Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Luna

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Moon schreef: Daarom ben ik ook nooit gaan praten bij fokkers die al een nest hadden liggen. Vind ik altijd een goede tip om aan hond-zoekers mee te geven. De verleiding is dan veel te groot om nog rationeel te kunnen denken en beslissen. Je ziet of hoort dan niets meer van de omstandigheden; enkel nog puppies door een grote roze bril :wink:
Vind ik zeker een hele goede tip :ok:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

sundancekid schreef:Sommige reacties zijn hier te hard en onnodig.
De enige die hier schuld treft is de fokker (als je het zo kunt noemen). :
Vind je ik vind de puppenkopers bij zo iemand net zo laakbaar
sundancekid

Ongelezen bericht door sundancekid »

tineke schreef:
misschien, maar jaarlijks worden er bij zulke malafide fokkers zowel als bij dierenwinkels duizenden van die hondjes en andere dieren gekocht.
Soms loopt dat goed af en heb je geluk, maar veelal blijkt er vanalles mis te zijn met de dieren met alle gevolgen vandien. Dit fenomeen moet wat mij betreft, zonder genade de kop worden ingedrukt en het is aan de staat en de regering om dit harder aan te pakken. Niet iedereen koopt weloverwogen een dier en dat zal helaas altijd zo blijven anders hadden er geen dierenwinkels bestaan en ook geen broodfokkers die over de rug van mensen ten koste van alles goed geld verdienen.
sundancekid

Mickie schreef:
starfleet schreef:Ik vind het eens tijd worden dat mensen ermee ophouden zich te verschuilen achter naieviteit. Ze weten het allemaal prima als ze zo'n pup kopen. Ze trekken zich niks aan van advies van andere mensen, van wat ze lezen op internet. Ze willen gewoon snel, snel, snel een niet te dure hond. Als het goed gaat dan hebben ze het zo goed gedaan en was het zo'n geweldige fokker, zijn er hier allemaal zeikerds als er aangeraden wordt een goede fokker te zoeken en te wachten op een pup, en als het misgaat dat is het janken en "oh wij wisten dat niet" en schelden op de fokker.
Hear, hear...
Volgens mij sla je hiermee de spijker op zijn kop!
je hebt hier wel gelijk in hoor, wat ik ook grif toegeef, maar zolang dit soort praktijken geen halt wordt toegeroepen, zullen er altijd mensen zijn die er met beide voeten intrappen, noem het maar typisch menselijk en daar spelen die parasieten gretig op in.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Gaia schreef:Nou, ik heb even gekeken en voor een pupje van 5 maanden, vind ik haar wel errug klein hoor

Bedoel dit is een normale mechel van 13 weken :

Afbeelding

en 1 van 8 maanden:

Afbeelding

De preciese leeftijd kan ik niet vinden van vijf maanden, maar groter had deze toch wel moeten zijn hoor.

-edit- als ik kijk naar de foto's van de pup zie ik er zelf uit (maar dan ben ik nog geen kenner daar in en zeker niet van een foto) dat de pup erg z'n poten naast z'n borst heeft staan in een voor mij ogende onnatuurlijke houding. Plus dat ik z'n voorpoten d'r echt niet gezond uit vind zien. Goed dit ben ik en natuurlijk kan ik het ook onwijs fout hebben.
hoeft niet hoor, ik heb ook maar kleine mechelaars... ligt gewoon aan de lijn waar ze uitkwamen... zusjes waren ook klein van mijn teef....
Mijn oudste reu is daarentegen veel groter en forser maar ja die komt dan weer uit een fort oranje reu... :19: :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

starfleet schreef:
Moon schreef:Nogmaals, naar mijn idee doet TS precies wat hier op het forum steeds wordt aangeraden; de broodfokker met zijn 'product' laten zitten :19: .

Afgezien van het feit dat nogmaals ík dat niet gekund zou hebben (pup na drie dagen terug brengen), ze natuurlijk allereerst nooit op zo'n suspect adres een pup had moeten kopen, en zeer naïef reageert op het handelen van de fokker (pup weer op marktplaats).
Dan niet huilen dat de fokker de pup weer op marktplaats plaatst. Ze hebben zich een pup van vier maanden in de handen laten drukken terwijl ze dachten dat het een jonge pup was. Komen er daarna achter bedot te zijn + het beestje gaat wat kosten aan de dierenarts. Hop hond weer terug en nu jammeren dat de pup weer op marktplaats staat en dat ze er zo veel om gaven :boos:

Ik schreef al dat het mij niet gaat om het terugbrengen van de pup, wel om terugbrengen en daarna zeggen dat het zo erg is wat die fokker doet en ook nog zelf werkelijk denken dat ze echt om Luna geven. Ze had die fokker gewoon de dierenartskosten tot de aanschafprijs kunnen laten betalen dat had hij ook niet leuk gevonden.

