Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Luna

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Pak-de-bal schreef:
Riboet schreef:Uit het voorstel bericht lees ik:

beginnende kennelhoest
infectie aan buik en keel
wormen
en schurft
pfff , mijn Bauke had toen ik hem ophaalde:

oormijt
vlooien
en een teek

en het is een gezonde hond geworden , hoor ! :pffff:
Nou wil ik niet heel vervelend zijn maar ik denk dat Luna d'r klachten wel iets heftiger zijn dan oormijt vlooien en wel 1 hele teek...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Wietse&Gerda schreef:een buik vol wormen en dan ook echt vol..
schurft niet meer op de vacht maar er diep ingetrokken dus is niet van een week of 2 maar van maanden
beginnende kennelhoest
infectie aan buik en luchtwegen
dat duurt dus een jaar voor het over is? :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Maar ook dit was dus een hond uit KNPV lijnen... wat moeten jullie daar in vredesnaam toch steeds mee als je nog amper het verschil weet tussen IPO en KNPV en er niets in doet? :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

schurft niet meer op de vacht maar er diep ingetrokken dus is niet van een week of 2 maar van maanden
beginnende kennelhoest

Wormen-ontwormingsmiddeltje :idea:
Schurft=welke? :denken:
soms kan dit demodex zijn of jongehondenschurft.Daar zijn wel medicamenten voor en maandelijks controle.
beginnende kennelhoest=medicatie :idea:
infecties=antibiotika medicatie :idea:

sorry hoor ik zie echt niet het ernstige zieke puppy,die niet meer zou kunnen genezen.En dit na 3 dagen.
En als je,je geld nog terug hebt gekregen van de fokker,zal je niet veel te vertellen hebben denk ik :19:

Het is voor de hond te hopen dat hij alsnog een goede thuis vind. :wink:
Does
Zeer actief

Ongelezen bericht door Does »

Misschien dat het ts in het verkeerde keelgat is geschoten dat haar/hem waarschijnlijk willens en wetens een zieke pup is meegegeven. Dus ik kan het me wel voorstellen dat ze uit kwaadheid de pup heeft teruggebracht. Je kan uit medeleven voor de hond wel zeggen van ik probeer 'm op te lappen maar ik weet natuurlijk ook niet wat de verdere plannen met deze hond zijn. Het kan dus ook een financiele kwestie worden :denken:

Ik ben zelf ook iemand die de hond gewoon gehouden had want ik hecht me in no time aan zo'n dier. Maar ja, niet iedereen is hetzelfde :19:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

malinois schreef:
beginnende kennelhoest
dat duurt dus een jaar voor het over is? :roll:
buiten dat,

een pupje van 8 :?: wk met schurft van maanden....dat vind ik knap...
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

beginnende kennelhoest
Na een bezoekje aan de DA komt een hond hier wel bovenop hoor.....
:pop:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

crutz schreef:buiten dat,

ja dat is heel knap, nou ben ik geen Mechelmens maar ik vond dat pupje op marktplaats er niet bepaald ongezond uitzien :denken:
Had ook een lekker bekkie :ok:
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Addy schreef:
crutz schreef:buiten dat,

ja dat is heel knap, nou ben ik geen Mechelmens maar ik vond dat pupje op marktplaats er niet bepaald ongezond uitzien :denken:
Had ook een lekker bekkie :ok:
Nee, ik zie er ook geen ziek pupje in.

Hoewel ik het zelf absoluut niet gekund zou hebben om het pupje terug te brengen (was zwaar verliefd zodra ik Dante maar in mijn armen kreeg, zou geen nacht meer geslapen hebben als ik hem ziek terug had moeten brengen :N: ) is het theoretisch gezien geen slechte actie. Als iedereen zijn zieke broodfokpup terug zou brengen, hadden de broodfokkers echt een groot probleem..... Ze leven ws. van het mededogen van de meeste mensen!
Gr. Marijke
Afbeelding
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Nou, ik heb even gekeken en voor een pupje van 5 maanden, vind ik haar wel errug klein hoor

Bedoel dit is een normale mechel van 13 weken :

Afbeelding

en 1 van 8 maanden:

Afbeelding

De preciese leeftijd kan ik niet vinden van vijf maanden, maar groter had deze toch wel moeten zijn hoor.

