Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een bitter moment....Update

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

En trouwens Boxersien, waarom schrijf jij hier over andermans honden alsof het jouw honden zijn? Ik pas ook regelmatig op andermans honden, maar dat maakt ze nog niet de mijne..
miran
Actief

Ongelezen bericht door miran »

boxersien schreef:
Ik durf ook wel zeker te wedden dan Miran daarom zich hier heeft aangemeld. Ik reageerde immers niet meer daar en er zijn mensen die weten dat ik hier ook zit dus probeerd ze zo haar grieven te halen. Dit mag ze van mij gerust en ze mag zeggen wat ze wil, maar hier wordt nog steeds niet getwijfeld over de beslissing die we (nogmaals) met zijn allen genomen hebben t.o.v. Biko (gedragstherapeuten, trainers, wij en dierenarts inbegrepen)
Miran was hier al lid in de tijd van de commotie rond Hissie/DALHA, toen KELEV zijn prachtige verhalen op dit forum nog postte en Gerrit die nu het DHforum beheerd hier moderator was.
Ik lees hier nog wel eens maar post niet zoveel omdat ik nu eenmaal geen tijd heb om op allerlei fora actief te zijn.
Dus heb me echt niet aangemeld voor jou hoor..
Ik erger me aan je ja...en kon dat even niet onderdrukken.
Je loopt adviezen te geven terwijl je zelf niet weet waar je mee bezig bent.
Niemand wist dat Biko afgespoten zou worden..anders had ik zeker mijn hulp aangeboden om te zoeken naar een andere geschikte plek voor hem.
Mensen op "dat andere forum" weten dat ik de daad bij het woord voeg.
Zeker zon jonge hond had dit niet zo mogen overkomen.
Na alles wat ik had gelezen over deze hond kan ik me niet voorstellen dat hier niets mee gedaan kon worden.
En nee...valse honden bestaan niet...dieren zijn puur in hun gedrag ook al doen ze -heel- lelijk..kunst is om uit te vinden waarom ze zich zo gedragen en daar je eigen gedrag en andere omgevingsfactoren op aan te passen zodat zaken niet uit de hand gaan lopen.
Er zijn maar heel weinig honden waar geen plek voor is te vinden waar ze op hun plaats zijn.
Die paar honden waar echt niets mee aan te vangen is en een potentieel gevaar zijn voor iedereen en zichzelf ...ja.. die laat je inslapen.
Daar viel voor mij Biko niet onder...en hier laat ik het bij.
Laatst gewijzigd door miran op 20 feb 2008 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
miran
Actief

Ongelezen bericht door miran »

Burnie schreef:
miran schreef: Voor Burnie...neem eens contact op met Frans vd Elzen om info en/of evt een clinic te volgen.
Denk dat dat goedkoper en doeltreffender kan zijn dan de meeste GT's in dit geval.

Veel mensen en honden met soortgelijke problemen hebben er baat bij gehad.
Referenties staan ook op www.werkhondenherplaatsing.nl onder "ingezonden verhalen"

http://www.dogcentreholland.com/clinics.htm

Ik wens je veel succes.
Hee dat is een goeie tip! Ik zal zsm contact opnemen!!!

Ik hoop dat dit resultaat gaat opleveren...ben zeer benieuwd... :wink:
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

*Linda* schreef:En trouwens Boxersien, waarom schrijf jij hier over andermans honden alsof het jouw honden zijn? Ik pas ook regelmatig op andermans honden, maar dat maakt ze nog niet de mijne..
Meen je dat?
ik ging er nl ook vanuit dat het haar honden waren..
Ze zijn dus in principe geeneens van haar?
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

wendy71 schreef:
*Linda* schreef:En trouwens Boxersien, waarom schrijf jij hier over andermans honden alsof het jouw honden zijn? Ik pas ook regelmatig op andermans honden, maar dat maakt ze nog niet de mijne..
Meen je dat?
Het zijn volgens mij iets van deelhonden. Ze wonen bij de buren en Jacqueline traint met ze en zorgt voor ze.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Joyce schreef:
wendy71 schreef:
Meen je dat?
Het zijn volgens mij iets van deelhonden. Ze wonen bij de buren en Jacqueline traint met ze en zorgt voor ze.
Oh okee. :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Joyce schreef:
wendy71 schreef:
Meen je dat?
Ook verwarrend voor die honden dan ...
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Felix schreef:
Joyce schreef:
wendy71 schreef:
Meen je dat?
Dat hoeft niet hoor dat ligt aan de honden zelf :wink:
Mijn honden komen ook nog regelmatig bij mijn expartner en logeren daar zelfs af en toe en hebben daar totaal geen moeite mee
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

