Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat denken jullie

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Wat denken jullie

Ongelezen bericht door Gaia »

Ik wil Gaia eigenlijk overgaan zetten op KVV. Nu heb ik alleen het gevoel dat ze erg snel tandplak ontwikkeld.

Dus wat denken jullie 3x per week pens en 4 dagen kvv is dat voldoende?
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Regelmatig botten geven :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Gaia
Zeer actief

Ja, maar moet ze nog goed aan wennen. Op de een of andere manier wil dat niet zo lukken en kvv wel.

Pens daar integen verteerd ze echt prima. Dus tot het moment dat ze echt over kan gaan op zelf botten verteren, wil ik toch iets gaan doen.
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Ik denk dat 3x per week pens een beetje veel is misschien, mede aangezien er in de meeste KVVs al vrij veel pens zal zitten. Als begin kan het wel, maar ik zou dan wel proberen zsm wat andere BARFdingen te introduceren. En eventueel even letten op dat je een KVV neemt waar weinig pens in zit.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Welke botten geef je ?
Gaia
Zeer actief

Onder andere kippenvleugels. Ik blij puur even op de kip hangen omdat die licht verteerbaar is.

-edit- en ik vermijd de dragende delen zoals nekken of poten. Heel soms dat ik wel eens een lamsribbetje geef, maar dat is zeldzaam.
Laatst gewijzigd door Gaia op 15 feb 2008 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

jelle schreef:Ik denk dat 3x per week pens een beetje veel is misschien, mede aangezien er in de meeste KVVs al vrij veel pens zal zitten. Als begin kan het wel, maar ik zou dan wel proberen zsm wat andere BARFdingen te introduceren. En eventueel even letten op dat je een KVV neemt waar weinig pens in zit.
Hier ben ik het mee eens.

Een aantal dagen pens achter elkaar wordt wel eens geadviseerd om een hond over te zetten van brok naar rauw. Maar dat gaat dan om uiterlijk een week om daarna weer gevarieerd te gaan voeren. Er zit over het algemeen een hele hoop pens in kvv. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Addy

Gaia schreef:Onder andere kippenvleugels. Ik blij puur even op de kip hangen omdat die licht verteerbaar is.

-edit- en ik vermijd de dragende delen zoals nekken of poten. Heel soms dat ik wel eens een lamsribbetje geef, maar dat is zeldzaam.
Heb je al eens kalfsbotten geprobeerd ?
Gaia
Zeer actief

Addy schreef:
Gaia schreef:Onder andere kippenvleugels. Ik blij puur even op de kip hangen omdat die licht verteerbaar is.

Nee nog niet geprobeert, zal er eens naar zoeken. Kun je me een voorbeeld geven van kalfs botten?
Afbeelding
Addy

Gaia schreef:
Addy schreef:

Nee nog niet geprobeert, zal er eens naar zoeken. Kun je me een voorbeeld geven van kalfs botten?
ik haal ze altijd bij de islamitische slager of lamsbotten, geen ribben.
Zelfs mijn opvangpup verdraagt dat prima terwijl ze net een weekje barft
Gaia
Zeer actief

Lam gaat ze helemaal van over de p**p. Dus vandaar dat ik maar op kip ben blijven hangen een beetje.

Ik zal eens langs de slager gaan om te kijken of hij mij wat leuke kalfsbotjes kan geven.
Afbeelding
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Een hond kan vijf keer per week rauwe pens eten en er heel oud mee worden. Of zeven keer per week - of als bijvoer.

Heb dat meerdere malen meegemaakt hier en nu in Suriname, bij logeerhonden - en vroeger, 20 jaar geleden, in Nederland, bij mijn eigen hond.

Alles kan en mag, wanneer voldaan wordt aan de voorwaarden.
Voorwaarde in dit geval is, dat je hond gezond is en het goed doet op rauwe pens. :ok:

Ignit Bekken.
http://barf-natuurlijk.nl
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

ignit schreef:Een hond kan vijf keer per week rauwe pens eten en er heel oud mee worden. Of zeven keer per week - of als bijvoer.

Heb dat meerdere malen meegemaakt hier en nu in Suriname, bij logeerhonden - en vroeger, 20 jaar geleden, in Nederland, bij mijn eigen hond.

Alles kan en mag, wanneer voldaan wordt aan de voorwaarden.
Voorwaarde in dit geval is, dat je hond gezond is en het goed doet op rauwe pens. :ok:

Ignit Bekken.
Maar natuurlijk kan een hond oud worden op alleen pens. Er zijn toch ook zat honden die oud worden op brokken en blikvoer? Daarmee is het toch nog geen goed menu? Ik verbaas me er regelmatig over hoeveel pens er gevoerd wordt door vele versvoerders. Alles wordt teruggebracht op hoe wolven eten, maar als het om de hoeveelheid pens eten gaat, moeten we dat ineens vergeten. Waarom is dat?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Addy

Zoek stok! schreef:Maar natuurlijk kan een hond oud worden op alleen pens. Er zijn toch ook zat honden die oud worden op brokken en blikvoer? Daarmee is het toch nog geen goed menu? Ik verbaas me er regelmatig over hoeveel pens er gevoerd wordt door vele versvoerders. Alles wordt teruggebracht op hoe wolven eten, maar als het om de hoeveelheid pens eten gaat, moeten we dat ineens vergeten. Waarom is dat?
Wat vind jij veel pens ?
Zoek stok!
Zeer actief

En Gaia, mijn hond was ook moeilijk in het eten van botten. Hij kan er nog steeds wat mieperig in zijn, maar hij eet het nu wel.

