Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
boomerpup
Moderator: moderatorteam
Assumption is de mother of all fuck ups.
Dat schrijf je neer Mercedes.
En wat doe je zelf????
To assume vertaald is veronderstellen, menen, vermoeden
En jouw reactie slaat dus precies op wat je zelf zegt.
Voor ik Tascha heb gehaald uit het asiel, ben ik ook lang op zoek geweest naar een ras wat mij aanstond. Ben bij diverse (ras)fokkers wezen kijken. O.a. eentje via een rasvereniging met alle onderzoeken er op en eraan.
Maar die fokker deed zijn honden weg als hij ze niet meer kon gebruiken en leefde ook van de honden.
Dus een stamboomfokker via een vereniging zegt ook totaal niet alles.
Maar owee als je er wat van zegt tegen iemand die dat ras heeft en daar een opmerking over maakt, want dat is dan ineens geen broodfokker.
Een vriendin van me heeft een engels bulletje via de verenging gekocht, en zij zit bekant wekelijks bij de dierenarts omdat er problemen zijn met de ademhaling. En dan kan de fokker het wel heel vervelend vinden en mee betalen aan de dierenartskosten, ze zit er wel mooi mee.
Dus voor mij geeft een vereniging zeker geen garantie tot wat dan ook.
Ik heb hier voors en tegens gelezen, meer tegens dan voors. En dat zet mij zeker wel aan het denken.
nergens staat dat ik mensen zoek die daar een pup vandaan hebben, maar ik vraag om mensen die ervaring hebben met die fokker. Hetzij inderdaad daar een pup vandaan hebben, of in de buurt wonen en mij er iets over kunnen vertellen.
Ik weet niet waar ik zo'n reactie aan verdient heb, vast wel omdat er genoeg mensen zijn die advies inwinnen en er niks mee doen, maar scheer niet iedereen over 1 kam. Daar ben ik niet van gedient.
Maar ja, gelukkig veronderstel je het hele relaas wat je getiept hebt, en assumption is de mother of all fuck ups.
Dat zegt mij al genoeg over jou.
Dat schrijf je neer Mercedes.
En wat doe je zelf????
To assume vertaald is veronderstellen, menen, vermoeden
En jouw reactie slaat dus precies op wat je zelf zegt.
Voor ik Tascha heb gehaald uit het asiel, ben ik ook lang op zoek geweest naar een ras wat mij aanstond. Ben bij diverse (ras)fokkers wezen kijken. O.a. eentje via een rasvereniging met alle onderzoeken er op en eraan.
Maar die fokker deed zijn honden weg als hij ze niet meer kon gebruiken en leefde ook van de honden.
Dus een stamboomfokker via een vereniging zegt ook totaal niet alles.
Maar owee als je er wat van zegt tegen iemand die dat ras heeft en daar een opmerking over maakt, want dat is dan ineens geen broodfokker.
Een vriendin van me heeft een engels bulletje via de verenging gekocht, en zij zit bekant wekelijks bij de dierenarts omdat er problemen zijn met de ademhaling. En dan kan de fokker het wel heel vervelend vinden en mee betalen aan de dierenartskosten, ze zit er wel mooi mee.
Dus voor mij geeft een vereniging zeker geen garantie tot wat dan ook.
Ik heb hier voors en tegens gelezen, meer tegens dan voors. En dat zet mij zeker wel aan het denken.
nergens staat dat ik mensen zoek die daar een pup vandaan hebben, maar ik vraag om mensen die ervaring hebben met die fokker. Hetzij inderdaad daar een pup vandaan hebben, of in de buurt wonen en mij er iets over kunnen vertellen.
Ik weet niet waar ik zo'n reactie aan verdient heb, vast wel omdat er genoeg mensen zijn die advies inwinnen en er niks mee doen, maar scheer niet iedereen over 1 kam. Daar ben ik niet van gedient.
Maar ja, gelukkig veronderstel je het hele relaas wat je getiept hebt, en assumption is de mother of all fuck ups.
Dat zegt mij al genoeg over jou.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
zet alleen dit je dan niet al aan het denken... mensen zijn blijkbaar slim genoeg om hier geen hond te kopentascha schreef:nergens staat dat ik mensen zoek die daar een pup vandaan hebben, maar ik vraag om mensen die ervaring hebben met die fokker.