Daarbij vraag ik me af wat er gebeurt als deze hond iets mankeer en er kosten komen, zoals dat bij elk puppie kan gebeuren?? Ik zou maar vlot verzekeren dan, want anders moet die zeker ook weer weg. Je kan het allemaal naief noemen, en zelf vinden ze het zielig wat hen overkomen is, maar deze mensen kozen daar zelf voor, ik vind dat niet iets om je achter te verschuilen.

Anne
Even voor de duidelijkheid, ik ben het natuurlijk helemaal eens met jou. Maar ik vond dat in dit topic erg de nadruk werd gelegd op het terugbrengen van de pup, terwijl ik het kopen bij die 'fokker' de allergrootste misser vind. Het forum staat op dit moment weer 'bol' van de pups die van verkeerde fokkers komen en plannen om verkeerde nestjes te fokken :roll: :roll:

In de wijk waar ik woon is de 'honddichtheid' erg hoog. De met zorg uitgezochte honden zijn op een hand te tellen. Om moedeloos van te worden; dweilen met de kraan open..
En weet je wat het ergste is; ik kan er niets meer van zeggen. Dan is het antwoord;" en jij dan met je stamboomhond, die heeft meer kwalen dan alle andere honden bij elkaar"..... En daar sta ik dan met mijn mond vol tanden..
Gr. Marijke
Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

sundancekid schreef:
tineke schreef:
misschien, maar jaarlijks worden er bij zulke malafide fokkers zowel als bij dierenwinkels duizenden van die hondjes en andere dieren gekocht.
Soms loopt dat goed af en heb je geluk, maar veelal blijkt er vanalles mis te zijn met de dieren met alle gevolgen vandien. Dit fenomeen moet wat mij betreft, zonder genade de kop worden ingedrukt en het is aan de staat en de regering om dit harder aan te pakken. Niet iedereen koopt weloverwogen een dier en dat zal helaas altijd zo blijven anders hadden er geen dierenwinkels bestaan en ook geen broodfokkers die over de rug van mensen ten koste van alles goed geld verdienen.

Over de ruggen van die arme pups en teven zul je bedoelen. :roll: Als ik een goed gefokte pup wil dan komt die er ook , maar neeuh de meesten willen gewoon voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Zodra de pups iet mankeerd is het ineens de fout van de malafide fokker .niet dat ik broodfokken goedkeur hoor , maar zolang er mensen zij die niet willen wachten op een goede , soms " duurdere pup " zullen er altijd broodfokkers/handelaars zijn die over de ruggen van die arme teven en pups hun centjes verdienen. Ik vind het dus verkeerd om de schuld alleen bij de fokker/handelaar te leggen en heb totaal geen medelijden met de eigenaren .
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door gotcha »

Moon schreef:Nogmaals, naar mijn idee doet TS precies wat hier op het forum steeds wordt aangeraden; de broodfokker met zijn 'product' laten zitten :19: .

Afgezien van het feit dat nogmaals ík dat niet gekund zou hebben (pup na drie dagen terug brengen), ze natuurlijk allereerst nooit op zo'n suspect adres een pup had moeten kopen, en zeer naïef reageert op het handelen van de fokker (pup weer op marktplaats).
Demodex is niet altijd bij een broodfokker.
@ts

Trouwens op de foto zie ik daarvan niets.Dus....

En ik kan erover meespreken,trouwens na 4 maand was dit opgelost

@ts

Sorry,maar alles was perfect te behandelen!En niet direct ernstig te noemen.Jij doet het niet ok,daar houd het dan ook mee op :mrgreen: .En je hebt je geld toch teruggekregen!Dieren kunnen geld kosten :19:

Succes met je volgende aankoop :ok:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Moon schreef:In de wijk waar ik woon is de 'honddichtheid' erg hoog. De met zorg uitgezochte honden zijn op een hand te tellen. Om moedeloos van te worden; dweilen met de kraan open...
maar als je in die wijken hoort:

"ik kan een stafford gratis krijgen" , ( heb ik gister toevallig net van iemand gehoord)
terwijl een rashond ongeveer 800 euro bv kost ??

wat doe je dan? .... Nou, de keuze is dan al snel gemaakt.

