Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

PvdD wil nu maatregelen treffen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:
Ann Everaert schreef:Hey ...pak de bal ....ben jij toevallig iemand die aan politiek doet ? Ik vind het ook niet zo correct dat geen enkele hond zou mogen los laten omdat het nu al verschillende malen is gebeurd !
je snapt het niet, meid, maar het màg gewoon niet, van de wet ! :neenee:

daar gaat het om, en ik heb die wet niet zelf gemaakt .

Maar je bènt gewoon in overtreding, en dáar gaat het hier om
niet dat ik iedreen moet laten scannen of zo iets raars :roll:

hier staat toch echt 'loosloopgebied voor honden' dus dat mag wel... en waar het niet staat doe ik het ook zolang niemand last van mij en mijn honden heeft... jammer voor je dat het niet mag... maar ik heb niet zoveel met zulke wetjes en regeltjes... dan betaal ik wel een boete eens in de tig jaar maar dan hebben al die andere jaren mn hondjes wel heerlijk los kunnen lopen. :ok:
Schijnbaar dringt het je niet echt door dat mensen soms schijt hebben aan dergelijke regeltjes.... :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ann Everaert
Actief

Ongelezen bericht door Ann Everaert »

Ik vind het ook hoor ! Als je alle wetjes en regeltjes moet naleven , wel ...dan leef je niet meer en de hond ook niet , komaan zeg ! Grtjs Ann
Ann Everaert
Actief

malinois schreef:
Pak-de-bal schreef:
Ann Everaert schreef:Hey ...pak de bal ....ben jij toevallig iemand die aan politiek doet ? Ik vind het ook niet zo correct dat geen enkele hond zou mogen los laten omdat het nu al verschillende malen is gebeurd !

hier staat toch echt 'loosloopgebied voor honden' dus dat mag wel... en waar het niet staat doe ik het ook zolang niemand last van mij en mijn honden heeft... jammer voor je dat het niet mag... maar ik heb niet zoveel met zulke wetjes en regeltjes... dan betaal ik wel een boete eens in de tig jaar maar dan hebben al die andere jaren mn hondjes wel heerlijk los kunnen lopen. :ok:
Schijnbaar dringt het je niet echt door dat mensen soms schijt hebben aan dergelijke regeltjes.... :19:
Dat heb je goed gezegt . Jij bent tenminste iemand die echt om zijn dier geeft ! Ik doe net hetzelfde ...niemand heeft last van mij en mijn hond !
Ik laat mijn hond alle dagen waar ik wandel (gelijk waar ) bos,strand ,heide ....los en mijn hond moet ergens zijn energie kwijt en de hele dag thuis zitten is toch geen leven , ze kunnen dan natuurlijk ook niet sosiaal zijn ! Een hond heeft evenveel nood aan eens lekker vrij te rennen dan een kind of gewoon zoals ons !! Basta ...Mogen de vogels nog vrij vliegen ? Hihi ! In welke samenleving leven we hier eigenlijk ?
Ik maak de mijne zelf dan gewoon , haha ! Grtjs Ann
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Pak-de-bal schreef:

Hé PdB, pissen op straat mag ook niet....
-moet je eens om de hoek van de kerk gaan ruiken- :N:
Ann Everaert
Actief

Hahahahaha...da's een goeie ....gelijk heb je wel hoor !
Grtjs Ann
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Pak-de-bal schreef:

Er mag zoveel niet :19:
Mijn honden lopen los waar het niet mag officieel en daar kan geen enkele wet iets aan veranderen. Ik loop het risico een boete te krijgen maar dat risico neem ik welbewust. In de 10 jaar dat ik in dat gebied loop heb ik overigens nog nooit een boswachter oid gezien. En zelden een wandelaar, loopt dus heerlijk rustig met mijn trio. :pffff:
Niemand heeft er last van dat ik daar loop met mijn honden.
Zou ik verplicht naar een losloopgebied moeten dan moet ik én een stuk verder rijden én dan loop ik veel minder ontspannen omdat 2 van mijn 3 honden niet altijd even goed reageren op vreemde honden. Ook al heb ik ze prima onder appèl, voor veel mensen in een losloopgebied geldt dat niet en ik zit er niet op te wachten dat loslopende honden op mijn roedeltje afkomen. Heb ik in mijn "illegale" wwandelgebied geen last van. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:
Pak-de-bal schreef:

