Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het was weer eens zover....
Moderator: moderatorteam
- Elsie
- Actief
Het was weer eens zover....
Ga ik lekker met mijn driespan een eind wandelen, kom bij ons op het "hondepad" en lijn ze af. Als speren er vandoor natuurlijk! Zie ik in de verte op het pad een moslima aankomen met boodschappentassen. De honden waren er net vandoor en moeilijk terug te roepen. Dus die op haar af (ze bijten niet, maar blaffen wel en natuurlijk om die tassen heen).
Zij helemaal in paniek, dus honden teruggeroepen en moeizaam aangelijnd (hun netverworven vrijheid weer opgeven). Toen ze langs kwam zei ik tegen haar dat dit een officieel hondenuitlaatpad was en er staat aan het begin ook een bord (met een poepende hond erop, dus dat is internationaal, lijkt mij). Haar verteld dat als je bang bent voor honden het dus niet slim is over dat pad de gaan lopen. Nou, waarschijnlijk verstond ze me niet eens, ze jammerde en huilde door en liep verder.
Ja, ik vertik het toch om op dit pad mijn honden aangelijnd te houden omdat er mensen zijn die bang zijn, maar toch deze "shortcut" nemen.
Er is ook een andere weg, die is niet veel langer.
Ben ik nou fout, of .........
Zij helemaal in paniek, dus honden teruggeroepen en moeizaam aangelijnd (hun netverworven vrijheid weer opgeven). Toen ze langs kwam zei ik tegen haar dat dit een officieel hondenuitlaatpad was en er staat aan het begin ook een bord (met een poepende hond erop, dus dat is internationaal, lijkt mij). Haar verteld dat als je bang bent voor honden het dus niet slim is over dat pad de gaan lopen. Nou, waarschijnlijk verstond ze me niet eens, ze jammerde en huilde door en liep verder.
Ja, ik vertik het toch om op dit pad mijn honden aangelijnd te houden omdat er mensen zijn die bang zijn, maar toch deze "shortcut" nemen.

