Orson loopt al jaren niet meer met een muilkorf om en loopt zelfs op groepswandelingen mee dus verbetering is altijd mogelijkBurnie schreef: Ik hoop echt dat Bennie niet de rest van z'n leven met de muilkorf om moet lopen.

Moderator: moderatorteam
Dank je! En dat het leven niet altijd een roze wolk is, weet ik maar al te goed (en jij ook, denk ik). Maar je moet het ook niet erger maken dan het is. Een hond is geen teddybeer uit de fabriek maar nog altijd de directe afstammeling van een roofdier, de wolf.Pak-de-bal schreef:
het is moeilijk om de waarheid onder ogen te zien :N:
maar die moet toch ook eens vermeld worden, het leven is niet altijd een roze wolk.
maar natuurlijk wel succes gewenst en succes verzekerheid met de nieuwe triaings methode.
werk er aan !
Daar sluit ik me bij aanBurnie schreef:Dank je! En dat het leven niet altijd een roze wolk is, weet ik maar al te goed (en jij ook, denk ik). Maar je moet het ook niet erger maken dan het is. Een hond is geen teddybeer uit de fabriek maar nog altijd de directe afstammeling van een roofdier, de wolf.Pak-de-bal schreef:
maar die moet toch ook eens vermeld worden, het leven is niet altijd een roze wolk.
maar natuurlijk wel succes gewenst en succes verzekerheid met de nieuwe triaings methode.
werk er aan !
Het gaat wel vaker fout, maar dat is vuile was, die binnengehouden moet worden. Nu, ik hang ze buiten. Dat is heel confronterend, maar het draagt wel bij aan meer begrip voor het wezen van de hond. En zo leren we ook de hond beter aan te sturen en te leiden. Dus zal ik het forum ook op de hoogte houden van de voortgang hiero.
Ik had juist willen vragen of je ons op de hoogte houdtBurnie schreef:Dank je! En dat het leven niet altijd een roze wolk is, weet ik maar al te goed (en jij ook, denk ik). Maar je moet het ook niet erger maken dan het is. Een hond is geen teddybeer uit de fabriek maar nog altijd de directe afstammeling van een roofdier, de wolf.Pak-de-bal schreef:
werk er aan !
Het gaat wel vaker fout, maar dat is vuile was, die binnengehouden moet worden. Nu, ik hang ze buiten. Dat is heel confronterend, maar het draagt wel bij aan meer begrip voor het wezen van de hond. En zo leren we ook de hond beter aan te sturen en te leiden. Dus zal ik het forum ook op de hoogte houden van de voortgang hiero.
En dat is wél weer fijn om te horenBurnie schreef:Dank je! En dat het leven niet altijd een roze wolk is, weet ik maar al te goed (en jij ook, denk ik). Maar je moet het ook niet erger maken dan het is. Een hond is geen teddybeer uit de fabriek maar nog altijd de directe afstammeling van een roofdier, de wolf.Pak-de-bal schreef:
werk er aan !
Praat je ook nog zo als het jouw kind mocht zijn die slachtoffer wordt van een hond die bekend is met agressie?miran schreef:Ik reageer normaliter niet maar lees wel...nu moet ik gewoon ff reageren.boxersien schreef:
....en 1 hond omdat deze helaas vals bleek te zijn naar mensen. Dit kon verwacht worden, maar dat had ook niet veel gegeven. Dat hij eigen mensen van het eigen gezin aan ging vallen dat was al helemaal niet bekend en daarom kon hij ook niet blijven.
Gezien zijn problemen bij de mensen die hem voor ons hadden en gezien het oordeel van de twee gedragstherapeuten, gewone trainers en de DA is er besloten om hem in te laten slapen. Dit was gewoon de beste weg voor de hond en voor de samenleving, maar zeker niet de makkelijkste.
Maar wat zouden we eraan hebben hem te herplaatsen met mensen die net als iedereen ook weleens fouten maken en waarbij hij op straat een kind pakt dat onverwachtst te dicht bij de hond komt????
Er bestaan geen valse honden...wel domme mensen.
Dit was de beste weg voor deze domme mensen...niet voor Biko en ook niet voor de samenleving.
Hoe durf je een ander advies te geven terwijl je zelf maar "aanrommelt" met honden .![]()
Ja...ik ben boos als mensen onterecht een hond het leven uitspuiten...daar ben ik een hondenliefhebster voor.