nergens zegt men hier dat stamboomhonden altijd gezond zijn, altijd goede fokkers hebben etc. Daarvoor zul je toch echt zelf je ogen en oren open moeten doen, informatie zoeken etc. Over deze 'fokker' heb je inmiddels genoeg tegens gelezen dus ga er dan maar vanuit dat dit ook niet goed is....
Kies een ras, vraag bij de mensen die hier verstand van hebben welke fokkers er zijn, de goede en de slechte, ga er zelf kijken ALS ZE GEEN PUPS HEBBEN, wat zegt je gevoel over die fokker etc.
Vraag de onderzoeken van de ouderdieren op, een goede fokker zal deze graag aan je verstrekken.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Die wilde gok van mij is inderdaad een aanname...
We zullen zien of ie uitkomt..
Dan is het namelijk geen aanname meer
Ik zit er niet zo heel ver naast over het algemeen..
Jij ziet niets verkeerds bij deze man, klaar...simpel...
Dan moet je er mooi naartoe gaan en over 2 nachten ijs daar een 'boomer' kopen, klaar...simpel...
Kom dan gewoon niet vragen als je geen commentaar wilt hebben
en ik zal je even bruut uit de droom helpen.
Mijn hond komt niet bij een rasvereniging fokker vandaan, hij heeft geen stamboom en ik ben geen lid van een rasvereniging of wat dan ook.
Mijn hond komt van een "oeps-nestje" en ik heb vreselijk veel geluk gehad aangaande gezondheid bij dit ongezonde ras.
Mijn andere hond is een herplaatser.
Ik heb dus geen enkel "belang" bij rasverenings-praatjes.
Anno 2008, als je allerlei informatie tot je beschikking hebt via internet en televisie, over twee nachten ijs een 'boomer' (oftewel een hussel-mix-gooi-maar-bij-elkaar-hondje) pup kopen bij iemand waar de media bol van staan alszijnde broodfokkers met verschillende rassen, kruisingen van rassen, etc. dat is gewoon ondenkbaar dom gedrag.
Daar ben ik geen aannames voor nodig om dat te constateren
Dan is het namelijk geen aanname meer

Dan moet je er mooi naartoe gaan en over 2 nachten ijs daar een 'boomer' kopen, klaar...simpel...
Kom dan gewoon niet vragen als je geen commentaar wilt hebben

Mijn hond komt niet bij een rasvereniging fokker vandaan, hij heeft geen stamboom en ik ben geen lid van een rasvereniging of wat dan ook.
Mijn hond komt van een "oeps-nestje" en ik heb vreselijk veel geluk gehad aangaande gezondheid bij dit ongezonde ras.
Anno 2008, als je allerlei informatie tot je beschikking hebt via internet en televisie, over twee nachten ijs een 'boomer' (oftewel een hussel-mix-gooi-maar-bij-elkaar-hondje) pup kopen bij iemand waar de media bol van staan alszijnde broodfokkers met verschillende rassen, kruisingen van rassen, etc. dat is gewoon ondenkbaar dom gedrag.
- Daphne
- Zeer actief
Ik begrijp niet eens dat je het vraagt
Natuurlijk koop je daar never nooit niet een hond.
Wanneer dringt het nou eens tot mensen door dat zolang je dit soort praktijken steunt de ellende voor die fokdieren in stand blijft.
je zegt het zelf al, kennels
Die honden zitten hun hele leven in die kennels, die komen daar niet uit.
Die gaan nooit naar het bos, op straat of even lekker kriebelen bij de "baas".
Daar wordt niks mee gedaan.
Die dieren worden elke loopsheid gedekt (lekker gezond).
Ze zijn er alleen maar om pups te produceren.
En wat als ze dat niet meer kunnen....?
Wat denk je zelf nou.... dat ze dan mogen blijven... nog een paar jaar tot ze rustig uit hunzelf overlijden??
Kom op zeg, wordt toch eens wakker.
Radar en kassa hebben er al zo vaak uitzendingen over gehad.
Ik begrijp dit soort vragen gewoon echt niet
Ga naar het asiel, een stichting of naar een echte goede fokker die een bepaald ras fokt.
En ja, natuurlijk kan je altijd pech hebben alleen als je bijvoorbeeld bij een goede fokker koopt weet je dat de moederhond niet wordt uitgebuit.
Die krijgt 2 of 3 nestjes, met een nette tijd er tussen.
Die draait gewoon mee met haar gezin.
Gaat misschien wel lekker sporten met de baas.
Gaat gewoon uit, mee op vakantie.
Die hond heeft gewoon een hondenleven.
En als ze eenmaal niet meer voor de fok gebruikt wordt ligt ze nog steeds aan de voeten van dezelfde baas.

