Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het was weer eens zover....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Ik ben het ook met de rest eens. Losloopgebied of niet ik vind dat je honden andere mensen niet lastig mogen vallen. Timo heeft af en toe de kronkel om blaffend op mensen af te rennen en ze dan ook aan blijven blaffen. Ik let dan ook altijd goed op dat hij hier de kans niet voor krijgt...zie ik mensen aankomen dan lijn ik hem aan. Ik zie het al voor me dat ik dan tegen mensen ga zeggen "ja dit is een losloopgebied en als u hier niet van gediend bent dan moet u hier maar niet gaan lopen :roll: "
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Ik ben het helemaal met bijna iedereen eens! Losloop gebied of niet, een hond mag alleen los als je zeker weet dat niemand last van hem heeft. Heeft er iemand wel last van? Dan kan je altijd vragen of de honden alsnog wel los mogen.
Sam hier staat ook (nog) niet zo onder controle dat ik hem altijd terug kan roepen. Hij gaat wel los, maar alleen als ik zeker te weten kan zien dat er niemand aan komt. Aan de riem luisterd hij goed dus moet ik het zo ook wel doen. Maar mocht het fout gaan: dan nog gaat alleen Sam naar de mensen toe en de rest blijft wel bij mij. Mensen schrikken zich werkelijk al erg genoeg hier in de buurt als ze me niet kennen en me zien aankomen, daar hoeven ze nog geeneens voor los te lopen of gek te doen (jammer genoeg).
Elsie
Actief

Ongelezen bericht door Elsie »

Moet geloof ik nog even iets toelichten:
1. De reden dat ik heb vermeld dat het een moslima was, is omdat ik weet dat niet iedere moslim bang is voor honden of hier een hekel aan heeft, maar dat zij vanwege hun geloof niet in aanraking mogen komen met honden, die zijn in hun cultuur nl. onrein. Dit respecteer ik door hier wel degelijk rekening mee te houden. Heb eens een islamitische monteur thuis gehad die absoluut geen probleem had met mijn honden, maar mij wel verzocht ze uit zijn buurt te houden. Daarom vind ik het niet verstandig om dan uitgerekend op een hondenuitlaatpad te gaan lopen. (beetje krom voorbeeld: als ik niet in aanraking mag komen met bomen, ga ik niet in het bos wandelen) Dus voor iedereen die mij via slinkse weg van racisme probeert te beschuldigen: niet waar, ik heb zelfs een koran in huis om me "in te lezen en dingen te begrijpen". Was ik een racist geweest, was ik allang verhuisd.

2. Ik heb haar niet "de les gelezen", maar haar rustig proberen te vertellen dat dit niet verstandig van haar was. Op dat moment had ik mijn honden strak aangelijnd. Ik had ook gewoon door kunnen lopen hoor.

3. De honden waren net los en gingen er meteen vandoor, ik zag haar te laat (flauwe bocht in het pad) en heb ze toen meteen teruggeroepen. Ze waren al bij haar gearriveerd, maar kwamen toen wel meteen naar mij toe, ze staan wel degelijk onder appel. Het kwaad was toen echter al geschied.

De reden dat ik dit voorgelegd heb aan het forum was dat ik er op dat moment (ik was net terug van de wandeling) nogal mee zat.
Afbeelding
"One happy family"Lestat de Lioncourt (Interview with the vampire)
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Elsie schreef:De reden dat ik dit voorgelegd heb aan het forum was dat ik er op dat moment (ik was net terug van de wandeling) nogal mee zat.
Een les voor de volgende keer dus. Mij gebeurt ook weleens iets met Bram hoor, maar direct ingrijpen en excuses aanbieden, maakt het altijd weer goed :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Oké, het was dus om een bocht, en ze kwamen wél terug naar jou.
Dat had ik anders begrepen. :wink: En ik denk velen met mij.

Maar dan nóg vind ik dat ze het recht heeft om daar te lopen. Losloopgebied of niet. Of het verstandig is? Misschien was het voor haar wel de kortste weg en kon ze niet ver om lopen ofzo? Weet ik veel. Ze hoeft nog geen last te hebben van honden van een ander vind ik.
Dat er eens iets weg schiet en iemand er even last van heeft kán, maar dan vind ik excuus nog op z'n plaats.

Hier ontsnapte pas Spike langs Leon z'n benen heen naar buiten, wilde met een kind spelen. Kind vond dat niet leuk, logisch.
Leon kwam de moeder tegen en heeft zijn excuus aangeboden. Het moet gewoon niet gebeuren, is onze fout! Maar goed, dingen gebeuren gewoon wel eens hé :wink:

Het zijn onze honden, wij hebben er plezier van, een ander hoeft er niets aan te vinden.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Elsie schreef:Moet geloof ik nog even iets toelichten:
1. De reden dat ik heb vermeld dat het een moslima was, is omdat ik weet dat niet iedere moslim bang is voor honden of hier een hekel aan heeft, maar dat zij vanwege hun geloof niet in aanraking mogen komen met honden, die zijn in hun cultuur nl. onrein. Dit respecteer ik door hier wel degelijk rekening mee te houden. Heb eens een islamitische monteur thuis gehad die absoluut geen probleem had met mijn honden, maar mij wel verzocht ze uit zijn buurt te houden. Daarom vind ik het niet verstandig om dan uitgerekend op een hondenuitlaatpad te gaan lopen. (beetje krom voorbeeld: als ik niet in aanraking mag komen met bomen, ga ik niet in het bos wandelen) Dus voor iedereen die mij via slinkse weg van racisme probeert te beschuldigen: niet waar, ik heb zelfs een koran in huis om me "in te lezen en dingen te begrijpen". Was ik een racist geweest, was ik allang verhuisd.

