volgens mij lees je niet goed, ik voer ook brok! Maar wel een goede en in combi met kvv en versPak-de-bal schreef:daar geloof ik je wel in, maar het wordt hier zo neergezet , alsof brokken uit den boze is.astrid schreef:Waarom geloof je je dierenarts meer dan een voedingsdeskundige? Een DA krijgt in zijn hele opleiding (duurt een jaar of 8?) misschien 4 maanden voedingsleer. Ik durf te zeggen dat ik meer weet over voeding dan mijn eigen DA. En ik ben nog lang geen voedingsdeskundige. Ik ga naar een dierenarts voor medische zaken, niet voor voedingsadvies.Pak-de-bal schreef:ik ben er van overtuiged dat ik mijn dierenarst meer geloof dan iemand,minhie schreef:Amen to malinois
@ Pak de bal: Als jij nou eens ging lezen voordat je iets typt.. Scheelt ons heel wat bullshit.
En ik geloof voedseldeskundigen boven dierenartsen die hier niks over leren.
die mijn hond met een wolf , dus rechtstreeks , gaat vergelijken![]()
en dat het maar vergif is![]()
en dat je maar daarom je hond rauw vlees móet gaan geven.
en daar gaan jullie ietsje te ver in, vind ik
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
lust geen vers
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door malinois op 24 feb 2008 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Pak-de-bal
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
neePak-de-bal schreef:dit kan niet, want theoretisch gezien moet er toch altijd gif in zitten?malinois schreef:Verder idd veel te duur voor een slechte kwaliteit brok... vergelijk het met een goede brok als Cavom daar heb je bijna het dubbele voor, voor dat geld en het is veel beter en gezonder.
Laatst gewijzigd door malinois op 24 feb 2008 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Golden Stanley
Dat is natuurlijk gelul, Pak-de-bal.Pak-de-bal schreef:mijn hond heeft myositis aan de kauwspieren , zit net te denken:Golden Stanley schreef:Voor mij is het wel bewezen, Pak-de-bal...................ik heb verschillende onderzoeken op mijn website, die toch duidelijk aantonen wat verkeerde voeding voor ellende veroorzaakt en het immuunsysteem afzwakt.Pak-de-bal schreef:zelfs àls het meer vookomt is het nog niet bewezen dat..Rami schreef:Zou er trouwens geen database qua gezondheid en ziektes zijn bij honden? Ik ben namelijk wel benieuwd of ziektes zoals kanker of epilepsie bij de 'moderne' hond vaker voorkomen dan vroeger. Zo ja, dan kan het mede aan voeding gerelateerd zijn.
kan toch ook door fok-programma's een oorzaak hebben?
Niet bij 1 hond, maar bij meerdere groepen honden.
is dat te danken aan de brokken, dan?
als je "ja" schrijft , is het wel erg heftig, vind je niet?
dan heb ik gelijk een schuld-gevoel
Mijn hond heeft een vaccinosis en JA, daar voel ik me erg schuldig over, dat kan ik je vertellen. Toen wist ik niet dat brokvoeding daar debet aan was, laat staan dat ik wist wat vaccinatieschade inhield. Maar met de info en hulp van mensen o.a. op verschillende fora werd het mij wel snel duidelijk dat weerstand en gezonde voeding allesbepalend is.
Schuldgevoel wil ik jou niet aanpraten. Dat heeft er niets mee te maken. Maar juist voor jouw hondje zou verse voeding een hele goeie optie kunnen zijn om zijn immuunsysteem op te krikken. Myositis wordt getriggerd door vaccinaties, maar sommige soorten myositis zijn erfelijk bepaald. Schuldgevoel? Dat moet je pas krijgen, als je blijft volhouden dat brokvoeding zo goed voor je diertje is.
-
Pak-de-bal
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Fan-tas-tisch, ditPak-de-bal schreef:zoveel voorkeur is er niet, hoor, kijk maar naar de natuurfilms.Tamara en Bowie schreef:Als er in het wild genoeg aanbod is heeft een wolf wél voorkeur voor het een of ander.
en trouwens , wat denk je, ...een vogeltje voor een héle roedel?
De wolf eet knaagdieren, haasachtigen, hoefdieren en vogels,maar ook aas en afval wordt gegeten. Enkele grotere prooidieren zijn eland, edelhert, wild zwijn, rendier,bever en ree. Indien voldoende aanwezig vormen hoefdieren de belangrijkste prooidieren. Bij een onderzoek naar het menu van Pools-Duitse wolven bleek dat ree ongeveer de helft van het menu beslaat,edelhert dertig procent en wild zwijn ongeveer vijftien procent. Kleinere dieren beslaan slechts vijf procent van het menu.