Zoals ik al zo vaak beweer:

het enige antwoord hier op is:
doe die prijzen van èchte rashonden lager , veel lager, en `dàn zal daar verandering in komen.

welke hond verkoop je eerder, die van 50 of van 800 euro? :denken:
welke modezaak is drukker, de goedkope of de héle dure?
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Pak-de-bal schreef:[

Tja voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten maar dan wel klagen over ziek hondje :denken:
Ik dus van een goede fokker en op voorhand durf ik rustig te stellen dat ik dan geen miskoop heb :wink:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Pak-de-bal schreef:
Moon schreef:In de wijk waar ik woon is de 'honddichtheid' erg hoog. De met zorg uitgezochte honden zijn op een hand te tellen. Om moedeloos van te worden; dweilen met de kraan open...

"ik kan een stafford gratis krijgen" , ( heb ik gister toevallig net van iemand gehoord)

doe die prijzen van èchte rashonden lager , veel lager, en `dàn zal daar verandering in komen.

zoals jij al zo vaak beweert??

mijn grote goeie grutjes.... weet je wat jij allemaal beweert? wat jij keer op keer voor de waarheid neerpent? de ene onzin na de andere en dit is deels ook zo een onzin.

dat er pupprijzen zijn die de pan uitstijgen en teveel zijn? jazeker.
maar dat het vragen van een prijs, voor een verantwoord gefokte rashond af moet hangen van de mensen die graag goedkoop willen kopen? nou nee.

maar goed, het maakt niet uit of ik hier een A4 typ met uitleg, je leest het toch niet.

jij bent nog steeds oke met jou aanschaf, een pup vol vlooien, wormen, oorontsteking, later bleek HD ... van harte hoor, promoot dat vooral verder, want dat krijg je nl als mensen het voor 50 euro bij de ochtend krant kunnen kopen.

een auto, een tv , een camera, een droger enz enz, dat is allemaal geen probleem, kopen mensen graag bij een goeie zaak, dan maar iets meer geld uitgeven, maar als het om een levend dier gaat? dan is het ineens teveel..

en wat hier ook al is gezegd, ik word ook kotsziek van de mensen die in eerste instantie, tegen beter weten in, kopen bij een handelaar/broodfokker, en als er dan toch iets niet oke is? dan janken en schreeuwen en hun recht willen halen. je had al beter kunnen weten.
Pak-de-bal

yamie schreef:een auto, een tv , een camera, een droger enz enz, dat is allemaal geen probleem, kopen mensen graag bij een goeie zaak, dan maar iets meer geld uitgeven, maar als het om een levend dier gaat? dan is het ineens teveel..
ik snap jouw hele verhaal niet, want nù ben je het wèl ineens met mij eens :ok:

dat is wat ik dus ook beweer !

je bent wel de mode vergeten, waar daar niet aan geld verslonden wordt!
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 23 feb 2008 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
yamie schreef:een auto, een tv , een camera, een droger enz enz, dat is allemaal geen probleem, kopen mensen graag bij een goeie zaak, dan maar iets meer geld uitgeven, maar als het om een levend dier gaat? dan is het ineens teveel..

:denken: pardon? dat is helemaal niet wat jij ook zegt, jij zegt dat de prijzen lager moeten, dán pas zal er iets veranderen, ik zeg dat de mentaliteit van mensen moet veranderen.

maar ja... laat maar.. tegen jou praten is echt serieus zoo zinloos
Pak-de-bal

yamie schreef:
Pak-de-bal schreef:

:denken: pardon? dat is helemaal niet wat jij ook zegt, jij zegt dat de prijzen lager moeten, dán pas zal er iets veranderen, ik zeg dat de mentaliteit van mensen moet veranderen.

nee, dan heb jij het verkeerd begrepen, maar ach laat maar want
......

( kopieren en plakken) :wink:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
yamie schreef:
Pak-de-bal schreef:

nee, dan heb jij het verkeerd begrepen, maar ach laat maar want
......