Mijn zoon -nu 24- is op driejarige leeftijd door een hond van kennissen flink gebeten.Eline* schreef:
Praat je ook nog zo als het jouw kind mocht zijn die slachtoffer wordt van een hond die bekend is met agressie?![]()
Dat ben ik met je eens. Maar ik vind ook dat je moet oppassen met generaliseren. Honden met agressieproblemen zijn inderdaad hoogstwaarschijnlijk ergens misgegaan bij bazen. Een volgende baas kan dit echter echt niet altijd weer goed krijgen en soms volgen dan uiterst pijnlijke beslissingen die voor niemand leuk zijn en die ook niemand met plezier neemt. Daar heb je niet keihard over te oordelen.miran schreef:Verder kom ik regelmatig in contact met honden die volgens mensen "vals" zijn maar die volkomen verklaarbaar gedrag hebben als je je een beetje verdiept in de hond en omstandigheden.
Soms oordeel ik wel keihard...in het geval van Biko zeker.Eline* schreef:Dat ben ik met je eens. Maar ik vind ook dat je moet oppassen met generaliseren. Honden met agressieproblemen zijn inderdaad hoogstwaarschijnlijk ergens misgegaan bij bazen. Een volgende baas kan dit echter echt niet altijd weer goed krijgen en soms volgen dan uiterst pijnlijke beslissingen die voor niemand leuk zijn en die ook niemand met plezier neemt. Daar heb je niet keihard over te oordelen.miran schreef:Verder kom ik regelmatig in contact met honden die volgens mensen "vals" zijn maar die volkomen verklaarbaar gedrag hebben als je je een beetje verdiept in de hond en omstandigheden.
Dat is mogelijk..ik weet daar het fijne niet van.miran schreef:Sons oordeel ik wel keihard...in het geval van Biko zeker.Eline* schreef:Dat ben ik met je eens. Maar ik vind ook dat je moet oppassen met generaliseren. Honden met agressieproblemen zijn inderdaad hoogstwaarschijnlijk ergens misgegaan bij bazen. Een volgende baas kan dit echter echt niet altijd weer goed krijgen en soms volgen dan uiterst pijnlijke beslissingen die voor niemand leuk zijn en die ook niemand met plezier neemt. Daar heb je niet keihard over te oordelen.miran schreef:Verder kom ik regelmatig in contact met honden die volgens mensen "vals" zijn maar die volkomen verklaarbaar gedrag hebben als je je een beetje verdiept in de hond en omstandigheden.
Ik had "Boxersien" op een ander forum al gewaarschuwd dat ze verkeerd met deze jonge hond bezig was.
Ohhhhhhhh??? Je was daar net zo hard bezig om mij daar de grond in te trappen als hier. Wat kan je nog verkeerd doen met 2 gedragstherapeuten, training en ontzettend veel bezig zijn??Eline* schreef:Dat is mogelijk..ik weet daar het fijne niet van.miran schreef:Sons oordeel ik wel keihard...in het geval van Biko zeker.Eline* schreef:Dat ben ik met je eens. Maar ik vind ook dat je moet oppassen met generaliseren. Honden met agressieproblemen zijn inderdaad hoogstwaarschijnlijk ergens misgegaan bij bazen. Een volgende baas kan dit echter echt niet altijd weer goed krijgen en soms volgen dan uiterst pijnlijke beslissingen die voor niemand leuk zijn en die ook niemand met plezier neemt. Daar heb je niet keihard over te oordelen.miran schreef:Verder kom ik regelmatig in contact met honden die volgens mensen "vals" zijn maar die volkomen verklaarbaar gedrag hebben als je je een beetje verdiept in de hond en omstandigheden.
Ik had "Boxersien" op een ander forum al gewaarschuwd dat ze verkeerd met deze jonge hond bezig was.
Dat je zoon is gebeten mag je niet alleen aan die hond en eigenaren te wijten. Vind het een grote fout dat jij niet gemaakt heb dat je zoon en de hond niet bij elkaar konden komen!!!!!!!!!miran schreef:Mijn zoon -nu 24- is op driejarige leeftijd door een hond van kennissen flink gebeten.Eline* schreef:
Praat je ook nog zo als het jouw kind mocht zijn die slachtoffer wordt van een hond die bekend is met agressie?![]()
Omdat het traanbuisje in zn oog doorgebeten was is hij (microscopisch) geopereerd in het VU ziekenhuis te Adam ...nog een half jaar nacontrole.