-edit- als ik kijk naar de foto's van de pup zie ik er zelf uit (maar dan ben ik nog geen kenner daar in en zeker niet van een foto) dat de pup erg z'n poten naast z'n borst heeft staan in een voor mij ogende onnatuurlijke houding. Plus dat ik z'n voorpoten d'r echt niet gezond uit vind zien. Goed dit ben ik en natuurlijk kan ik het ook onwijs fout hebben.
Laatst gewijzigd door Gaia op 21 feb 2008 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Addy

Re: Luna

Wietse&Gerda schreef:Toen wij met haar bij de DA kwamen was ze er bar slecht aan toe en zou het ons zeker een jaar kosten om haar in elk geval gezond te krijgen en dan nog afgezien van haar uiterlijke conditie..
En nu staat ze gewoon weer te koop..
Wormen, kennelhoest, schurft heb je binnen een maand onder controlle :roll:
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Addy schreef:
Wietse&Gerda schreef:Toen wij met haar bij de DA kwamen was ze er bar slecht aan toe en zou het ons zeker een jaar kosten om haar in elk geval gezond te krijgen en dan nog afgezien van haar uiterlijke conditie..
Dat ben ik helemaal met je eens en ook ik heb met mijn pup moeten vechten voor haar leven. Vanwege een voedsel allergie. Geen haar op mijn hoofd die ook maar een seconde dacht over het feit dat ik d'r terug moest brengen.

Heb wel de fokker gewaarschuwd dat het nog wel eens aanstekelijk kon zijn, puur omdat we geen idee hadden wat het was.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Gaia schreef:Nou, ik heb even gekeken en voor een pupje van 5 maanden, vind ik haar wel errug klein hoor

De preciese leeftijd kan ik niet vinden van vijf maanden, maar groter had deze toch wel moeten zijn hoor.

-edit- als ik kijk naar de foto's van de pup zie ik er zelf uit (maar dan ben ik nog geen kenner daar in en zeker niet van een foto) dat de pup erg z'n poten naast z'n borst heeft staan in een voor mij ogende onnatuurlijke houding. Plus dat ik z'n voorpoten d'r echt niet gezond uit vind zien. Goed dit ben ik en natuurlijk kan ik het ook onwijs fout hebben.
ze had mss wel groter kunnen zijn, maar wat ook kan is dat het oude foto's zijn van toen ze jonger was (overigens mis ik ook een paar weken hoor, want mechel pupje bij zo'n fokker gaat vaak al met 6wk weg, + 3 dagen bij het nieuwe baasje + 1 mnd is bij mij een week of 12 en dan kan het formaat prima kloppen

hier mijn mechelmeisje op 13 wk
Afbeelding
nu met 1 jr is ze ong 59/60 cm en net boven de 20 kilo...
gotcha
Zeer actief

Addy schreef:
Schurft misschien wel maar demodex duurd echt wel wat langer :wink:

Maar we krijgen geen antwoord over welk soort schurft dit gaat.En of de fokker het geld heeft teruggegeven :denken:
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Even voor de duidelijkheid..
Luna was geen 8wkn toen we haar kochten..maar 4 maand
Daarbij idd het was een finaciele kwestie dat de infectie en kennelhoest wel binnen een maand was weg te werken ja klopt..Maar de buik vol wormen is niet binnen 1 maand opgelost daarvoor zat ze te vol..
daarbij kwam dus haar uiterlijke conditie en zoals 1 iemand hier in elk geval is opgevallen is dat haar spieren gewrichten pezen compleet verzwakt zijn en of dat ooit goed komt durft zelfs de dierenarts niks over te zeggen..
Of de medicijnen aan zouden slaan heb ik ook al eens vermeld was dus echt een hele grote vraag aangezien haar situatie..
@ malinois : wij willen wel met onze hond verder gaan in de sport heb ik ook al eens in een ander topic vermeld..

@ Anna*Poncho : idd

verder ga ik hier maar niet meer op reageren heeft toch geen nut want de meeste willen alleen maar lezen wat hun zouden doen of hadden gedaan
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
gotcha
Zeer actief

:19:
Addy

Wietse&Gerda schreef:Maar de buik vol wormen is niet binnen 1 maand opgelost daarvoor zat ze te vol..
Wie heeft je die onzin wijsgemaakt, een goede wormkuur en klaar is klara :19:
En wat doe je als deze pup wat gaat mankeren :denken:
Honden kosten geld, hun hele leven door :roll:
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

gotcha schreef:
Addy schreef:
Schurft misschien wel maar demodex duurd echt wel wat langer :wink:

Maar we krijgen geen antwoord over welk soort schurft dit gaat.En of de fokker het geld heeft teruggegeven :denken:

Idd demodex en ja we hebben ons geld wel terug gegeven..