( kopieren en plakken) :wink:
doe die prijzen van èchte rashonden lager , veel lager, en `dàn zal daar verandering in komen

kan ik ook hoor meid.. vertel eens hoe ga je deze dan nu omdraaien dat het ineens lijkt op wat ik zeg?
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Als de pup iets ongeneeslijks zou hebben en ze hadden hem eigenlijk met doel volop in de sport of ander werk, kon ik het begrijpen. Maar dit pupje had dingen die makkelijk te genezen waren.

En Pdb je lult uit je mond, een goedkope hond kan later heeeeeeeeeeeeeel duur uitpakken hoor.
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

yamie schreef:
Pak-de-bal schreef:

Precies, zelfs al gaan de prijzen nog lager dan nog heb je mensen die " maar " 100 euro willen uitgeven aan een pup :19:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
sundancekid

een goede fokker streeft ernaar om een bepaald ras zo sterk en gezond mogelijk te houden alsmede de rasstandaard in ere te houden door middel van gericht fokken met de beste bloedlijnen en moeten daar veel voor investeren, dat ziet men terug in de vraagprijs voor een pup en TERECHT!

Iemand die zijn honden zowat gratis weggeeft, zonder er rekening mee te houden of de dieren wel oke zijn kwestie gezondheid en of karakter, verkloot op die manier een heel ras en alsdusdanig ook het harde werk van GOEDE fokkers, die WEL begaan zijn met hun dieren

Je moet hier geen appelen met citroenen gaan vergelijken!!

Broodfokkerij moet hard aangepakt worden en de mentaliteit van sommige mensen ook

Indien iedereen bij een erkende fokker zijn hond moest kopen ipv. bij handelaars en broodfokkers, zouden de prijzen van goede rashonden wel een pakske goedkoper worden denk je zelf niet. ?

Nog een klein voorbeeldje. Iedereen loopt te zeiken hoe duur spellen voor de playstation wel niet zijn en dat het zo schandalig is. Zou de reden van die hoge prijzen niet te wijten zijn aan mensen die alles copiëren en gratis van internet halen enz.....? Moest iedereen een legale versie van een spel kopen, zouden de prijzen een heel pakske naar beneden zijn gegaan denk je niet?

Bedriegen en beliegen is nu éénmaal menselijk en uiteindelijk worden we daar zelf het slachtoffer van!!!! :ok: Juiste keuzes maken is toch ooo zo moeilijk he?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:

ik ga voor kwaliteit dus voor de duurdere :19: en dat gaat niet alleen om het bedrag maar om de gezondheid...
Overigens zou ik ook gewoon een mechelaar zonder stamboom kunnen kopen, (overigens maar 250 euro goedkoper dan een met boom gemiddeld dus voor het geld hoef je het niet te doen) aangezien hier net zoveel over bekend is als een mechelaar met stamboom. Ik kan er alleen niet alle wedstrijden mee lopen eventueel vandaar mijn keuze voor met stamboom.

Overigens.... jij hebt ook zo'n enorm gezonde hond toch? Van een goede fokker met stamboom en onderzoeken of toch niet? :idea:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Van mij mogen honden best aan de prijs zijn. Een weloverwogen aanschaf omdat het geld kost zie ik liever dan een snelle koop. Niet iedereen hoeft en moet zo nodig een hondje hoor.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
gotcha
Zeer actief

Het is niet omdat je een rasdier(algemeen) koopt dat je niets kunt tegenkomen.Ik had ook een raskat en heb hem tot het laatst 16jaar vele keren naar de da moeten doen.

De ernstige ziekten( volgens ts )kunnen ook evengoed bij rashonden,het is enkel of je het dier dan daadwerkelijk wilt helpen.Of ie nu gratis,50 euro of vanaf 800 euro gekost heeft.En dat heeft ts dus niet gedaan.

Trouwens heb nu weer een rashond gekocht :mrgreen:
Pak-de-bal

Eline* schreef:Van mij mogen honden best aan de prijs zijn. Een weloverwogen aanschaf omdat het geld kost zie ik liever dan een snelle koop. Niet iedereen hoeft en moet zo nodig een hondje hoor.
maar dàt is het juist het punt bij de "goedkope " honden, die worden dan in een impuls gekocht.
en dan heb je weer een broodfokker-hondje in de handel

terwijl , als je de echte rashonden ook zo goedkoop maakt,
gaan ze niet meer naar de broodfokker , maar kiezen voor meer kwalitiet voor dezelfde prijs ! :ok:

gevolg":
broodfokker heeft het nakijken
Pak-de-bal

Mickie schreef:
Pak-de-bal schreef:het enige antwoord hier op is:
Het probleem is dat veel mensen gaan voor goedkoop en snel. Een pup goed fokken kun je niet voor 100 euro, er zitten domweg veel kosten aan goed fokken. Een goedgefokte pup is er ook niet snel, daar moet je op wachten. Doorgaans kun je bij fokkers met hart voor hun pups ook niet kiezen welk kleurtje je het leukst bij de bank vindt passen omdat zij hun pups (in overleg) toewijzen op karakter. Dat vereist wel dat de pupkopers een aantal keren op bezoek komen en ook dat wil lang niet iedereen.

