Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pijn onaangenaam voor dieren
Moderator: moderatorteam
- Elsie
- Actief
Pijn onaangenaam voor dieren
Uit de "Almere Vandaag" van 21 februari jl.:
Onderzoek aan de Universiteit Utrecht heeft aangetoond dat het brein van dieren niet alleen pijnprikkels registreert, maar dat dieren de pijn ook echt als emotioneel onaangenaam ervaren. Iets wat tot op heden nog steeds een punt van discussie is in de wetenschappelijke wereld, volgens de onderzoekers.
Nou ja, nou vraag ik je. Een punt van discussie???
Onderzoek aan de Universiteit Utrecht heeft aangetoond dat het brein van dieren niet alleen pijnprikkels registreert, maar dat dieren de pijn ook echt als emotioneel onaangenaam ervaren. Iets wat tot op heden nog steeds een punt van discussie is in de wetenschappelijke wereld, volgens de onderzoekers.
Nou ja, nou vraag ik je. Een punt van discussie???

"One happy family"Lestat de Lioncourt (Interview with the vampire)
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- Bons
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
- M@scha
- Zeer actief
ik vind al die onderzoeken vooral komisch meestal..
van die ongein als:
na jarenlang onderzoek is er nu een artikel geplaatst in medical science nogwat dat het onverstandig is een ijzeren staaf in de buik te steken zodanig dat deze aan de rugzijde weer naar buiten komt. er is gebleken dat dit dodelijk kan zijn. eerder werd aangenomen dat dit weinig kwaad kon door de holle ruimte in de stalen pijp..
van die ongein als:
na jarenlang onderzoek is er nu een artikel geplaatst in medical science nogwat dat het onverstandig is een ijzeren staaf in de buik te steken zodanig dat deze aan de rugzijde weer naar buiten komt. er is gebleken dat dit dodelijk kan zijn. eerder werd aangenomen dat dit weinig kwaad kon door de holle ruimte in de stalen pijp..

- Bons
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Nou ja, ik vraag me af op welke dieren dit onderzoek van toepassing is. Van vissen roept men nog altijd dat ze geen pijn kunnen ervaren, hoe debiel dat voor ons dan ook klinkt.
Ik vind het overigens wel erg als je je bedenkt dat dit soort onderzoeken een hoop proefdierenverdriet kost..

Ik vind het overigens wel erg als je je bedenkt dat dit soort onderzoeken een hoop proefdierenverdriet kost..
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- M@scha
- Zeer actief
ze hebben ratten en honden gebruikt die stroonschokjes ter zwaarte van speldenprikjes kregen stond gister in de gelderlanderEline* schreef:Nou ja, ik vraag me af op welke dieren dit onderzoek van toepassing is. Van vissen roept men nog altijd dat ze geen pijn kunnen ervaren, hoe debiel dat voor ons dan ook klinkt.![]()

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Ik vind het schande.massam schreef:ze hebben ratten en honden gebruikt die stroonschokjes ter zwaarte van speldenprikjes kregen stond gister in de gelderlanderEline* schreef:Nou ja, ik vraag me af op welke dieren dit onderzoek van toepassing is. Van vissen roept men nog altijd dat ze geen pijn kunnen ervaren, hoe debiel dat voor ons dan ook klinkt.![]()
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
dat is het ook voor dit soort domme wetenschappelijke gevoelloos professortjes die dieren gaan pijnigen om tot dit soort domme conclusie s te kunnen komen
wat wij als doorsnee mensen met onze aangeboren hersencellen al zonder dier pijnt te moeten doen uit kunnen vinden
dat bewijst maar weer dat de meest hooggeleerde samen gaat vaak met emotieloosheid en gekte
wat wij als doorsnee mensen met onze aangeboren hersencellen al zonder dier pijnt te moeten doen uit kunnen vinden
dat bewijst maar weer dat de meest hooggeleerde samen gaat vaak met emotieloosheid en gekte
- Youp
- Zeer actief
- peggy en vinnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes
massam schreef:ik vind al die onderzoeken vooral komisch meestal..
van die ongein als:

- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
over die vissen is men het nog niet eens of ze wel of niet voelen..Eline* schreef:Nou ja, ik vraag me af op welke dieren dit onderzoek van toepassing is. Van vissen roept men nog altijd dat ze geen pijn kunnen ervaren, hoe debiel dat voor ons dan ook klinkt.![]()
heb een tijdje stage gelopen op een afdeling die onderzoek naar vissen deed. op een gegeven moment hoorde ik een onderzoeker tijdens de koffie pauze zeggen: "nu we die vissen geen voer meer geven gaan ze kannibalisme vertonen, dat is toch interessant nietwaar?" dus ik zeg:"hoezo geven jullie ze geen voer meer dan??" "ja we hebben ze toch niet meer nodig".

ik ben ook bioloog en ik snap niet als je uitgaat van evolutie, hoe je dan op het idee kan komen dat gevoel, emoties enzo pas bij de mens ontstaan zijn. geen enkel dier zou emoties of gevoel hebben en *poef* bij het ontstaan van de mensen verschijnt dat ineens en dan nog eens heel complex ook. dat lijkt me zó onwaarschijnlijk

- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Het klinkt misschien heel achterlijk maar dit is dus wel wat ik doe op school.. (Ben dus ook "bioloog op komst") of eigenlijk doe ik biomedische wetenschappen.. Maar we kijken dus ook naar filmpjes die te maken hebben met "gedrag en neurowetenschappen"
Het zijn dus ook dierproeven op film die wij bekijken en anyliseren maar goed.. vrolijk word ik er niet op. This ook niet wat ik wil gaan doen later.
Het zijn dus ook dierproeven op film die wij bekijken en anyliseren maar goed.. vrolijk word ik er niet op. This ook niet wat ik wil gaan doen later.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Ja, kan ik me ook nog herinneren.Moon schreef:Volgens mij dacht men nog niet zo heel lang geleden dat pasgeborenen (mensen) ook geen pijn ervoeren![]()
Van die mismaakt geboren baby's die de hele dag lagen te krijsen maar geen medicatie kregen "want ze gaan toch dood". En pijn konden ze niet hebben "want daar is hun zenuwstelsel nog niet voldoende voor ontwikkeld"