Natuurlijk koop je daar never nooit niet een hond.
Wanneer dringt het nou eens tot mensen door dat zolang je dit soort praktijken steunt de ellende voor die fokdieren in stand blijft.
je zegt het zelf al, kennels
Die honden zitten hun hele leven in die kennels, die komen daar niet uit.
Die gaan nooit naar het bos, op straat of even lekker kriebelen bij de "baas".
Daar wordt niks mee gedaan.
Die dieren worden elke loopsheid gedekt (lekker gezond).
Ze zijn er alleen maar om pups te produceren.
En wat als ze dat niet meer kunnen....?
Wat denk je zelf nou.... dat ze dan mogen blijven... nog een paar jaar tot ze rustig uit hunzelf overlijden??
Kom op zeg, wordt toch eens wakker.
Radar en kassa hebben er al zo vaak uitzendingen over gehad.
Ik begrijp dit soort vragen gewoon echt niet

Ga naar het asiel, een stichting of naar een echte goede fokker die een bepaald ras fokt.
En ja, natuurlijk kan je altijd pech hebben alleen als je bijvoorbeeld bij een goede fokker koopt weet je dat de moederhond niet wordt uitgebuit.
Die krijgt 2 of 3 nestjes, met een nette tijd er tussen.
Die draait gewoon mee met haar gezin.
Gaat misschien wel lekker sporten met de baas.
Gaat gewoon uit, mee op vakantie.
Die hond heeft gewoon een hondenleven.
En als ze eenmaal niet meer voor de fok gebruikt wordt ligt ze nog steeds aan de voeten van dezelfde baas.
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Nero 11/1998 - 16/06/2014