@addy ik weet heus wel dat huisdieren geld kosten zoalng als ze leven..
Maar dat van Luna kon gewoon niet..

Maar goed zoals het op mij neerkomt vinden de meesten hier het normaal dat je zieke pupjes aan een koper afleverd en dat die dat maar heeft goed te vinden..Dus verder z'n smoel houd en maar moet gaan uitzoeken hoe die er uit komt

Nou dan heb je mooi pech want dat ik pik ik dus niet.
Ik laat me niet bedonderen.
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
Moon
Zeer actief

Nogmaals, naar mijn idee doet TS precies wat hier op het forum steeds wordt aangeraden; de broodfokker met zijn 'product' laten zitten :19: .

Afgezien van het feit dat nogmaals ík dat niet gekund zou hebben (pup na drie dagen terug brengen), ze natuurlijk allereerst nooit op zo'n suspect adres een pup had moeten kopen, en zeer naïef reageert op het handelen van de fokker (pup weer op marktplaats).
Gr. Marijke
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Jacksel schreef:
Pak-de-bal schreef:
Riboet schreef:Uit het voorstel bericht lees ik:

beginnende kennelhoest
infectie aan buik en keel
wormen
en schurft
pfff , mijn Bauke had toen ik hem ophaalde:

oormijt
vlooien
en een teek

en het is een gezonde hond geworden , hoor ! :pffff:
Nou wil ik niet heel vervelend zijn maar ik denk dat Luna d'r klachten wel iets heftiger zijn dan oormijt vlooien en wel 1 hele teek...
ik doelde op:
Er zijn er , die ook wat met z'n pup hebben gehad, niet elke pup is heel gezond , als je ze ophaalt

en ik heb er wèl moeite voor gedaan om eerst met hem gelijk naar de da te gaan.
Want ik wist op dat moment ook niet wat te doen... :19:

dus....?
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Wietse&Gerda schreef:Maar goed zoals het op mij neerkomt vinden de meesten hier het normaal dat je zieke pupjes aan een koper afleverd en dat die dat maar heeft goed te vinden..Dus verder z'n smoel houd en maar moet gaan uitzoeken hoe die er uit komt

Nou dan heb je mooi pech want dat ik pik ik dus niet.
Ik laat me niet bedonderen
.
hier bevestig je dus wèl mee, dat het meer een prestige-strijd was !! :neenee:

jij vond , dat de fokker dit niet kon maken en dáárom heb je hem teruggebracht

wat laag ! Je hebt er dus niet aan gedacht om een pup te redden van deze situatie.

en nu ben je misschien een beetje jaloers , dat hij het wèl heeft klaargespeeld om hem weer gezond te maken? :denken:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Moon schreef:Nogmaals, naar mijn idee doet TS precies wat hier op het forum steeds wordt aangeraden; de broodfokker met zijn 'product' laten zitten :19: .

Afgezien van het feit dat nogmaals ík dat niet gekund zou hebben (pup na drie dagen terug brengen), ze natuurlijk allereerst nooit op zo'n suspect adres een pup had moeten kopen, en zeer naïef reageert op het handelen van de fokker (pup weer op marktplaats).
Om te beginnen had ze daar natuurlijk geen pupje moeten aanschaffen :wink: maar ze had ook via gerechtelijke weg haar gelijk kunnen proberen te halen.
Ik kan echt niet begrijpen dat je een pupje die je zo mee krijgt zo weer terug plaatst onder diezelfde omstandigheden en dat omdat het financiele plaatje je niet aanstaat
Moon
Zeer actief

tineke schreef:
Moon schreef:Nogmaals, naar mijn idee doet TS precies wat hier op het forum steeds wordt aangeraden; de broodfokker met zijn 'product' laten zitten :19: .