tineke schreef:
Felix schreef:
Joyce schreef:
wendy71 schreef: Meen je dat?
Mijn honden komen ook nog regelmatig bij mijn expartner en logeren daar zelfs af en toe en hebben daar totaal geen moeite mee
Voor een hond als Biko lijkt het mij verre van ideaal.
EEn hond die al zo weinig vertrouwen heeft en dan ook nog allemaal verschillende mensen die zich w.s. allemaal met hem bemoeien. Natuurlijk de ene persoon meer als de ander maar toch.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Joyce schreef:
wendy71 schreef:
Meen je dat?
Ze schrijft: "Ze zijn niet van mij en dat houdt ook in dat ik geen beslissingen kan nemen. Dit doen de bazen". Vandaar ook dat ze niet eens aanwezig was bij het laten inslapen van een van de honden. Ze is geen baas, ook geen deeltijdbaas. Anders had men haar eerst wel geraadpleegd als 1 van de honden ingeslapen moest worden, dan kom je niet thuis en is er plots eentje afgemaakt.
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Nou, volgens mij heeft ze het zelf ergens eens zo genoemd. Dat de honden van hun samen waren. Maar misschien heb ik dat verkeerd gelezen dan. Ik vind dit het verhaal alleen maar vreemder maken. Je hebt een aantal honden, neemt een meisje uit de buurt om er voor te zorgen, zijn ook niet de meest gemakkelijke honden. En datzelfde meisje is heel positief over een hond, op een dag is ze er toevallig niet en net die dag bijt hij drie keer, is er een gedragstherapeut geraadpleegt en is de hond ingeslapen en dat allemaal binnen een paar uur. Als ik voor iemands hond zou zorgen en diegene zou de hond in laten slapen zonder dat ik het zou weten dan zou ik toch heel erg boos worden, vooral als ik vooruitgang boek met die hond. Het feit dat Jacqueline er niet bij was maakt het voor mij alleen maar aannemelijker dat 'vals' niet helemaal de juiste omschrijving was voor Biko's gedrag.
tineke

estelle schreef:
tineke schreef:
Felix schreef:
Joyce schreef: Het zijn volgens mij iets van deelhonden. Ze wonen bij de buren en Jacqueline traint met ze en zorgt voor ze.
Voor een hond als Biko lijkt het mij verre van ideaal.
EEn hond die al zo weinig vertrouwen heeft en dan ook nog allemaal verschillende mensen die zich w.s. allemaal met hem bemoeien. Natuurlijk de ene persoon meer als de ander maar toch.
Dat denk ik ook daarom schreef ik ook niet voor alle honden :wink:
Feit is natuurlijk wel dat vanf dag 1 dat die honden daar komen boxersien een gedeelte van de zorg op zich neemt dus dat ze er wel direct bij betrokken is.
tineke

Joyce schreef:Nou, volgens mij heeft ze het zelf ergens eens zo genoemd. Dat de honden van hun samen waren. Maar misschien heb ik dat verkeerd gelezen dan. Ik vind dit het verhaal alleen maar vreemder maken. Je hebt een aantal honden, neemt een meisje uit de buurt om er voor te zorgen, zijn ook niet de meest gemakkelijke honden. En datzelfde meisje is heel positief over een hond, op een dag is ze er toevallig niet en net die dag bijt hij drie keer, is er een gedragstherapeut geraadpleegt en is de hond ingeslapen en dat allemaal binnen een paar uur. Als ik voor iemands hond zou zorgen en diegene zou de hond in laten slapen zonder dat ik het zou weten dan zou ik toch heel erg boos worden, vooral als ik vooruitgang boek met die hond. Het feit dat Jacqueline er niet bij was maakt het voor mij alleen maar aannemelijker dat 'vals' niet helemaal de juiste omschrijving was voor Biko's gedrag.
Ik zou ook woedend zijn hoor maar ik zou eerlijk gezegd ook niet 4 dagen later al weer met deze mensen op pad zijn op weg naar een nieuwe aanschaf.
ayla

Re: Een bitter moment....