Nero 11/1998 - 16/06/2014
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Amen..mercedes2803 schreef:Die wilde gok van mij is inderdaad een aanname...
Dan is het namelijk geen aanname meer![]()
Kom dan gewoon niet vragen als je geen commentaar wilt hebben![]()
Ik had sowieso al niet de illusie dat ze zich ook maar iets van die goedbedoelde hier aan zou trekken, Mercedes.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- *Linda*
- Zeer actief
Idem. Er gaat gewoon weer een broodfokexemplaar over de toonbank straks. En ohhh wat is het allemaal zielig, maar er wel zelf aan meewerken.Brigitte30 schreef:Zo, dat is klare taal!mercedes2803 schreef:zal ik eens een wilde gok doen?wendy71 schreef:Als antwoord op je vraag dan: niet kopen bij desbetreffende fokker daar hij meerdere rassen fokt.
Niet doen dus.![]()
Ik ben overigens benieuwd wat je met het advies hier gaat doen.
NIETS![]()
Ze gaat nog een keer kijken en vindt dan nog steeds dat alles er pikobello uitziet en het zal er nog steeds wel fris ruiken en misschien staat dan 3FM Giel Beelen wel op of zo..![]()
Ze gaat eens wat vragen aan de 'prutfokker' en die komt met pasklare antwoorden die ze horen wil.![]()
Vervolgens kan ze 'de verleiding' niet langer weerstaan en gaat er een pupje mee naar huis.![]()
Want een paar maanden kan ze nog wel wachten, maar niet langer dan dat hoor![]()
oftewel...alle bovenstaande adviezen zijn aan dovemansoren gericht.
het laatste bericht over hoe geweldig het er daar wel niet uitziet zegt genoeg.
Iemand die vind dat een schoonruikende kennel met hardrock muziek goed genoeg is voor pups zal NOOIT inzien dat ze gewoon een hond uit de broodfok koopt.
En de adviezen?
Die vindt ze allemaal een beetje onnodig want ze wil graag mensen horen die hier een pup vandaan hebben.
Aangezien de gemiddelde hondenforum-gebruiker niet eenzelfde soort plaat voor de kop heeft hangen als de mevrouw die dit topic gestart is, geef ik haar weinig kans dat ze hier mensen tegen gaat komen die daar een pup vandaan hebben,
DAT gegeven zou haar misschien aan het denken moeten zetten...
Dat mensen met een 'bovengemiddelde interesse en een bovengemiddelde intelligentie aangaande honden' HIER geen pup zullen kopen.
Maar ben het helemaal met je eens
- Annet
- Zeer actief
Nou, nog maar een keer proberen dan. Van de site van de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming gekopieerd:
Oftewel, koop daar GEEN pup, anders hou je de broodfokpraktijken in stand. Stuur anders zelfs eens een email naar bijv. info@dierenbescherming-groningen.nl of bel ze eens: (050) 313 52 01 en vraag ze wat hun ervaringen zijn met deze 'fokker uit Oudega'.
Ik kom oorspronkelijk uit Drachten (iets van 5 km van Oudega) en toen ik zo'n 10 jaar geleden een pup wilde, zag ik ook de advertentie van de fokker uit Oudega staan. Maar ik heb toen met de Dierenbescherming gebeld. Degene die ik aan de telefoon kreeg zei iets als 'officieel mag ik er niets van zeggen, maar ik zou het je afraden om daar een pup te kopen.' Ik heb dus ergens anders een pup gekocht.2.3 Hondenhandel in Nederland
Dat er aan de handel in populaire rashonden veel geld is te verdienen, dat is duidelijk. Reden voor velen in Nederland om te starten met deze lucratieve handel. Sinds de jaren ’80 zien we een duidelijke toename van op grote schaal opererende hondenhandelaren en -fokkers. De hondenhandel in Nederland kent een duidelijke concentratie in Noord-Brabant en de Friese Wouden. De verklaring hiervoor ligt waarschijnlijk in het feit dat ex-varkensboeren, veelal gevestigd in Brabant, overstappen op de hondenhandel en in de handelsgeest van de Brabanders en de Friezen.
De districtsinspecteur van de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) in Brabant merkt hierover op: ‘Het is snel bekend dat je goud kunt verdienen in de hondenhandel. Brabanders en Friezen zijn van oudsher echte handelaren en springen hierop in. Niemand ziet het, als je achter op je erf in een donkere schuur wat honden fokt als “bijverdienste”. Met relatief lage kosten heb je een hoge opbrengst.’ Naast de kleine handelaren en fokkers zijn er ook grote fokbedrijven opgericht, waarin soms meer dan 200 fokteven worden gehouden die aan de lopende band nestjes afleveren. Die worden vervolgens opgekocht door handelaren, die de pups via advertenties en/of internet verkopen.
Oftewel, koop daar GEEN pup, anders hou je de broodfokpraktijken in stand. Stuur anders zelfs eens een email naar bijv. info@dierenbescherming-groningen.nl of bel ze eens: (050) 313 52 01 en vraag ze wat hun ervaringen zijn met deze 'fokker uit Oudega'.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Tsja, je bericht over hoe leuk de honden in kennels zitten met de radio aan, deed bij mij ook wel een wenkbrauw omhoog gaan hoor. De teven zitten er alleen maar om nest na nest uit te persen. Ik snap niet dat je zoiets goed gaat praten door te schrijven dat het er zo schoon ruikt. Veel mensen hebben een verkeerd beeld van broodfok en volgens mij hoor jij daar ook bij. Je denkt aan vieze stallen, zieke honden aan kettingen, gemene mensen. Maar de meeste broodfokkers zijn juist heel aardige mensen die hun 'waar' heel goed kunnen verkopen met mooie praatjes. Het is er schoon, de honden zien er goed uit. Het leed zit onder de oppervlakte: de teven worden elke loopsheid gedekt, de honden zitten constant in kennels, er wordt niet goed naar combinaties reu x teef gekeken, geen onderzoeken naar erfelijke ziektes, pups groeien niet op in huiselijke sfeer (vaak zijn ze nog zo handig om als iemand op bezoek komt de pups even snel in de woonkamer te zetten...), pups worden niet teruggenomen als het niet goed gaat bij de eigenaar en zo kan ik nog wel even doorgaan.tascha schreef: Ik weet niet waar ik zo'n reactie aan verdient heb, vast wel omdat er genoeg mensen zijn die advies inwinnen en er niks mee doen, maar scheer niet iedereen over 1 kam. Daar ben ik niet van gedient.
Dat is niet goed te praten en ik snap dus ook niet hoe je zoiets kunt verdedigen.