Ik hoor graag welk stukje je hierboven niet begrijpt in combinatie met mijn eerdere reactie
Welke natuurfilms heb jij allemaal gekeken?
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
En in de praktijk?Pak-de-bal schreef:dit kan niet, want theoretisch gezien moet er toch altijd gif in zitten?malinois schreef:Verder idd veel te duur voor een slechte kwaliteit brok... vergelijk het met een goede brok als Cavom daar heb je bijna het dubbele voor, voor dat geld en het is veel beter en gezonder.
-
Mauyak
Dat vind ik nu zo flauw,zo van mijn brok is de enige goede.malinois schreef:volgens mij lees je niet goed, ik voer ook brok! Maar wel een goede en in combi met kvv en versPak-de-bal schreef:daar geloof ik je wel in, maar het wordt hier zo neergezet , alsof brokken uit den boze is.astrid schreef:Waarom geloof je je dierenarts meer dan een voedingsdeskundige? Een DA krijgt in zijn hele opleiding (duurt een jaar of 8?) misschien 4 maanden voedingsleer. Ik durf te zeggen dat ik meer weet over voeding dan mijn eigen DA. En ik ben nog lang geen voedingsdeskundige. Ik ga naar een dierenarts voor medische zaken, niet voor voedingsadvies.Pak-de-bal schreef: ik ben er van overtuiged dat ik mijn dierenarst meer geloof dan iemand,
die mijn hond met een wolf , dus rechtstreeks , gaat vergelijken![]()
en daar gaan jullie ietsje te ver in, vind ik
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik voer niet eens Cavom als je goed leestMauyak schreef:Dat vind ik nu zo flauw,zo van mijn brok is de enige goede.malinois schreef:volgens mij lees je niet goed, ik voer ook brok! Maar wel een goede en in combi met kvv en versPak-de-bal schreef:daar geloof ik je wel in, maar het wordt hier zo neergezet , alsof brokken uit den boze is.astrid schreef: Waarom geloof je je dierenarts meer dan een voedingsdeskundige? Een DA krijgt in zijn hele opleiding (duurt een jaar of 8?) misschien 4 maanden voedingsleer. Ik durf te zeggen dat ik meer weet over voeding dan mijn eigen DA. En ik ben nog lang geen voedingsdeskundige. Ik ga naar een dierenarts voor medische zaken, niet voor voedingsadvies.
en daar gaan jullie ietsje te ver in, vind ikook niet iedere hond zal het goed doen op de granenbrok van Cavom.Het is gewoon een merk van de honderden verschillende merken die je kan kopen.En in RC zit BHA en propygallaat.En bha zit ook in bijna ieder menselijk voedsel wat veel vet bevat.het zal allemaal wel loslopen met dat slechte.Laat ieder toch zelf een keuze maken.
Daarnaast zijn er nog een paar andere merken genoemd die ik niet ken... maar mij ook veel en veel te duur zijn

- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
Jezus pak-de-bal.. zoals ik zei, ga eerst eens je facts op een rijtje zetten voordat je wat neertypt, dan komt er misschien iets zinnigs uit..
Hoezo een wolf eet hetzelfde elke dag.. Tuurlijk.. een natuurfilm laat ook zien wat een wolf zijn hele leven eet.. Sjonge jonge.. Ontwetend mens dat je bent..
Maar als jij vrolijk je kop in het zand wil steken, have fun... Kan je ook niet zeggen dat je maar ook IETS hebt geprobeerd aan je hond zijn myositis want je hebt nu info over vaccinatie EN voeding maar je doet er geen reet mee.
En nee misschien ligt het niet aan de voeding en de vaccinatie en is dit erfelijk, maar je kunt toch altijd proberen..
Maar als jij de gok wil wagen omdat je koppig bent...
En omdat je wil luisteren naar een iemand boven allemaal mensen hier die info hebben gezocht en beter hebben bewezen.

Hoezo een wolf eet hetzelfde elke dag.. Tuurlijk.. een natuurfilm laat ook zien wat een wolf zijn hele leven eet.. Sjonge jonge.. Ontwetend mens dat je bent..
Maar als jij vrolijk je kop in het zand wil steken, have fun... Kan je ook niet zeggen dat je maar ook IETS hebt geprobeerd aan je hond zijn myositis want je hebt nu info over vaccinatie EN voeding maar je doet er geen reet mee.