Ik heb nooit de schuld bij die hond gelegd..wel de eigenaren de waarschuwing meegegeven bep voorzorgsmaatregelen te treffen in het vervolg.
Deze hond is overigens naderhand met succes herplaatst naar mensen en een omgeving die beter bij hem paste.
Dus ja...zo praat ik ook nadat mijn kind is gebeten.
Verder kom ik regelmatig in contact met honden die volgens mensen "vals" zijn maar die volkomen verklaarbaar gedrag hebben als je je een beetje verdiept in de hond en omstandigheden.
Dat geloof ik zonder meer maar welk nut heeft het om na te trappen over Biko, al zouden er fouten in gemaakt zijn maar de goede intentie was er welmiran schreef:Verder kom ik regelmatig in contact met honden die volgens mensen "vals" zijn maar die volkomen verklaarbaar gedrag hebben als je je een beetje verdiept in de hond en omstandigheden.
dit vind ik absoluut onzin !boxersien schreef:Dat je zoon is gebeten mag je niet alleen aan die hond en eigenaren te wijten. Vind het een grote fout dat jij niet gemaakt heb dat je zoon en de hond niet bij elkaar konden komen!!!!!!!!![/
Buiten goede intenties moet je ook goede omstandigheden hebben voor een hond met agressieproblemen.Addy schreef:Dat geloof ik zonder meer maar welk nut heeft het om na te trappen over Biko, al zouden er fouten in gemaakt zijn maar de goede intentie was er welmiran schreef:Verder kom ik regelmatig in contact met honden die volgens mensen "vals" zijn maar die volkomen verklaarbaar gedrag hebben als je je een beetje verdiept in de hond en omstandigheden.
Ik kan het hele verhaal rondom Biko 100 x vertellen en hier op het forum zetten, maar schijnbaar leest men het toch niet dan als er iets is waarbij men denkt na te trappen.tineke schreef:Buiten goede intenties moet je ook goede omstandigheden hebben voor een hond met agressieproblemen.Addy schreef:Dat geloof ik zonder meer maar welk nut heeft het om na te trappen over Biko, al zouden er fouten in gemaakt zijn maar de goede intentie was er welmiran schreef:Verder kom ik regelmatig in contact met honden die volgens mensen "vals" zijn maar die volkomen verklaarbaar gedrag hebben als je je een beetje verdiept in de hond en omstandigheden.
Misschien zijn er idd wel fouten gemaakt die maakt ieder mens (ja, zelfs Miran!!!).Addy schreef:Dat geloof ik zonder meer maar welk nut heeft het om na te trappen over Biko, al zouden er fouten in gemaakt zijn maar de goede intentie was er welmiran schreef:Verder kom ik regelmatig in contact met honden die volgens mensen "vals" zijn maar die volkomen verklaarbaar gedrag hebben als je je een beetje verdiept in de hond en omstandigheden.
Hee dat is een goeie tip! Ik zal zsm contact opnemen!!!miran schreef: Voor Burnie...neem eens contact op met Frans vd Elzen om info en/of evt een clinic te volgen.
Denk dat dat goedkoper en doeltreffender kan zijn dan de meeste GT's in dit geval.
Veel mensen en honden met soortgelijke problemen hebben er baat bij gehad.
Referenties staan ook op www.werkhondenherplaatsing.nl onder "ingezonden verhalen"
http://www.dogcentreholland.com/clinics.htm
Ik wens je veel succes.
Het kan inderdaad mis gaan met een hond die agressie vertoont en soms kun je daar gewoon niets aan doen.boxersien schreef:Misschien zijn er idd wel fouten gemaakt die maakt ieder mens (ja, zelfs Miran!!!).Addy schreef:Dat geloof ik zonder meer maar welk nut heeft het om na te trappen over Biko, al zouden er fouten in gemaakt zijn maar de goede intentie was er welmiran schreef:Verder kom ik regelmatig in contact met honden die volgens mensen "vals" zijn maar die volkomen verklaarbaar gedrag hebben als je je een beetje verdiept in de hond en omstandigheden.