"One happy family"Lestat de Lioncourt (Interview with the vampire)
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Aan de ene kant vind ik van niet, omdat het daar blijkbaar losloopgebied is.
Aan de andere kant, als je weet dat je honden zich zo gedragen tegenover iemand (niet bijten, wel blaffen en omcirkelen) dan zou ik er persoonlijk voor zorgen dat mijn hond die kans niet kreeg. Of aanlijnen voordat ze bij die vrouw komen, of niet aanlijnen, maar er wel voor zorgen dat ze die vrouw met rust laten.
Boomer laat ik dan gewoon naast me lopen, en 'doorlopen' en het is goed, de tegemoetkomende persoon wordt genegeerd.
Ik vind het zelf erg vervelend als iemand blijkbaar zo in paniek raakt van een hond. Je weet maar nooit wat die persoon met je hond gaat doen, ik heb meegemaakt dat mensen mijn hond sloegen, met een paraplu en met een riem, omdat ze blijkbaar vonden dat hij iets deed wat blijkbaar niet mocht. 1 van die mensen had zelf 4 honden en het enige wat mijn hond deed was even terugsnuffelen.
Daarom let ik heel erg op andere mensen, ik wil zoiets voorkomen.
En los daarvan, ik wil ook niet dat iemand bang wordt van mijn hond.
Aan de andere kant, als je weet dat je honden zich zo gedragen tegenover iemand (niet bijten, wel blaffen en omcirkelen) dan zou ik er persoonlijk voor zorgen dat mijn hond die kans niet kreeg. Of aanlijnen voordat ze bij die vrouw komen, of niet aanlijnen, maar er wel voor zorgen dat ze die vrouw met rust laten.
Boomer laat ik dan gewoon naast me lopen, en 'doorlopen' en het is goed, de tegemoetkomende persoon wordt genegeerd.
Ik vind het zelf erg vervelend als iemand blijkbaar zo in paniek raakt van een hond. Je weet maar nooit wat die persoon met je hond gaat doen, ik heb meegemaakt dat mensen mijn hond sloegen, met een paraplu en met een riem, omdat ze blijkbaar vonden dat hij iets deed wat blijkbaar niet mocht. 1 van die mensen had zelf 4 honden en het enige wat mijn hond deed was even terugsnuffelen.
Daarom let ik heel erg op andere mensen, ik wil zoiets voorkomen.
En los daarvan, ik wil ook niet dat iemand bang wordt van mijn hond.
- Silmariën
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees windhondmixje
- Aantal honden: 1
Dat ligt eraan of het ook een losloopgebied is. Dat er een bordje staat met een poepende hond, betekend volgens mij niet altijd dat je de honden ook los mag laten. Hier in Sneek heb je een gebied waar specifiek een bordje staat met de tekst dat het een losloopgebied is. Ik weet natuurlijk niet hoe dat in de rest van Nederland zit.
Als we in een losloopgebied lopen, probeer ik meestal alsnog rekening te houden met andere mensen en andere honden. Bij ons lopen veel mensen met kinderwagens, en die hebben ook alle recht daar te lopen. Ze houden zelf al vaak rekening met loslopende honden, dus ik vind dat ik dat zelf dan ook wel een beetje mag doen.
Als Paljas er heel snel vandoor gaat in alle vrijheid, hebben wij ook wel eens moeite om hem terug te roepen. We nemen daarom altijd een hondenfluitje mee, waar ze heel goed op reageert. Misschien kun je zoiets ook een keer proberen?
Ik kan dus niet gelijk zeggen of je fout bent of niet. Dit zijn enkel mijn ervaringen.
Als we in een losloopgebied lopen, probeer ik meestal alsnog rekening te houden met andere mensen en andere honden. Bij ons lopen veel mensen met kinderwagens, en die hebben ook alle recht daar te lopen. Ze houden zelf al vaak rekening met loslopende honden, dus ik vind dat ik dat zelf dan ook wel een beetje mag doen.
Als Paljas er heel snel vandoor gaat in alle vrijheid, hebben wij ook wel eens moeite om hem terug te roepen. We nemen daarom altijd een hondenfluitje mee, waar ze heel goed op reageert. Misschien kun je zoiets ook een keer proberen?
Ik kan dus niet gelijk zeggen of je fout bent of niet. Dit zijn enkel mijn ervaringen.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik vind wel dat je je honden terug moet kunnen roepen indien noodzakelijk... vind het van haar niet bijster slim om daar te gaan lopen als je bang voor honden bent, maar wat nu als je een hond tegenkomt die niet zo enorm vriendelijk is voor andere honden... ook al is dat een uitlaatstrook... dan nog heb je je ten alle tijde je hond onder controle te hebben... 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Vaste gebruiker
- Moos
- Zeer actief
Ik vind dat een hondenlosloopgebied niet gelijk staat aan "honden mogen andere mensen lastig vallen gebied".
Als jouw honden gewoon rustig langs die mevrouw lopen en ze schiet in paniek, tja, daar kan je niks aan doen dan verder. En dan is het inderdaad ook niet heel slim om daar te gaan lopen.
Maar ze gaan blaffend naar haar toe en om haar heen dansen en springen. Dat vind ik ook niet kunnen.
Ik weet dat honden geen robotjes zijn, maar als je weet dat ze zo doen vind ik dat je ze dus aan moet kunnen lijnen, of laten volgen, als er mensen aankomen.
En tuurlijk kan het dan een keer mis gaan.
Maar vinden dat je het kan laten gaan omdat het losloopgebied is vind ik niet correct.
Ik vind het namelijk ook nogal en privilege dat we uberhaupt fijne losloopplekken hebben. Willen we die behouden zullen de hondenbezitters zich eerder aan moeten passen aan de niet hondenmensen die overal lopen, dan andersom (ook al is dat niet altijd, in elke situatie, 'eerlijk').
Als jouw honden gewoon rustig langs die mevrouw lopen en ze schiet in paniek, tja, daar kan je niks aan doen dan verder. En dan is het inderdaad ook niet heel slim om daar te gaan lopen.
Maar ze gaan blaffend naar haar toe en om haar heen dansen en springen. Dat vind ik ook niet kunnen.
Ik weet dat honden geen robotjes zijn, maar als je weet dat ze zo doen vind ik dat je ze dus aan moet kunnen lijnen, of laten volgen, als er mensen aankomen.
En tuurlijk kan het dan een keer mis gaan.