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Hoi Tascha,
Ik zou voor een pup kiezen die opgegroeid is in de huiskamer, een kleine kennel met echte huisdieren die dus ook in huis verblijven. Ze zijn dan gewent aan huiselijke geluiden en dat zijn ze nu niet.
Jammer voor je vriendin dat ze veel bij de dierenarts zit. In sommige rassen zitten erfelijke kwalen waar een fokker op kan testen en als ze testen kan het ook nog voorkomen dat het helaas anders uitpakt.
Ik zou zelf wel gaan voor een rashond en met geteste ouderdieren. Waarom een rashond? Je valt voor een type en ik zou dit niet meer kunnen zonder alles in overweging te nemen. Reu/teef combinatie en bij een fokker die niet aan rasvermeerding doet maar aan rasverbetering.
De fokker zit in Oudega zeg je. Is dit vlak bij Drachten of bij Sneek? Ik zou best met je mee kunnen gaan als dit vlak bij Drachten is en daar goed met jou observeren hoe het reilt en zeilt.
Groetjes van Esther
Ik zou voor een pup kiezen die opgegroeid is in de huiskamer, een kleine kennel met echte huisdieren die dus ook in huis verblijven. Ze zijn dan gewent aan huiselijke geluiden en dat zijn ze nu niet.
Jammer voor je vriendin dat ze veel bij de dierenarts zit. In sommige rassen zitten erfelijke kwalen waar een fokker op kan testen en als ze testen kan het ook nog voorkomen dat het helaas anders uitpakt.
Ik zou zelf wel gaan voor een rashond en met geteste ouderdieren. Waarom een rashond? Je valt voor een type en ik zou dit niet meer kunnen zonder alles in overweging te nemen. Reu/teef combinatie en bij een fokker die niet aan rasvermeerding doet maar aan rasverbetering.
De fokker zit in Oudega zeg je. Is dit vlak bij Drachten of bij Sneek? Ik zou best met je mee kunnen gaan als dit vlak bij Drachten is en daar goed met jou observeren hoe het reilt en zeilt.
Groetjes van Esther
Re: boomerpup
hier stuit ik optascha schreef:Hij heeft meerdere rassen die hij fokt waar hij van leeft.Op zijn website (die mag ik niet noemen) staat dat hij de pups chipt, 5 weken garantie op virusinfecties geeft en 1 jaar op erfelijke ziekten.

dit zìjn nou echt typische voobeelden van een èchte broodfokker !!!

garantie?? Lat mij niet lachen , èchte goede fokkers hoeven dat echt niet te geven en lopen daar ook niet mee als reclame

en waarom zou hij ze zèlf chippen???

Is hij bang, dat je ermee naar de da gaat ( zoals dat gebruikelijk is)?

nee, dit zou een beetje dom zijn, als je jùist de broodfokkers niet wil benaderen.

Vraag anders 'ns na bij dierenartsen. Die weten ook vaak van mensen die 'n oeps of zo maar 'n nestje hebben of ga naar het asiel.
Kijk eens bij de briefjes bij AH of ander supermarkten.
Maar zo gauw je ergens veel 'rassen' ziet, hoe mooi het er ook uit mag zien en al zeker als ze ervan kunnen leven, NIET DOEN! Een 'boomer' hondje is gewoon een pluizige kruising, nergens toe te herleiden. Wij noemen het hier nog steeds vuilnisbakjes.....
Kijk eens bij de briefjes bij AH of ander supermarkten.
Maar zo gauw je ergens veel 'rassen' ziet, hoe mooi het er ook uit mag zien en al zeker als ze ervan kunnen leven, NIET DOEN! Een 'boomer' hondje is gewoon een pluizige kruising, nergens toe te herleiden. Wij noemen het hier nog steeds vuilnisbakjes.....
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
even over dat chippen,dat gebeurt bij rashonden ook,dat is nu net het enige waar ik dan ook positief over ben.als we het over deze fokker hebben.Pak-de-bal schreef:hier stuit ik optascha schreef:Hij heeft meerdere rassen die hij fokt waar hij van leeft.Op zijn website (die mag ik niet noemen) staat dat hij de pups chipt, 5 weken garantie op virusinfecties geeft en 1 jaar op erfelijke ziekten.![]()
![]()
![]()
dit zìjn nou echt typische voobeelden van een èchte broodfokker !!!![]()
garantie?? Lat mij niet lachen , èchte goede fokkers hoeven dat echt niet te geven en lopen daar ook niet mee als reclame
en waarom zou hij ze zèlf chippen???![]()
Is hij bang, dat je ermee naar de da gaat ( zoals dat gebruikelijk is)?
nee, dit zou een beetje dom zijn, als je jùist de broodfokkers niet wil benaderen.
Maar nogmaals,ik zou ook geen hond bij deze "fokker" kopen,gewoon eens even rondzoeken en dan wellicht iets meer betalen maar dan heb je hoogstwaarschijnlijk wel een hond die gewoon op goede basis gefokt is en ook een goede socialisering mee gekregen heeft.
maar waarom zou je het wel door een fokker laten doen?eefje+huig schreef:even over dat chippen,dat gebeurt bij rashonden ook,dat is nu net het enige waar ik dan ook positief over ben.als we het over deze fokker hebben.
Ik heb ook gehoord dat ze kunnen gaan "wandlen" onderhuids , en het is tòch een medische ingreep, dus waarom niet door de da?

