Je hebt al een teacup Chihuahua voor 3.500 dollar, mja als er zoveel beroemdheden kopen, dan zal het wel goed zijn.

Chihuahua 40 LIZZIE (w-7732) (107-019-285) $5,000.00 female pocketbook
Toch geweldig, dat dollarbiljet erbij.
Moderator: moderatorteam
snap ik ook niet nee, een rat vindt het leuk lekker in je coltrui meesjouwen of in een mouw of jaszak, maar ja die zien er minder schattig uit hoewel die nu ook gefokt worden met flaporen en krulvachtjes en dat soort ongein.annika163 schreef:waarom moeten hondejs steeds kleiner zijn neem dan een muis ofzo
Poppetje schreef:Ik snap niet waarom mensen toch altijd zo moeten afgeven op kleine hondjes!
Ik koos zelf voor de dwergpinscher omdat die klein zijn maar toch nog vanalles kunnen doen. Toevallig werdt het een hele kleine uitgevallen dwergpinscher en het verbaast me nogsteeds dat mensen zo ontzettend negatief kunnen zijn over kleine hondjes.
Hoezo verkleedpartij als ik zorg dat mijn hondje het in de winter of andere koude dagen niet koud heeft?
En of honden nou op een kleedje alleen in huis liggen te slapen of bij hun baasje kunnen zijn (wat kleine hondjes vaak het liefste willen) en in een hondentas liggen te slapen...
Met een klein hondje kan je genoeg leuke dingen doen die grote honden ook doen. Ik zit ook gewoon op training met haar, ik loop ook gewoon joggend door het bos met haar, strandwandelingen gaat ze ook gewoon mee en ze doet echt niet onder voor grotere honden.
Oef, nee dat denk ik ook niet.Pientje schreef:Poppetje schreef:Ik snap niet waarom mensen toch altijd zo moeten afgeven op kleine hondjes!
Ik koos zelf voor de dwergpinscher omdat die klein zijn maar toch nog vanalles kunnen doen. Toevallig werdt het een hele kleine uitgevallen dwergpinscher en het verbaast me nogsteeds dat mensen zo ontzettend negatief kunnen zijn over kleine hondjes.
Hoezo verkleedpartij als ik zorg dat mijn hondje het in de winter of andere koude dagen niet koud heeft?
En of honden nou op een kleedje alleen in huis liggen te slapen of bij hun baasje kunnen zijn (wat kleine hondjes vaak het liefste willen) en in een hondentas liggen te slapen...
Met een klein hondje kan je genoeg leuke dingen doen die grote honden ook doen. Ik zit ook gewoon op training met haar, ik loop ook gewoon joggend door het bos met haar, strandwandelingen gaat ze ook gewoon mee en ze doet echt niet onder voor grotere honden.
Er zijn gewoon een aantal (bekende) mensen met kleine hondjes die het voor de anderen "verpest" hebben (paris hilton bijvoorbeeld)
Ik weet zeker dat die niet met haar hondje gaat joggen of trainingen loopt
lijken je die 'teacupjes' zo gezond dan?Poppetje schreef:Ik snap niet waarom mensen toch altijd zo moeten afgeven op kleine hondjes!
Waarom zouden ze niet gezond kunnen zijn? Omdat ze klein zijn...?malinois schreef:lijken je die 'teacupjes' zo gezond dan?Poppetje schreef:Ik snap niet waarom mensen toch altijd zo moeten afgeven op kleine hondjes!