Ongelezen bericht door ayla »

Burnie schreef:De dag waarvan we hoopten dat hij nooit zou aanbreken, is toch gekomen.
Bennie is in de afgelopen week twee keer op een andere hond geklapt, nadat het meer dan een half jaar lang goed was gegaan.
Alletwee de keren was hij aan de lijn, maar hij is oersterk. Mijn vriend en ook ik konden hem niet houden. Na alle tijd, moeite, training, voorzichtigheid en apart van z'n broer uitlaten blijkt dat zijn instincten (voor ons) te sterk zijn.
Alletwee de keren werd hij door een andere - loslopende - hond getriggerd.
We zijn gewoon bang dat-ie een keer echt voor the kill gaat en dat hij dan gedwongen ingeslapen moet worden.
In de omgeving waar wij wonen, lopen zoveel onbenullen rond die hun hond laten loslopen zonder er enige controle over te hebben, dat wij het niet verantwoord vinden om een felle hond als Bennie te blijven houden. Of hij moet de rest van z'n leven met een muilkorf lopen, wat ook niet fair is.
In onze ogen is Bennie beter af op een plek waar hij een terrein heeft om op te lopen en waar hij ook in huis een plekkie heeft.
Deze beslissing heeft ons veel tranen en verdriet gekost, maar we gaan op zoek naar een goede plek waar Bennie oud kan worden. Vinden we die niet, dan zal-ie de rest van z'n leven met een muilkorf om moeten lopen.
We zijn er kapot van, maar zien echt geen andere mogelijkheid......
Geen adviezen of wijze woorden ik leef gewoon met jullie mee. je hebt je best gedaan en ondanks dat het zeer doet denk ik dat jullie het beste doen, fijn ergens waar hij vrij en ongemuilkorft kan lopen

sterkte yvonne
Burnie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Burnie »

Even een update.
De muilkorf is van de baan. Waarom? Bennie heeft er een week mee gelopen, maar we merkten al snel dat dit zijn frustratie en dus ook de agressie naar andere honden toe vergrootte. De remedie is dus erger dan de kwaal. Bennie loopt nu weer gewoon mee aan de lijn, maar heeft een zware terugval in zijn gedrag t.o.v. andere honden. Het is dus weer van voren af aan beginnen.....
de tip (bedankt Miran!) om contact op te nemen met Frans van der Elzen was goed! Wij gaan hoogstwaarschijnlijk volgende week zaterdag (wacht nog op telefoontje met bevestiging van Frans) met Bennie en Jerry naar Dogcentre Holland toe om een dag lang met het tweetal te werken. Het duurt anders te lang, want de volgende clinic is pas op 22 maart gepland. Ook komt er komende woensdag een GT om ons met de jongens te helpen.
Er staat dus het een en ander te gebeuren :wink:
We hopen echt dat Bennie bij ons kan blijven. We zetten er de schouders onder, want we zien dit als de ultieme poging om Bennie in het gareel te krijgen. Kunnen we dat niet, dan zal er een plekje gevonden moeten worden waar er iemand is, die dat wél kan.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Burnie schreef:Even een update.
De muilkorf is van de baan. Waarom? Bennie heeft er een week mee gelopen, maar we merkten al snel dat dit zijn frustratie en dus ook de agressie naar andere honden toe vergrootte. De remedie is dus erger dan de kwaal. Bennie loopt nu weer gewoon mee aan de lijn, maar heeft een zware terugval in zijn gedrag t.o.v. andere honden. Het is dus weer van voren af aan beginnen.....
de tip (bedankt Miran!) om contact op te nemen met Frans van der Elzen was goed! Wij gaan hoogstwaarschijnlijk volgende week zaterdag (wacht nog op telefoontje met bevestiging van Frans) met Bennie en Jerry naar Dogcentre Holland toe om een dag lang met het tweetal te werken. Het duurt anders te lang, want de volgende clinic is pas op 22 maart gepland. Ook komt er komende woensdag een GT om ons met de jongens te helpen.
We hopen echt dat Bennie bij ons kan blijven. We zetten er de schouders onder, want we zien dit als de ultieme poging om Bennie in het gareel te krijgen. Kunnen we dat niet, dan zal er een plekje gevonden moeten worden waar er iemand is, die dat wél kan.
fijn dat jullie er zo mee bezig zijn om hem te kunnen houden :ok: :ok:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Burnie schreef:Even een update.
Het besluit om eventueel de makkelijke hond te herplaatsen is ook meteen van de baan?