Ik vind het namelijk ook nogal en privilege dat we uberhaupt fijne losloopplekken hebben. Willen we die behouden zullen de hondenbezitters zich eerder aan moeten passen aan de niet hondenmensen die overal lopen, dan andersom (ook al is dat niet altijd, in elke situatie, 'eerlijk').
Laatst gewijzigd door Moos op 23 feb 2008 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Als het inderdaad een losloopgebied is, dan hebben je honden alle recht om los te lopen. Waarschijnlijk wist die mevrouw niet eens dat dit een losloopgebied was, dus die is daardoor behoorlijk geschrokken.
En ja, als je ze net hebt losgelaten en je ziet vlak daarna iemand lopen, dan is het inderdaad lastig om ze terug te roepen. Ik vind dat je het nog netjes hebt proberen op te lossen. Het is jammer dat die mevrouw geen Nederlands verstond, anders was zij waarschijnlijk wel gekalmeerd.
Mocht je die mevrouw hebben gezien op het moment dat ze aangelijnd waren en je weet dat de honden zich zo gedragen (omcirkelen en blaffen) en je had ze dan toch losgelaten, ja dan is het anders. Maar dat haal ik in het geheel niet uit je verhaal. Dus natuurlijk voelt die mevrouw zich rot en is ze bang (dat is begrijpelijk), maar dit is gewoon pech denk ik.
En ja, als je ze net hebt losgelaten en je ziet vlak daarna iemand lopen, dan is het inderdaad lastig om ze terug te roepen. Ik vind dat je het nog netjes hebt proberen op te lossen. Het is jammer dat die mevrouw geen Nederlands verstond, anders was zij waarschijnlijk wel gekalmeerd.
Mocht je die mevrouw hebben gezien op het moment dat ze aangelijnd waren en je weet dat de honden zich zo gedragen (omcirkelen en blaffen) en je had ze dan toch losgelaten, ja dan is het anders. Maar dat haal ik in het geheel niet uit je verhaal. Dus natuurlijk voelt die mevrouw zich rot en is ze bang (dat is begrijpelijk), maar dit is gewoon pech denk ik.
-
- Vaste gebruiker
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
het is een recht idd. maar geen plicht... dus je hebt wel je honden onder controle te houden... iedereen heeft het recht daar te lopen zonder lastig te worden gevallen door andermans honden.Muk schreef:Als het inderdaad een losloopgebied is, dan hebben je honden alle recht om los te lopen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jawel, maar in deze situatie zag zij die mevrouw te laat, dus ik denk dat er wel goed gehandeld is. Natuurlijk hou je rekening met anderen, maar soms zie je niet alle situaties op tijd.malinois schreef:het is een recht idd. maar geen plicht... dus je hebt wel je honden onder controle te houden... iedereen heeft het recht daar te lopen zonder lastig te worden gevallen door andermans honden.Muk schreef:Als het inderdaad een losloopgebied is, dan hebben je honden alle recht om los te lopen.

Onzin, als je geen overwicht op je honden hebt moet je ze niet loslaten.Muk schreef:Jawel, maar in deze situatie zag zij die mevrouw te laat, dus ik denk dat er wel goed gehandeld is. Natuurlijk hou je rekening met anderen, maar soms zie je niet alle situaties op tijd.
Ik sta er ook niet op te wachten om drie gillende springende honden om me heen te hebben dansen

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat is waar, maar als ik lees 'in de verte zie ik....' dan heb je volgens mij nog best veel tijd om je honden bij je te roepen... ik vind dat wat anders dan, ik liep een hoek om en stond ineens oog in oog... in dat geval zeg ik alla... maar als je in de verte iemand ziet dan moet je je honden bij je kunnen roepen, anders zou ik ze dus niet eens los doen... stel je voor dat er een hond aankomt die totaal niet met andere honden kan en je hond speert daarop af....Muk schreef:Jawel, maar in deze situatie zag zij die mevrouw te laat, dus ik denk dat er wel goed gehandeld is. Natuurlijk hou je rekening met anderen, maar soms zie je niet alle situaties op tijd.malinois schreef:het is een recht idd. maar geen plicht... dus je hebt wel je honden onder controle te houden... iedereen heeft het recht daar te lopen zonder lastig te worden gevallen door andermans honden.Muk schreef:Als het inderdaad een losloopgebied is, dan hebben je honden alle recht om los te lopen.