Er mag zoveel niet :19:
Mijn honden lopen los waar het niet mag officieel en daar kan geen enkele wet iets aan veranderen. Ik loop het risico een boete te krijgen maar dat risico neem ik welbewust. In de 10 jaar dat ik in dat gebied loop heb ik overigens nog nooit een boswachter oid gezien. En zelden een wandelaar, loopt dus heerlijk rustig met mijn trio. :pffff:
Niemand heeft er last van dat ik daar loop met mijn honden.
Zou ik verplicht naar een losloopgebied moeten dan moet ik én een stuk verder rijden én dan loop ik veel minder ontspannen omdat 2 van mijn 3 honden niet altijd even goed reageren op vreemde honden. Ook al heb ik ze prima onder appèl, voor veel mensen in een losloopgebied geldt dat niet en ik zit er niet op te wachten dat loslopende honden op mijn roedeltje afkomen. Heb ik in mijn "illegale" wwandelgebied geen last van. :wink:
precies... dat heb ik hier ook... en dan kunnen er 101 wetten over zijn... als ik me daar in zo'n geval niet aan houdt dan doe ik dat niet... daar heeft geen Marjolein wat over te miepen.... :19: Hooguit iemand die mij een boete geeft... die betaal ik dan netjes om mn honden vervolgens de volgende dag met net zoveel plezier daar weer los te laten
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Een hond moet toch ook hond kunnen zijn
Lekker los lopen en rennen en zwemmen
Bij mij in Groningen om mij heen alleen maar losloop gebieden
En volop water alleen als het weer voorjaar is moeten de honden een stapje terug nemen
Dan is het weer mensen tijd die op het strand liggen
Ik verplaatst mij dan wel weer
Maar ook al mogen de honden daar niet los ik laat Gizmo lekker los lopen
Een hond moet zijn energie nu eenmaal kwijt
En als ik met een stok of bal ga gooien en Gizmo heb ik aan de riem dat werkt dus niet
Of als ik hem wil laten zwemmen moet hij dus echt wel los
en zelf doe je ook dingen die niet mogen dus jij steekt net zo goed je kop in het zand
Afbeelding
Ann Everaert
Actief

Ja hoor ...dat is zo toch of ben je al vergeten wat jij allemaal doet ....of moet ik je eens helpen herrinneren ? Anders graag hoor ! Grtjs Ann
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Ann Everaert schreef:Ja hoor ...dat is zo toch of ben je al vergeten wat jij allemaal doet ....of moet ik je eens helpen herrinneren ? Anders graag hoor ! Grtjs Ann
Je komt hier ook alleen maar om PDB na te trappen he :devil: :devil:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

omafia schreef:
Ann Everaert schreef:Ja hoor ...dat is zo toch of ben je al vergeten wat jij allemaal doet ....of moet ik je eens helpen herrinneren ? Anders graag hoor ! Grtjs Ann
Je komt hier ook alleen maar om PDB na te trappen he :devil: :devil:
oh , eerlijk gezegd heb ik dit niet gelezen, ik slaat dat altijd volledig over :pffff:

die mensen zijn het niet waard òm hun negatieve , domme berichten te lezen :wink:
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 22 feb 2008 08:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Mickie schreef:Jouw bauke mag ook niet los in de duinen of jagen achter wild aan. Verhalen genoeg van je gehoord dat je dat gewoon toelaat en zelfs volstrekt normaal vindt.
waar heb je dat dan gelezen?

Ik heb jùist teoegeven dat ik het NOOIT meer doe, omdat ik hem tòch altijd kwijt was aan de konijnen

Als je zoiets doms weer gaat beweren , dan wèl goed lezen , hè? :neenee:

anders is het weer , dat je alrijd ietys negatiefs over mij wilt schrijven en die image heb je tòch al !! :pffff:

en trouwens die eerste zin van je klopt, dàt mag ook niet , je hond daar los laten , dàt heb je wèl goed,
goed zo meissie !! :ok:
Ann Everaert
Actief

Daar ben ik het volledig mee eens Mickie !
En het is niet zo dat ik jou wil afschilderen hoor PDB
..ik ken je trouwens niet eens ...wist ik veel dat je in het verleden
mensen tegen had , dus waarom zou ik ? Ik vind het gewoon zielig
om de wet om constant aangelijnd te houden te volgen !
Niets is leuker en uitdagender voor een hond om nieuwe leuke plekjes te doen waar ie lekker kan rennen ...zo zien ze ook telkens iets nieuws
...ik blijf niet zielig thuis met mijn hond als ie alleen maar in de tuin zou kunnen die wel groot is en dan nog ! Ik zou me al geen hond
aanschaffen als ik niet eens los kan met der ...dan nog duizend keer liever een boete . Sorry hoor ! Grtjs Ann
~Daantje~
nieuw lid