-
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Pak-de-bal schreef:maar waarom zou je het wel door een fokker laten doen?eefje+huig schreef:even over dat chippen,dat gebeurt bij rashonden ook,dat is nu net het enige waar ik dan ook positief over ben.als we het over deze fokker hebben.
Ik heb ook gehoord dat ze kunnen gaan "wandlen" onderhuids , en het is tòch een medische ingreep, dus waarom niet door de da?

een medische ingreep? doe niet zo mal

bij goede fokkers, rashonden, worden honden gewoon gechipt, door de RvB, door mensen die daar ook voor "opgeleid" zijn, chippen is echt niet voorbehouden aan een da hoor.
Iedere nitwit kan chippen na een cursus hoorPak-de-bal schreef:[en waarom zou hij ze zèlf chippen???![]()
Is hij bang, dat je ermee naar de da gaat ( zoals dat gebruikelijk is)?![]()

-
- Zeer actief
dus omdat ze kunnen gaan wandelen is het niet goed?Pak-de-bal schreef:maar waarom zou je het wel door een fokker laten doen?eefje+huig schreef:even over dat chippen,dat gebeurt bij rashonden ook,dat is nu net het enige waar ik dan ook positief over ben.als we het over deze fokker hebben.
Ik vind het goed dat dit gebeurd,dan kun je je hond nog terug vinden als ie per ongeluk kwijt raakt.
niks mis mee,echt niet.
EN als hij het doet om te voorkomen dat je naar de da gaat,tja dan doet hij het met de verkeerde redenen.
Harley was ook gechipt toen ik hem mee kreeg,dat moest vanwege de stamboom enz. en daar was niks mis mee.
Het is geen medische ingreep,het is het zelfde als een enting,alleen een iets dikkere naald.
Chippen is wel het laatste waar ik over zou vallen in dit geval.
ik heb mijn hond ook door een da laten chippen, zou niet eens geweten hebben dat een fokker dat ook zou kùnnen doen.eefje+huig schreef:dus omdat ze kunnen gaan wandelen is het niet goed?Pak-de-bal schreef:maar waarom zou je het wel door een fokker laten doen?eefje+huig schreef:even over dat chippen,dat gebeurt bij rashonden ook,dat is nu net het enige waar ik dan ook positief over ben.als we het over deze fokker hebben.
Ik vind het goed dat dit gebeurd,dan kun je je hond nog terug vinden als ie per ongeluk kwijt raakt.
niks mis mee,echt niet.
EN als hij het doet om te voorkomen dat je naar de da gaat,tja dan doet hij het met de verkeerde redenen.
Harley was ook gechipt toen ik hem mee kreeg,dat moest vanwege de stamboom enz. en daar was niks mis mee.
Het is geen medische ingreep,het is het zelfde als een enting,alleen een iets dikkere naald.
waarom zou ik? alles doe ik via de da.
Vind het toch wel vreemd, tenzij via een rasverenigng misschien, maar ze moeten dan officieel geregistreerd worden en dat nummer gaat dan óók naar de da
Dus àls ik Bauke kwijt ben, wordt ook de da gebeld , als hij gevonden is.
Ik vind dat een veiliger idee, met het oog op medische geschiedenis.
hoe gaat dat dan met die fokkers, want die kunnen dan weer verhuisd zijn.
En dan weet jij niet, dat je hond gevonden is.
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
boomer
Kijk eens op www.mirtosanimalproject.eu , daar hebben ze "Boomertjes" genoeg! En doe je ook nog een goede daad
Succes!
groetjes, Ingrid