En nee misschien ligt het niet aan de voeding en de vaccinatie en is dit erfelijk, maar je kunt toch altijd proberen..
Maar als jij de gok wil wagen omdat je koppig bent...
En omdat je wil luisteren naar een iemand boven allemaal mensen hier die info hebben gezocht en beter hebben bewezen.

- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Wat een smerige opmerkingPak-de-bal schreef:
Die zijn maag gewend is geraakt aan goede brokken , ( Royal Canine, te duur voor jullie, ? want ik zie het nergens staan,)
Shibby heeft maandenlang Royal Canin gegeten, want dat was goed he.
Terwijl ik zelf alleen m'n uitwonende tegemoetkoming kreeg (250 euro per maand). Ging ik nog iedere maand op m'n fietsje 20 minuten op weg om een 15kg zak Royal Canin weer even zo vrolijk mee naar huis te nemen en bijna 20% van mijn maandbudget bij de dierenwinkel achter te laten voor een hond die gigantische hopen kleffe slijmdrap in het gras legde en wiens vacht vooral erg stoffig, schilverend en niet glanzend was.
Gelukkig kwam ik via het forum hier in aanraking met kvv en rauw en heb ik tegenwoordig een hond die prachtige drollen produceert, een prachtig glanzende vacht heeft en die eindelijk loopt te jengelen en te dreinen bij de koelkast totdat ie z'n eten met veel smaak en enthousiasme op kan eten.
PdB, wat jij aan Bauke te eten geeft, moet je zelf weten en is ook jouw eigen keuze. Maar door jouw opmerking is het beetje respect en begrip wat ik nog voor je op kon brengen, compleet weggevaagd.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Allereerst lees ik nergens dat alle brokken slecht zijn
Toen ik Jeda kreeg, zij was gewend aan brokken maar nam daar muizenhapjes van, ben ik gelijk over gegaan op vers. Mijn god ik heb een hondje nog nooit zo smakelijk zien eten. Mijn dierenarts raadde voor Beau Duck aan ook een kvvv product, zal hij op een andere school hebben gezeten dan
Mijn honden zijn trouwens nooit ziek, op een aangeboren afwijking na dan.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
-
Daan
Wel apart dat FF, Cavom, Prins hier aanbevolen wordt, prima brokken hoor, als je zoekt naar een geperste brok, maar in royal canin en in nutro-choice zit meer vlees per kilo dan in al die drie merken bij elkaar.
Ik ben dus op zoek naar een geperste brok die zich kan meten met de ingredienten van nutro- choice. Bijvoorbeeld.
Ik ben dus op zoek naar een geperste brok die zich kan meten met de ingredienten van nutro- choice. Bijvoorbeeld.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Die hoeveelheid vlees per kilo zegt me dus niet zo veel. De kip die in Nutro-choice brokken en/ of Royal Canin wordt verwerkt is zo kapot gekookt (anders kan het nooit zo lang houdbaar zijn) dat er minder voedingsstoffen overblijven dan in geperste brokken zpals FF, Cavon en Prins.Daan schreef:Wel apart dat FF, Cavom, Prins hier aanbevolen wordt, prima brokken hoor, als je zoekt naar een geperste brok, maar in royal canin en in nutro-choice zit meer vlees per kilo dan in al die drie merken bij elkaar.
Laatst gewijzigd door Rami op 25 feb 2008 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
Biofood schijnt een geperste brok te hebben met een heel hoog vleesaandeel....Is alleen hier niet verkrijgbaar. En ik weet niet hoe het zit met het vleesaandeel in Barca ?Daan schreef:Wel apart dat FF, Cavom, Prins hier aanbevolen wordt, prima brokken hoor, als je zoekt naar een geperste brok, maar in royal canin en in nutro-choice zit meer vlees per kilo dan in al die drie merken bij elkaar.
Ikzelf voer liever Cavom en Prins dan Nutro maar Max doet het niet goed op geperst helaas ! Gizmo krijgt Prins ivm een allergie en doet het er echt heel goed op !! Ben dus nog op zoek naar een goede geepandeerde brok voor Max ( die wel een beetje betaalbaar moet blijven !) Heb mijn vorige honden lang Carocroc gevoerd, misschien ga ik daar maar weer op verder...
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
geen idee of het nog van belang is maar om proberen wat verser te gaan geven kan je vriendin ook nature diet als start proberen. dat heeft namelijk een beetje de structuur van rodi worst en is er in verschillende smaken. als dat goed gaat zou je richting licht gekookte KVV kunnen en van daaruit naar "gewoon" vlees/KVV
heel veel succes!
heel veel succes!