Oh je wilt niet weten wat de gevolgen zijn van het steeds kleiner fokken. Ogen die zowat uit het kopje puilen omdat ze veel te groot zijn, open fontanelletjes, neusjes moeten platter waardoor de hond last van zijn ademhaling krijgt, bevruchtingen en bevallingen die niet meer op natuurlijke wijze kunnen geschieden..Poppetje schreef:Waarom zouden ze niet gezond kunnen zijn? Omdat ze klein zijn...?malinois schreef:lijken je die 'teacupjes' zo gezond dan?Poppetje schreef:Ik snap niet waarom mensen toch altijd zo moeten afgeven op kleine hondjes!
alles waar 'te' voor staat is niet goed, het moet steeds kleiner, meer rimpels, kortere snuit etc. ... dat is gewoon ongezond en zeer onnatuurlijk in mijn ogen.Poppetje schreef:Waarom zouden ze niet gezond kunnen zijn? Omdat ze klein zijn...?malinois schreef:lijken je die 'teacupjes' zo gezond dan?Poppetje schreef:Ik snap niet waarom mensen toch altijd zo moeten afgeven op kleine hondjes!
Begrijp me niet verkeerd. Ik ben zeker niet tegen het steeds kleiner fokken van hondjes alleen omdat het mode is.Gollum schreef:Oh je wilt niet weten wat de gevolgen zijn van het steeds kleiner fokken. Ogen die zowat uit het kopje puilen omdat ze veel te groot zijn, open fontanelletjes, neusjes moeten platter waardoor de hond last van zijn ademhaling krijgt, bevruchtingen en bevallingen die niet meer op natuurlijke wijze kunnen geschieden..Poppetje schreef:Waarom zouden ze niet gezond kunnen zijn? Omdat ze klein zijn...?malinois schreef:lijken je die 'teacupjes' zo gezond dan?Poppetje schreef:Ik snap niet waarom mensen toch altijd zo moeten afgeven op kleine hondjes!
Op het moment is het nogal een mode-grill en word er grof geld betaald voor zulke pupjes. Dus vind er ook steeds meer 'productie' plaats, met alle gevolgen van dien.
Zelfs bepaalde kleuren die in de rasstandaard zeer ongewenst zijn ( piebald , chocolate bij de Boston Terrier ) worden op die site aangeprezen als : unique en zeldzaam . Die pups zijn duurder dan de pups die wel de goede kleur/aftekening hebben. Het is gewoon te triest voor woorden.Neeltje schreef:Ik denk dat je hier eerder de fokkers erop kunt aanspreken die de honden steeds kleiner en kleiner fokken. De Franse Bulldog wordt in Amerika ook steeds kleiner.
Het zijn de 'bekende leeghoofden' die de kleine hondjes een verkeerde uitstraling geven die dan massaal door andere leeghoofden wordt overgenomen.
Dat zegt meer over de kopers dan over de (bekende) mensen. Paris Hilton kan er toch niks aan doen dat iedereen zo'n hondje wil. Dat zou betekenen dan bekende mensen geen hond (ongeacht het ras) zouden mogen hebben omdat iedereen dan zo'n hond wil hebben. Ook zieligPientje schreef:Er zijn gewoon een aantal (bekende) mensen met kleine hondjes die het voor de anderen "verpest" hebben (paris hilton bijvoorbeeld)
Nee maar ze zou er om te beginnen normaal mee kunnen omgaan en het niet als zo'n Bart smit hondje kunnen presenterenJeannette-Mexx schreef:Dat zegt meer over de kopers dan over de (bekende) mensen. Paris Hilton kan er toch niks aan doen dat iedereen zo'n hondje wil. Dat zou betekenen dan bekende mensen geen hond (ongeacht het ras) zouden mogen hebben omdat iedereen dan zo'n hond wil hebben. Ook zieligPientje schreef:Er zijn gewoon een aantal (bekende) mensen met kleine hondjes die het voor de anderen "verpest" hebben (paris hilton bijvoorbeeld)
Wat is normaal?tineke schreef:Nee maar ze zou er om te beginnen normaal mee kunnen omgaan en het niet als zo'n Bart smit hondje kunnen presenterenJeannette-Mexx schreef:Dat zegt meer over de kopers dan over de (bekende) mensen. Paris Hilton kan er toch niks aan doen dat iedereen zo'n hondje wil. Dat zou betekenen dan bekende mensen geen hond (ongeacht het ras) zouden mogen hebben omdat iedereen dan zo'n hond wil hebben. Ook zieligPientje schreef:Er zijn gewoon een aantal (bekende) mensen met kleine hondjes die het voor de anderen "verpest" hebben (paris hilton bijvoorbeeld).