Om te beginnen had ze daar natuurlijk geen pupje moeten aanschaffen :wink: maar ze had ook via gerechtelijke weg haar gelijk kunnen proberen te halen.
Ik kan echt niet begrijpen dat je een pupje die je zo mee krijgt zo weer terug plaatst onder diezelfde omstandigheden en dat omdat het financiele plaatje je niet aanstaat
Hopelijk begrijp je dat ik hier 'de advocaat van de duivel' speel :wink: .
En ik heb ook grote twijfels bij de motieven van TS. Maar ik vind wat hier gebeurt toch ook een beetje hypocriet :19: . Als je het praktisch bekijkt en het gevoelsmatige uitsluit is er weinig verschil in kijken bij zo'n fokker en (al die zielige) pupjes laten zitten en zo'n pupje meenemen en na drie dagen terugbrengen. Want nogmaals, in beide gevallen bereik je ermee dat de 'fokker' met zijn 'product' blijft zitten. En we waren het er toch met z'n allen over eens dat dat de manier is om de broodfok te stoppen?

Voorop staat dat nog steeds erg veel mensen zich totaal niet laten voorlichten en steeds weer bij zulk soort fokkers terecht komen!
Gr. Marijke
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Moon schreef:
tineke schreef:

En ik heb ook grote twijfels bij de motieven van TS. Maar ik vind wat hier gebeurt toch ook een beetje hypocriet :19: . Als je het praktisch bekijkt en het gevoelsmatige uitsluit is er weinig verschil in kijken bij zo'n fokker en (al die zielige) pupjes laten zitten en zo'n pupje meenemen en na drie dagen terugbrengen. Want nogmaals, in beide gevallen bereik je ermee dat de 'fokker' met zijn 'product' blijft zitten. En we waren het er toch met z'n allen over eens dat dat de manier is om de broodfok te stoppen?

Voorop staat dat nog steeds erg veel mensen zich totaal niet laten voorlichten en steeds weer bij zulk soort fokkers terecht komen!
Ik snap wat je bedoelt hoor :wink: maar het gaat mij meer om de emotionele kant ervan ik zou mijn aangeschafte pupje niet kunnen terug brengen naar zo'n adres wetende dat hij/zij het slecht krijgt.
Ik zou op een andere manier proberen mijn gelijk te halen zonder een dier daar de dupe van te laten zijn :wink:
Moon
Zeer actief

tineke schreef:
Moon schreef:
tineke schreef:

Ik snap wat je bedoelt hoor :wink: maar het gaat mij meer om de emotionele kant ervan ik zou mijn aangeschafte pupje niet kunnen terug brengen naar zo'n adres wetende dat hij/zij het slecht krijgt.
Ik zou op een andere manier proberen mijn gelijk te halen zonder een dier daar de dupe van te laten zijn :wink:
De pupjes zijn hoe dan ook de dupe, dat wilde ik even benadrukken! En anders wel de toekomstige pupjes :roll: . Ik vond dat door het de nadruk leggen op de actie van TS, dát een beetje werd ondergesneeuwd.
Heb het al herhaalde malen gezegd; never dat ik zo'n pupje terug zou brengen geen seconde rust zou ik meer hebben :N: . Daarom ben ik ook nooit gaan praten bij fokkers die al een nest hadden liggen. Vind ik altijd een goede tip om aan hond-zoekers mee te geven. De verleiding is dan veel te groot om nog rationeel te kunnen denken en beslissen. Je ziet of hoort dan niets meer van de omstandigheden; enkel nog puppies door een grote roze bril :wink:
Gr. Marijke
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Dan niet huilen dat de fokker de pup weer op marktplaats plaatst. Ze hebben zich een pup van vier maanden in de handen laten drukken terwijl ze dachten dat het een jonge pup was. Komen er daarna achter bedot te zijn + het beestje gaat wat kosten aan de dierenarts. Hop hond weer terug en nu jammeren dat de pup weer op marktplaats staat en dat ze er zo veel om gaven :boos:

Ik schreef al dat het mij niet gaat om het terugbrengen van de pup, wel om terugbrengen en daarna zeggen dat het zo erg is wat die fokker doet en ook nog zelf werkelijk denken dat ze echt om Luna geven. Ze had die fokker gewoon de dierenartskosten tot de aanschafprijs kunnen laten betalen dat had hij ook niet leuk gevonden.