Ongelezen bericht door ~Daantje~ »

Ik vind dat eigenaren zelf EERLIJK moeten inschatten of hun hond los kan of niet.
In een woonwijk of in t centrum moeten ze aangelijnd worden, in het bos moeten ze lekker los kunnen, daar is tenslotte de ruimte voor en hinder je andere mensen niet.
Ik persoonlijk kan me dood ergeren aan loslopende honden waarvan de eigenaar zelf pas een half uur later voorbij komt zetten. :pffff:
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

En nu weet ik weer waarom ik altijd lekker ´s nachts loop :mrgreen: oh nog een uurtje dan gaan we lekker weer op pad, heerlijk wandelen zonder vervelende honden en hondenmensen tegen te komen :pffff: :mrgreen:
keessie
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door keessie »

Ik reageer op het eerste bericht en zeg al heel lang dat elke hondebezitter van welk ras of vuilnisbakkie dan ook een verplichte cursus moet gaan volgen.
Niet alleen om de band tussen elkaar te versterken en om je hond te leren gehoorzamen. Maar ook om wat te leren over de hondetaal en daarin je verantwoording te nemen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

keessie schreef:Ik reageer op het eerste bericht en zeg al heel lang dat elke hondebezitter van welk ras of vuilnisbakkie dan ook een verplichte cursus moet gaan volgen.
Niet alleen om de band tussen elkaar te versterken en om je hond te leren gehoorzamen. Maar ook om wat te leren over de hondetaal en daarin je verantwoording te nemen.
dat heeft toch geen zin...mensen komen er altijd onderuit

en al zou dat lukken, hoe wil je dat indelen... ik wil bijv. niet zo'n GG cursusje volgens want dat staat vaak lijnrecht op wat ze in de IPO moeten leren... :19: Voor wie maak je dan zoiets verplicht, zijn andere cursussen uitzonderingen, hoe wil je dat controleren want sommigen beginnen daar dus veel later mee dan anderen.... :19:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Daan schreef:het leuke aan zo'n topic is dat me in in alle meningen kan vinden, echt helemaal goed, en morgen, net als gisteren en overmorgen mijn honden loslaat waar het niet mag, maar wel goed kan.
Ze mogen hier officieel nergens los, want hertjes en nijntjes.

Ik ben een zeer ongehoorzame burger als het gaat om loslopende honden.
Die geen overlast veroorzaken.

En na al die jaren op dit forum met al die mensen die hysterisch roepen dat ik mijn honden aan de lijn moet laten lopen, lopen mijn honden nog altijd heerlijk los.
Hier idem. Ik moet toch aan het belang van mijn honden denken. Luister ik naar andere mensen en de regeltjes, dan zijn mijn honden gedupeerd. Ook van paarden vind ik het heel belangrijk dat ze voldoende in de wei komen, en niet continu op een paar vierkante meter opgesloten staan.

Ook in de paardenhouderij zijn veel misstanden en nu is ook voorgesteld om paardenhouders diploma te laten halen zodat ze er meer van af weten. Maar ik denk dat misstanden veel vaker voortkomen uit onverschilligheid dan onwetendheid. Daarnaast is onwetendheid vaak debet aan onverschilligheid: want als je namelijk een dier neemt, dan behoor je ten volle verantwoording ervoor te nemen en dien je te weten hoe je er mee om moet gaan. Als je dat niet weet, is het desinteresse. Als je je niet interesseert voor het dier en je er niet in verdiept, moet je er niet aan beginnen.

Verder zijn er onvoldoende regels m.b.t. het welzijn. Er zijn veel dierenhouders die best weten dat paarden ontwormd moeten worden, dat het niet goed voor ze is om eeuwig in de natte dreb te staan, dat ze voldoende eten horen te krijgen. Toch gebeurt het vaak niet. En dan? Wordt er half ingegrepen, een bekeurinkje hier en daar en verder verandert er niets. Want de wet faalt. En dat zie je ook bij huisdieren.

Wat hebben cursussen en diploma's dan voor zin?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Pak-de-bal schreef: sorry hoor, maar dit vind ik al erg overdreven, Bauke zou geen hond doodbijten, hoor ! :neenee:
als dat zo gaat, dan is het geen "aardige" hond, vind je ook niet?
Ik sluit me aan bij Nanna, why bother?
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”