- Moos
- Zeer actief
Tuurlijk kan het altijd eens mis gaan. Maar de toon van het bericht van topic starter vind ik niet echt van "ohh stom ging het een keer mis, kan gebeuren, maar wel balen zeg dat ze met zijn drietjes om haar heen konden gaan staan danzen!"Muk schreef:Jawel, maar in deze situatie zag zij die mevrouw te laat, dus ik denk dat er wel goed gehandeld is. Natuurlijk hou je rekening met anderen, maar soms zie je niet alle situaties op tijd.malinois schreef:het is een recht idd. maar geen plicht... dus je hebt wel je honden onder controle te houden... iedereen heeft het recht daar te lopen zonder lastig te worden gevallen door andermans honden.Muk schreef:Als het inderdaad een losloopgebied is, dan hebben je honden alle recht om los te lopen.

Ik vind het nogal wat hoor als je drie honden zo op mensen afrennen en blaffend om ze heen springen. Dan kan je ze m.i. ook niet maar zomaar losgooien....
Ik ben dan ook wel benieuwd of ze dat ook bij andere honden doen eigenlijk

- M@ri@nne
- Zeer actief
Dit kan dus absoluut niet, maakt niet uit waar je liep! Ik liet een tijd de dober van de buurvrouw uit, dat beest had ook de neiging hard blaffend op mensen (in losloopgebieden) af te rennen. Een agressie dat ik over me heen heb gekregen :N:
Ik vond dit een vreselijke eigenschap, en ik zou never nooit toestaan dat mijn eigen hond dit deed. Dan zou ik hem dus aanlijnen als ik mensen tegen zou kunnen komen. Dat doe je toch ook als je honden niet echt normaal met andere honden kunnen omgaan? Waarom mogen ze zich dan wel onfatsoenlijk naar mensen toe gedragen? Ik begrijp echt niet hoe jij dit gedrag kunt goedpraten. En dan zie ik dat je ook nog eens niet echt kleine hondjes hebt.
Ik vond dit een vreselijke eigenschap, en ik zou never nooit toestaan dat mijn eigen hond dit deed. Dan zou ik hem dus aanlijnen als ik mensen tegen zou kunnen komen. Dat doe je toch ook als je honden niet echt normaal met andere honden kunnen omgaan? Waarom mogen ze zich dan wel onfatsoenlijk naar mensen toe gedragen? Ik begrijp echt niet hoe jij dit gedrag kunt goedpraten. En dan zie ik dat je ook nog eens niet echt kleine hondjes hebt.
- Cheryl87
- Zeer actief
Beetle kan nogal eens in zijn enthousiasme naar andere mensen toe rennen en tegen ze op gaan staan springen.
Als Beetle los loopt in een losloopgebied en ik zie mensen aan komen dan roep ik hem bij me en wacht totdat die mensen voorbij zijn en dan laat ik hem weer gaan. Geen probleem toch?
Zeker als ik het vermoeden hebt dat degene die nadert een moslim is waarbij honden toch onrein zijn soms, toch? Weet het niet heel zeker hoor.
Maar mijn punt: omdat het een losloopgebied is betekent niet dat er geen andere mensen zonder hond mogen lopen. Blijkbaar is het een lekker stukje om te lopen. En net zoals je honden het recht hebben om daar los te lopen hebben andere mensen het recht om daar ook te lopen. Ook al zijn ze bang.
Als Beetle los loopt in een losloopgebied en ik zie mensen aan komen dan roep ik hem bij me en wacht totdat die mensen voorbij zijn en dan laat ik hem weer gaan. Geen probleem toch?
Zeker als ik het vermoeden hebt dat degene die nadert een moslim is waarbij honden toch onrein zijn soms, toch? Weet het niet heel zeker hoor.
Maar mijn punt: omdat het een losloopgebied is betekent niet dat er geen andere mensen zonder hond mogen lopen. Blijkbaar is het een lekker stukje om te lopen. En net zoals je honden het recht hebben om daar los te lopen hebben andere mensen het recht om daar ook te lopen. Ook al zijn ze bang.