Verder heb ik in mijn ruim 5 jaar ervaring met asielhonden zeker wel ervaring met honden die "vals" zijn. Heb in het asiel ook vele malen geholpen om die honden weer een goed bestaan te geven. Dit lukt in vele gevallen wel, maar helaas nooit in alle gevallen.
Je kan wel heel gemakkelijk vanaf een afstand vanalles roepen en doe dat maar gerust, maar ik durf voor mijn eigen te zeggen dat Biko nu zijn rust heeft die hij nodig had!!! Soms is het beste voor een hond doen niet het leukste en in andere mensen hun ogen helemaal verkeerd, maar in dit geval was het werkelijk het enigste juiste en het beste wat wij met zijn allen voor hem konden doen!!
Bij mijn vorige boxer is het 100% bewezen!! Bij Paco is het 100% bewezen dat hij kanker door zijn gehele lichaam had en het is idd niet bewezen dat hij een hersentumor had, maar dit was wel een zeer aannemelijke gedachte volgens de dierenarts. Het is dus (gedeeltelijk) wel degelijk onderzocht, maar wat heeft het voor zin om zoiets te melden op een forum?tineke schreef:Het kan inderdaad mis gaan met een hond die agressie vertoont en soms kun je daar gewoon niets aan doen.boxersien schreef:Misschien zijn er idd wel fouten gemaakt die maakt ieder mens (ja, zelfs Miran!!!).Addy schreef:Dat geloof ik zonder meer maar welk nut heeft het om na te trappen over Biko, al zouden er fouten in gemaakt zijn maar de goede intentie was er welmiran schreef:Verder kom ik regelmatig in contact met honden die volgens mensen "vals" zijn maar die volkomen verklaarbaar gedrag hebben als je je een beetje verdiept in de hond en omstandigheden.
Verder heb ik in mijn ruim 5 jaar ervaring met asielhonden zeker wel ervaring met honden die "vals" zijn. Heb in het asiel ook vele malen geholpen om die honden weer een goed bestaan te geven. Dit lukt in vele gevallen wel, maar helaas nooit in alle gevallen.
Je kan wel heel gemakkelijk vanaf een afstand vanalles roepen en doe dat maar gerust, maar ik durf voor mijn eigen te zeggen dat Biko nu zijn rust heeft die hij nodig had!!! Soms is het beste voor een hond doen niet het leukste en in andere mensen hun ogen helemaal verkeerd, maar in dit geval was het werkelijk het enigste juiste en het beste wat wij met zijn allen voor hem konden doen!!
Het is ook niet mijn bedoeling om je een schuldgevoel aan te praten maar misschien is het goed overdenken van een aanschaf van een hond ,zeker een probleemhond , wel een goed plan.
Rustig kijken naar wat wel bij jullie omstandigeheden en mogelijkheden en misschien de probleemhonden laten voor wat ze zijn en voor misschien de wat meer ervarene baas met wat meer kennis en inzicht in huis.
Ook Paco beet en jij geeft aan dat dit door een hersentumor kwam maar daar hebben jullie geen onderzoek naar laten doen dus dat blijft gissen.
Ook heb je in het verleden een boxer in laten slapen voor ook al een hersentumor.
Een hersentumor komt zelden voor bij een hond al wordt het wel vaak genoemd als een hond wegens gedragsproblemen wordt ingeslapen.