Succes!
groetjes, Ingrid
- starfleet
- Erelid
Dat is dus gewoon een puppenfabriek. Je vraagt naar ervaringen met die fokker, maar wat heb je daaraan? Die man fokt honderden hondjes per jaar, wat heb je aan een paar goede ervaringen of een slechte?? Er staat toch groot "puppenfabriek" op. Moeders worden uitgebuit en de hondjes krijgen niks mee van de buitenwereld. Ik begrijp niet dat je na alle informatie die er tegenwoordig zelfs op de t.v. is, zelfs maar overweegt om daar een hondje vandaan te halen? Dat er onder de stamoom/verenigingsfokkers ook slechte fokkers zitten zegt helemaal niets verder. Deze fokker is in ieder geval fout, die doet maar wat over de ruggen van de hondjes.tascha schreef:
Ik heb de kennels gezien, het zag er allemaal goed uit. Geen vieze bende, enthousiaste hondjes die zich lieflijk lieten aaien.
De plek waar de pups lagen was goed schoon, het rook er ook redelijk schoon, dezelfde geur als wat bij een dierenpension hangt.
Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 21 feb 2008 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
een rashond, dus een hond gefokt met stamboom, word tussen de 5e en 7e week gechipt, door een medewerker van de raad van beheer, die komt dan bij de fokker thuis, die chip is het persoonlijke nummer van de hond, een eigenaar ( en de gegevens) staat op papier bij dat nummer vernoemd, gaat men verhuizen, dan moet men dat doorgeven, dat is ook zo bij een hond die bij de DA gechipt is.Pak-de-bal schreef:ik heb mijn hond ook door een da laten chippen, zou niet eens geweten hebben dat een fokker dat ook zou kùnnen doen.eefje+huig schreef:dus omdat ze kunnen gaan wandelen is het niet goed?Pak-de-bal schreef:maar waarom zou je het wel door een fokker laten doen?eefje+huig schreef:even over dat chippen,dat gebeurt bij rashonden ook,dat is nu net het enige waar ik dan ook positief over ben.als we het over deze fokker hebben.
niks mis mee,echt niet.
waarom zou ik? alles doe ik via de da.
Vind het toch wel vreemd, tenzij via een rasverenigng misschien, maar ze moeten dan officieel geregistreerd worden en dat nummer gaat dan óók naar de da
Dus àls ik Bauke kwijt ben, wordt ook de da gebeld , als hij gevonden is.
Ik vind dat een veiliger idee, met het oog op medische geschiedenis.
hoe gaat dat dan met die fokkers, want die kunnen dan weer verhuisd zijn.
En dan weet jij niet, dat je hond gevonden is.
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Zo, even kopieren voordat dit over het hoofd wordt gezien. Als je het dan niet van ons aanneemt, neem het dan aan van de LID.Annet schreef:Nou, nog maar een keer proberen dan. Van de site van de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming gekopieerd:Ik kom oorspronkelijk uit Drachten (iets van 5 km van Oudega) en toen ik zo'n 10 jaar geleden een pup wilde, zag ik ook de advertentie van de fokker uit Oudega staan. Maar ik heb toen met de Dierenbescherming gebeld. Degene die ik aan de telefoon kreeg zei iets als 'officieel mag ik er niets van zeggen, maar ik zou het je afraden om daar een pup te kopen.' Ik heb dus ergens anders een pup gekocht.2.3 Hondenhandel in Nederland
Dat er aan de handel in populaire rashonden veel geld is te verdienen, dat is duidelijk. Reden voor velen in Nederland om te starten met deze lucratieve handel. Sinds de jaren ’80 zien we een duidelijke toename van op grote schaal opererende hondenhandelaren en -fokkers. De hondenhandel in Nederland kent een duidelijke concentratie in Noord-Brabant en de Friese Wouden. De verklaring hiervoor ligt waarschijnlijk in het feit dat ex-varkensboeren, veelal gevestigd in Brabant, overstappen op de hondenhandel en in de handelsgeest van de Brabanders en de Friezen.
De districtsinspecteur van de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) in Brabant merkt hierover op: ‘Het is snel bekend dat je goud kunt verdienen in de hondenhandel. Brabanders en Friezen zijn van oudsher echte handelaren en springen hierop in. Niemand ziet het, als je achter op je erf in een donkere schuur wat honden fokt als “bijverdienste”. Met relatief lage kosten heb je een hoge opbrengst.’ Naast de kleine handelaren en fokkers zijn er ook grote fokbedrijven opgericht, waarin soms meer dan 200 fokteven worden gehouden die aan de lopende band nestjes afleveren. Die worden vervolgens opgekocht door handelaren, die de pups via advertenties en/of internet verkopen.

