flamme schreef:nou, daar dacht ik eigenlijk ook aan.
maar mika is weer thuis
Beetje suf maar met een koppie wat weer aardig is geslonken en waardoor hij in ieder geval weer gewoon kan ademen. Ze hebben hem onderzocht en hij bleek een horzelsteek te hebben. De boosdoener zat voor een deel nog in zijn bek. Die hebben ze dus verwijderd en Mika medicijnen toegedient waardoor zijn koppie snel is geslonken. Wist niet dat er nu al horzels waren maar blijkbaar dus wel. Verder is er dus bloedgeprikt om zeker te zijn dat het echt een allergische reactie was al is dat nu wel voor 99% zeker. Ik heb toch graag die laatste procent ook nog.
In ieder hebben we geluk gehad dat ik er zo snel bij was en nog het verstand had om te koelen tot de dierenarts er was. (was het enige wat ik kon bedenken). Als de dierenarts me niet was komen halen en ik had moeten wachten tot Wilfred thuis was vanuit het westen v/h land dan hadden we nu geen Mika meer gehad :N:
Ik heb nu van de dierenarts een middel meegekregen wat ik direct in kan spuiten bij weer een allergische reactie. maar blijkbaar kan dit ook heel goed een 1malig iets zijn. Nou dat hoop ik dan maar. De dierenarts heeft een grote doos chocola en een berg hondenkoekjes gekregen. Wel verdient dacht ik zo
Ga nu de andere hondjes een beetje weghouden bij Mika en hem lekker knuffelen.
Hier vorig jaar ook gehad (je vindt meer info onder zoekterm prednisolona).
Dat heb ik dus in huis: bij Cheyenne gebonnen eerst de wenkbrouwen te zwellen...omdat ik wist hoe gevoelig ze was was ik al vertrokken naar de DA omdat ik geen naalden meer in huis had...onderweg werd haar hele hoofd zo dik als een ballon, ogen volledig dicht, ze kon niets meer zien, haar keel begon te zwellen en ik (alleen met haar inde auto) begon al te vrezen omdat haar keel ook opzwelde...
Net op tijd bij de DA, prednisolona intraveneus recht in de ader ingespoten en een uur later was mijn meisje terug normaal....
(Ze is toen wel voor eeuwig verknoeid geweest door de nachtploeg (werkten tot 9u s morgens) want die vonden haar ader niet en staken een 10 tal keer fout (zonder dat ze wisten dat ik ze in t oog had, haha). Dus nu heeft mijn meisje een heilige schrik van DA's.
Dus prednisolona heb ik standaard in huis en zodra ik iets in het gezicht zie zwellen krijgen ze 1 ml standaard: dat gebeurd bij bijen- of wespesteek, paddengif,processierups....
Het is de laatste maanden rustig geweest op dat front met uitzondering van 1maal met de processierups waarop Pineau bleek te slapen buiten...
Nee...en naalden heb ik tegenwoordig ook genoeg in huis
Veel succes met de genezing van je hond...men kan niet voorzichtig genoeg zijn !