Jammer dat lamsbotten niet lukken. Ik koop regelmatig een poot van een lam die de islamiet in stukken zaagt voor me. Bram vindt dat heerlijk.

Kun je aan haas komen? Dat is hier ook wel een succes. En konijn? Hertenribben gaan er ook goed in bij Bram.

En geit?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Addy schreef:Wat vind jij veel pens ?
Drie dagen in de week pens vind ik erg veel en dat zie ik in veel menu's staan.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Addy

Zoek stok! schreef:
Addy schreef:Wat vind jij veel pens ?
Drie dagen in de week pens vind ik erg veel en dat zie ik in veel menu's staan.
ja drie dagen vind ik ook veel, hier is max twee dagen maar meestal een dag in de week
Zoek stok!
Zeer actief

Addy schreef:ja drie dagen vind ik ook veel, hier is max twee dagen maar meestal een dag in de week
Zijn we het eens :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Addy

Zoek stok! schreef:
Addy schreef:ja drie dagen vind ik ook veel, hier is max twee dagen maar meestal een dag in de week
Zijn we het eens :wink:
maar ik moet wel zeggen dat ze pens echt het allerlekkerst vinden :mrgreen:
Zoek stok!
Zeer actief

Addy schreef:maar ik moet wel zeggen dat ze pens echt het allerlekkerst vinden :mrgreen:
Ik heb weer die ene hond die pens niks bijzonders vindt :klaar:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Waarom zou pens - en ander slachtafval - geen goed menu zijn? Honden hebben het gegeten vanaf de domesticatie tot de ontwikkeling van nederzettingen tot dorps- en stadsgemeenschappen! :pffff:

Ik geef mijn honden drie tot twaalf maanden achter elkaar pens als hoofdvoeding en bijvoeding - als ik er goed aan kan komen. Daar staat dan wel tegenover dat ze ook wel eens een jaar of twee helemaal NIET krijgen.

Niet te moeilijk doen over wat wel en niet mag volgens de goeroes van deze tijd. Kijken naar je hond, zijn ontlasting en zijn algehele conditie is een veel betere richtlijn voor wat de juiste voeding is voor het dier dat jij onder je hoede hebt. :ok:

Ignit Bekken.
Laatst gewijzigd door ignit op 24 feb 2008 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoek stok!
Zeer actief

ignit schreef:Net te moeilijk doen over wat wel en niet mag volgens de goeroes - kijken naar je hond, zijn ontlasting en zijn algehele conditie is een veel betere richtlijn voor wat de juiste voeding is. :ok:
En dat kunnen dus ook brokken zijn? Er zijn genoeg honden die het daar goed op doen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Addy

Zoek stok! schreef:
Addy schreef:maar ik moet wel zeggen dat ze pens echt het allerlekkerst vinden :mrgreen:
Ik heb weer die ene hond die pens niks bijzonders vindt :klaar:
Ook honden hebben hun eigen smaak :mrgreen:
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Er zijn honden die het beter doen op brokken dan op rauw, vers en/of zelf gemaakt. Er zijn honden, die ziek worden of nog zieker van rauw, vers en/of zelf gemaakt. Er zijn honden, die het beter doen op brokken aangevuld met groenteprutjes en/of rauwe botten met vlees ipv alleen rauw.

Ik heb daar helemaal geen moeite mee! :ok:
Het zijn problemen, die rea;istisch zijn en waar je een vinger op kunt leggen wanneer je begint met rauwe voeding zoals beschreven in Het Bottendocument. Link niet bijdehand, maar is ergens bovenaan de rubriek Voeding te vinden. :jank:

Heb jij er wel problemen mee, ZoekStok. :denken:

Ignit Bekken
Zoek stok!
Zeer actief

ignit schreef:Er zijn honden die het beter doen op brokken dan op rauw, vers en/of zelf gemaakt. Er zijn honden, die ziek worden of nog zieker van rauw, vers en/of zelf gemaakt. Er zijn honden, die het beter doen op brokken aangevuld met groenteprutjes en/of rauwe botten met vlees ipv alleen rauw.

Ik heb daar helemaal geen moeite mee! :ok:
Het zijn problemen, die rea;istisch zijn en waar je een vinger op kunt leggen wanneer je begint met rauwe voeding zoals beschreven in Het Bottendocument. Link niet bijdehand, maar is ergens bovenaan de rubriek Voeding te vinden. :jank:

Heb jij er wel problemen mee, ZoekStok. :denken:

Ignit Bekken
Nee hoor, ik ben geen anti-brok mens. Ik vind het alleen typisch dat iemand die zo betrokken is bij vers voeren alleen op de korte termijn naar honden kijkt (hij doet het er zo goed op, dus is het goed). Een hond kan ook tekorten opbouwen die pas veel later blijken.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Pens als constante hoofdmaaltijd? Dus over langere termijn alleen maar pens, merendeel van de week? Is pens dan zo veelomvattend dat het de balans van botten, spiervlees, vet en orgaanvlees etc kan evenaren?
Want dat is toch waar we met zijn allen van vinden dat het belangrijk is dat honden dat in voldoende variatie krijgen, hoe iemand het rauw voeren ook noemt en welke goeroe je ook "aanhangt".
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Addy

Ik heb er geen moeite mee dat mensen hun honden brokken geven, wel als mensen hun honden goedkope bagger geven waarvan je kan verwachten dat het op termijn gezondheidsproblemen gaat opleveren.
Dat neemt niet weg dat ik blij ben dat ze hier met plezier barfen omdat het ze ook een stuk geestelijke rust geeft, lekker kluiven, plezier in hun eten. Toen ze nog brokken aten was het hap slik weg :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”