Een hond een jasje aandoen is niet normaal. Een hond heeft niet voor niks een vacht.Poppetje schreef:Wat is normaal?tineke schreef:Nee maar ze zou er om te beginnen normaal mee kunnen omgaan en het niet als zo'n Bart smit hondje kunnen presenterenJeannette-Mexx schreef:Dat zegt meer over de kopers dan over de (bekende) mensen. Paris Hilton kan er toch niks aan doen dat iedereen zo'n hondje wil. Dat zou betekenen dan bekende mensen geen hond (ongeacht het ras) zouden mogen hebben omdat iedereen dan zo'n hond wil hebben. Ook zieligPientje schreef:Er zijn gewoon een aantal (bekende) mensen met kleine hondjes die het voor de anderen "verpest" hebben (paris hilton bijvoorbeeld).
Wat jij normaal vindt hoeft niet per se normaal te zijn.
Ik ga normaal met mijn hond om, ze komt niets te kort. Heeft het prima en heeft ook jasjes aan..
Ga ik dan slecht met mijn hond om? Geef ik dan niet om mijn hond? Beperk ik mijn hond in zijn/haar gedrag?
Iets wat jij storend vindt hoeft niet meteen storend te zijn voor de hond en volgens mij gaat het er toch om dat de hond een fijn leven heeft?
Kleine en grote honden hebben zo hun eigen dingetjes die ze leuk maakt.
Ze kan er alles prima in doen. Lopen, snuffelen, rennen, springen. Dus maak je daar maar geen zorgen over.Joyce schreef:Ik weet zeker dat mijn honden het niet leuk zouden vinden om met een jasje aan te lopen. Het is iets onnatuurlijks wat om ze heen zit, ik kan me dus voorstellen dat het ongemakkelijk zit. De foto in jouw handtekening ziet er naar mijn mening ook niet gemakkelijk uit. In ieder geval niet handig als je door het bos loopt te struinen.
Nou, ik bedoelde dus meer een " winterjasje " zonder bontkraag, kapuchon " en andere frutsels, want dat vind ik weer teveel van het goede en lijkt me idd niet erg handig voor als je in het boos loopt.Poppetje schreef:Mijn hond heeft ook 4 pootjes. En gebruikt die ook genoeg. Maar als ik in een drukke stad loop wil ik niet het risico lopen dat ze omver gelopen wordt.
Nou klopt het inderdaad dat mijn hondje dat jasje gewoon nodig heeft, ze krijgt ook medicijnen voor haar korte huidje dus ze kan het gewoon goed gebruiken.
Maar ik denk niet dat iemand dat aan de buitenkant kan zien (met een jasje aan).
En de meeste honden hebben inderdaad het jasje niet nodig, maar is het zielig, beperkt het de honden, hebben ze er last van?
alleen dit antwoord al, zegt voor mij genoeg dat je je er dus niet in verdiept hebtPoppetje schreef:Waarom zouden ze niet gezond kunnen zijn? Omdat ze klein zijn...?malinois schreef:lijken je die 'teacupjes' zo gezond dan?Poppetje schreef:Ik snap niet waarom mensen toch altijd zo moeten afgeven op kleine hondjes!
Dus als ik toch iets aanschaf waar ze in moet lopen mag het er niet leuk uitzien. Tja van die kapuchon heeft ze ook zo veel lastMonaToetje schreef:Nou, ik bedoelde dus meer een " winterjasje " zonder bontkraag, kapuchon " en andere frutsels, want dat vind ik weer teveel van het goede en lijkt me idd niet erg handig voor als je in het boos loopt.Poppetje schreef:Mijn hond heeft ook 4 pootjes. En gebruikt die ook genoeg. Maar als ik in een drukke stad loop wil ik niet het risico lopen dat ze omver gelopen wordt.
