Pak-de-bal schreef:Moon schreef:In de wijk waar ik woon is de 'honddichtheid' erg hoog. De met zorg uitgezochte honden zijn op een hand te tellen. Om moedeloos van te worden; dweilen met de kraan open...
maar als je in die wijken hoort:
"ik kan een stafford gratis krijgen" , ( heb ik gister toevallig net van iemand gehoord)
terwijl een rashond ongeveer 800 euro bv kost ??
wat doe je dan? .... Nou, de keuze is dan al snel gemaakt.
Zoals ik al zo vaak beweer:
het enige antwoord hier op is:
doe die prijzen van èchte rashonden lager , veel lager, en `dàn zal daar verandering in komen.
welke hond verkoop je eerder, die van 50 of van 800 euro?

welke modezaak is drukker, de goedkope of de héle dure?
zoals jij al zo vaak beweert??
mijn grote goeie grutjes.... weet je wat jij allemaal beweert? wat jij keer op keer voor de waarheid neerpent? de ene onzin na de andere en dit is deels ook zo een onzin.
dat er pupprijzen zijn die de pan uitstijgen en teveel zijn? jazeker.
maar dat het vragen van een prijs, voor een verantwoord gefokte rashond af moet hangen van de mensen die graag goedkoop willen kopen? nou nee.
maar goed, het maakt niet uit of ik hier een A4 typ met uitleg, je leest het toch niet.
jij bent nog steeds oke met jou aanschaf, een pup vol vlooien, wormen, oorontsteking, later bleek HD ... van harte hoor, promoot dat vooral verder, want dat krijg je nl als mensen het voor 50 euro bij de ochtend krant kunnen kopen.
een auto, een tv , een camera, een droger enz enz, dat is allemaal geen probleem, kopen mensen graag bij een goeie zaak, dan maar iets meer geld uitgeven, maar als het om een levend dier gaat? dan is het ineens teveel..
en wat hier ook al is gezegd, ik word ook kotsziek van de mensen die in eerste instantie, tegen beter weten in, kopen bij een handelaar/broodfokker, en als er dan toch iets niet oke is? dan janken en schreeuwen en hun recht willen halen. je had al beter kunnen weten.