Als je de markt aan de vraag moet aanpassen, zoals jij predikt, dan is het gewoon niet meer mogelijk om pups goed te fokken. De reden dat broodfokpups, gelegenheids- en oepsnestjes zo goedkoop zijn is juist dat de kosten om goed te fokken niet worden gemaakt.

Er zijn wel rassen waarvan ik vind dat de prijzen veel hoger zijn dan nodig is.
volgens mij worden de prijzen vastgesteld door de rasverengingen of concurentie onderling

als er eentje eens begint om te zeggen dat de dek-reu voor zéker de helft van de prijs, goedkoper kan dekken ,
is tenminste dàt al weer een goede start !
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Pak-de-bal schreef:
Mickie schreef:
Het probleem is dat veel mensen gaan voor goedkoop en snel. Een pup goed fokken kun je niet voor 100 euro, er zitten domweg veel kosten aan goed fokken. Een goedgefokte pup is er ook niet snel, daar moet je op wachten. Doorgaans kun je bij fokkers met hart voor hun pups ook niet kiezen welk kleurtje je het leukst bij de bank vindt passen omdat zij hun pups (in overleg) toewijzen op karakter. Dat vereist wel dat de pupkopers een aantal keren op bezoek komen en ook dat wil lang niet iedereen.

Als je de markt aan de vraag moet aanpassen, zoals jij predikt, dan is het gewoon niet meer mogelijk om pups goed te fokken. De reden dat broodfokpups, gelegenheids- en oepsnestjes zo goedkoop zijn is juist dat de kosten om goed te fokken niet worden gemaakt.

volgens mij worden de prijzen vastgesteld door de rasverengingen of concurentie onderling

als er eentje eens begint om te zeggen dat de dek-reu voor zéker de helft van de prijs, goedkoper kan dekken ,
Ook met een dekreu heb je nogal wat kosten voor je hem in kan/mag/wil zetten :19: . Ongeveer hetzelfde als met een teef.
Of dacht je dat een reu geen hd/ed, epilepsie, DS, PRA etc kan vererven? Daarnaast is het ook wel handig om te weten of hij aan rastype voldoet (shows) :19: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Pak-de-bal schreef:
maar dàt is het juist het punt bij de "goedkope " honden, die worden dan in een impuls gekocht.
en dan heb je weer een broodfokker-hondje in de handel
terwijl , als je de echte rashonden ook zo goedkoop maakt,
gaan ze niet meer naar de broodfokker , maar kiezen voor meer kwalitiet voor dezelfde prijs ! :ok:

gevolg":
broodfokker heeft het nakijken
ik denk dat dan de kwaliteit dan zo heel erg ver te zoeken zou zijn. Er wordt nu al heel wat aangerommeld maar dan gaat helemaal iedere nitwit een rashond kopen en er mee doen wat 'ie wil. En geloof maar dat het dan helemaal aan alle kanten uit de hand gaat lopen.
Laatst gewijzigd door flamme op 23 feb 2008 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Liesbeth schreef: Ook met een dekreu heb je nogal wat kosten voor je hem in kan/mag/wil zetten :19: . Ongeveer hetzelfde als met een teef.
Of dacht je dat een reu geen hd/ed, epilepsie, DS, PRA etc kan vererven? Daarnaast is het ook wel handig om te weten of hij aan rastype voldoet (shows) :19: .
Klopt. ik heb een dekreu en voor hij voor het eerst gedekt had zaten er echt wel wat kosten aan. Zou dat niet het geval zijn geweest dan had hij niet gedekt. Niet vanuit de teefeigenaren maar ook niet vanuit ons.
Alleen met die shows ben ik het niet helemaal eens.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
Mickie schreef:

waarom moet ie goedkoper dekken? Wat denk je dat alle gezondheidsonderzoeken, trainingstijd, etc. kosten?
Afbeelding
Pak-de-bal

Mickie schreef:
Pak-de-bal schreef:als er eentje eens begint om te zeggen dat de dek-reu voor zéker de helft van de prijs, goedkoper kan dekken ,
Voor een reu überhaubt een dekreu mag zijn, moeten er heel wat eurootjes uitgegeven worden aan gezondheidsonderzoeken en shows (althans bij de Stabij). En om als dekreu bekend/gevraagd te worden is het handig als je ieder jaar een paar shows blijft lopen.
En dan nog zijn de kosten van een goed gefokt nest veel hoger dan die van een doe-maar-raak-nest.