2. Ik heb haar niet "de les gelezen", maar haar rustig proberen te vertellen dat dit niet verstandig van haar was. Op dat moment had ik mijn honden strak aangelijnd. Ik had ook gewoon door kunnen lopen hoor.

3. De honden waren net los en gingen er meteen vandoor, ik zag haar te laat (flauwe bocht in het pad) en heb ze toen meteen teruggeroepen. Ze waren al bij haar gearriveerd, maar kwamen toen wel meteen naar mij toe, ze staan wel degelijk onder appel. Het kwaad was toen echter al geschied.

De reden dat ik dit voorgelegd heb aan het forum was dat ik er op dat moment (ik was net terug van de wandeling) nogal mee zat.
Ik geloof dat ik de enige ben die je gelijk geeft :smile:

Sja, je had de mevrouw in eerste instantie niet gezien, en ik vind het ook niet handig om in een losloopgebied voor honden te gaan lopen als je bang bent voor honden. Zou ff lekker worden zeg, er zijn al zo weinig losloopgebieden, moet je ze daar ook nog aan de lijn houden omdat er bangige dames rondlopen?
Tuurlijk ben ik het met de anderen eens dat je je honden onder appel moet hebben, maar naar jouw zeggen heb je dat. En natuurlijk heeft die mevrouw ook het recht daar te lopen, maar het is geen plicht.

Ik ben een erg rekening houdend persoon, maar er ligt ergens een grens hoor.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Gollum schreef: Zou ff lekker worden zeg, er zijn al zo weinig losloopgebieden, moet je ze daar ook nog aan de lijn houden omdat er bangige dames rondlopen?
Tuurlijk ben ik het met de anderen eens dat je je honden onder appel moet hebben, maar naar jouw zeggen heb je dat. En natuurlijk heeft die mevrouw ook het recht daar te lopen, maar het is geen plicht.

Ik ben een erg rekening houdend persoon, maar er ligt ergens een grens hoor.
Dat kan jij wel vinden, maar denk je nou echt dat gemeentes en dergelijke ook zo denken?
Voor je het weet wordt er weer een losloopgebied gesloten omdat honden overlast veroorzaken voor andere wandelaars (of wild).
We boffen dat die losloopgebieden er zijn, er is vrijwel geen gemeente die daar ook enorm veel waarde aan hecht hoor. In ieder geval zeker niet zoveel als wij hondenbezitters.
En dan kan je je het dus eigenlijk niet permiteren om dergelijke overlast te veroorzaken :19:

Overigens heb ik de nuancering van ts ook gelezen en snap ik ook echt wel dat je niet altijd alles kan voorkomen (lukt mij ook echt niet :mrgreen: ), maar aan de toon van "het is losloopgebied dan moet je daar maar beter niet gaan lopen" kan ik me heel erg ergeren, omdat ik graag wat losloopgebieden behoud...
Afbeelding
naomi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door naomi »

Hier is het een verschil tussen hondenuitlaat plek
[blauwebord met hond erop } en loosloop gebied.
Dat op de hondenuitlaat plek je de ontlasting niet op hoeft te ruimen ,ze mogen er niet los lopen.
groetjes Naomi1 en een poot van Doeska
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Gollum schreef:Zou ff lekker worden zeg, er zijn al zo weinig losloopgebieden, moet je ze daar ook nog aan de lijn houden omdat er bangige dames rondlopen?
Nee hoor, je moet alleen zorgen dat je honden geen overlast veroorzaken voor andere mensen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Trici
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trici »

k ben het met beide partijen eens; ja je moet je hond onder appel hebben; maar nee het is ook zeker niet slim in een losloopgebied te wandelen als je bang bent of in dit geval van het geloof niet in aanraking mag komen met honden :19:

K weet als geen ander; mijn hond s ook de eerste 2 a 3 minuten als ie net los is een doof paard, en ja k check , dubbel check en drie dubbel check voor k em losgooi en 99 van de 100 keer gaat het goed, maar ja die ene keer.... :denken:

Nee k wil niet de schuld bij deze moslima leggen, maar ook niet bij TS, k houd het op dikke pech :19:
Afbeelding
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Biet »

Het is al tig keer gezegd, maar toch nog een keer: ik vind ook dat je altijd je honden bij je hoort te houden zodra er iemand anders last van dreigt te krijgen. En ja, ook mij overkomen dingen en blijken mijn honden anders over zaken te denken dan ik. Maar dan is een excuus toch zeker op z'n plaats. Ik blijf uiteindelijk toch verantwoordelijk voor wat mijn honden doen, ook al heb ik geen 100% controle over wat ze uitspoken.
Wiel
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”