Dat het gedrag erger wordt zit hoogstwaarschijnlijk tussen jullie oren, sorry. Het dragen van een muilkorf is geen vrijwaring van trainen en bezig blijven he? Wanneer je een korf omhangt en verder alles maar op zijn beloop laat want 'hij kan toch niks' dan zul je idd ander gedrag gaan zien.

Succes bij die Frans, ik ben benieuwd naar de gehanteerde methoden daar.
Burnie
Zeer actief

Gisteren hebben we hier de GT over de vloer gehad. Ze is ook mee gaan wandelen en we werden op onze wenken bediend. We kwamen namelijk enkele van de spreekwoordelijke "onbenullen" met hun honden tegen.
Volgens de GT is Bennie een erg onzekere hond. Doordat hij als pup een paar keer door een volwassen hond gebeten is, heeft hij weinig vertrouwen in soortgenoten, zeker als deze in zijn ogen aggressief gedrag (blaffen, fixeren, hard komen aanrennen) vertonen. Zijn de honden rustig, dan probeert hij contact te zoeken en reageert ook totaal niet aggressief. Ook is hij erg afhankelijk van zijn broer Jerry, die hem gebruikt als "knokploeg". Jerry wijst de honden aan, staat strak en blaft en Bennie kijkt naar Jerry om te weten wat hij moet doen.
De "therapie" is geniaal in zijn eenvoud: Bennie meer zelfvertrouwen geven, want volgens de GT heeft Bennie dat vééls te weinig.
Bennie in z'n uppie herplaatsen is volledig uit den boze, want deze jongen gaat daar hoogstwaarschijnlijk kapot aan. En omdat het in feite een hele lieve hond is, zijn we heel blij dat we nieuwe handvaten hebben gekregen om op een goede manier met Bennie's gedrag om te gaan en dat hij dus niet weg hoeft!
Ook zijn deze handvaten meer naar mijn smaak, dan de oude Martin Gaus-methodes die op de hondeschool gehanteerd worden. We gaan dus ook op zoek naar een hondeschool die het niet moet hebben van slipkettingen en correcties, want die werken bij Bennie (en Jerry) alleen maar averechts.
Er zijn 1000 kg van ons afgevallen en we hebben echt hoop dat het goed komt!
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Hartstikke goed. :ok: Dat is waar het allemaal om draait: dat jullie het gevoel hebben er weer met Bennie tegenaan te kunnen.
Laat je ons weten hoe de voortgang is met Bennie en de therapeut?
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Succes met Bennie en Jerry :ok:
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

:ok:

Succes.
Burnie
Zeer actief

Roelfien schreef:Hartstikke goed. :ok: Dat is waar het allemaal om draait: dat jullie het gevoel hebben er weer met Bennie tegenaan te kunnen.
Laat je ons weten hoe de voortgang is met Bennie en de therapeut?
Jazeker. Volgende week komt ze nog een keer mee om ons te "finetunen". Maar met de tips die we gisteren hebben gekregen, kunnen we ook al heel veel voor Bennie doen. Ik hou jullie op de hoogte.
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Wat goed om te horen!
Succes ermee hoor :ok:
Burnie
Zeer actief

Gollum schreef:Succes met Bennie en Jerry :ok:
Thanks! :ok:
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