Nou klopt het inderdaad dat mijn hondje dat jasje gewoon nodig heeft, ze krijgt ook medicijnen voor haar korte huidje dus ze kan het gewoon goed gebruiken.
Maar ik denk niet dat iemand dat aan de buitenkant kan zien (met een jasje aan).
En de meeste honden hebben inderdaad het jasje niet nodig, maar is het zielig, beperkt het de honden, hebben ze er last van?
Ik vind die hele kleine hondjes, speciaal gefokt om klein te zijn walgelijk. Je hebt mij niet horen zeggen dat ik het goed vind. Ik vind alleen wel dat mensen te snel een oordeel klaar hebben over kleine hondjes en hun baasjes.yamie schreef:alleen dit antwoord al, zegt voor mij genoeg dat je je er dus niet in verdiept hebtPoppetje schreef:Waarom zouden ze niet gezond kunnen zijn? Omdat ze klein zijn...?malinois schreef:lijken je die 'teacupjes' zo gezond dan?Poppetje schreef:Ik snap niet waarom mensen toch altijd zo moeten afgeven op kleine hondjes!
het gaat niet zozeer over kleine hondjes, het gaat over TE klein, puur gefokt op zeer klein, handtas formaat, formaat cavia enz.
lees maar eens wat meer over tea cup chi's en dan hoop ik, dat ook jij zult zeggen dat dit walgelijk is
Normaal als in de zin van normaal honds gedrag kunnen vertonen.Poppetje schreef:Wat is normaal?tineke schreef:Nee maar ze zou er om te beginnen normaal mee kunnen omgaan en het niet als zo'n Bart smit hondje kunnen presenterenJeannette-Mexx schreef:Dat zegt meer over de kopers dan over de (bekende) mensen. Paris Hilton kan er toch niks aan doen dat iedereen zo'n hondje wil. Dat zou betekenen dan bekende mensen geen hond (ongeacht het ras) zouden mogen hebben omdat iedereen dan zo'n hond wil hebben. Ook zieligPientje schreef:Er zijn gewoon een aantal (bekende) mensen met kleine hondjes die het voor de anderen "verpest" hebben (paris hilton bijvoorbeeld).
Wat jij normaal vindt hoeft niet per se normaal te zijn.
Ik ga normaal met mijn hond om, ze komt niets te kort. Heeft het prima en heeft ook jasjes aan..
Ga ik dan slecht met mijn hond om? Geef ik dan niet om mijn hond? Beperk ik mijn hond in zijn/haar gedrag?
Iets wat jij storend vindt hoeft niet meteen storend te zijn voor de hond en volgens mij gaat het er toch om dat de hond een fijn leven heeft?
Kleine en grote honden hebben zo hun eigen dingetjes die ze leuk maakt.
Tja, dan moet je ook niet raar kijken als je een bepaalde indruk maaktPoppetje schreef:Dus als ik toch iets aanschaf waar ze in moet lopen mag het er niet leuk uitzien. Tja van die kapuchon heeft ze ook zo veel lastMonaToetje schreef:Nou, ik bedoelde dus meer een " winterjasje " zonder bontkraag, kapuchon " en andere frutsels, want dat vind ik weer teveel van het goede en lijkt me idd niet erg handig voor als je in het boos loopt.Poppetje schreef:Mijn hond heeft ook 4 pootjes. En gebruikt die ook genoeg. Maar als ik in een drukke stad loop wil ik niet het risico lopen dat ze omver gelopen wordt.
En de meeste honden hebben inderdaad het jasje niet nodig, maar is het zielig, beperkt het de honden, hebben ze er last van?.