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
een boomertje is geen rashondje en alsdusdanig is het fokkertje, die leeft van de fok van deze diertjes een broodfokkertje. Het in stand houden van zulke praktijken is bijgevolg geen goede zaak.
Je kan dan inderdaad beter een hondje gaan halen uit een oeps nestje, je hebt dan wel geen garantie, maar voedt daarmee de broodfokkerij tenminste niet. Misschien is het ook een idee om eens een paar asiels te contacteren, die hebben misschien wel een mooi boomertje zitten, die op een nieuw leven wacht in een warm mandje.
Je kan dan inderdaad beter een hondje gaan halen uit een oeps nestje, je hebt dan wel geen garantie, maar voedt daarmee de broodfokkerij tenminste niet. Misschien is het ook een idee om eens een paar asiels te contacteren, die hebben misschien wel een mooi boomertje zitten, die op een nieuw leven wacht in een warm mandje.

oke, dat is goed, tenslotte is Bauke ook geen rashond.yamie schreef:een rashond, dus een hond gefokt met stamboom, word tussen de 5e en 7e week gechipt, door een medewerker van de raad van beheer, die komt dan bij de fokker thuis, die chip is het persoonlijke nummer van de hond, een eigenaar ( en de gegevens) staat op papier bij dat nummer vernoemd, gaat men verhuizen, dan moet men dat doorgeven, dat is ook zo bij een hond die bij de DA gechipt is.
maar bij het verhaal van de TS zou het niet zo officieel gaan, denk ik, bij dìe fokker ,
want hij is nergens op aangesloten , hoe wil hij dat " officieel" dan doen?

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
die laat dan gewoon de pups bij de Da chippen, dat kan ook, alleen is iets heel anders .Pak-de-bal schreef:oke, dat is goed, tenslotte is Bauke ook geen rashond.yamie schreef:een rashond, dus een hond gefokt met stamboom, word tussen de 5e en 7e week gechipt, door een medewerker van de raad van beheer, die komt dan bij de fokker thuis, die chip is het persoonlijke nummer van de hond, een eigenaar ( en de gegevens) staat op papier bij dat nummer vernoemd, gaat men verhuizen, dan moet men dat doorgeven, dat is ook zo bij een hond die bij de DA gechipt is.
maar bij het verhaal van de TS zou het niet zo officieel gaan, denk ik, bij dìe fokker ,
een chip is een identificatie nummer, de chip bij de da is een andere als die van de RvB, maar het principe van op naam van eigenaar staan is hetzelfde.
dus ook een broodfokker of kruisingfokker kan pups laten chippen, alleen heeft dat niks te maken met een chip van de RvB

-
- Zeer actief
bij de dierenarts dus,nou is toch ook niet erg,ik snap niet waar je nu over valt......Pak-de-bal schreef:oke, dat is goed, tenslotte is Bauke ook geen rashond.yamie schreef:een rashond, dus een hond gefokt met stamboom, word tussen de 5e en 7e week gechipt, door een medewerker van de raad van beheer, die komt dan bij de fokker thuis, die chip is het persoonlijke nummer van de hond, een eigenaar ( en de gegevens) staat op papier bij dat nummer vernoemd, gaat men verhuizen, dan moet men dat doorgeven, dat is ook zo bij een hond die bij de DA gechipt is.
Harley was bij de fokker gechipt,demi heb ik zelf bij de da laten chippen net als de katten.
Ik zie niet in wat het verschil is tussen mij en die fokker die allebei naar een da gaan om een dier te laten chippen.
Overigens,als je jezelf niet laat registreren bij de ndg( www.ndg.nl )
dan zal dus nog niemand weten dat die hond van jou is,dat is nl de manier om het chipnr en baas te achterhalen.
Of je moet toevallig net de da treffen waarbij het dier patient is,dan heb je geluk.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Re: boomer
vooral niet op klikken zegIngrid48 schreef:Kijk eens op www.mirtosanimalproject.eu , daar hebben ze "Boomertjes" genoeg! En doe je ook nog een goede daad![]()
Succes!
groetjes, Ingrid
mensen die geen hond meer zoeken had je er wel eff bij kunnen zetten
wat een dropje is dit zeg

dat had ik niet gelezen, ik dacht dat de fokker het zèlf deedeefje+huig schreef:bij de dierenarts dus,nou is toch ook niet erg,ik snap niet waar je nu over valt......
Harley was bij de fokker gechipt,demi heb ik zelf bij de da laten chippen net als de katten.
Ik zie niet in wat het verschil is tussen mij en die fokker die allebei naar een da gaan om een dier te laten chippen.

en wat dan nog, als hij een chipcursus gevolgd heeft mag hij dat gewoonPak-de-bal schreef: dat had ik niet gelezen, ik dacht dat de fokker het zèlf deed