Burnie schreef:Gisteren hebben we hier de GT over de vloer gehad. Ze is ook mee gaan wandelen en we werden op onze wenken bediend. We kwamen namelijk enkele van de spreekwoordelijke "onbenullen" met hun honden tegen.
Volgens de GT is Bennie een erg onzekere hond. Doordat hij als pup een paar keer door een volwassen hond gebeten is, heeft hij weinig vertrouwen in soortgenoten, zeker als deze in zijn ogen aggressief gedrag (blaffen, fixeren, hard komen aanrennen) vertonen. Zijn de honden rustig, dan probeert hij contact te zoeken en reageert ook totaal niet aggressief. Ook is hij erg afhankelijk van zijn broer Jerry, die hem gebruikt als "knokploeg". Jerry wijst de honden aan, staat strak en blaft en Bennie kijkt naar Jerry om te weten wat hij moet doen.
De "therapie" is geniaal in zijn eenvoud: Bennie meer zelfvertrouwen geven, want volgens de GT heeft Bennie dat vééls te weinig.
Bennie in z'n uppie herplaatsen is volledig uit den boze, want deze jongen gaat daar hoogstwaarschijnlijk kapot aan. En omdat het in feite een hele lieve hond is, zijn we heel blij dat we nieuwe handvaten hebben gekregen om op een goede manier met Bennie's gedrag om te gaan en dat hij dus niet weg hoeft!
Ook zijn deze handvaten meer naar mijn smaak, dan de oude Martin Gaus-methodes die op de hondeschool gehanteerd worden. We gaan dus ook op zoek naar een hondeschool die het niet moet hebben van slipkettingen en correcties, want die werken bij Bennie (en Jerry) alleen maar averechts.
klinkt goed! ben wel nieuwsgierig, hebben jullie concrete tips gekregen hóe jullie Bennie meer zelfvertrouwen kunnen geven?
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Burnie schreef:Gisteren hebben we hier de GT over de vloer gehad. Ze is ook mee gaan wandelen en we werden op onze wenken bediend. We kwamen namelijk enkele van de spreekwoordelijke "onbenullen" met hun honden tegen.
Goed om te lezen, dat er eindelijk licht aan de horizon schijnt! :ok:
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

dat is goed nieuws om te lezen!! en fijn dat jullie je ook in de methodes van deze GT kunnen vinden, dat werkt al een stuk prettiger als je er zelf ook 100% achter staat :ok:
tineke

Fijn :ok:
Burnie
Zeer actief

Na een aantal dagen trainen met Bennie op de nieuwe manier moet me toch iets van het hart. Het uitgangspunt van de training is: Bennie meer zelfvertrouwen geven. Dit heeft echter ook een keerzijde. Die wil ik zeker nog bespreken met de GT maar mss heeft iemand al enig idee hierover.
Bennie trekt bij mij nu als een waanzinnige aan de lijn. Blijven staan of een andere richting uitlopen helpt maar voor heel even. Laat mijn vriend hem uit, dan loopt-ie mooi naast hem.
We gaan er even van uit dat Bennie de laagste in rang is binnen het roedel. Dan zal hij naarmate zijn zelfvertrouwen groeit een "zwakkere" figuur uit het roedel gaan gebruiken om te stijgen in rangorde. Mijn vriend is groter dan ik en heeft een zware stem. Jerry is de alpha (van de honden). Die twee vallen dus al af . Wie blijft er over? Justem...ikke...... :mrgreen:
Hoewel Bennie de gangbare commando's (Laag, Los, Zit, Blijf) bij mij verder prima uitvoert, wil hij blijkbaar niet naar mijn "volg!"-commando luisteren en zelf richting en tempo bepalen. Net als toen hij nog puppie was en nog niks geleerd had :jank:
Ik vraag me dus af hoe dat te combineren valt. De hond zelfvertrouwen geven en er tegelijkertijd voor zorgen dat de rangorde versterkt wordt?
Let wel: Ik ga er niet van uit dat Bennie binnen een week helemaal veranderd is. Maar op een rangordestrijd mens-hond zitten we hier helemaal niet te wachten.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

wat goed dat je nu lekker aan de slag gaat met hem!
Mag ik vragen hoe je aan zijn zelfvertrouwen werkt? Wat zijn de handleidingen om hem daarin te laten groeien?
Denk dat aan de hand daarvan je bovenstaande vraag wat beter beantwoord kan worden?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”