelding
Afbeelding
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Je kan haar iets voor de deur toch al oppakken?
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Daanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daanie »

Als je yeti een gewoon tuigje omdoet, kun je haar gewoon zo een beetje ophijsen zodat ze het sprongetje makkelijker kan maken toch.

er zijn hier reacties alsof ze meters gaat lopen met yeti bungelend in een tuig :denken:
Afbeelding
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Voor die 10 seconden van trein in - trein uit, lijkt dat tuig me wel geschikt ja. :wink:
Ik heb er geen ervaring mee maar zo te lezen moet dat makkelijk kunnen.
Het lijkt me inderdaad handig als je haar even zo, hup de trein in kan tillen zonder veel gedoe.
Het is vaak druk en als je ook nog een tas of wat bij je hebt, lijkt me dit een prima en vooral snelle oplossing.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik heb een tijd met Shibby in de spits met de trein gereisd.
Ik zorgde dat ik altijd een rugzak bij had, zodat ik mijn handen vrij had om Shib ruim voor de treindeuren al op te kunnen tillen.
Shibby is +/-50cm en die word dus ook keihard omver gelopen door al die gehaaste, chagerijnige mensen. :roll:

Maar wat betreft tuigjes: Het tuig wat jij laat zien, ken ik niet. Ik weet wel dat veel mensen hier op het forum een survival/k9 tuig hebben (http://www.pulsardogdesign.com/nylon_tuigjes.htm ->survival tuig)
Misschien dat dat ook nog een optie is?
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
twinkeltje
moderator

Daanie schreef:Als je yeti een gewoon tuigje omdoet, kun je haar gewoon zo een beetje ophijsen zodat ze het sprongetje makkelijker kan maken toch.

er zijn hier reacties alsof ze meters gaat lopen met yeti bungelend in een tuig :denken:
nee dat geloof ik niet maar zie het wel zo in mijn fantasie
Afbeelding
Yèti
Zeer actief
Contacteer:

Twinkel, ik zie mezelf al lopen zeg. :smile:

Afbeelding

Wat grappig, volgens mij staat Vegas op de site van pulsardogdesign. :wink:
Groetjes, Linda en Yèti
Afbeelding
Githa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Githa »

Ik heb datzelfde tuig voor Tobias (http://www.natteneuzen.nl/contents/nl/d ... rness.html). Ik gebruik het om hem tijdens het fietsen over de wildroosters te tillen (één hand een fiets en dan blijft er één hand over om de hond te tillen). Daar is ie prima voor :ok: , hij tilt net als ikzelf leerde op de puppycursus, om de borstkas en achteraan de buik. Voor langere stukken tillen dan alleen even over dat opstapje zou ik er niet mee doen, want de hond bungelt toch wel behoorlijk, alhoewel Tobi niet aangeeft dat ie het vervelend vindt. Het is echt een handvat voor even een steuntje in de rug als ie ergens overheen moet.

Tobias weegt trouwens krap elf kilo en is 42 cm hoog.
Laatst gewijzigd door Githa op 25 feb 2008 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Yèti
Zeer actief
Contacteer:

Het Survival K9 tuig heeft toch maar een borstband? Is volgens mij helemaal niet goed om je hond daarmee op te tillen. Dat handvat is echt alleen bedoelt om de hond kort te houden denk ik.
Groetjes, Linda en Yèti
Afbeelding
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoat »

Linda, wij reizen ook met de trein e.d. en op dat soort drukke momenten gewoon even goed je kont naar achteren gooien tijdens het bukken en zeggen " hallo ...... mag ik even" ..... beetje lekker luid zeggen en gegarandeerd dat er ruimte gemaakt wordt want dan zien ze pas dat het om een hondje gaat :idea:
Maar ik til Ljennah van te voren al op en niet op het moment van instappen, fijner voor de hond, fijner voor mij en fijner voor medereizigers die in hun haast zo'n hondje gewoon over het hoofd zien.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Yèti
Zeer actief
Contacteer:

Als het druk is pak ik haar op, op het moment dat we in de rij staan om in te stappen. En dan zet ik haar pas neer als we een zitplek gevonden hebben. Als het rustig is til ik d'r echt alleen bij het trapje en zet haar zo snel mogelijk weer neer. Er zijn trouwens treinen waar ze wel zelf in kan komen, ook bij de bus hoef ik haar niet te tillen.
Oh, op de roltrap moet ik haar ook dragen, want ze weigert erop te stappen. :wink:
Groetjes, Linda en Yèti
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

is dit niets voor je: http://83.98.192.138/~kdogspor/addtocart.php?product=10
of
http://83.98.192.138/~kdogspor/addtocart.php?product=9

*edit* zie dat je die al had... solly :N: Zit ook een handvat op de rug :wink: Overigens met alleen een borstband... maar als het maar een paar seconden is maakt dat niet zo enorm veel uit denk ik....

Dan krijg je dit maar dat kost ook weer wat: http://83.98.192.138/~kdogspor/products ... =11&open=5
Laatst gewijzigd door malinois op 25 feb 2008 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Yèti
Zeer actief
Contacteer:

Malinois, die K9 tuigjes stelde Shibby ook al voor, maar daar zit maar een buikband aan, en het handvat is bedoelt voor korthouden.
Groetjes, Linda en Yèti
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Yèti schreef:Malinois, die K9 tuigjes stelde Shibby ook al voor, maar daar zit maar een buikband aan, en het handvat is bedoelt voor korthouden.
had het al gezien en mn bericht geedit.... dan hou je de reddingshondentuigen over in mn onderste link... maar of dat iets is... wil je een echt draagtuig zit je al snel over de 100 euro...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Yèti schreef:Malinois, die K9 tuigjes stelde Shibby ook al voor, maar daar zit maar een buikband aan, en het handvat is bedoelt voor korthouden.
overigens ligt het eraan hoe zwaar de hond is... heb een aantal pupjes zo even snel makkelijk op kunnen tillen inmiddels aan het handvat .. :wink:
Afbeelding
Agnetha
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russells!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agnetha »

Ik heb 2 van die tuigjes. Ik ben er erg tevreden over! Zeer stevig, hinderen de hond en ze zijn makkelijk op de pakken omdat er 2 banden over de buik lopen. Op vakantie moet ik regelmatig over wildroosters en met 3 honden tegelijk is dat wat lastig. 1 hond onder de arm en de andere til ik daar even aan op.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Pootjes van Yentle, Spikey, Tygo, Harrie en Breeze!!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Mizzsylver schreef:
je kunt er een y band bijbestellen die van de borst naar de buikband loopt.
ja klopt:
http://83.98.192.138/~kdogspor/addtocart.php?product=14

Y-gordel voor het Powertuig

Deze, met klittenband aan de borstriem te bevestigen deel is de optimale aanvulling voor training, voor het gebruik als trektuig of voor het autorijden. Het gebruik van de Y-gordel is zeker aan te bevelen in de groeifase van de hond.

maar ze zijn niet om minutenlang te dragen, het is dan puur voor een paar seconden tillen....
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”