Made by Spriet
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
In losloopgebieden mag je je hond alleen loslaten als je je hond onder appel hebt. Als jij je drie honden iemand laat aanblaffen en niet kunt terugroepen, heb je ze duidelijk niet onder appel en mag je ze dus niet loslaten
Ik zal niet ontkennen dat het mij ook weleens gebeurd is dat Bram ging blaffen tegen iemand die raar liep oid. Ik roep hem dan terug en bied m'n excuses aan. Het is namelijk mijn fout, ik had het eerder moeten zien. Maar nee hoor, jij gaat een vrouw die overstuur is ook nog even een lesje lezen
Wat doet het er trouwens toe dat het een moslima was? Als het een katholieke blanke vrouw was geweest, had je het dan ook vermeld?

Ik zal niet ontkennen dat het mij ook weleens gebeurd is dat Bram ging blaffen tegen iemand die raar liep oid. Ik roep hem dan terug en bied m'n excuses aan. Het is namelijk mijn fout, ik had het eerder moeten zien. Maar nee hoor, jij gaat een vrouw die overstuur is ook nog even een lesje lezen

Wat doet het er trouwens toe dat het een moslima was? Als het een katholieke blanke vrouw was geweest, had je het dan ook vermeld?
Laatst gewijzigd door Zoek stok! op 23 feb 2008 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Het was weer eens zover....
Ja, jij bent fout. Dik fout. Een Een loosloopgebied houdt niet in dat iedereen die niet van honden houdt dat gebied maar moet mijden. Zou lekker worden zeg, gooi dan al die parken en bossen maar dicht voor honden. Een losloopgebied houdt in dat honden die zich normaal gedragen naar soortgenoten en/of mensen daar lekker de benen kunnen strekken. Als jouw honden raar reageren op mensen, of je ze in dit gedrag niet snel kunt corrigeren dan hou je ze vast. En dan ook nog iemand de les gaan lezen...Eh. Sja.Elsie schreef:Ga ik lekker met mijn driespan een eind wandelen, kom bij ons op het "hondepad" en lijn ze af. Als speren er vandoor natuurlijk! Zie ik in de verte op het pad een moslima aankomen met boodschappentassen. De honden waren er net vandoor en moeilijk terug te roepen. Dus die op haar af (ze bijten niet, maar blaffen wel en natuurlijk om die tassen heen).
Laatst gewijzigd door Geer op 23 feb 2008 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik denk niet eens dat je bang hoeft te zijn voor honden om je rot te schrikken als er drie honden aan komen rennen die rondjes om je heen gaan draaien en staan te blaffen. Ik zou in ieder geval not amused zijn als het mij gebeurt. Dat ze niet bijten, zegt iedere eigenaar zo'n beetjeCheryl87 schreef:En net zoals je honden het recht hebben om daar los te lopen hebben andere mensen het recht om daar ook te lopen. Ook al zijn ze bang.