Het zal ongetwijfeld heel nobel van jullie zijn om perse een probleemhond te willen helpen maar als je die hulp niet echt kunt bieden is het misschien toch eens een overweging waard om naar een wat probleemlozer exemplaar uit te kijken
Dat weet je niet, de eerste verhalen over Biko waren geweldig, het enige probleem was dat hij sloopte en dat was niet zo vreemd vond ik.boxersien schreef: Alleen een afgezonderd bestaan met muilkorf en kennel hadden je nog hier kunnen houden met de hoop dat het nooit fout zou gaan. Nu heb je het beter![]()
![]()
Dat begrijp ik, wij schrokken ook zo enorm en hebben gelijk overal aan de bel getrokken. Dit was iets wat we niet aan hadden zien komen. Ik schrok ook enorm. Was namelijk zelf op school (ja, op zaterdag) en toen ik thuis kwam was er geen Biko meer. Dit was echt de grootste klap van dit jaar, maar ik kon het wel begrijpen. Er lopen daar 6 kinderen rond en als er dan al 3 maal achter elkaar aangevallen is dan wil je zo geen weekend in omdat wij ook niets hebben van kennel e.d.Addy schreef:Dat weet je niet, de eerste verhalen over Biko waren geweldig het enige probleem was dat hij sloopte en dat was niet zo vreemd vond ik.boxersien schreef: Alleen een afgezonderd bestaan met muilkorf en kennel hadden je nog hier kunnen houden met de hoop dat het nooit fout zou gaan. Nu heb je het beter![]()
![]()
Daarna las ik ineens dat hij ingeslapen was wegens agressie en ook ik schrok daar best van
Sorry dat ik het zeg maar dit snap ik dus niet.boxersien schreef: Een vriend die een paar keer per week kwam kwam ook gewoon het terrein op. Na elkaar zijn ze aangevallen. Tussendoor is er niemand het terrein op geweest. Gelukkig geen van 3 de wonden zo ernstig dat ze niet normaal dicht konden groeien. Moesten we nu wachten totdat een vierde persoon die binnenkwam gebeten werd? Nee, dit durfden wij niet aan en het asiel niet.
oke. laatste bericht (echt waar nu!). We hebben geen kennel en hadden die ook niet, Biko kon niet binnen, hij wist van angst niet wat hij moest doen (ja, we hebben veel kunnen schrobben toen we het probeerden), hij toonde voor die tijd nooit agressie LOS waar dan ook (heeft op training ook meerdere keren los gelopen tussen honden en mensen zonder een spoor van problemen (voor oefening hierkomen, maar spelen was leuker uiteraardestelle schreef:Sorry dat ik het zeg maar dit snap ik dus niet.boxersien schreef: Een vriend die een paar keer per week kwam kwam ook gewoon het terrein op. Na elkaar zijn ze aangevallen. Tussendoor is er niemand het terrein op geweest. Gelukkig geen van 3 de wonden zo ernstig dat ze niet normaal dicht konden groeien. Moesten we nu wachten totdat een vierde persoon die binnenkwam gebeten werd? Nee, dit durfden wij niet aan en het asiel niet.
Hoezo wachten op de vierde persoon? waarom de hond niet in een kennel? of gewoon binnen in huis? Waarom moest die dan perse los rondlopen als je weet dat hij agressie toont en je ook weet dat er mensen af en aan het terrein oplopen.![]()
Wij hebben hier ook een lap grond, stuk erf e.d. We hebben ook een aantal agressieve honden, die lopen dus niet los zonder toezicht. Komt er bezoek dan is iederen op de hoogte.
Maar misschien begrijp ik je verkeerd.
Ik zal er verder dan ook maar niet op ingaan maar begrijp Miran haar reactie hierboven nu wel.boxersien schreef:oke. laatste bericht (echt waar nu!). We hebben geen kennel en hadden die ook niet, Biko kon niet binnen, hij wist van angst niet wat hij moest doen (ja, we hebben veel kunnen schrobben toen we het probeerden), hij toonde voor die tijd nooit agressie LOS waar dan ook (heeft op training ook meerdere keren los gelopen tussen honden en mensen zonder een spoor van problemen (voor oefening hierkomen, maar spelen was leuker uiteraardestelle schreef:Sorry dat ik het zeg maar dit snap ik dus niet.boxersien schreef: Een vriend die een paar keer per week kwam kwam ook gewoon het terrein op. Na elkaar zijn ze aangevallen. Tussendoor is er niemand het terrein op geweest. Gelukkig geen van 3 de wonden zo ernstig dat ze niet normaal dicht konden groeien. Moesten we nu wachten totdat een vierde persoon die binnenkwam gebeten werd? Nee, dit durfden wij niet aan en het asiel niet.
Hoezo wachten op de vierde persoon? waarom de hond niet in een kennel? of gewoon binnen in huis? Waarom moest die dan perse los rondlopen als je weet dat hij agressie toont en je ook weet dat er mensen af en aan het terrein oplopen.![]()
Wij hebben hier ook een lap grond, stuk erf e.d. We hebben ook een aantal agressieve honden, die lopen dus niet los zonder toezicht. Komt er bezoek dan is iederen op de hoogte.