Daarbij vraag ik me af wat er gebeurt als deze hond iets mankeer en er kosten komen, zoals dat bij elk puppie kan gebeuren?? Ik zou maar vlot verzekeren dan, want anders moet die zeker ook weer weg. Je kan het allemaal naief noemen, en zelf vinden ze het zielig wat hen overkomen is, maar deze mensen kozen daar zelf voor, ik vind dat niet iets om je achter te verschuilen.

Anne
starfleet
Erelid

Wietse&Gerda schreef:
*Aangepast door Moderator. Hoofdletters staan voor schreeuwen en daar houden wij hier niet van*
Heb je Cratos al verzekerd of is dat te duur? Wat ga je doen als hij ziek wordt. Puppies kunnen zich in de nesten werken, kunnen diaree krijgen, vlooien, moeten entingen hebben, kunnen een poot breken, moeten soms heel duur dieetvoer krijgen. Of is nu het schip met geld ineens binnengekomen?

Ik denk overigens dat je zelf echt denkt dat je om Luna geeft, maar huilen en woorden zeggen mij een stuk minder dan daden. Ik zie geen enkele zelfkritiek :boos: Dat je een pup terugbrengt naar een malafide fokker dat begrijp ik, maar ik begrijp niet dat je nu verontwaardigd bent dat hij hem voor 100 euro wil verkopen, want oh wat hield je van Luna. Ik zie een opgelapte jonge hond voor 100 euro (ik denk niet dat de fokker er ook maar iets aan verdient) waar duidelijk bij staat dat die problemen heeft gehad in het verleden en een groeiachterstand heeft. Jullie hebben al pijlsnel een gezonde nieuwe pup, dat was toch wat je wilde.

Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 22 feb 2008 11:52, 4 keer totaal gewijzigd.
sundancekid

Ongelezen bericht door sundancekid »

Sommige reacties zijn hier te hard en onnodig.
De enige die hier schuld treft is de fokker (als je het zo kunt noemen). Het barst van de malafide fokkers, vermits dat een lucratieve hobby is om snel aan makkellijk geld te komen. Het wel en wee van hun fokprodukten interesseerd die mensen geen ene donder en het wordt hoog tijd dat deze parasieten die leven van de onwetendheid en de naïviteit van mensen, eens flink worden aangepakt. Hiermee bedoel ik dat de wetten en de maatregelen die genomen kunnen worden tegen deze broodfokkers veel strenger moeten worden.
Mijn raad is,... mensen laat je goed inlichten en koop niet zo maar een hond bij de eerste de beste pias die zich fokker durft te noemen. De kans dat je dan bedrogen uitkomt, zoals in dit geval is wel erg reëel te noemen.

Het enige slachtoffer hier is wederom het arme diertje, die zelfs geen echte kans heeft gehad om beter te worden en opnieuw zal worden verkocht aan een ander. :evil:
starfleet
Erelid

sundancekid schreef:Sommige reacties zijn hier te hard en onnodig.
De enige die hier schuld treft is de fokker (als je het zo kunt noemen). Het barst van de malafide fokkers, vermits dat een lucratieve hobby is om snel aan makkellijk geld te komen. Het wel en wee van hun fokprodukten interesseerd die mensen geen ene donder en het wordt hoog tijd dat deze parasieten die leven van de onwetendheid en de naïviteit van mensen, eens flink worden aangepakt.
Ik vind het eens tijd worden dat mensen ermee ophouden zich te verschuilen achter naieviteit. Ze weten het allemaal prima als ze zo'n pup kopen. Ze trekken zich niks aan van advies van andere mensen, van wat ze lezen op internet. Ze willen gewoon snel, snel, snel een niet te dure hond. Als het goed gaat dan hebben ze het zo goed gedaan en was het zo'n geweldige fokker, zijn er hier allemaal zeikerds als er aangeraden wordt een goede fokker te zoeken en te wachten op een pup, en als het misgaat dat is het janken en "oh wij wisten dat niet" en schelden op de fokker.

Anne
starfleet
Erelid

Rataplan schreef: Moi ik heb ze wel eens erger gezien en die kwamen er ook allemaal bovenop :19: Waarom koos je dan ervoor om hem terug te brengen naar mensen waar je geen vertrouwen in hebt in plaats bijvoorbeeld een asiel die het dier er weer bovenop kon helpen?
Dat kost geld i.p.v. dat je je geld terugkrijgt zodat je snel weer een nieuwe pup kunt aanschaffen.

Anne
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”