Linda, Izzie en Bram
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Daarna werd haar nog even gewezen op het internationale bord, let op molisma, loosloopgebied voor honden die als gekken op je af komen lopen als je met je boodschappentassen loopt!Zoek stok! schreef:In losloopgebieden mag je je hond alleen loslaten als je je hond onder appel hebt. Als jij je drie honden iemand laat aanblaffen en niet kunt terugroepen, heb je ze duidelijk niet onder appel en mag je ze dus niet loslaten![]()
Ik zal niet ontkennen dat het mij ook weleens gebeurd is dat Bram ging blaffen tegen iemand die raar liep oid. Ik roep hem dan terug en bied m'n excuses aan. Het is namelijk mijn fout, ik had het eerder moeten zien. Maar nee hoor, jij gaat een vrouw die overstuur is ook nog even een lesje lezen![]()
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Yèti
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
- Contacteer:
En je hebt haar nu alleen maar in haar angst bevestigd, doordat de honden op haar af renden en aan haar tassen gingen snuffelen enzo.
Hier in de flat en buurt zijn ook veel mensen bang voor honden. Ja, zelfs voor Yèti en zo groot is ze niet.
Ik probeer daar meestal rekening mee te houden. Ik houd Yèti zo kort mogelijk bij me als ik zie dat iemand bang is. Als we in de lift staan met iemand die het eng vind hou ik Yèti ook zo dicht mogelijk bij me, en laat haar gaan zitten. Ze mag dus niet snuffelen naar al dat lekkere eten wat ze ruikt. Maar aan de andere kant ik ga ook niet expres de wat angstige mensen mijden. Ik ga er niet speciaal voor omlopen, maar houd wel rekening met ze. Ik merk ook dat bijvoorbeeld de kinderen die eerst gillend wegrenden, nu haar graag willen aaien. 
Hier in de flat en buurt zijn ook veel mensen bang voor honden. Ja, zelfs voor Yèti en zo groot is ze niet.

Ik lees dat zij nadat zij de honden heeft losgelaten die mevrouw ziet aankomen. Daarom denk ik dat zij die mevrouw te laat zag.malinois schreef: dat is waar, maar als ik lees 'in de verte zie ik....' dan heb je volgens mij nog best veel tijd om je honden bij je te roepen... ik vind dat wat anders dan, ik liep een hoek om en stond ineens oog in oog... in dat geval zeg ik alla... maar als je in de verte iemand ziet dan moet je je honden bij je kunnen roepen, anders zou ik ze dus niet eens los doen... stel je voor dat er een hond aankomt die totaal niet met andere honden kan en je hond speert daarop af....

Je hebt in ieder geval helemaal gelijk met de rest. Als je weet dat je honden niet zo goed luisteren en ook onstuimig op de mensen afrennen en gaan blaffen, dan is het inderdaad beter om ze niet zomaar los te laten lopen. Zelfs niet in een losloopgebied.