Maar misschien begrijp ik je verkeerd.). Bezoek was op de hoogte van een nieuwe hond die ze moesten negeren en niet alleen op terrrein komen. Maar eigen zoons zeggen niet alleen thuis te komen gaat wel heel ver.
hij liep dus wel los zonder toezicht, maar waren er mensen dan was er altij dtoezicht. Of hun zonen (15 of 17) of hun of ik.
Dan snap ik dus bij god niet waarom je zo'n hond aanschaft als je 6 kinderen hebt lopen.boxersien schreef:Dat begrijp ik, wij schrokken ook zo enorm en hebben gelijk overal aan de bel getrokken. Dit was iets wat we niet aan hadden zien komen. Ik schrok ook enorm. Was namelijk zelf op school (ja, op zaterdag) en toen ik thuis kwam was er geen Biko meer. Dit was echt de grootste klap van dit jaar, maar ik kon het wel begrijpen. Er lopen daar 6 kinderen rond en als er dan al 3 maal achter elkaar aangevallen is dan wil je zo geen weekend in omdat wij ook niets hebben van kennel e.d.Addy schreef:Dat weet je niet, de eerste verhalen over Biko waren geweldig het enige probleem was dat hij sloopte en dat was niet zo vreemd vond ik.boxersien schreef: Alleen een afgezonderd bestaan met muilkorf en kennel hadden je nog hier kunnen houden met de hoop dat het nooit fout zou gaan. Nu heb je het beter![]()
![]()
Daarna las ik ineens dat hij ingeslapen was wegens agressie en ook ik schrok daar best van
Biko was ook een geweldige hond voor mij, maar hij kan niet hier wonen. Ik woon nog bij mijn ouders en die zijn als de dood voor herders. Biko was dus ook niet mijn hond maar een zogenaamde deelhond zoals Bo en Sam ook zijn. Ze zijn niet van mij en dat houdt ook in dat ik geen beslissingen kan nemen. Dit doen de bazen. Wel kan ik die honden uitlaten, verder verzorgen en trainen. Ik kan er altijd bij.
Wij hadden het er al over gehad dat een herder fel kan gaan waken. Dus hadden we al gezegd: vreemden altijd met begeleiding over het erf, zeker met een hond als Biko in het begin.
Waar we dus niet bij stil hadden gestaan is dat hij eigen mensen ook wat aan kon doen. Sowieso zijn we ervanuit gegaan dat hij niet beet (had hij dus ook nog nooit gedaan voor zover we het na konden gaan) we kwamen niet verder dan uitvallen aan de lijn, maar dat was wel verklaarbaar en werd hard aan gewerkt (ging ook enorm vooruit!).
Ja, het is een afloop die niet leuk was en zeker niet de bedoeling was, maar wij hadden hem sowieso niet mogen herplaatsen (contract asiel) en het asiel mag dat ook niet meer (wetgeving).
Maar hier kan ik nog vele berichten over schrijven, zonder dat je iemand kent is het altijd gemakkelijk praten. Ik ga echt dit topic niet verder vervuilen (en andere ook niet) wil gerust op vragen in gaan, maar dan per PM. Dus nee, ik ga me niet ergens achter verschuilen, maar mij ook niet meer verder lokken in een eindeloze discussie waarbij er een paar mensen (ik weet, lang niet allemaal) alleen maar op uit zijn om iemand onderuit te halen voor hun eigen IK en EGO.
Nou inderdaad. Ik heb het verder helemaal niet meegekregen dat het zo is gegaan maar als ik dit zo lees is het echt allemaal heel ondoordacht gegaan. Mensen, denk toch na...tineke schreef:Dan snap ik dus bij god niet waarom je zo'n hond aanschaft als je 6 kinderen hebt lopen.boxersien schreef:Dat begrijp ik, wij schrokken ook zo enorm en hebben gelijk overal aan de bel getrokken. Dit was iets wat we niet aan hadden zien komen. Ik schrok ook enorm. Was namelijk zelf op school (ja, op zaterdag) en toen ik thuis kwam was er geen Biko meer. Dit was echt de grootste klap van dit jaar, maar ik kon het wel begrijpen. Er lopen daar 6 kinderen rond en als er dan al 3 maal achter elkaar aangevallen is dan wil je zo geen weekend in omdat wij ook niets hebben van kennel e.d.Addy schreef:Dat weet je niet, de eerste verhalen over Biko waren geweldig het enige probleem was dat hij sloopte en dat was niet zo vreemd vond ik.boxersien schreef: Alleen een afgezonderd bestaan met muilkorf en kennel hadden je nog hier kunnen houden met de hoop dat het nooit fout zou gaan. Nu heb je het beter![]()
![]()
Biko was ook een geweldige hond voor mij, maar hij kan niet hier wonen. Ik woon nog bij mijn ouders en die zijn als de dood voor herders. Biko was dus ook niet mijn hond maar een zogenaamde deelhond zoals Bo en Sam ook zijn. Ze zijn niet van mij en dat houdt ook in dat ik geen beslissingen kan nemen. Dit doen de bazen. Wel kan ik die honden uitlaten, verder verzorgen en trainen. Ik kan er altijd bij.