Hoe wil jij trouwens impulsaankopers bedienen als er een wachtlijst is bij de rasvereniging?
Verder wil ik niet eens impulsaankopers aan de deur. Laat mensen er eerst maar eens goed nadenken over de aanschaf van een hond, scheelt enorm in het aantal herplaatsers.
een voorbeeld van een dekreu had ik even moeten geven:

een vriendin van mij "deed" aan het fokken van Rottweilers, maar ze moest en zou de kampioen als dekreu nemen.
dus dat was geloof ik uit Zwisterland kosten tòen al 3000 gulden !

Zei ze tegen mij:
als ik er maar 3 krijg , dan kosten ze zéker meer dan 1000 gulden per stuk,
want ik móet de dek-kosten er uit zien te krijgen :19:

Daarom denk ik:
kijk, daar begint het al mee, de koper moet meebetalen aan die "kampioen"
en als je dàt nou eens naar beneden kan halen?

dat scheellt in de verdere kosten-berekingen
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Tja, dan is die vriendin niet goed bezig. Een hond draait geen puppieproductie. Voor hetzelfde geld kreeg ze er maar 1 of gaat er iets mis met de geboorte enz.

Als er op een normale verantwoorde manier gefokt wordt hoeft er geen 3000 gulden betaald te worden voor een dekking maar kunnen daar gewoon afspraken over gemaakt worden. Vind zowieso dat je er dus nooit vanuit moet gaan de dekkosten eruit te halen. Een toevoeging voor het ras, op verantwoorde wijze gefokt, dat moet je uitgangspunt zijn.

En nogmaals, ook de dekreu heeft behoorlijk wat kosten hoor.

buiten het shows lopen, wat ik dus niet doe komen er onderzoekskosten bij. reiskosten omdat je niet alle onderzoeken in de buurt kunt doen. Soms extra entingskosten enz.enz.
Meestal is via een RV of tussen 2 partijen buiten een Rv al een dekprijs afgesproken. Moet eerlijk zeggen dat als iemand mij 3000 gulden aanbood (of nu dus 2000 euro ofzo) ik dat niet zou vertrouwen.
gotcha
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
Mickie schreef:
Pak-de-bal schreef:als er eentje eens begint om te zeggen dat de dek-reu voor zéker de helft van de prijs, goedkoper kan dekken ,
Voor een reu überhaubt een dekreu mag zijn, moeten er heel wat eurootjes uitgegeven worden aan gezondheidsonderzoeken en shows (althans bij de Stabij). En om als dekreu bekend/gevraagd te worden is het handig als je ieder jaar een paar shows blijft lopen.
En dan nog zijn de kosten van een goed gefokt nest veel hoger dan die van een doe-maar-raak-nest.

Hoe wil jij trouwens impulsaankopers bedienen als er een wachtlijst is bij de rasvereniging?
Verder wil ik niet eens impulsaankopers aan de deur. Laat mensen er eerst maar eens goed nadenken over de aanschaf van een hond, scheelt enorm in het aantal herplaatsers.
een voorbeeld van een dekreu had ik even moeten geven:

een vriendin van mij "deed" aan het fokken van Rottweilers, maar ze moest en zou de kampioen als dekreu nemen.
dus dat was geloof ik uit Zwisterland kosten tòen al 3000 gulden !

Zei ze tegen mij:
als ik er maar 3 krijg , dan kosten ze zéker meer dan 1000 gulden per stuk,
want ik móet de dek-kosten er uit zien te krijgen :19:

Daarom denk ik:
kijk, daar begint het al mee, de koper moet meebetalen aan die "kampioen"
en als je dàt nou eens naar beneden kan halen?

dat scheellt in de verdere kosten-berekingen
Dus als je vriendin er 6 had zouden ze 500 euro(geen guldens toch?)kostten dan :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”