- saffie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik vind ook dat je fout bent. Honden mogen daar misschien los, maar verder mag iedereen zonder honden er ook wandelen. Moet iedereen dan maar omlopen?
Zo stond ik een keer in het park met wat andere hondenbazen te kletsen terwijl de honden met elkaar aan het spelen waren en kwam er een man aan die er graag langs wilde maar erg bang was voor de honden, vooral van een bouvier die er ook tussen liep. Ik heb Saffie aangelijnd maar de eigenaren van de andere honden riepen massaal 'ze doen niets hoor' en daar moest de man het maar mee doen. Iedereen vond het maar raar dat die man in het park liep terwijl hij bang was voor honden. Ik vind dat helemaal niet raar, het is een hardstikke mooi park om even te wandelen en hij mag daar toch ook komen?
Ik vind dat hondenbazen daar gewoon rekening mee moet houden, want als niemand dat doet is het misschien straks geen loslooppark meer. Een gedeelte is sinds kort al verboden voor honden en ik snap precies waarom.
Eén van mijn honden mag ook graag wandelaars aanblaffen, en ik heb haar heel lang aangelijnd bij iedere wandelaar die ik zag, heel vervelend maar ik vond het echt te asociaal om haar te laten gaan. Gelukkig kan ze sinds een tijdje nu ook gewoon even los naast me blijven lopen bij tegenliggers en hoeft ze niet meer aan de lijn.
Zo stond ik een keer in het park met wat andere hondenbazen te kletsen terwijl de honden met elkaar aan het spelen waren en kwam er een man aan die er graag langs wilde maar erg bang was voor de honden, vooral van een bouvier die er ook tussen liep. Ik heb Saffie aangelijnd maar de eigenaren van de andere honden riepen massaal 'ze doen niets hoor' en daar moest de man het maar mee doen. Iedereen vond het maar raar dat die man in het park liep terwijl hij bang was voor honden. Ik vind dat helemaal niet raar, het is een hardstikke mooi park om even te wandelen en hij mag daar toch ook komen?
Ik vind dat hondenbazen daar gewoon rekening mee moet houden, want als niemand dat doet is het misschien straks geen loslooppark meer. Een gedeelte is sinds kort al verboden voor honden en ik snap precies waarom.
Eén van mijn honden mag ook graag wandelaars aanblaffen, en ik heb haar heel lang aangelijnd bij iedere wandelaar die ik zag, heel vervelend maar ik vond het echt te asociaal om haar te laten gaan. Gelukkig kan ze sinds een tijdje nu ook gewoon even los naast me blijven lopen bij tegenliggers en hoeft ze niet meer aan de lijn.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Losloopgebied, moslima, bouwvakker, putjesschepper of direkteur. Het doet er niet toe.
Waar je ook loopt of wie je ook tegenkomt. Een ander mens hoeft geen last te hebben van je honden.
Wie weet wat iemand mee heeft gemaakt met honden.
Ik kwam bv pas een man tegen in de polder. (geen losloopgebied) Had de honden al bij me geroepen, die man blij. Even staan praten met die man. Hij was ooit gigantisch van achter aangevallen in zijn rug door een soort rottweiler.
Ruggewervel gebroken en maanden aan het revalideren geweest. Nou, dan kan ik me héél goed voorstellen dat je als de dood bent geworden voor honden. En om dan omsingeld te worden door 3 honden....
Overigens vond hij die van mij dan wel weer mooi en lief. Ze bleven rustig liggen en mochten wel even komen snuffelen, was oké.
Waar je ook loopt of wie je ook tegenkomt. Een ander mens hoeft geen last te hebben van je honden.
Wie weet wat iemand mee heeft gemaakt met honden.
Ik kwam bv pas een man tegen in de polder. (geen losloopgebied) Had de honden al bij me geroepen, die man blij. Even staan praten met die man. Hij was ooit gigantisch van achter aangevallen in zijn rug door een soort rottweiler.
Ruggewervel gebroken en maanden aan het revalideren geweest. Nou, dan kan ik me héél goed voorstellen dat je als de dood bent geworden voor honden. En om dan omsingeld te worden door 3 honden....
Overigens vond hij die van mij dan wel weer mooi en lief. Ze bleven rustig liggen en mochten wel even komen snuffelen, was oké.
- Cheryl87
- Zeer actief
Dat is ook zo. Ik zou daardoor ook in mijn broek schijten van angst.Zoek stok! schreef:Ik denk niet eens dat je bang hoeft te zijn voor honden om je rot te schrikken als er drie honden aan komen rennen die rondjes om je heen gaan draaien en staan te blaffen. Ik zou in ieder geval not amused zijn als het mij gebeurt. Dat ze niet bijten, zegt iedere eigenaar zo'n beetjeCheryl87 schreef:En net zoals je honden het recht hebben om daar los te lopen hebben andere mensen het recht om daar ook te lopen. Ook al zijn ze bang.

Made by Spriet
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik heb ook een hond die de neiging heeft om op mensen af te rennen en ze dan aan te blaffen (tegenwoordig al een heel stuk minder gelukkig
). Ik laat haar ook gewoon los, maar van te voren kijk ik wel eerst of er niemand aan komt. Komt er wel iemand, dan laat ik haar nog even aan de lijn tot we die persoon/personen gepasseerd zijn en als er niemand is mag ze lekker haar gang gaan.
Als ze los is en we komen iemand tegen, dan roep ik haar tijdig bij me en laat haar aan mn voet zitten of ik lijn haar aan en dan mag ze weer los als die persoon voorbij is.
Je hoeft niet per se bang te zijn voor honden om te schrikken van 3 blaffende honden om je heen, daar zou (bijna) iedereen van schrikken lijkt mij

Als ze los is en we komen iemand tegen, dan roep ik haar tijdig bij me en laat haar aan mn voet zitten of ik lijn haar aan en dan mag ze weer los als die persoon voorbij is.
Je hoeft niet per se bang te zijn voor honden om te schrikken van 3 blaffende honden om je heen, daar zou (bijna) iedereen van schrikken lijkt mij