Wij hadden het er al over gehad dat een herder fel kan gaan waken. Dus hadden we al gezegd: vreemden altijd met begeleiding over het erf, zeker met een hond als Biko in het begin.
Waar we dus niet bij stil hadden gestaan is dat hij eigen mensen ook wat aan kon doen. Sowieso zijn we ervanuit gegaan dat hij niet beet (had hij dus ook nog nooit gedaan voor zover we het na konden gaan) we kwamen niet verder dan uitvallen aan de lijn, maar dat was wel verklaarbaar en werd hard aan gewerkt (ging ook enorm vooruit!).
Ja, het is een afloop die niet leuk was en zeker niet de bedoeling was, maar wij hadden hem sowieso niet mogen herplaatsen (contract asiel) en het asiel mag dat ook niet meer (wetgeving).
Maar hier kan ik nog vele berichten over schrijven, zonder dat je iemand kent is het altijd gemakkelijk praten. Ik ga echt dit topic niet verder vervuilen (en andere ook niet) wil gerust op vragen in gaan, maar dan per PM. Dus nee, ik ga me niet ergens achter verschuilen, maar mij ook niet meer verder lokken in een eindeloze discussie waarbij er een paar mensen (ik weet, lang niet allemaal) alleen maar op uit zijn om iemand onderuit te halen voor hun eigen IK en EGO.
Je geeft zelf aan dat het bekend was bij zijn vorige baas dat hij heel waaks was en ''raar'' ging doen naar vreemde na verloop van tijd.
Het was zelfs bekend bij zijn vorige baasjes dat hij niemand bij zijn baasjes liet komen.
Ja zo'n hond moet je hebben op een terrein waar de hele dag mensen in en uit lopen![]()
Als een hond die in een kennel heeft geleefd bij het asiel bij jou zo bang is dat hij zelfs niet naar binnen durft dan zit die hond dus duidelijk niet op zijn plaats en hoe zielig dan ook die breng je terug naar het asiel waar hij blijkbaar nog beter functioneerde.
Alhoewe ik nog steeds niet kan begrijpen dat er de ene dag nog juichende berichten over hem staan hoe goed hij vooruit ging en de volgende dag is hij dood een beslissing waar asiel en meerdere trainers/gt's toe hebben besloten. Ik begrijp dus de snelheid niet waarmee deze hond is laten ingeslapen en waar ze dan op zaterdag zo snel die gt's die er mee over hebben beslist hebben vandaan gehaald,hebben ze die aan een touwtje klaar hangen ofzo.![]()
Ook de snelheid waarmee de volgende hond wordt aangeschaft snap ik niet echt ,4 dagen later zit er al weer een nieuwe hond die dringend hulp nodig heeft![]()
waar trouwens a passant even over wordt gezegd ,ik weet niet wat er met die gaat gebeuren als die ook gaat bijten.
Nou ik heb in ieder geval al wel een vaag vermoeden![]()
Ik snap dat jij er niets aan kunt doen maar ik snap eerlijk gezegd echt niet waarom deze mensen iedere keer dit soort probleem honden aanschaffen om ze dan vervolgens door een meisje van jouw leeftijd te laten verzorgen /opvoeden.
Voor mijzelf zou ik besluiten dat als mijn hulp bij de verzorging van hun honden het mede mogelijk maakt dat ze oeverloos blijven aan en afschaffen zou ik ze in hun sop gaar laten koken want ik zou daar niet aan mee willen werken.